Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koop//verkoop [split] Vandaag ben ik niet blij omdat.....
#28
(26-Mar-2024, 10:33 PM)ZoefZoef schreef: De Bulk en de Milan SL waren gewoon gunstig geprijsd. De kop was eraf.  Voor het prijsverschil met de DF XL zou de keuze inderdaad makkelijk zijn als ik een keuze zou moeten maken tussen die drie.  Mits het budget het toelaat zou dat denk ik voor veel velonauten gelden, denk ik.
Mwah, ze zijn alledrie heel gunstig geprijsd. Laten we het erop houden dat ik niet probeer er de hoofdprijs uit te peuteren, omdat ik de tweedehandsmarkt voor velomobielen eigenlijk niet helemaal gezond vind. Of eigenlijk vond, want momenteel zie ik op meer plaatsen de verkoop wat langzamer lopen.
Behalve dan van wat ik aan het zoeken ben, want dat wordt maar niet aangeboden... zelfs niet voor een te hoge prijs. Irritant.

(26-Mar-2024, 10:33 PM)ZoefZoef schreef: De DF XL is op leeftijd, heeft veel gereden, is optisch ook niet de fraaiste meer.  Dat zijn dingen die de prijs drukken en die is dan ook beduidend lager dan de Bulk en SL. Die doorverkopen is dan ook nu lastiger gebleken dan de Bulk en de Milan SL.
Assumption is the mother of all... nee, eigenlijk is dat helemaal niet lastiger gebleken. Bij de Bülk en Milan SL was ik alleen flexibeler respectievelijk heel flexibel in de afleverdatum. In de Milan reed ik sowieso al niet en de Bülk mág eerder weg, want levert het meeste geld op en ik heb dan nog steeds vervoer.
Bij de DF ben ik dat nu niet, want ook als de Bülk en de Milan daadwerkelijk het erf verlaten hebben moet ik wel wat te rijden hebben.
Voor de DF waren er zelfs 2 kopers die 'm heel graag willen hebben, maar die beide ook graag hun opties open houden voor als er een andere velomobiel in de juiste prijsklasse voorbij komt. Eén van de twee heeft inmiddels wat fraais gevonden en is daardoor afgehaakt, maar misschien vertel ik je nu zelfs niks nieuws.

(26-Mar-2024, 10:33 PM)ZoefZoef schreef: Schade aan een jonge maar toch behoorlijk dure QV doet het gewoon niet goed voor de verkoop. Mensen haken er bij voorbaat al op af, denk ik dus ik snap wel dat iemand die foto's bewust weglaat.  Daarnaast is het ook nog steeds een fiets van 8k. Als je dan toch een fors bedrag neerlegt voor zo'n fiets, is de aanschaf van een nieuwe ook nog een optie. Op die nieuwe zonder schade, schrijf je op jaarbasis ongeveer evenveel af als deze gebruikte met schade en ik zie dat redelijk gelijk opgaan de komende jaren.
Eens. De prijs met die schade is gewoon te hoog, zeker voor een fiets waar er al zoveel van zijn. Ze staan niet allemaal te koop, maar je kan erop rekenen dat er een paar vrij komen, want...

(26-Mar-2024, 11:20 PM)GertBr schreef: Bij Velomobiel.nl staan 50 fietsen (voornamelijk Snoek-L) in de bestelling. Dat betekent bij aflevering een redelijk aantal velomobielen die de 2e hands markt opgaan. Dat aanbod doet m.i. vast ook wel wat met de prijzen….
...hier zit een kern van waarheid in, al denk ik dat het op zich mee gaat vallen. Ze komen niet allemaal tegelijk vrij en ik weet ook dat er een aantal zijn die hun oude velomobiel helemaal niet gaan verkopen. Een aantal anderen hebben dat al gedaan.

Voor mij was de Bülk houden eigenlijk ook een optie, en als de DF XL weg is staat er misschien wel ooit een Tuna naast de Snoek L. Time will tell.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: [split] Vandaag ben ik niet blij omdat.....koop//verkoop - door 365cycle - 27-Mar-2024, 01:22 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 24-Mar-2024, 09:31 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 24-Mar-2024, 10:20 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 24-Mar-2024, 11:13 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 25-Mar-2024, 04:41 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 25-Mar-2024, 04:45 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 25-Mar-2024, 05:23 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 25-Mar-2024, 06:43 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Hardloper - 25-Mar-2024, 09:53 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 12:41 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 26-Mar-2024, 01:26 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 02:04 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 05:03 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 05:53 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 08:31 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Gideonaut - 26-Mar-2024, 08:59 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Hardloper - 26-Mar-2024, 09:11 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Frutsel - 27-Mar-2024, 12:11 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 27-Mar-2024, 12:15 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door Hardloper - 27-Mar-2024, 12:08 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 09:29 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door 365cycle - 26-Mar-2024, 10:09 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door ZoefZoef - 26-Mar-2024, 10:33 PM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door GertBr - 26-Mar-2024, 11:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik heb een MIO Disco...Atrike — 11:01 AM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik gebruik een Edge ...quattrovelootje — 10:32 AM
wat ze zeggen
"Meneer, waar k...Bart Verbeek — 10:13 AM
Te koop optima dingo ligfiets
Mag weg voor 50 euro...metro2005 — 10:13 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het staat voor I...Willeke_IGKT — 10:08 AM
wat ze zeggen
Het valt me steeds m...De tovenaar — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het staat voor Int...Bart Verbeek — 08:03 AM
Nieuw of tweedehands?
Droog over is we...Bacchus — 07:54 AM
Gereedschap onderweg
Ik zou er alleen bui...Bacchus — 07:22 AM
Gereedschap onderweg
- solutie, besch...Wim -de roetsende — 06:49 AM
Nieuw of tweedehands?
Ik twijfel of ik v...Wim -de roetsende — 06:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Praktische en handig...Wim -de roetsende — 06:37 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..de tafelpoten nu e...ZoefZoef — 02:06 AM
Nieuw of tweedehands?
Vind een DF juist oo...365cycle — 01:05 AM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Dat herken ik niet z...Merijn — 11:38 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Klinkt opzicht wel l...LigZeeuw — 11:07 PM
Kampeer spullen
Toch vind ik meerd...Bob Hagendijk — 09:55 PM