Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Ik heb mn fiets verkocht aan een zenuwpezende Duitser via ebay.de
#23
(03-Feb-2024, 10:22 PM)melle z schreef:
(03-Feb-2024, 09:39 PM)ZoefZoef schreef: ik doe het graag op mijn manier.  Om eventuele reacties voor te zijn Smile
Dat 'op je eigen manier doen' van je lijkt anders steeds als een boemerang terug te komen... Als je gebruik maakt van bepaalde infrastructuur (een online marktplaats, een forum, een woningbouwvereniging, het OV, om er maar een paar te noemen) ga je daarmee akkoord met bepaalde voorwaarden, of je het er mee eens bent of niet. Als je die doelbewust schendt onder het mom van het 'op je eigen manier doen', zul je de consequenties van je eigen gedrag ook moeten aanvaarden, jij maakt immers de regels niet. Als je in plaats daarvan bewust steeds alle schuld van je eigen handelen op anderen afschuift ben je inderdaad een gigantische lul. Als je niet tot zoveel introspectie in staat bent verdien je wellicht ons medelijden...


Het gaat niet om bewuste schending in dit geval.  Dit hele gezeik nu had gewoon voorkomen kunnen worden als meneer even de vraag had gesteld of het hoofdsteuntje er nu wel of niet bij zat als ie ziet dat ie niet vermeld staat op de foto.  Als meneer gewoon een net iets andere houding had aangenomen, had ie nou ook geen claim hoeven in te dienen. Maar het is gewoon een gigantische botte lul in zn manier van communiceren.    

Nou met zn gedreig neigt het naar chantage:  je reageert binnen 4 uur of je krijgt een claim en die win ik.  Zoals ik aangaf, ook aan hem, lees ik niet elke dag mn mail.  Dat ding is donderdag in de middag ontvangen. Tussen donderdagmiddag en vrijdag zijn er een aantal berichten ontvangen. Reageer vrijdag, dat ik later zal antwoorden. Rond 19.00u stuurt ie een berciht: Zal je een tietnje betalen, als je m alsnog opstuurt. Aanbod staat tot 2300u   en 23.15u heeft ie al die claim gedaan, terwijl ik dus eerder die vrijdag aangaf later te zullen reageren.  Vanwaar die haast? En het dan vriendelijk noemen, terwijl je eerder me behandeld als een hond door me te becommanderen.  Drie keer achter elkaar met een korte tussenpoos.  "Je moet het hoofdsteuntje opsturen",  als er een half uur later nog geen reactie is ofzo.  Ruim na 23.00u las ik het bericht pas, dus de claim is een feit.   Daar doe je dan je best voor om die fiets zo snel mogelijk te versturen, zo goed mogelijk te verpakken.


Wil je het verhaal van mn verhuurder ook weten?  Kan een korte versie geven, kan een lange versie geven. Zeg het maar. Maar dan wordt het wel een gigantische lap tekst, inclusief de haat die ik nog steeds heb.

Korte versie: geen van mn buren geeft aan overlast te hebben ervaren ooit van mij of mijn fietsen en in welke vorm dan ook. Natuurlijk, mocht niet en was verschrikkelijk dat die fietsen daar stonden.  Levensgevaarlijk.. en die toestand hebben ze dus meer dan 20 jaar in stand gehouden! En tot op de dag van vandaag hangen er geen rookmelders in de ruimte bij de kelderboxen. Als het dan toch allemaal om brandveiligheid gaat.. Nee, de 7k euro verlies die ze nu kunnen afschrijven dankzij aan de rechtszaak en ontruimen waren veel goedkoper dan een gekoppelde brandmelder installeren.


Lange versie: ik zal al mn frustraties en haat eruit gooien. Zeg het maar, krijg je het hele verhaal.

Het OV.. hoevaak heb jij een fiets met een treinkaartje erop gezien? Verder geen probleem hoor, die boete betaal ik wel als ik die krijg. Je kan je beter zorgen maken om andere dingen, Melle. Met de NS en mij hoef je geen medelijden te hebben.

Marktplaats? Nooit grote problemen mee gehad en ik heb echt meer dan 1000 mensen over de vloer gehad via marktplaats door de jaren.  De leukste mensen soms zelfs Smile  Hoe leuk is het als iemand een bosje bloemen voor je moeder meeneemt bijvoorbeeld?
}
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Roepers - 02-Feb-2024, 10:45 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 02-Feb-2024, 11:01 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 05:00 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 03-Feb-2024, 11:17 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Jeroen S - 03-Feb-2024, 12:54 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 06:05 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 08:09 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 08:18 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Roepers - 03-Feb-2024, 08:30 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 08:47 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 03-Feb-2024, 09:00 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 09:39 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 03-Feb-2024, 10:22 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 10:27 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 03-Feb-2024, 10:47 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 03-Feb-2024, 11:31 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 04-Feb-2024, 12:14 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:03 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 12:55 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 04-Feb-2024, 01:19 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:27 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:50 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door melle z - 04-Feb-2024, 01:03 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 04-Feb-2024, 01:15 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Volgens mij begreep ...365cycle — 10:14 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige de...Hardloper — 10:09 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 va...quattrovelootje — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag kwam ik Br...Hoekie — 09:36 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Informatieve, goed...datakneder — 09:15 PM
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag weer een paa...Gideonaut — 03:35 PM
wat ze zeggen
Gisteren met de CHR....Wim -de roetsende — 03:26 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. ...Wim -de roetsende — 03:06 PM
nieuwe questpiloot
Welkom op het forum ...Hardloper — 03:04 PM