Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zijn flink minder gaan bewegen
#69
Ik vind het echt raar dat je op de basisschool al een E-Bike zou hebben. Misschien moeten ze ook iets in de praktijk gaan aanbieden wat betreft remweg / reactie tijd. Want die ligt hoger bij 25km/u tov van 15km/u. Hoe goed is de reactie tijd van basisschool leerlingen tov van tieners / adollocenten? Uit eigen ervaring weet ik dat ik vroeger meer risico's pakte dan nu. En als je dan sneller gaat en langere remweg hebt. Dan kan het makkelijker fout gaan.

Was het trouwens ook niet zo dat het schoolzwemmen veel eraf is? En de kwaliteit van de gymlessen achteruit holde? Ook dit draagt bij aan minder bewegen. Ik heb gelukkige op de basisschool zwemmen gehad. En kreeg daar ook gymles van een gediplomeerd gymleraar / gymlerares.

Volgens mij komt er bij sporten / stevige potje fietsen / lopen allemaal endorfine vrij en wanneer kinderen niet meer leren wat het is om deze endorfine te krijgen na inspanning. En met beetje pech grijpen ze dan ook nog naar die nicotine vapes en dan zal heel het beloningssysteem niet meer functioneren zoals gewenst. Met minder karakter om jezelf uit te dagen als gevolg. Ik denk dus ergens dat jongeren die dus niet hebben geleerd om door te zetten met sporten, verslavends gevoeliger zijn dan jongeren volop bewogen hebben en hiermee endorfine stoten kregen.

Maar als ik goed doorloop heb ik een hartslag zoals boven aangehaald rond de 180-190. Heb weleens 203 ofzo gemeten bij interval. En mijn herstel hartslag, 2 minuten na inspanning zal terug zakken tot 130. Vind moeilijk in te schatten hoe die hartslag bereik is voor mij op een Velo. Maar volgens mij ligt dit lager.

(27-Mar-2024, 12:46 PM)PieterTrapt schreef: Ik begrijp niks van het verschil in regels voor de elektrische fiets versus de snor-scooters.
Bij de fiets ben je nog iets actief aan het bewegen, dus helemaal versuffen zal minder snel voorkomen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zijn flink minder gaan bewegen - door Hardloper - 27-Mar-2024, 12:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 va...quattrovelootje — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag kwam ik Br...Hoekie — 09:36 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Informatieve, goed...datakneder — 09:15 PM
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag weer een paa...Gideonaut — 03:35 PM
wat ze zeggen
Gisteren met de CHR....Wim -de roetsende — 03:26 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. ...Wim -de roetsende — 03:06 PM
nieuwe questpiloot
Welkom op het forum ...Hardloper — 03:04 PM
Kampeer spullen
De sportieve velonau...ZoefZoef — 02:32 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. H...ZoefZoef — 02:24 PM