Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(01-Mar-2019, 02:38 PM)Roef Veerman schreef: Vanmorgen rond 11 uur zag ik een DF met lekke banden pech staan. Het bleek een forumlid! Ben nog even gestopt om te helpen. Volgende keer kom ik op de thee Niels!

https://drive.google.com/file/d/1dye3dV3...fJ58B/view

Ik fiets echt nooit in de DF met een spijkerbroek aan. 

Had hij lekke bandEN. Dat is pech.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(01-Mar-2019, 03:33 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik fiets echt nooit in de DF met een spijkerbroek aan. 

Dat is nu precies wat ik ook dacht! Nou ja, met zoek en vervang "DF" voor "Mango" dan.
Maar zo zie je maar weer dat iedereen anders is Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Is dat Niels, lekke band plakker, van de wal? Wink
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(01-Mar-2019, 04:29 PM)Fietsbennie schreef: Is dat Niels, lekke band plakker, van de wal? Wink

Ja, dat was hij :-)
Ik had trouwens 2 reserve-banden bij me, waarvan 1 nog lek bleek. Band gewisseld en net thuis na 50 km fietsen zonder reserve. Zo droog en lekker warm plakken. De spijkerbroek (Voor Roef) komt trouwens uit de kringloop. Daar hadden ze nog wel grote wijde modellen. Strakkere spijkerbroeken trekken nl aan je knieschijven en fietsen hierdoor onprettig. Prettig dat je stopte en ff hielp.
Dit was trouwens op de Remkettingweg te Ooy. Nooit geweten dat er iets als een remketting bestond.


Niels, plakker, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Mar-2019, 04:29 PM)Fietsbennie schreef: Is dat Niels, lekke band plakker, van de wal? Wink

Precies Bennie, die Niels  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, zaterdag 2 maart om 14.45 uur, op de Ganzenweg in Flevoland richting Harderwijk, onmiskenbaar afkomstig uit Dronten, een DF (dat vermoed ik vanwege de kuil in de “motorkap”) in de kleuren rood-wit-blauw en de velomobilist met een oranje helm op. Ik zat in de auto.... Angry
Antwoord }
Bedankt door:
Met een kuil kan ook een QuattroVelo zijn of een Mango met zo'n andere top. Of een WAW, maar die zie je in Nederland niet zo vaak. Of een Evo. Of een Milan, maar dat zijn meer bulten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Het was een driewieler, geen WAW want die heeft een andere, langere neus en de DF komt toch uit Dronten? Uit die richting kwam hij en op dat moment had hij ongeveer 20 km achter de rug. Hij/zij had gewoon zijn nieuwe velomobiel opgehaald.....  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag moest ik naar Zoutkamp op de ligger. Op de terugweg, op het Vlakkeriet, bij de Olle Weem oftewel het verdwenen dorp Vliedorp (Bert Stulp: Verdwenen dorpen in Nederland, Deel 4, blz. 88) kwam ik (voor het eerst tijdens mijn fietstochten) een Quattrovelo tegen. Hij toeterde, ik groette. Ik vroeg mij af of het Xander Niezing was. Kon het helaas in de gauwigheid niet lezen.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag kwam er via de Molensrraat uit de richting van Riethoven een gele Quest (?) tegemoet.
Zelf kwam ik in mijn blauwe Mango+ via de Keersopperdreef uit de richting van Dommelen.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Als ik 's ochtends aan de late kant ben, dan kom ik tegenwoordig een oranje-witte Quest XS tegen. Het is dan ongeveer 07:45uur.

In Deventer, net voor het kruispunt bij Saxion.

Is nu 3x gebeurd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Niet echt een medeligger onderweg, maar toch: Vanochtend zag ik bij de bushalte in Ten Post een rode velomobiel staan. Ik meende een C-Alleweder.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in de polder net ten zuiden van Stompwijk, een gele velomobiel in een toch wel opvallend trage voortgang. Ik was op de gewone fiets, en zou ik niet de tegengestelde richting rijden, had ik deze velomobiel makkelijk kunnen inhalen.
Antwoord }
Bedankt door:
Haha, 't is ook zo'n vooroordeel dat een velomobiel snel rijdt.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend net na half 8 tussen Epse en de A1 kwam ik een gele Quest tegen.

Vrolijk over en weer gegroet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(27-Mar-2019, 08:44 PM)Lopopodium schreef: Vandaag in de polder net ten zuiden van Stompwijk, een gele velomobiel in een toch wel opvallend trage voortgang. Ik was op de gewone fiets, en zou ik niet de tegengestelde richting rijden, had ik deze velomobiel makkelijk kunnen inhalen.

Misschien was bij hem ook de swingarm as gescheurd? Net zoals bij mij gister. Ben ook heel langzaam naar huis gereden...
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren zoveel medeliggers tegen gekomen ik er niet zeker van ben hoeveel het er nou waren. Iets van 7 stuks denk ik. Inclusief een ligger van het bedrijf waar ik voor een aantal maanden zit. Allemaal open liggers. Goes naar Vlissingen over Lewedorp. De meesten heb ik gegroet, maar 2 keer was ik er al aan voorbij voordat ik kon groeten.
Antwoord }
Bedankt door:
Zou dat een bedrijfsuitje geweest zijn?
Antwoord }
Bedankt door:
Nee, allemaal los van elkaar.

Vanmorgen waren het er trouwens 'maar' drie. En dat zijn er normaalgesproken al veel.
Een van de liggers kwam ik vanmorgen ook weer tegen en heb ik beter opgelet. Dat bleek duidelijk de zoon van http://milan-sl-mk3.blogspot.com/
Verder nog een openligger en een Quest.
Op de terugweg rond 6 uur geen enkele ligger tegengekomen. Überhaupt weinig fietsers.
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Mar-2019, 10:09 PM)ErikvanD schreef: Misschien was bij hem ook de swingarm as gescheurd? Net zoals bij mij gister. Ben ook heel langzaam naar huis gereden...

Ga je naar Dronten of ga je het zelf repareren/vervangen?

(28-Mar-2019, 09:16 PM)Hoekie schreef: Een van de liggers kwam ik vanmorgen ook weer tegen en heb ik beter opgelet. Dat bleek duidelijk de zoon van http://milan-sl-mk3.blogspot.com/

Ken je Richard? Ooit ontmoet op CV in Venray.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik waag eerst zelf een poging. De constructie af fabriek vind ik een beetje twijfelachtig en ik ga eerst kijken of ik de oude as kan maken/aanpassen
Antwoord }
Bedankt door:
Erik heb je een foto van het eufel.
(Vandaag 190km gefietst op de raptobike, maar geen andere ligfiets gezien?)
Antwoord }
Bedankt door:
[Afbeelding: 20190327_2002464721238200684754247.jpg]

Het euvel, de plaat waarmee de as op de het frame geborgd zit is geheel afgescheurd. Deze zat erop gelast of gesoldeerd.

[Afbeelding: 20190329_1750031920010900137911874.jpg]

En de oplossing: de plaat opnieuw vastgesoldeerd en daarna een aluminium prop gedraaid en die erin geperst. De prop op twee plaatsen tegen verdraaien geborgd met een borgpen. De as zit er alweer in en is nu steviger dan nieuw. Ook iets zwaarder maar dat boeit me niet zo.

Weer 48 euro uitgespaard (prijs nieuwe as plus verzending) Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een driewieler tussen het Gelderse Beek (er zijn er twee, ik bedoel die bij Nijmegen) en het Duitse Zyfflich.
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Mar-2019, 11:27 AM)Wim -de roetsende schreef: Ken je Richard? Ooit ontmoet op CV in Venray.

Wel zijn blog gelezen maar nog niet ontmoet. Terwijl ik iedere week een paar keer door zijn woonplaats, Lewedorp, rij. Als ik het zo lees fiets hij niet veel meer door langdurige blessure(s) (door motor rijden)
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Mar-2019, 06:57 PM)ErikvanD schreef: [Afbeelding: 20190327_2002464721238200684754247.jpg]

Het euvel, de plaat waarmee de as op de het frame geborgd zit is geheel afgescheurd. Deze zat erop gelast of gesoldeerd.

[Afbeelding: 20190329_1750031920010900137911874.jpg]

En de oplossing: de plaat opnieuw vastgesoldeerd en daarna een aluminium prop gedraaid en die erin geperst. De prop op twee plaatsen tegen verdraaien geborgd met een borgpen. De as zit er alweer in en is nu steviger dan nieuw. Ook iets zwaarder maar dat boeit me niet zo.

Weer 48 euro uitgespaard (prijs nieuwe as plus verzending) Smile

Dat is een degelijke(re) oplossing. Je moet wel een "beetje" techneut zijn als ligfietser :-)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM