Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veel lezers, weinig schrijvers
#1
Van alle leden zijn er nu 5 die meer dan 100 berichten hebben geplaatst.

Ongeveer 30 leden (inclusief de 5 hierboven) hebben meer dan 10 berichten geschreven  Shy 

Ruim 40 leden hebben nog nooit iets geschreven  Dodgy 

Een forum wordt pas leuk, als er naast lezers ook schrijvers zijn  Big Grin 


Ik wil dan ook bij deze alle lezers oproepen om ook eens te gaan schrijven.

Werp de schroom af, iedereen heeft iets interessants te vertellen.

Start een nieuw onderwerp en schrijf  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#2
Op 22/4 heb ik trouwens al een soortgelijke oproep gedaan.

Kijk hier: http://ligfietsers.nl/showthread.php?tid=106
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Loggen de niet-schrijvers wel in, of dat ook niet? Dat laatste zou wel wat verklaren...
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(12-Nov-2017, 11:20 PM)Lopopodium schreef: Loggen de niet-schrijvers wel in, of dat ook niet? Dat laatste zou wel wat verklaren...


Daar heb ik geen inzage in, maar daar kan Frank misschien iets meer over zeggen. Frank?

Oh ja, ik kan wel zien wanneer ze lid zijn geworden en wanneer hun laatste bezoek was.

Bij een groot aantal mensen die 0x iets geschreven hebben staat bij allebei dezelfde datum.

Ze zijn dus lid geworden en hebben voor het laatst ingelogd op die datum.
Dat zijn dus wel heel erg passieve leden.


Ik heb nog even geteld, dit is bij ruim 30 mensen het geval.
Van de bijna 100 leden zijn er dus ruim 30 die na hun aanmelding niet meer ingelogd hebben.

Tja, die mensen krijg je natuurlijk nooit aan het schrijven :-(

Deze oproep is dan ook niet voor hen bedoeld. Het gaat mij vooral om de mensen die al een aantal keren gereageerd hebben. Die zouden misschien ook zelf een keer iets kunnen vertellen over wat hen is overkomen of ze zouden misschien een vraag kunnen stellen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Soms is er weinig te zeggen. Soms is er ook weinig reactie. Daarbij komt ook nog dat als het zo stil is, ik vergeet te bezoeken. Ik kom meerdere keren per dag op mijn foto forum en drone forum (die laatste is ook geen drukke bedoening).

Ik weet wel een paar onderwerpen. Zal dat gedoseerd brengen ((-;
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Dankzij o.a. facebook en andere social media zijn forums over het algemeen minder goed bezocht en wordt daar (dus ook hier) ook minder geschreven. Ruim tien jaar geleden waren forums ook veel algemener in gebruik als nu. Ik vind een forum zelf veel handiger als het gaat om terug kunnen vinden van informatie dan via veel social media het geval is... Maar een forum is vaak ook een soort van (super) slow chat en dat is wat veel mensen blijkbaar weer minder aanspreekt.
En ik zal ook wel eens kijken of ik wat meer kan schrijven, maar ik ben zelf toch meer een lezer en reageerder dan actief nieuwe topics starter Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Daarbij zullen een hoop bezoekers op hun telefoon of tablet lezen. Ik merk dat ik dan ook vaak het reageren maar laat, omdat het zo'n gedoe is met die kleine toetsen.  Op Facebook zijn de reacties vaak kort en snel even iets delen of een fotootje uploaden gaat veel makkelijker dan typen. 
Ik zal ook wat vaker topics starten. Moet even denken wat.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Het is inderdaad erg rustig op het forum al bezoek ik het iedere dag. Heb zelf ook weinig te melden op ligfietsgebied de laatste tijd. Door drukte staat het Flevoracer project even stil en de Shockproof staat ook stil (te wachten op een nieuwe derailleur etc.). Ik fiets nog wel steeds regelmatig maar op dit moment alleen op mijn gewone fietsen. 

Forums heb ik altijd een onschatbare bron van info gevonden. Ik ben er zoveel wijzer van geworden m.b.t. mijn klassieke motoren en scooters. En ook op het gebied van (contra)bas spelen heb ik veel gelezen en geschreven op fora. En uiteraard voor mijn werk, hoe vaak ik niet gered ben met een stukje code binnen een van mijn projecten!

Facebook ik leuk voor erbij maar daar ben ik 99% een lezer op (behalve binnen een contrabas studiegroep).
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Er zijn inderdaad heel wat "leden" die wel aangemeld zijn, maar slechts 1 of 2 keer op het forum komen en daarna wegblijven. Social media zal daar zeker een van de oorzaken van zijn. Gaat allemaal wat sneller.
Zelf ben ik lid op Facebook, voornamelijk van een groep voor trike rijders. En zoals aangeduid door Elnuar is het terug vinden van iets op de sociale media bijzonder lastig. Maar toch...

Zelf ben ik door persoonlijke omstandigheden weinig actief online en op de fiets. Hoop daar snel verandering in te kunnen brengen.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#10
De drone forums zijn idd ook redelijk dood en van de Facebook groep wordt ik gek, zo druk daar. Ik denk dat je gelijk hebt
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Het hangt ook erg van het forum af - kijk naar het Duitse forum waar min of meer continu nieuwe berichten binnendruppelen. Maar ja, met 5000 leden is dat wat makkelijker, ook al zal je daar ook een behoorlijk aandeel "passieve leden" hebben. Klassiek kip en ei probleem... Ik moet proberen om echt ook weer hier eens te schrijven - Facebook e.d. vind ik voor dit soort onderwerpen gewoon volstrekt ongeschikt.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(12-Nov-2017, 07:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Van alle leden zijn er nu 5 die meer dan 100 berichten hebben geplaatst.

Ongeveer 30 leden (inclusief de 5 hierboven) hebben meer dan 10 berichten geschreven  Shy 

Ruim 40 leden hebben nog nooit iets geschreven  Dodgy 

Een forum wordt pas leuk, als er naast lezers ook schrijvers zijn  Big Grin 


Ik wil dan ook bij deze alle lezers oproepen om ook eens te gaan schrijven.

Werp de schroom af, iedereen heeft iets interessants te vertellen.

Start een nieuw onderwerp en schrijf  Wink

Hoi Wim,

Ik ben net aangeland op dit forum. Misschien is het leuk om een draadje te maken over ligfietser gespot. Dat hebben ze op het belgische forum ook en is ook erg interactief, helpt om ook minder actieve mensen die iemand zien fietsen toch te reageren misschien? 

Groetjes,

Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Daar zijn we al in voorzien: http://ligfietsers.nl/showthread.php?tid=203
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(05-Dec-2017, 12:01 AM)Lopopodium schreef: Daar zijn we al in voorzien: http://ligfietsers.nl/showthread.php?tid=203

Ah, die had ik dus niet gezien, heet gewoon anders dus ;-). Maar nu wel gevonden door jou :-D.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM