Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comfortabel rijden?
#26
Goed om dit te lezen. Het viel me op dat ik de laatste dagen wel erg veel last had van een gedegradeerd stukje wegdek in mijn w-w-verkeer. Dat valt volgens mij samen met het oppompen van mijn bandjes, waarschijnlijk dus te hard. 

Deze 42-559 Schwalbe Marathon Supremes zet ik eigenlijk standaard op 5 bar (het maximum), ongeacht waar ik fiets en of ik licht lig, of met volle vakantiebepakking. Misschien moet ik toch eens wat bewuster pompen, om te beginnen met ca. 3 bar die er volgens het tabelletje van Flo cycling in moet met mijn rijklaar gewicht voor w-w-verkeer en dan eens wat variëren.

De bandjes gaan al 18.000 km mee met minimale slijtage en zonder ooit een lek te hebben gereden. Inmiddels lijkt het erop dat ze niet meer te koop zijn (omdat niemand ooit nog nieuwe kocht Confused). Daarom is het fijn om hier te lezen dat Conti Contact Urban ook goede resultaten oplevert wat betreft de combinatie rolweerstand/lekbestendigheid, dan weet ik wat ik moet kopen als de Supremes helemaal op zijn. De overstap van 42-559 naar 47-559 die dan noodzakelijk is past denk ik wel op mijn Chamsin.

Edit: Ik lees op Continental Contact Urban Rolling Resistance Review (bicyclerollingresistance.com) dat deze lichter lopen dan de Supremes, betere grip bij natte condities en vergelijkbare lekdichtheid hebben. En ze zijn ook nog eens slechts €25 per stuk. Heeft er iemand ervaring met de levensduur op een tweewieler met voldoende wind in de banden? Oh dat lees ik hier:
(19-Mar-2024, 12:24 PM)GertBr schreef: Ik heb jl. zondag mijn CCU-voorbanden voor het eerst na 17.000 km gewisseld vanwege een slijtage lek in de wang [...]  Mijn wielen (Quest) staan recht.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comfortabel rijden? - door Raymond - 20-Mar-2024, 11:05 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
nieuwe questpiloot
bedankt voor alle le...charhof — 08:42 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles! Alv...365cycle — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De lupine accu aange...365cycle — 08:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Als voorbeeldje ev...365cycle — 07:55 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Veel mbb fietsen heb...Merijn — 07:44 PM
Uit de media ligfiets nieuws
In aflevering 4 van ...De tovenaar — 06:34 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Mooie aflevering. ...Tom Fekkes — 06:19 PM
Alve's minivizier
Hoekie — 06:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag weer een paa...Gideonaut — 03:35 PM
wat ze zeggen
Gisteren met de CHR....Wim -de roetsende — 03:26 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. ...Wim -de roetsende — 03:06 PM
nieuwe questpiloot
Welkom op het forum ...Hardloper — 03:04 PM
Kampeer spullen
De sportieve velonau...ZoefZoef — 02:32 PM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi. H...ZoefZoef — 02:24 PM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, hier...JanBurp — 02:10 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Nou, kom dan maar ni...Lopopodium — 01:49 PM
Kampeer spullen
Inderdaad. Biba + bu...Hoekie — 01:36 PM