Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
to kap or not to kap?
#1
Hallo,

In november ga ik naar Polen en terug en ik zit heel erg te twijfelen of ik wel of niet met kap moet rijden. Ik had eigenlijk besloten van wel, omdat ik zeker wil weten dat ik droog wil blijven bij slecht weer, maar ik kreeg net een aantal argumenten te horen van een ervaren Polen-fietser die me weer aan het twijfelen brengen.

Daarom mijn vraag: hebben jullie tips om droog te blijven zónder kap?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik ben wel benieuwd naar die argumenten. Heb je met WimR gepraat?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
(09-Oct-2017, 09:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben wel benieuwd naar die argumenten. Heb je met WimR gepraat?

Ja, dit schreef hij:
Citaat:
  1. als je veel in donker moet fietsen is het moeilijker het verlichte pad te zien, 
  2. je kan je niet even oprichten om meer kijk te hebben, 
  3. ook afslagen kun je missen, zelfs zonder dakje had ik nog moeite een linker afslag te vinden, je rijdt er zo voorbij...
Ik heb lange tijd regen gehad en twee a drie petten houden je hoofd lang droog, en bij tegenlicht kun je een hand voor de ogen doen, terwijl je zicht op de weg houdt. 

Nou vind ik 2 à 3 petten niet voldoende. Het gaat er mij om dat het water niet naar binnen loopt als ik de hele dag in regen zou rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Kan de kap er niet af, en ergens vastgeknoopt meegenomen worden wanneer je het niet nodig (denkt te) heb(ben)(t)?
Antwoord }
Bedankt door:
#5
neuh, dat gaat niet werken. Te groot. En levert dan teveel weerstand op
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Liever nat van de regen dan van het zweet.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Door regen kun je toch vervelend afkoelen, dan is zweet toch echt te verkiezen. Oververhitting is niet goed, maar onderkoeling moet ook vermeden worden. Daar moet je ergens tussendoor fietsen
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Als je toch iets tegen korte buien wil doen is een Senz Mini storm paraplu nog een optie. Werkt prima,  als je hem achter op de muts en voor op de spiegels laat rusten komt er weinig water binnen. Het heeft wel invloed op je tempo, vandaar dat het minder geschikt is om er lange afstanden mee te rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik zag vorig jaar ergens tijdens een stortbui een velo met waarschijnlijk een schuimkap en een berijder met de capuchon van zo te zien een poncho die voor het grootste deel afgeknipt was en over de schuimkap en de zijkanten hing voor de afwatering. Leek me best een handige oplossing voor de momenten dat het echt hard regent.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Als je toch iets tegen korte buien wil doen is een Senz Mini storm paraplu nog een optie. Werkt prima,  als je hem achter op de muts en voor op de spiegels laat rusten komt er weinig water binnen. Het heeft wel invloed op je tempo, vandaar dat het minder geschikt is om er lange afstanden mee te rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik vind overigens je openingszin interessanter dan je vraag: "In november ga ik naar Polen en terug". Dat klinkt als een leuk avontuur. Ben benieuwd naar je ervaringen. Wellicht iets voor een ander topic.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM