Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn eerste ligfiets was/is een.............
#1
Het lijkt mij leuk als iedereen hier zijn/haar eerste ligfiets vermeldt.


Ik zal aftrappen: 

Een Optima Baron, kleur: geel


Oh ja, dat was in 2001.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Tja, dat is mijn Shockproof 451, knalrood
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#3
Een M5 (Speedliner) 28/20 Streetlegal, rood.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#4
Ik kocht in 2007 een tweedehandse Optima Orca, in de kleur roodbruin.
Ik heb 'm nog steeds, maar hij is feitelijk overleden.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#5
In 2008 een Challenge Mistral. Lekker fiets, tot ik op een Raptobike ging liggen
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#6
De Flevobike Alleweder. In 1998 gekocht als bouwpakket voor 3.495 gulden. Ik rij er nog steeds in.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#7
Mijn eerste ligfiets was een alligt modern, gekocht in Eindhoven van een student die naast zijn studie ligfietsen maakte. Aanvankelijk met boutjes en moertjes in elkaar gezet. Een van de eerste die gelast was dus niet meer zo,n mecano look, heb ik gekocht in 1993 of 1994 .Naderhand is de, dan afgestudeerde, student naar Den Bosch gegaan om daar een ligfiets winkel te starten. Niet lang daarna is hij ook naar Dronten gegaan waar hij nog steeds actief is, echter nu op velomobiel gebied.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#8
Dat was een Optima Stinger. Nieuw gekocht, moet zo rond de eeuwwisseling geweest zijn. Een mooie gele.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#9
De rode Challenge Fujin Tour in 2006. Tweedehands bij een kerel, die plotseling honderd euro bij de overeengekomen prijs van 1400 euro deed, toen ik zei dat ik de fiets graag wilde. Beetje flauw. Maar ik heb geen spijt gekregen.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#10
1986. Eigenbouw. Model Roulandt.
Leuk detail: Onderstuur met een stuurstang over het frame naar het voorwiel. De 2 draaipunten waren van Mercedes.
Nog een leuk detail: Ik heb hem nog steeds, hij ligt als relikwie in mijn schuur; op meerdere plekken doorgeroest.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#11
Na ergens eind jaren negentig verschillende ligfietsen te hebben geprobeerd bij Twigt in Bergen aan Zee, stond daar in eens een Flevotrike van het eerste model met het kleine zwarte bakje. De tweewielers waar ik op had gereden waren wel leuk maar met deze trike een echt aha-moment. Het enkele bike-wiel meegekregen en ook gebruikt omdat ik het onder de knie wilde krijgen maar toch niet echt mijn ding. Een jaar of twee, tijdens een forse burn-out, ook mijn enige vervoermiddel. 

Daarna toch weer een auto en een vriendin die rechtop wilde fietsen dus uiteindelijk verkocht. Paar jaar geleden toch weer de kriebels gekregen en toen ik op Marktplaats een goede Flevotrike in de buurt te koop zag staan, nog dezelfde middag opgehaald.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#12
Mijn eerste ligfiets was een Bowi, een 20/26 ligfiets met onderstuur en een korte wielbasis, aangeschaft in 1995 bij de Liggende Hollander in september 1995, na eerst het type op een fietsvakantie gehuurd te hebben. Hij was niet duur (alleen de Alligt was goedkoper, maar die had geen achterwielvering. De Bowi had een elastomeer, een motorsteunrubber)  en fietste heerlijk:
[Afbeelding: Vlieland_1998.jpg]
Dit is die ligfiets 3 jaar later tijdens een vakantie op Vlieland, met mijn dochter in de Burley Solo-fietskar.
In 1993 ingeruild voor een Sinner Record die ik nog heb. In 2008 kwam daar de Sinner Demon bij. Die wijken alleen wat betreft de wielbasis af (ze zijn duidelijk veel langer), maar hebben ook onderstuur en een enkele elastomeer voor de vering van de achtervork. Ze behoorden ook toen tot de goedkoopste ligfietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#13
mijn huidige fiets is mijn eerste ligfiets.
Zie o.a. mijn voorstel-topic voor plaatjes van mijn fiets.
Het is een zelfbouw die ik tweedehands heb gekocht als eerste test om te kijken of ligfietsen uberhaupt iets voor mij was en na anderhalf jaar kan ik nog steeds overtuigd ja zeggen en zit ik eerder te kijken naar een goede opvolger van deze. Maar zover is het nog niet, mijn huidige ligger kan nog wel even mee Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#14
Mijn eerste ligfiets kocht ik in 2011 bij ACE in Winterswijk, een Fujin Tour.
Na een korte oefenrit op een gemakkelijke ligfiets, (ik had 0 ervaring) kreeg ik de nieuwe Fujin mee voor een testrit.
Een paar uur later was ik mét ligfiets onderweg naar huis.
Al na een half jaar ruilde ik deze fiets in tegen een GreenMachine, uiteraard met bijbetaling :-) bij Gerrit Tempelman. De GreenMachine gebruik ik nog dagelijks.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#15
Mijn eerste ligfiets was een Nazca Cruiser. Ik heb deze eind 2007 gekocht bij Jos Hendriks in De Bilt. De Nazca was één van de laatste fietsen die hij toen nog had omdat hij eind 2007 definitief de deuren van zijn ligfietswinkel sloot. Ik heb er 3 jaar op gefietst en ik vond het een fijne fiets om op te fietsen.
https://www.flickr.com/photos/154054646@N03/37817707825
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#16
De mijne een Maia Challenge Hurricane Blauw/Paars
11 maanden op gereden met 13000 op de teller omgeruild voor een Greenmachine (enige bijbetaling was wel nodig...)
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door: GertBr , Wim -de roetsende
#17
Ik ben op mn eerste ligger bezig. Challange furai 24 inch. Nu 5000 km getrapt, vooral woon/werk. Bevalt nog prima.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#18
Eerste ligger:
Een Thijss 222 CTV Rowingbike. (Staal)
Tweede fiets: Challenge Fujin Tour (Toen nog met veer-element NAAST de hoofdbuis onder de ligschaal)
Hierna een M5 CrMo Low Racer.

Nu rijd ik vooral in een Quest en op een Furai en GM.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#19
Ik ben gestart op een rode eigenbouw (maar niet zelf gedaan) Flevotrike.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#20
Ik was een laatbloeier wat ligfietsen betreft.

Mijn eerste, enige en nog altijd in bezit zijnde ligfiets:
M5 City Racer, kleur; gif groen

[Afbeelding: velo_couche_city_racer_m5_M5.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#21
(01-Feb-2019, 11:12 PM)GertBr schreef: Ik ben gestart op een rode eigenbouw (maar niet zelf gedaan) Flevotrike.

Vond nog op Pinterest een foto, indertijd gebruikt om hem op MP te verkopen:

[Afbeelding: BDDB0001-2674-4155-BBE7-15164-C7-A763-B.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#22
Mijn eerste ligfiets was een prototype van de Jouta 2000. Toen uit polyester, later werd deze vervangen in garantie door een Jouta 2000 uit polyethyleen. Aantal jaar op gereden, en daarna zelf iets gaan maken, uit een oud fietsframe en uitlaatbuis.

Zo zag een Jouta 2000 er uit (niet de mijne):
[Afbeelding: 16990555cu-1.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#23
Met zo'n Jouta ben ik ooit bijna gigantisch op mijn plaat gegaan. Kostte mij een flink stuk vel van mijn hand en knie. Dat ding begon in de cadans van het fietsen te deinen en brak daarna opeens uit.

Later las ik verhalen van anderen dat dit een probleem van dit model is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
(03-Feb-2019, 06:50 PM)baron062 schreef: Jouta 2000. Toen uit polyester, later werd deze vervangen in garantie door een Jouta 2000 uit polyethyleen. 

Ben benieuwd hoe je een voorlamp wil monteren op zo'n ding. Het is niet echt Tie-wrap-vriendelijk... 
 (mag om mij woord van de maand worden Tongue )
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#25
(03-Feb-2019, 07:57 PM)Wim -de roetsende schreef: Met zo'n Jouta ben ik ooit bijna gigantisch op mijn plaat gegaan. Kostte mij een flink stuk vel van mijn hand en knie. Dat ding begon in de cadans van het fietsen te deinen en brak daarna opeens uit.

Later las ik verhalen van anderen dat dit een probleem van dit model is.

Die Jouta's hebben "bakfietsbesturing". Door enige mate van onbalans in de wielen of speling tussen het voor- en achterdeel treedt er shimmy in een bepaald snelheidsgebied. Een stuurdemper is de oplossing.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Mijn eerste ligfiets was mijn Strada genaamd Kanjer. :-D
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM