Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe gebruiker van het forum + mijn eerste ligfiets
#37
(15-Dec-2023, 12:57 PM)Lopopodium schreef:
(15-Dec-2023, 03:50 AM)ARCUS1200 schreef: Bij elkaar geef ik dan toch wel meer geld uit aan de ligfiets dan gedacht haha Tongue.

Maar heb je ondertussen al wel enige kilometers op de fiets gefietst om alvast een beetje te weten of het wat voor je is?
Lijkt me niet onverstandig om er in ieder geval een beetje vertrouwen in te hebben dat de fiets een blijvertje kan zijn voordat je verdere investeringen doet.

Ik heb gisteravond pas de langere trapas buis binnengekregen, ik moet nu eerst kijken of ik de oude trapas met het gereedschap dat ik voor mijn Pinarello en Giant racefietsen heb gekocht past op de trapas van de Optima ligfiets. Ik moet er even tijd voor zien te maken maar ben momenteel sowieso bezig eerst alle onderdelen voor de laagst mogelijke prijs in huis te halen en dan alles in één keer over te zetten alvorens ik het ga leren fietsen (aangezien ik begrepen had dat deze tragere ligfiets met bovenstuur sowieso makkelijker te leren is dan een ligfiets met onderstuur bijv. of een ligfiets waarmee je met de benen moet sturen).

(15-Dec-2023, 09:49 AM)De tovenaar schreef: Je zou kunnen kijken naar SRAM, bv deze https://www.rosebikes.nl/sram-pc-850-8-s...ing-859181
Ik heb verder nog een Optima kuipstoel over lengte 75 cm (M) die bij de onderste schroefgaten is gescheurd, 
zat op een M5 dus mogelijk nog bruikbaar op een andere ligfiets. Mag je gratis komen halen in Amersfoort.

Oh, dat klinkt wel interessant! Past die stoel dan met aanpassingen op de Optima Dingo denkt u? Ik heb zelf genoeg electrisch gereedschap om e.e.a. zelf aan te passen e.d.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Nieuwe gebruiker van het forum + mijn eerste ligfiets - door ARCUS1200 - 16-Dec-2023, 02:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 va...quattrovelootje — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag kwam ik Br...Hoekie — 09:36 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Informatieve, goed...datakneder — 09:15 PM
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag weer een paa...Gideonaut — 03:35 PM
wat ze zeggen
Gisteren met de CHR....Wim -de roetsende — 03:26 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. ...Wim -de roetsende — 03:06 PM
nieuwe questpiloot
Welkom op het forum ...Hardloper — 03:04 PM
Kampeer spullen
De sportieve velonau...ZoefZoef — 02:32 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. H...ZoefZoef — 02:24 PM