Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zijn flink minder gaan bewegen
#86
(28-Mar-2024, 08:11 AM)Wim -de roetsende schreef:
(27-Mar-2024, 11:17 PM)Hardloper schreef: Ik heb weleens nachtmerries gehad over het douchen / verkleden na de gymles. En ik werd heel vaak als laatste gekozen. Ook in sporten waar ik op heb gezeten en dus een van de betere dan niet de beste was. Die shuttle run was ook niet echt mijn ding. 

En zolang je best doet voor gym, zou je moeten slagen. Ik denk dat het belangrijkste moet zijn bij de gymles is dat je leert te ontdekken welke sporten je leuk vind en misschien ook wel goed in bent. En om samen gezellige met de klas energie kwijt kan raken waarbij je even goed beweegt. 

Het eerste gedeelte van je reactie gaat wat mij betreft heel erg over het vo/de middelbare school.

Het tweede gedeelte gaat wat mij betreft echt over de gymles op een basisschool. 



Dat als laatste gekozen worden gebeurt helaas op veel scholen, dit kan ongelooflijk heftig en zelfs traumatisch zijn voor kinderen. Terwijl er heel veel mooie manier zijn om op een andere manier kinderen in groepjes te verdelen. Tegenwoordig is er zelfs een app voor. Daar zet je de namen van de kinderen in, je bepaalt het aantal groepjes, je schudt met je telefoon en ze zijn over de groepjes verdeeld. Geweldig.

Ik had op beide scholen dezelfde gym docent. Dus voor mij loopt het wel in elkaar over. Maar die app is wel mooi inderdaad. Want op achternaam vind ik ook zo'n erge manier. Want iemand met de naam: 'Van de Wateren' komt zo bijna altijd als laatste.

(28-Mar-2024, 01:37 AM)365cycle schreef: Hier ben ik het totaal niet mee eens. Als je een totaalbeeld van een sporter wil beoordelen hoort daar óók de shuttleruntest bij. Jij bent waarschijnlijk sterker op duur dan ik, ik ben veel explosiever. Dat zou uit moeten middelen. 
Het is trouwens wel wat verbeterd. De laatste 2x liep ik zo'n 10km met een snelheid over de 12km/u gemiddeld. En weet te versnellen tot over de 20km/u
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt


Berichten in dit topic
RE: RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zijn flink minder gaan bewegen - door Hardloper - 28-Mar-2024, 10:00 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Om nog even verder ...datakneder — 11:17 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ik heb nog nooit pro...Gideonaut — 10:43 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Wij hebben gelukkige...Hardloper — 10:31 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Om nog even verder O...Merijn — 10:28 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Volgens mij begreep ...365cycle — 10:14 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige de...Hardloper — 10:09 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 va...quattrovelootje — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag kwam ik Br...Hoekie — 09:36 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Informatieve, goed...datakneder — 09:15 PM
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM