Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe gebruiker van het forum + mijn eerste ligfiets
#10
Hoi iedereen!

Bedankt voor de warme woorden, fantastisch om te zien dat dit forum actief is! Goede tips ook.

Ik heb de buis nadat ik hem gekocht heb verlengd (ik had voor de zekerheid al een imbus zakmes, spuitbus siliconenspray voor de derailleur en een flesje kettingolie in mijn rugzak meegenomen toen ik de fiets kwam ophalen in Lierden). De trapas buis zat al op maximale lengte op dat moment maar was nog te kort (ik kwam toevallig in Apeldoorn iemand tegen die zelf ook een ligfiets bezat samen met haar echtgenoot en daar kwam ik erachter dat hij simpelweg te kort is qua afstand zitstoel en trapas).

Wie zou mij kunnen helpen met het vinden van een langere trapas buis voor de Optima Dingo? Ik besef dat het een risico was om met een tweede handsje te beginnen maar hoop toch dat er een oplossing is zodat ik hem ook echt kan leren gebruiken (ik val dus om doordat mijn benen niet op de optimale stand kunnen trappen).

Doordat ik dus een fervent Pinarello racefiets gebruiker ben en ook alle racefietsen zelf onderhoud en afstel (bikefit light zeg maar waar ik per fiets n.a.v. youtube video's en bikefit websites de optimale houding probeer in te stellen) aangezien de Pinarello racefietsen allemaal een verschillende bouw en frame maat hebben, de Pinarello FP3 van Carbon heeft een veel grotere reach met een kleiner framemaat (lengte trapas tot bovenkand zadelbuis) dan de metalen Pinarello Sestriere en de Aluminium Pinarello Cross (cyclocross racefiets) bijvoorbeeld. Hierdoor heb ik de hoop dat het tóch moet lukken met wat hulp m.b.t. de gisteren gekochte ligfiets.

Een compleet langere trapas buis zou het beste zijn (ik schat dat ik 10-15cm erbij moet hebben) of dat iemand misschien weet hoe je dit met laswerk kan verlengen (Tig las klus?). Dit was ook de reden aanvankelijk om een tweedehands fiets aan te schaffen zodat ik ook wat financiële ruimte heb om er aan te verspijkeren zeg maar (juist omdat het onderhouden van 5 Pinarello's naast mijn werkzaamheden als fotograaf als een rib uit mijn lijf zijn momenteel).

Ik hoor het graag van jullie!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Nieuwe gebruiker van het forum + mijn eerste ligfiets - door ARCUS1200 - 13-Dec-2023, 05:27 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag weer een paa...Gideonaut — 03:35 PM
wat ze zeggen
Gisteren met de CHR....Wim -de roetsende — 03:26 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. ...Wim -de roetsende — 03:06 PM
nieuwe questpiloot
Welkom op het forum ...Hardloper — 03:04 PM
Kampeer spullen
De sportieve velonau...ZoefZoef — 02:32 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. H...ZoefZoef — 02:24 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, hier...JanBurp — 02:10 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Nou, kom dan maar ni...Lopopodium — 01:49 PM
Kampeer spullen
Inderdaad. Biba + bu...Hoekie — 01:36 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Vandaag gespot op nu...Willeke_IGKT — 01:33 PM