Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Ik heb mn fiets verkocht aan een zenuwpezende Duitser via ebay.de
#10
(03-Feb-2024, 11:17 AM)365cycle schreef: Als er "kein kopfstutze" stond verandert dat niet alleen het hele verhaal, maar dan moet dat ook terug te halen zijn voor eBay. Daar zou ik dan eerst eens op wijzen in het geschil.

Dat is het dus.  Ik had een advertentie op kleinanzeigen.de  en op ebay.de   De fiets is verkocht via die laatste.

In eerste instantie had ik de hoofdsteun erbij vermeld bij de artikelbeschrijving volgens mij. Tot ik me bedacht dat ik voor de M5 trike een hoofdsteuntje nodig was want mn pa wil dat ding weleens proberen maar dan moet ie wel een hoofdsteuntje hebben. Zelf haal ik die dingen er vrijwel standaard af.

Nieuwe foto's gemaakt zonder hoofdsteun. Bij kleinanzeigen deze gewisseld en daar stond wel  van het begin bij 'kein kopfstutze'. Bij ebay heb ik deze foto's niet geupload klaarblijkelijk of niet doorgevoerd, weet ik niet meer. Heb tussentijds in ieder geval wel aanpassingen gedaan aan die advertentie. In de advertentie is in ieder geval het hoofdsteuntje niet meer genoemd bij de omschrijving.  Er stond dus niet 'kein kopfstutze' wat er mogelijk eerder wel ston maar het hele hoofdsteuntje is wel uit de omschrijving gehaald terwijl wat er wel bij zat wel vermeld was. Ook het standaardje dat niet zichtbaar was dus.  Koper heeft er ook niet naar gevraagd, of deze er bij zat Sad   Voor mij is beschrijving belangrijker dan een foto met dat soort dingen en anders vraag ik het even na als het echt zo belangrijk is of onduidelijk is. Koper heeft echter niets gevraagd voor het doen van een bod en accepteren tegenvoorstel Sad

Begrijp het wel, maar als zo'n figuur dan een 'vriendelijk' aanbod doet met een termijn van welgeteld 4 uur en voor elk wissewasje wel een bericht stuurt dan gun ik 'm dat ding niet eens meer eigenlijk. Derhalve mn voorstel: 2 tientjes voor een goed doel naar jouw keuze en we 'einigen' de boel.  Of dat tientjes dat ie dan wel wilde bijdragen om alsnog het hoofdsteuntje te krijgen naar een goed doel en dat ik 'm alsnog opstuur.

Koper lijkt juridisch gezien in het gelijk te staan, zoals ik het nu begrijp. Echter weet ik dan weer niet op dat voor elke advertentie geldt of van professionele verkopers want het voorval waar de betreffende rechtszaak over ging,  ging om iets wat op Amazon werd aangeboden door een professionele partij.  Moet geloof ik blij zijn dat ik de kast die ook op de foto staat van mn vader niet mee moet leveren Big Grin

Van 'je moet dat ding opsturen of je maakt me 90 euro over' naar 'ok, ik betaal je een tientje als vriendelijke tegemoetkoming als je 'm alsnog opstuurt' en daar dan een termijn van 4 uur aan verbinden, terwijl ik eerder die dag aangaf later te zullen reageren Sad

Het is vooral de toon van de koper die me niet bevalt in deze. Dat steuntje, nouja als het echt moet, dan stuur ik dat ding wel op. Nu ziet het ernaar uit dat ik vanwege een steuntje van 3 tientjes ofzo, want gebruikt, de verzendkosten heen moet lappen en ook kennelijk de verzendkosten terug en ik heb echt geen idee hoe ik vanuit Duitsland een pakket van 1.80m betaalbaar moet laten verzenden omdat meneer de 'vriendelijke' een fucking termijn van 4 uur geeft en te beroerd was even een vraag te stellen vooraf.

Overigens nooit gezeur gehad met Duitsers. Dat ze stug kunnen zijn is niet echt mijn ervaring, maar het is net als met Nederlandse kopers: dr zitten vreselijke lui tussen Sad

Och arme.. ik probeer dus die Duitser tevreden te stellen door een gebruikte hoofdsteuntje te zoeken, die direct naar 'm verzonden kan worden. Handig daarvoor: het Duitse forum dus daar heb ik maar een nieuw accountje aangemaakt speciaal voor dat doel. Keurig een donatie van 3 euro gedaaan om Reinhard de gelukkigste man ter wereld te maken. Nou, de gelukkigste man was ie voor nog geen halve dag ofzo.

Na een berichtje waarop een andere mod me wees op de regeltjes, heb ik gemeld dat ik een 'spende' heb gedaan van 3 euro voor 3 maanden en toen werd mn gezocht advertentie op openbaar gezet. Nu, uurtje later ofzo is ie offline en is ook het hele vraag/aanbod gedeelte niet meer zichtbaar voor me, terwijl ik toch echt een bijdrage heb gedaan ervoor.

Ik heb daarop mn 3 euro teruggevraagd aan de moderator die me een berichtje stuurde, de advertentie openbaar zette en wellicht ook even later een ban zette voor het gehele subforum en dat op 'verboden toegang' zette. Hij heeft het doorgezet naar Reinhard die me vervolgens voor het hele forom heeft geblokkeerd of in ieder geval mn nieuwe account aldaar. Voelt toch een beetje als oplichting, want hoewel Reinhard een berichtje heeft gestuurd, kan ik die op geen mogelijkheid lezen. Bovendien heb ik 3 euro betaald voor 3 maanden waardoor ik de mogelijkheid moet hebben om in ieder geval direct een advertentie te plaatsen op het Duitse vraag/aanbod subforum.


Word ik ook niet blij van. Ik was niet van plan om er ooit nog iets te koop aan te bieden maar wilde enkel een advertentie voor de zoektoch naar een een kopsteuntje van misschien 2-3-4 tientjes en dan wordt je gewoon keihard genaaid door juist Reinhard : Wat een wrok moet die man hebben in zich!
}
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Roepers - 02-Feb-2024, 10:45 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 02-Feb-2024, 11:01 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 05:00 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 03-Feb-2024, 11:17 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Jeroen S - 03-Feb-2024, 12:54 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 06:05 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 08:09 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 08:18 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Roepers - 03-Feb-2024, 08:30 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 08:47 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 03-Feb-2024, 09:00 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 09:39 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 03-Feb-2024, 10:22 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 10:27 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 03-Feb-2024, 10:47 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 11:31 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 04-Feb-2024, 12:14 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:03 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 12:55 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 04-Feb-2024, 01:19 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:27 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:50 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 04-Feb-2024, 01:03 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:15 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 va...quattrovelootje — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag kwam ik Br...Hoekie — 09:36 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Informatieve, goed...datakneder — 09:15 PM
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag weer een paa...Gideonaut — 03:35 PM
wat ze zeggen
Gisteren met de CHR....Wim -de roetsende — 03:26 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. ...Wim -de roetsende — 03:06 PM
nieuwe questpiloot
Welkom op het forum ...Hardloper — 03:04 PM
Kampeer spullen
De sportieve velonau...ZoefZoef — 02:32 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. H...ZoefZoef — 02:24 PM