Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koop//verkoop [split] Vandaag ben ik niet blij omdat.....
#17
(26-Mar-2024, 07:20 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vermoed dat sommige marktplaatsverkopers naar de huidige nieuwprijs kijken en daar wel ruim onder gaan zitten, maar dat is ten opzichte van de toenmalige nieuwprijs een te hoog bedrag.
Zo kijk jij er naar, maar zo werkt handel niet.

Een vriend kocht in 2019 een Volkswagen Up! GTI van 2018 met een paar leuke opties, voor €18.500,-
Hij onderhield 'm netjes, reed er zo'n 75.000 km bij, en verkocht 'm vorig jaar voor... €19.000.
De auto was op dat moment nog nieuw leverbaar, net als de DF.
De nieuwprijs was wel gestegen, en de vraag naar tweedehands auto's was sinds zijn aanschaf fors gegroeid.

Vraag maar helemaal niet wat je voor sommige oldtimers kwijt bent; soms echt een veelvoud van de nieuwprijs.
Vraag en aanbod...

(26-Mar-2024, 05:03 PM)ZoefZoef schreef: Ik zie menig velomobiel aangeboden worden voor prijzen waarvan ik denk dat die toch echt wel flink te hoog liggen. Waaronder dus de velomobielen van de Belgische handelaar.  2450 euro voor een oude mango met flink wat schade.. dat g,aat ie er never nooit voor krijgen dus die staat ook al een poosje te koop. Die velomobiel heeft ie gekocht voor rond de 1000 euro wat een stuk marktconformer is.
Tsja... hij zal het niet voor niets doen. Je hebt maar één gek nodig, en die komt niet zelden uit Duitsland.
Ik ben voor de velomobielwereld wel blij dat 2 van mijn 3 velomobielen in Nederland blijven, zodat er hier ook wat aanbod overblijft.

(26-Mar-2024, 05:03 PM)ZoefZoef schreef: gewoon er interessant en had je er gewoon een paar jaar voor nop in kunnen rijden: over een paar jaar verkoop je 'm ook nog wel voor de prijs waarschijnlijk.
Oftewel: Jammer dat hij de winst pakt, want dat had ik liever zelf gedaan. Wederom: Kwestie van doorpakken Wink

Mijn niet blij van vandaag is nog van vanochtend... In net 5 km fietsen:
- 1x automobilist die op 50 meter voor een dubbel kruispunt (fietspad + dubbele gescheiden rijbaan) een vader (ik zei de gek) + kind (op z'n eigen fietsje) inhaalt, om vervolgens geen voorrang te verlenen aan een andere fietser
- 2x ouders met kinderen die terwijl ze op het fietspad tegen de richting in fietsen verwachten dat ik achter m'n kind ga rijden, zodat zij ernaast kunnen blijven
- 1x een solo volwassene die verwacht dat ik achter m'n kind ga fietsen terwijl zij op d'r scootertje tegen de richting in rijdt op het fietspad.
- 1x een automobilist die in een file rijdt, maar tóch probeert voor ons langs over de rotonde te kruipen. Je staat 5 meter verderop stil, waarom?
- 1x een automobilist die op een smal weggetje met ~60 een vader en kind inhaalt. We waren bezig 'm ruimte te geven door even een passeervak in te sturen, maar het voelde als "net op tijd"
- 1x een automobilist die geen voorrang verleent terwijl ik met ~25 km/h van rechts kom
- 1x een moeder bij school die met draaiende motor vol voor de fietsingang naar het schoolplein én een bord "INRIT VRIJLATEN" op haar telefoon zit te staren. Er fietsen dan kinderen achter die auto langs, met het risico dat die ineens gaat bewegen of dat er verkeer uit de dan blinde bocht komt. Ik heb m'n fiets er strak achter geparkeerd, en me vermaakt terwijl ze zich er met veel moeite omheen wurmde. Doe normaal joh...

dus ik heb het maar even van me af geschreven. Voelt gelijk een stuk beter! Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 24-Mar-2024, 09:31 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 24-Mar-2024, 10:20 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 24-Mar-2024, 11:13 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 25-Mar-2024, 04:41 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 25-Mar-2024, 04:45 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 25-Mar-2024, 05:23 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 25-Mar-2024, 06:43 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Hardloper - 25-Mar-2024, 09:53 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 12:41 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 26-Mar-2024, 01:26 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 02:04 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 05:03 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 05:53 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 08:31 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 26-Mar-2024, 08:59 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Hardloper - 26-Mar-2024, 09:11 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Frutsel - 27-Mar-2024, 12:11 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 27-Mar-2024, 12:15 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Hardloper - 27-Mar-2024, 12:08 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 09:29 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 10:09 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 10:33 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door GertBr - 26-Mar-2024, 11:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Tegenwoordig gebruik...Frutsel — 12:12 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik heb een MIO Disco...Atrike — 11:01 AM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik gebruik een Edge ...quattrovelootje — 10:32 AM
wat ze zeggen
"Meneer, waar k...Bart Verbeek — 10:13 AM
Te koop optima dingo ligfiets
Mag weg voor 50 euro...metro2005 — 10:13 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het staat voor I...Willeke_IGKT — 10:08 AM
wat ze zeggen
Het valt me steeds m...De tovenaar — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het staat voor Int...Bart Verbeek — 08:03 AM
Nieuw of tweedehands?
Droog over is we...Bacchus — 07:54 AM
Gereedschap onderweg
Ik zou er alleen bui...Bacchus — 07:22 AM
Gereedschap onderweg
- solutie, besch...Wim -de roetsende — 06:49 AM
Nieuw of tweedehands?
Ik twijfel of ik v...Wim -de roetsende — 06:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Praktische en handig...Wim -de roetsende — 06:37 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..de tafelpoten nu e...ZoefZoef — 02:06 AM
Nieuw of tweedehands?
Vind een DF juist oo...365cycle — 01:05 AM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Dat herken ik niet z...Merijn — 11:38 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Klinkt opzicht wel l...LigZeeuw — 11:07 PM