Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vandaag een tocht van 130 kilometer door tussen Den Haag en Schiphol, en kwam twee velomobielen tegen. Een gele bij Bilderdam / Langeraar en een witte bij Schiphol. De laatste groette wel erg uitbundig.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag 146 kilometer, en ditmaal eerst een trike bij Sassenheim, en niet veel later kwam bij Leiden mij een lage tweewieler tegemoet. Beide vonden naar mij zwaaien niet nodig. Dat maak ik niet vaak mee...
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Jun-2018, 02:41 PM)Lopopodium schreef: ....................De laatste groette wel erg uitbundig.

Doe ik ook altijd als ik een tegenligger zie  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag kwam me, op de Rijksstraatweg langs de Dordtse Kil, om 19:21 uur rustig peddelend een knalgroene M5 lowracer met disc achterwiel en blauwe tassen tegemoet. Heb uiteraard gezwaaid maar dat werd niet beantwoord.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik dacht dat lig-fietsers altijd vriendelijke mensen waren Di kwam ik bij de roggebot sluis een "raket" volgens mij een orca met zo'n open achter wiel rijden,er was file en ik was met de motor en reed de filé voorbij die voor de open brug stond met een rustige snelheid ,op een gegeven moment gaat de orca de weg oversteken naar het fietspad aan de linkerkant,op het moment dat ik er aan kwam had hij niet door dat er nog verkeer reed en schrok van mij en remde ik reed door tot de brug en even later stont hij naast me op het fietspad en ging te keer dat ik als een idioot reed en hem wel dood had kunnen rijden enz,.
Terwijl ik alleen maar gedaan had wat ik mocht de file voorbij rijden..
Vind dat jammer zo'n reactie ,hij stak voorrangsweg weg over waar dat niet mag en dan zo te reageren.
Het was vroeg zal wel met verkeerde been uit bed gestapt zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Jul-2018, 10:35 PM)Tonvo62a schreef: Terwijl ik alleen maar gedaan had wat ik mocht de file voorbij rijden..
Vind dat jammer zo'n reactie ,hij stak voorrangsweg weg over waar dat niet mag en dan zo te reageren.

Het ligt wat genuanceerder. Het inhalen van een file op de motor is wettelijk niet toegestaan, maar wordt gedoogd. Dus als motorrijder zul je in een niet wettelijk toegestane situatie de bijzondere voorzichtigheid moeten betrachten.

Voorts is het toegestaan een voorrangsweg over te steken. Ook het doorsnijden van een stilstaande file. Ik kan mij de verontwaardiging van de VM rijder goed begrijpen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag bij de Woldbrug over het Eemskanaal bij Appingedam om een uur of kwart voor één, nadat de brug eindelijk weer sloot een lage ligfiets in tegenovergestelde richting (richting Appingedam, ik ging richting Schildmeer) een lage ligfiets. Ik groette, en kreeg geen groet terug. Ik vroeg mij zelfs af of hij mij gezien had. We maakten allebei deel uit van een stoet fietsers en scooters.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag bij een tocht van 136 kilometer slechts een witgele velomobiel bij Wassenaar.
Antwoord }
Bedankt door:
Zondag jl een blauwe Quest
Antwoord }
Bedankt door:
Iedereen maakt fouten en doet wel s wat wat niet mag of niet zo slim is. Om dan meteen te gaan tieren helpt zeker niet. Zolang als iedereen savonds naar huis kan en je weer wat geleerd hebt, zal het wel goed komen.

En iedereen weet dat in nederland motors de file voorbij rijden, mag je ook rekening mee houden. We zullen het in het verkeer toch samen moeten maken.


(06-Jul-2018, 09:40 AM)PietV* schreef:
(05-Jul-2018, 10:35 PM)Tonvo62a schreef: Terwijl ik alleen maar gedaan had wat ik mocht de file voorbij rijden..
Vind dat jammer zo'n reactie ,hij stak voorrangsweg weg over waar dat niet mag en dan zo te reageren.

Het ligt wat genuanceerder. Het inhalen van een file op de motor is wettelijk niet toegestaan, maar wordt gedoogd. Dus als motorrijder zul je in een niet wettelijk toegestane situatie de bijzondere voorzichtigheid moeten betrachten.

Voorts is het toegestaan een voorrangsweg over te steken. Ook het doorsnijden van een stilstaande file. Ik kan mij de verontwaardiging van de VM rijder goed begrijpen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ai Bert, succes met de afhandeling van de schade...
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Jul-2018, 05:12 PM)Bert_Rijssen schreef:
(05-Jul-2018, 10:35 PM)Tonvo62a schreef: Ik dacht dat lig-fietsers altijd vriendelijke mensen waren Di kwam ik bij de roggebot sluis een "raket" volgens mij een orca met zo'n open achter wiel rijden,

Volgens mij is het een gevaarlijk punt daar bij de Roggebotsluis. Afgelopen woensdag had ik een aanrijding met een asielzoeker op een racefiets die uit het AZC kwam. Mijn ligfiets naar de knoppen en moest verder lopen naar Dronten.

Zo, dat is een flinke wandeling  Confused
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
@Bert: Zijn zowel de fiets als jij alweer hersteld?
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
Heftig! Hoe is het met de ander?
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Jul-2018, 09:26 PM)Bert_Rijssen schreef:
(10-Jul-2018, 07:46 PM)Roepers schreef: Heftig! Hoe is het met de ander?
 Om heel eerlijk te zijn interesseerde het mij ook niet op dat moment. Ik was vooral boos op hem en vooral ook op mezelf omdat ik hem niet op tijd gezien heb.

