Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(22-Oct-2018, 09:53 AM)Roepers schreef:  zoals ik met de STAR geregeld doe.

Boekelo staat nog op mijn lijstje, maar dan met het gezin, en dan ga ik met de auto.
Ken je het lijntje bij Haselünne al wel dan?
Dat is een stuk noordelijker. Voor jou ook goed te doen met de Daf Wink
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
(22-Oct-2018, 09:53 AM)Roepers schreef:
(21-Oct-2018, 09:27 PM)Lopopodium schreef: . Als ik de cockpit zie krijg ik er wel altijd een claustrofobisch gevoel bij. Denk dat ik er niet eens in zou passen...

Eindelijk gevonden. Het gaat om een schaalmodel 1:2 Zie hier.
Vandaar dat je er niet in past.

Dat museum bij Stadt Lohn met statische locomotief kende ik niet. Bij Vroomshoop in de buurt is er ook de de MBS (Haaksbergen- Boekelo). Het zou mij leuk lijken om een fietstocht te plannen op een rijdag en een ritje te integreren in een fietstocht, zoals ik met de STAR geregeld doe.

Ik zou de MBS (Haaksbergen of Boekelo) niet in de buurt van Vroomshoop omschrijven... is toch wel paar kilometer verder vanuit het Noorden, als je zegt in de buurt van Enschede kan ik het nog een beetje begrijpen Wink en dan is Boekelo nog ongeveer 5 km en Haaksbergen 12 km verderop.... (vanuit Enschede gezien dus!)
Antwoord }
Bedankt door:
Vroomshoop - Haaksbergen is 45 km.  Loppersum -Stadskanaal is 50. Dat laatste heb ik geregeld gedaan. Met de stoomtrein ging ik weer terug naar Veendam en vandaar fietste ik weer naar huis. Dat was een leuke fietstocht en uitje ineen

(22-Oct-2018, 11:22 AM)Fietsbennie schreef: Boekelo staat nog op mijn lijstje, maar dan met het gezin, en dan ga ik met de auto.
Ken je het lijntje bij Haselünne al wel dan?
Dat is een stuk noordelijker. Voor jou ook goed te doen met de Daf Wink

Idd. Ik zie dankzij je link dat ze op zaterdag rijden in tegenstelling tot de Museumsküstenbahn Ostfriesland, die ik al eens bezocht heb op de ligfiets, maar het was dus geen rijdag. Misschien een idee voor volgend jaar om naar Haselühne te gaan. De locomotief van de museumlijn heet Niedersachsen en die heb ik tijdens een gecombineerde ligfietstocht/treinrit al eens mogen bewonderen.

[Afbeelding: 20180401195641-fd43c452-me.jpg]
Stoomlocomotief Niedersachsen in Stadskanaal

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Maar weer even terug on topic Wink
Gisteren eind van de middag in Enschede op de F35 een lage ligger tegen gekomen. Hij had groene fietskleding aan en we hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Oct-2018, 09:27 PM)Lopopodium schreef: ...
Bij vliegveld Deelen staat een (oude?) straaljager langs de kant van de weg. Ook altijd weer geinig om te zien als ik er langs fiets. Als ik de cockpit zie krijg ik er wel altijd een claustrofobisch gevoel bij. Denk dat ik er niet eens in zou passen...

[Afbeelding: ?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]
Lockheed Starfighter a.k.a. "the widow maker".
Niet geschikt voor lange benen; bij het activeren van de schietstoel werden eerst de voeten van de piloot, met staalkabeltjes aan de hak van de schoen, tegen de stoel getrokken zodat er niets onder het instrumentenpaneel bleef haken.....

De meeste cockpits van gevechtsvliegtuigen zijn overigens eerder een wielerbroek dan baggy trousers.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om ongeveer 12.30 uur in Edam, nabij het tunneltje onder de E247, een Sinner, waarschijnlijk elektrisch aangedreven. We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren 2 liggers op het industrieterrein in acht in eindhoven gespot. Niet gegroet, aangezien ik de meeste spot vanuit een grote groene auto. Wel altijd leuk om te zien onderweg.
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Oct-2018, 08:43 AM)Fietsbennie schreef: Dan kennen jullie deze jongen ook wel in Stadtlohn.
Ik ben er 2 keer geweest, allebei de keren museum dicht.

Zoals je ziet was ik toen niet met de ligfiets.

[Afbeelding: SDC10887.jpg]

Ik was er toevallig vandaag! Deze locomotief is toch iets minder indrukwekkend dan die in Gennep.

Bracht mijn fietsje voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt bij ACE in Winterswijk. Dure middag, want ik had twee nieuwe buitenbanden nodig, nieuwe ketting, nieuwe remblokjes, en daarnaast was er nog tijd nodig om versnellingen en remmen goed af te stellen de spaken wat aan te draaien om een lichte slag uit het wiel te halen, en om speling in het balhoofd weer even weg te werken. Alles bij elkaar een aardige prijs, maar voor grotemensenspeelgoed welbesteed geld.

Daarna een stukje wind tegen richting Stadlohn gefietst, en toevallig bij bovengenoemd museum uitgekomen toen ik eenmaal het centrum voorbij was rechtsaf sloeg om richting het zuiden te gaan. Bij Dinxperlo zag ik de enige ligfiets (uitgezonderd bij ACE) van de dag, een driewieler (alweer...). Van een Duitser, gezien het Duitse vlaggetje. Begreep van Martijn bij ACE dat ze niet zoveel meer ligfietsen met twee wielen langs zien komen in de winkel. Hoorde ook dat ze bij Nazca aan het afbouwen waren. Dus op termijn bestaat deze fabrikant straks dus misschien niet meer.

Al met al een tocht van 100 kilometer gefietst. Het laatste uur was wel erg koud, de zon was al onder aan het gaan en ik was net aan voor het donker weer in Didam.
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Nov-2018, 06:57 PM)Lopopodium schreef:  Begreep van Martijn bij ACE dat ze niet zoveel meer ligfietsen met twee wielen langs zien komen in de winkel. Hoorde ook dat ze bij Nazca aan het afbouwen waren. Dus op termijn bestaat deze fabrikant straks dus misschien niet meer.

Ik vind dat jammer. Ligfietsen op 2 wielen gaat uitstekend, dat hoef ik hier niet uit te leggen. Maar als er straks voornamelijk driewielige ligfietsen zijn dan kan de opvatting algemeen worden dat tweewielige ligfietsen instabiel zijn en dat je daarom voornamelijk driewielers ziet.   

Vandaag een eind gefietst, ongeveer 78 km en geen ligfietsers tegengekomen. Het aantal fietsers was beperkt vandaag ondanks het stralende weer. Alleen het fietspad tussen Kropswolde en Waterhuizen door de Westerbroekstermadepolder en de Kropswolderbuitenpolder was betrekkelijk druk. Verder was ik weer de koning van het fietspad: Alles is voor mij alleen. (bijna dan, af en toe kwam ik toch nog een medegebruiker tegen). 

Mijn laatste melding dateert van 20 september, geloof ik:

(20-Sep-2018, 07:14 AM)Roepers schreef: Gisteren, bij het ophalen van de post reed er zo maar een Hurricaneachtige ligfiets door mijn straat richting de supermarkt. Niet gegroet, want ik had net mijn ligfiets in de schuur gezet.

Al anderhalve maand geen medeligger meer onderweg.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik kan me ook haast niet meer herinneren wanneer ik een open ligger ben tegengekomen... En dat van de "ondergang van de tweewielige liggers" is idd jammer maar dat soort dingen verandert nu eenmaal...

Ik kan me nog herinneren dat ik toen ik 16 was één van de allereerste bromscooters had, een klassiek Vespa model. De wetgeving was toen net aangepast dat kleine wielen mochten en dat bromfietsen geen trappers meer hoefden te hebben. Iedereen reed toen op traditionele dames en herenbrommers. Heb toen vaak te horen gekregen dat die kleine wielen vast erg instabiel zouden zijn en dat dat ene scootermodel wel een uitzondering zou blijven. Een paar jaar later was de gewone brommer vrijwel uit het straatbeeld verdwenen...

Een meer recent de opkomst van de e-bike en brommer-pedelec. Dat is ook veel sneller gegaan en vooral ook breder geland dan gedacht. In ieder geval dan ik dacht...

Bij alle ligfietswinkels waar ik geweest ben hoor ik hetzelfde verhaal, de trike doet het nog wel aardig maar de open ligger is nagenoeg verdrongen door de e-bike en brommer-pedelec. Waarbij de trike dan ook vaak elektrisch ondersteund is maar dat terzijde. 

