Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsende Schoolmeesters/Juffen/Onderwijzers/Docenten
#31
(14-Mar-2024, 10:42 PM)PieterTrapt schreef: Gaat bij ons om zakelijke teksten, bijv allerlei webteksten, overheidscommunicatie, nieuwsbrieven, persberichten. Zeg maar het werk dat bij een afdeling communicatie of marketing gedaan wordt. Soms ook bij reclamebureaus en online marketing bureaus. Wij zijn geen opleiding journalistiek zijn (die bieden andere hogescholen wel aan, wij niet), maar een deel van de mensen komt toch bij redacties terecht (radio, TV, kranten, tijdschriften).

Onze oudste dochter heeft de studie Consumer Psychology afgerond. Ze is dus wel psycholoog, maar niet van de behandelende soort (dat is juist onze middelste dochter).
Ze heeft bij Tabula Rasa (die hebben bijv. de BOB-campagne bedacht) gewerkt en nu werkt ze bij een adviesbureau voor maatschappelijke impact. Ze werken vooral voor het onderwijs, het sociale domein en de zorg.

Citaat: Ik help de studenten met het doen van onderzoek. Goede communicatie slaat een brug tussen de zender en de ontvanger, en vaak is het zinvol om eerst onderzoek te doen. Zoals onder andere: wie vormen de doelgroep, wat zijn hun wensen, voor welke argumenten staan ze open? En ook: wat is er te leren uit theorie en praktijkvoorbeelden over effectief communiceren? En ik help ze met het opzetten van goede testen. Dat je voor een grote campagne start eerst een kleine proef opzet en kijkt hoe die werkt. Bijv: welke versie werkt beter om (ik noem maar wat) mensen op te voeden om hun rommel in de vuilnisbak te gooien, is dat poster A of poster B? Ik werk met studenten van gemiddeld een jaar of 20, en met veel plezier.

Dit is wel grappig, want dit is dus ook waar mijn dochter mee bezig was/is. Hoe beïnvloed ik mensen op een goede/positieve manier, zodat ze een gedragsverandering laten zien. Hele interessante materie.


[font="Azo Sans", Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]G[/font]
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Ligfietsende Schoolmeesters/Juffen/Onderwijzers/Docenten - door Wim -de roetsende - 15-Mar-2024, 09:14 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
ik rijd met mijn mil...Veloquest — 02:05 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Om nog even verder...365cycle — 11:48 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Om nog even verder ...datakneder — 11:17 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ik heb nog nooit pro...Gideonaut — 10:43 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Wij hebben gelukkige...Hardloper — 10:31 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Om nog even verder O...Merijn — 10:28 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Volgens mij begreep ...365cycle — 10:14 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige de...Hardloper — 10:09 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 va...quattrovelootje — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag kwam ik Br...Hoekie — 09:36 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Informatieve, goed...datakneder — 09:15 PM
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM