Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(17-Jun-2019, 12:50 PM)Johan. schreef: Ik denk dat je Frans bent tegengekomen (de geel/zwarte): https://www.strava.com/activities/2454485509

Cool!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag 2 gezien, een in Almere en een bekend forumlid op een blauwe Jouta bij Lelystad, meer info volgt in andere topic.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag tijdens een tocht van 138 kilometer van Didam naar Goor twee ligfietsen gezien. Een rode tweewieler in Barchum, en een blauwe tweewieler iets ten zuiden van Goor langs het Twentekanaal (de fietser zag ik pas toen ik net klaar was met het lezen van een informatief bordje langs de weg (het ging over het Twentekanaal)).
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben een totale newbie in het ligfietswereldje. Er gaat dan ook een geheel onbekende wereld voor mij open. Een uur voordat ik naar bed ging, was Fietsbennie opgestaan om een rondje Flevoland te doen vanuit Vroomshoop. Na 150 km lag hij voor Pampus, een goed moment om mij te bellen. Ik fietste hem tegemoet over de Oostvaardersdijk. Halverwege Almere Lelystad ontmoette ik mijn eerste ligfietser in het wild. Gezellig koutend reden we naar mijn huis. De 150 km was hem niet aan te zien. Hoewel, hij had ergens onderweg een lelijke schuiver gemaakt, en een automobilist had belangeloos de inhoud van zijn EHBO doos op zijn arm geplakt. Ik ben toch wel erg blij dat ik voor een driewieler heb gekozen.
Thuis dronken we een veganistisch bakje koffie met een niet vegan stuk appeltaart erbij. Mijn vrouw bleek zeer geporteerd te zijn van zijn droge Tukkerse humor, en je kon haar dan ook al spoedig opvegen met Stoffer en Blik. Een uur later liep ze nog te gniffelen.

Zonder Fietsbennie zou ik nooit op het idee gekomen zijn dat zulke afstanden überhaupt mogelijk zijn. Nou is 255 kilometer natuurlijk wel een beetje overdreven, maar het zet een aantal zaken wel in een ander perspectief.

Leuk, zo'n ontmoeting!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Het was druk vandaag. Op de IJsselmeerdijk werd ik ingehaald door een Oranje velomobiel die even toeterde.

Bij de Ketelbrug kwamen mij twee velomobielen tegemoet. De zijne was rood, meen ik, en die van haar was roomkleurig met een donkerbruine onderkant. We hebben elkaar gegroet.

Op de Ketelmeerdijk kwam ik deze dame tegen:

[Afbeelding: elazv6.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen tussen Zunderdorp en sporthal De Weeren een witte Quest die wat scheef hing naar links. Bagage of een veerprobleem? We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jun-2019, 10:34 PM)Bart Verbeek schreef: Bij de Ketelbrug kwamen mij twee velomobielen tegemoet. De zijne was rood, meen ik, en die van haar was roomkleurig met een donkerbruine onderkant. We hebben elkaar gegroet.

Marloes, was jij dit?

-
-
-
In Epse even gestopt bij een man met een Speedliner/M5. Hij stond een lekke band te plakken. Even staan kletsen en uitgenodigd voor de volgende tocht van LOL op 7/7.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren zondag 23 juni rond 15:30 op de Afsluitdijk niet ver van de Stevinsluizen kwam mij een gele velomobiel tegemoet. Ik denk een Quest. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Jun-2019, 07:44 PM)Roepers schreef: Gisteren zondag 23 juni rond 15:30 op de Afsluitdijk...

Dus jij hebt de gelegenheid gepakt om op en neer te fietsen. Was het druk?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
We hadden al voor dat bekend werd dat de Afsluitdijk dicht zou gaan een afspraak staan op Texel. Toen ik van de fietsbus hoorde besloot ik het hele eind naar Konwerderzand vanaf Loppersum te fietsen, de fietsbus te nemen en dan vanaf Den Oever verder te fietsen naar de veerhaven van Den Helder. Vrijdag heb ik inderdaad naar Kop Afsluitdijk gefietst, ik volgde de fietsomleidingsbordjes maar kwam terecht voor een hek waarmee men de weg afsluit met een rond wit bord met rode rand. Die bleek ik te moeten negeren en kwam via de zuidelijke parallelweg terecht in Konwerderzand. Ik volgde de omleidingbordjes voor fietsers en werd door een vriendelijke verkeersregelaar erop gewezen de middelste weg te kiezen.... en toen fietste ik Konwerderzand uit richting Breezanddijk. Was de Afsluitdijk toch al op vrijdag open. Daar had ik niet op gerekend. Ook te weinig water bij mij. In breezanddijk water gekocht op tankstation (flesjes konden niet worden bijgevuld want het station is op de waterleiding aangesloten). Bij Monument was het fietspad dicht. En ik stond net de situatie aan een Duitse toerist uit te leggen toen de fietsbus eraan kwam. De Chauffeur had mij al zien fietsen en ruimte voor mij vrijgehouden. Voor zes fietsers die er toen aankwamen was geen ruimte meer, maar met goede wil, en woekeren met de ruimte konden die er ook bij.

Terug op zondag was de Afsluitdijk idd open. Het was echt drukker dan normaal en al die vrolijk toezwaaiende verkeerscontroleurs gaven het het karakter van een evenement. Op de lange Afsluitdijk valt de drukte echt weer helemaal weg. Het ging super alleen had ik eenmaal in de trein weer een fors vochttekort opgelopen.
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jun-2019, 10:34 PM)Bart Verbeek schreef: Het was druk vandaag. Op de IJsselmeerdijk werd ik ingehaald door een Oranje velomobiel die even toeterde.

Bij de Ketelbrug kwamen mij twee velomobielen tegemoet. De zijne was rood, meen ik, en die van haar was roomkleurig met een donkerbruine onderkant. We hebben elkaar gegroet.

Dat waren Theo en Marloes! Die zijn op vakantie nu. Waren 's ochtends uit Putten vertrokken. Zie strava
Antwoord }
Bedankt door:
(25-Jun-2019, 04:08 PM)Roef Veerman schreef: Dat waren Theo en Marloes! Die zijn op vakantie nu. Waren 's ochtends uit Putten vertrokken. Zie strava

Tjonge, het ligfietswereldje is wel klein!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Net om on kwart voor drie (of zoiets) bij Wirdum uit de richting Loppersum een ligger op een tweewieliger ligger die mij in de gauwigheid deed denken aan een Hurricane. Ik kwam van de wierde af hobbelen. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
In Katwijk bij het gezondheidscentrum bij de boulevard stond een oranjegele Nazca geparkeerd.
Antwoord }
Bedankt door:
Weinig 'snelle fietsers' vandaag ondanks het mooie weer. Kon ze op de hand tellen.
Wel een nieuwe velomobiel tegenligger tegengekomen. Afijn, die sloot bij me aan. Een witte (met rode reflectors) Quest.

Opvallend, net als mijn bijna alle velomobiel tegenliggers, met race kap. Ik moet er misschien ook maar eens aan geloven.
We hebben even gesproken, bij het enkele stoplicht op mijn langere woon werk route, bij viaduct Vierwegen, Kapelle Biezelinge.
Hij komt uit Kruiningen. Rijdt enkel woon werk. Dus ik heb 'm maar niet verleid om eens samen een tocht te rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb een hele mooie InterCityBike racekap voor mijn DF.

Nu 4x gebruikt in 1,5 jaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Net in een tocht van 132 kilometer van Den Haag, Bodegraven, Wilnis, Mijdrecht, Kudelstaart, Leiden en terug naar Den Haag tweemaal een ligfietser gezien. De eerste was een rode driewieler in het centrum van Bodegraven, de tweede een zwarte (geloof ik) lage tweewieler ten zuiden van Wilnis.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb tijdens mijn route van 1035km, in Duitsland maar 3 trikes, 1 ligger met onderstuur en 2 hand-bikes gezien.
Weer bijna thuis, in Loenen, zag ik een ligger met onderstuur samen met een delta trike.
En dat zijn er vergeleken met vorig jaar zijn maar erg weinig. Cry
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren, bij ingang Hoenderloo van de Hoge Veluwe, twee delta-trikes en een tadpole-trike gezien. Ze waren te druk met kaartjes kopen, mijn groet werd niet beantwoord :-(
Vandaag in Deventer op de hoek van de afrit van de spoorbrug en de Singel, een gele Quest met een gele racekap gezien. Misschien al eerder gemeld, maar ik ken hem (haar)  niet?
Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam deze enthousiasteling nog tegen op het fietspad in de buurt van Achel (België). 
Meer info over de rit in andere topic.

[Afbeelding: DSCN0091.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gister tijdens een rondje door het groene hart kwam ik een Hase Pino tegen en in Haastrecht een trike die een heel peloton wielrenners aanvoerde. De trike zag er snel uit! In beide gevallen hebben we formaliteiten uitgewisseld.

En ik kwam ook een man op een hoge bi tegen! Dan denk je apart te zijn in je Mango Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, die chagrijnige veerbootbestuurders in jouw verslag is soms wel een dingetje. Soms erg vriendelijk, maar als ze dat niet zijn zijn het al snel zeurpruimen. Die bij Brielle vaart vond ik altijd zo'n enorme zak. Ik ben blij dat dit figuur ermee opgehouden is sinds vorig jaar. Kan ik die veerboot tenminste ook weer irritatievrij gebruiken. Ik heb die boot al die jaren maar zoveel als mogelijk vermeden.
Antwoord }
Bedankt door:
Met sommige mensen moet je niet in het vaarwater zitten... Tongue
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
In een tochtje van Den Haag en daarna helemaal de kade van het voormalige Haarlemmermeer gevolgd, in een tocht van 132 kilometer kwam ik één oranje tweewieler tegen bij station De Vink.
Antwoord }
Bedankt door:
Zag net een zilvergrijze Hurricane met man in geel shirt vlakbij Park Cronensteijn in Leiden. Maar hij heeft mij niet gezien. Ik was lopend.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op weg naar huis zag ik in de verte iets wat op de reflector van een velomobiel leek. Na een stukje vol gas bleek het om een oranje Strada met flevodakje te gaan. We hebben gegroet en een stukje verder op scheidden onze wegen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM