Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?
#25
Toen ik begon met ligfietsen (daar kan ik zelfs geen jaartal meer op plakken, zó lang is dat al geleden) heb ik destijds een trike (merkloos, met zo'n plastic Flevobike kuipstoeltje op) gekocht omdat ik met geen enkel toen bestaande tweewieler rechtop kon blijven met het testrijden. Ook mijn tweede ligfiets werd weer een trike, nl. een Greenspeed. 

Daarna zijn er nog ooit een Batavus Relaxx en een Gazelle Easy Glider geweest, maar die zijn niet lang gebleven. 

In 1999 kwam de Rans Stratus LWB. Daar had ik vantevoren 'n paar jaar zoveel mogelijk over gelezen en over opgezocht, want testrijden kon je nergens hier in Europa. Uiteindelijk dan toch de knoop doorgehakt en bij een Duitse importeur een frameset besteld. Dat bleek een goede beslissing, want daar heb ik tot 2006  met veel plezier op gereden. Toen kwam de opvolger met een groter voorwiel uit, de Stratus XP. Die had ik als frameset rechtstreeks bij Rans in Amerika besteld en ook hier laten opbouwen. Het is een heel aangename en comfortabele fiets, die ook breed inzetbaar is (woon/werk, toeren, vakantie).  Ik rij er nu nog steeds met veel plezier mee en denk wel dat het een blijvertje is. 

Omdat ik ook een ligfiets wilde die ik achterop de fietsendrager van de auto kon meenemen, is er in 2010 de Raptobike Lowracer gekomen. Ik was meteen "verliefd" op het uiterlijk van de fiets (vind het nog steeds één van de mooiste liggers). De Lowracer wordt gebruikt voor mooiweertochtjes en is ook zodanig opgebouwd (kleine tasjes en zonder spatborden). Omdat ik er kort nadat ik de fiets had gekocht ook een gaaszit op kon laten monteren, rij ik er ook nu nog steeds graag mee, al vind ik hem met momenten wel wat "hard" rijden (daar zal mijn leeftijd wel voor iets tussen zitten).
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon


Berichten in dit topic
RE: Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom? - door quattrovelootje - 18-Dec-2023, 04:24 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, Arnh...Jeroen S — 11:41 AM
nieuwe questpiloot
Welkom hier. Arnhem ...Fietsbennie — 11:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb de interne &q...Jeroen S — 11:39 AM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, wij ...Willeke_IGKT — 10:00 AM
nieuwe questpiloot
hoi allemaal, ik be...charhof — 09:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de regen kun je a...Niels van der Wal — 07:48 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een beetje roze pink...ZoefZoef — 02:06 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik heb eindelijk een...Veloquest — 01:46 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Met een tweewieler h...Jeroen S — 12:20 AM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Een tweewieler is we...robbyvdmeulen — 11:55 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ik weet niet hoe je ...Bob Hagendijk — 11:25 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de kortste we...Frutsel — 11:24 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik zoek ook meestal ...Jeroen S — 11:15 PM
Nieuw of tweedehands?
is dat echt een &q...Frutsel — 11:13 PM
wat ze zeggen
Gisteren bij mijn br...Hoekie — 11:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand...robbyvdmeulen — 10:57 PM
Fietsen van Wim
Prachtige fiets Wim,...Jeroen S — 10:41 PM