Ach, zolang wij met zijn allen nog lol hebben in de open ligger maak ik me niet zo druk.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik maak mij er ook niet druk om. Als ik voor onderhoud / reparatie nog maar terecht kan bij een plek waar men weet waar men mee bezig is, en de hand op eventuele noodzakelijke onderdelen kan leggen. Fijn dat een bedrijfje als ACE bestaat.

(04-Nov-2018, 09:07 AM)ErikvanD schreef: Een meer recent de opkomst van de e-bike en brommer-pedelec. Dat is ook veel sneller gegaan en vooral ook breder geland dan gedacht. In ieder geval dan ik dacht...

Eigenlijk is dat best gek, gezien de meeste gebruikers ervan de tijd van de Sparta-met nog wel heeft meegemaakt. Die werd toentertijd enorm beschimpt. Ik zie er overigens nu nog steeds wel eens eentje of in ieder geval eentje die er sterk op lijkt. Heel af en toe. Beetje vreemd dat wat ooit in het verleden beschimpt is voor niet al te verklaarbare redenen is nu geaccepteerd of zelfs populair. Vergelijk ook Buckler toen en alcoholvrij bier nu. In twintig jaar kan een hoop niets gebeuren.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat ik weer op de ligfiets ben gestapt, heeft ook te maken met het “net even anders willen zijn” en niet “met de massa te willen meelopen”. Of zoals mijn toen 80 jarige moeder zei toen de jongere buurman vol trots zijn e-bike kwam showen: “Ga ik ook kopen.... als ik oud ben!”

Uit milieuoverwegingen is het goed dat mensen uit de auto komen en weer, maar nu wat sneller, op de fiets naar hun werk gaan. Toch vind ik het best frustrerend als ik zwoegend tegen de wind in door de “grijze golf” (waar ik 2 jaar voor mijn pensioen ook bijna toe behoor) voorbij gereden wordt.

Ik verwacht nog wel verdere wetgevende maatregelen rond de Pedelecs. Schrik er soms ook van. Je zie in je spiegel in het donker in de verte een fietslicht aankomen en voor je weer kijkt, schiet hij langs je.

Verder vermoed ik dat de afname van de interesse voor de ligfiets ook te maken heeft met de afname voor de interesse in techniek en het zelf plegen van het onderhoud. Ik vind het prutsen aan mijn fietsen bijna net zo leuk als het maken van een tocht. Mijn oudste, uitermate sportief en in vele sporten actief, pakt ook met regelmaat de racefiets voor een toertocht. Na afloop wordt de fiets gepoetst want hij moet er top uitzien. Maar als de band lek is, gaat hij naar de fietsenmaker....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, tijdens een ritje in de Hoekse Waard, haalde ik om 13:41 uur op de Lagedijk ten noorden van De Wacht een oudere man in op een elektrisch ondersteunde delta trike. Volgeladen met visgerei. Wel hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Wie is online?
Momenteel 4 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 2 leden | 2 Gasten
AvatarAvatar

Nieuwe berichten
Ritjes van Atrike
Ben je over de Wil...Atrike — 06:00 PM
Ritjes van Atrike
Vanmorgen reed ik ...Fietsbennie — 05:04 PM
Ritjes van Atrike
Vanmorgen reed ik va...Atrike — 02:25 PM
SPAM
Is al de derde deze ...ErikvanD — 07:56 AM
SPAM
Fftty126 heeft ons g...Wim -de roetsende — 07:48 AM
Nazca Fuego with front suspension?
Do you think that th...Nino Coutinho — 04:55 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij dat mijn...Roepers — 09:43 AM
Even an absolute beginner has to start ...
Leuk en spannend. ...Wim -de roetsende — 11:35 PM
Even an absolute beginner has to start ...
Ik snap dat je de ko...GertBr — 11:34 PM
Even an absolute beginner has to start ...
Schoenen met SPD pla...TvWijk — 09:40 PM
Railligfietsen
Nu ook op industries...Roepers — 09:29 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...GertBr — 07:57 PM
Iemand ervaring met Jouta en Greenspeed?
Dat is idd wel veel ...ErikvanD — 10:35 PM
Piepen en kraken
De schokdemper is vo...ErikvanD — 10:34 PM
Piepen en kraken
Het draaipunt van de...Lopopodium — 10:21 PM
Iemand ervaring met Jouta en Greenspeed?
Huidige model is erg...Wim -de roetsende — 10:03 PM
Iemand ervaring met Jouta en Greenspeed?
Ik bedoel het huidig...ErikvanD — 09:46 PM