Kijk dat er een aanrijding is geweest dat kan gebeuren maar om dan laconiek te zeggen dat het je niet interesseert hoe het met de ander gaat is ook weer het andere uiterste. Het was een kleine moeite geweest om even gegevens uit te wisselen en te vragen hoe het gaat.

Dat je met een ligfiets eerder onderuitgaat bij een aanrijding of valpartij dat is gewoon een feit. Je kan niet even snel corrigeren.  Om die reden pas ik ook altijd mikn snelheid aan als ik mensen inhaal of tegenkom ipv doorjakkeren.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in een tocht van 140 kilometer één open ligfiets. Een paarse / donkerblauwe lage ligfiets (denk een M5) ergens tussen Mijdrecht en Uithoorn.
Antwoord }
Bedankt door:
Dan is er nog geen reden om geen interesse te tonen in de andere persoon of die iets mankeerd. Dat er uit niets blijkt dat er een pad uit de bossen komt tjah dat gebeurd. Genoeg wandelpaden ook overal die ook niet zijn aangegeven. Reden te meer om.op te letten als er flink wat bossen zijn aangezien daar vaak paden uitmonden. Je hebt miss geluk gehad dat het een volwassen persoon is geweest waar je een aanrijding mee gehad hebt. Er had ook een kind uit dat pad kunnen komen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag zag ik even na Winsum op de Munsterweg richting Onderdendam twee fietsers waarvan 1 op een ligfiets. Ik dacht eerst aan die Batavus vanwege de houding die nogal rechtop was, maar toen ik de achtervork zag, leek het mij een Sinner Spirit met bovenstuur (en een ander zitje?). We hebben elkaar gegroet.

Wat betreft het ongeluk van Bert. Ik hoop dat hij weer gefietst vandaag en dat hij het ongeluk mentaal te boven is gekomen. Het lijkt nogal impact te hebben gehad.
Antwoord }
Bedankt door:
Op Wikimedia is door Erik Wannee een plaatje van een Sinner Spirit met bovenstuur en een meer rechtop-zitting geplaatst:
[Afbeelding: 512px-Sinner_Spirit.jpg]
Sinner Spirit CC BY-SA 4.0 , door Erik Wannee, via Wikimedia Commons
Antwoord }
Bedankt door:
Bij een tocht van 125 kilometer alleen een Hase driewieler (met elektrische ondersteuning) en een halve ligfietstandem, een volwassene in conventionele stand en voorop een ligstand waar veelal (en in dit geval ook) een kind op ligt mee te trappen.
Antwoord }
Bedankt door:
Die halve ligfietstandem is de Hase Pino
[Afbeelding: 512px-Hase_Pino.jpg]
Hase Pino CC BY-SA 4.0, door Erik Wannee, via Wikimedia Commons
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag gezien in Stad (a.k.a. Groningen) de DHL Velove Armadillo.
En na terugkomst in Loppersum iemand op een Roulandt ligfiets, vermoedelijk een bekende van mij.

Beiden merkten mij niet op, dus geen groeten uitgewisseld.

Groeten,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Wederom 'slechts' een Haase driewieler en verder niets, in een tocht van 132 kilometer. Vreemd, als ik dit vergelijk met vorig jaar. Maar nu is de wind hoofdzakelijk noord / noordoosten, dus ik maak vooral tochten ten noorden van Den Haag deze zomer. Vorig jaar was de wind hoofdzakelijk west / zuidwesten. Aangezien ik altijd eerst wind tegen fiets, bepaalt dat dus ook in welke regio ik vooral kom. Vermoed dat de regio Voorne en zuidelijker vanuit Zeeland meer ligfietsers kent dan tussen Den Haag en Amsterdam. Over een tijdje zal er wel weer eens wind uit het zuidwesten komen, en kan ik mijn eigen theorie misschien een beetje bevestigd zien.
Antwoord }
Bedankt door:
Dit jaar kom ik aanmerkelijk minder ligfietsers tegen dan vorig jaar (naar mijn idee). Vandaag 75 km gefietst (eerst per veer overgestoken naar Ditzum en hoewel er veel fietsen meegingen, was er geen andere ligfiets) en in Delfzijl kwam ik alleen een Van Raam tegen. De omgeving van de Dollard is niet de drukste streek van Groningen en Nedersaksen, misschien lag het daar aan. Gisteren echter 40 km gefietst naar Groningen en toen geen ligfiets gezien. Misschien kies ik voor ligfietsluwe routes (met smalle fietspaden enzo)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren tijdens het rijden van de Berlin Mauerweg (gewone fiets) kwam ik twee trikes tegen. Eén op een gravelpad en daar was ik toen best een beetje jaloers op.. Hij had aanzienlijk minder moeite met het wegdek dan ik op mijn racebandjes. De ander terwijl ik mijn band stond te plakken.

Dat zijn tot dusver de enige ligfietsen die ik in Tsjechië en Duitsland heb gezien...
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jul-2018, 10:40 AM)ErikvanD schreef: Eén op een gravelpad en daar was ik toen best een beetje jaloers op.. Hij had aanzienlijk minder moeite met het wegdek dan ik op mijn racebandjes.

Ik knal met mijn fiets ook gewoon over allerlei soorten wegdekken. Ik heb 'gewone' Schwalbe Marathon-banden, en die doen het zeer prima op zand, grind, schelpen en hobbelige wegen. Mits het zand en grind uiteraard niet een te dikke laag is en rul is.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM