Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ook maar ff voorstellen
#1
Hoi, mijn naam is Evert-Jan, maar gebruik bijna overal mijn alias Elnuar.
Ik ben 41, werk in IT, woon in Enschede.
Ik heb nu bijna anderhalf jaar een ligfiets, zelfbouwer die ik van iemand heb overgenomen. Het is een wat oudere ligfiets, die ik toen gekocht heb om te ontdekken of ik ligfietsen leuk zou gaan vinden en ik kon na een paar maanden toch echt overtuigend 'JA' zeggen en stap nog steeds met veel plezier op de ligfiets.
Omdat de ligger geen bagagedrager heeft en ik het altijd lastig vond om wat te kunnen meenemen op dat ding toch een 'gewone' fiets. Daarnaast ook nog een ATB en een vouwfiets, dus kan stellen dat ik wel veel fiets Wink
Nu hangt die ATB merendeel bovenin de schuur en gebruik ik hem nog weinig... Maar zo heel af en toe toch nog wel.
Maar de ligger wint het wat betreft plezier. 

Ik had ook op het oude NL-forum wel een account, maar tijdje niet actief geweest op dat forum... en kon die dus niet meer vinden... En zag via het Belgische forum dat deze er nu is, dus hier ben ik  (weer Wink  )
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Welkom. Je kan een bagagedrager op je fiets (laten) monteren. Met een beetje speuren kan je er wel eentje vinden die op jouw ligfiets zou passen. Het frame is denk ik van een bepaald merk, waar je dan een bijpassende bagagedrager bij kan vinden? Is wel erg handig, zo'n bagagedrager, zeker als je net als ik lange tochten maak. Twee flessen van anderhalve liter water en een lading brood op je drager, en je kan zeven uur van je tijd verfietsen (en dan ben je alweer aan de andere kant van het land, en kan je met de trein terug naar huis, zoals ik vaak doe).

(Dit is overigens een 'nieuw' forum. Vers opgestart, een paar maanden geleden)
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Voor mijn ligfiets heb ik (nog) geen passende drager gevonden, ik zal binnenkort eens foto's uploaden van mijn fiets en ik heb sinds kort wel een fietstas(je) (max 10L) die ik erop heb zitten zodat ik nu wel iets kan meenemen.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Welkom Evert-Jan
Ik had je al eens voorbij zien komen op het oude forum, maar dat is sinds kort offline.
We hopen het hier langer uit te houden. ;-)

Grt
Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Van harte welkom, Evert-Jan. Enne, ik ben erg benieuwd naar de foto's van je fiets. Die foto' s kun je trouwens niet hier uploaden, dat moet je elders doen. Ik gebruik daarvoor Flickr. Nadat je een foto geüpload hebt, dan staat daar rechts een gebogen pijltje als pictogram voor delen en de code die je vindt onder het kopje BBCode kun je kopiëren en plakken in het forum en het werkt. Misschien wist je dit al, maar dan kan hopelijk een ander er wat aan hebben, of anders heb ik het voor niets getikt.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Welkom Evert-Jan! Een mede IT-er op een ligger, altijd leuk Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#7
bedankt voor de verwelkomingen Smile

Marco, bedankt voor je uitleg. Goed om te weten dat uploaden hier niet kan, maar verder weet ik hoe het werkt. Ik doe iets met ICT en heb zelf ook ooit een forum opgezet (bestaat nog steeds, maar is helaas wel stervende...na 13 jaar Wink )
En misschien heeft iemand anders nog wel iets aan je uitleg Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#8
foto's van mijn ligfiets, maar ik zie al wel dat ik ff nieuwe moet maken, deze zijn nu ruim een jaar oud, zit nu een ander achter spatbord op en een tasje.

[Afbeelding: 36747052866_fed51ea81f_k.jpg]

[Afbeelding: 36747053106_1f84eb3b0b_k.jpg]

[Afbeelding: 36747053446_6b328e880a_k.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mooi fietsje! Een 26/20 met Vierkante buizen als frame. Dat had indertijd mijn Bowi ook. Daar zat wel een bagagedrager op. De Crankstelhouder was die van de flevobike en -trike die ook een vierkante buizenframe had. Misschien past een bagagedrager van Flevobike wel op jouw fiets. Maar dat kunnen anderen hier beter beoordelen even als de vraag of die nog wel leverbaar zijn. De zitting is een Jouta zitschaal en dat is dezelfde als op mijn Sinner Record.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Een drager van een Flevoracer zou idd best weleens kunnen passen, de achterkanten van het frame lijken veel op elkaar...
Antwoord }
Bedankt door:
#11
mooie fiets!
Viekante buizen hebben wel iets vind ik.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Roepers bedankt voor die extra info over wat er op mijn fiets zit, veel details die ik nog niet wist (zoals bv die zitschaal merk/model).
Alleen is het een 28 inch achterwiel wat erin zit Wink Maar dat je dat verschil niet uit de foto's kan halen is je vergeven Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM