Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gebruik van flickr
#1
Omdat je op het forum niet rechtsstreeks foto's kan plaatsen maar wel via een link naar een andere plek op het web bijv. Flickr. 
Vanavond maar eens een flickr account aangemaakt. Ik heb 2 foto's kunnen uploaden maar ik zie ze nergens terug.
Wel zie ik in de balk boven in het scherm terug dat ik 2 foto's heb geupload en dat ik in 2017 joined ben. 
Iemand een tip hoe ik mijn foto's terug kan zien op flickr?
Groet, Bert
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Wat is je gebruikersnaam op Flickr, Bert?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(28-Nov-2017, 07:54 PM)Roepers schreef: Wat is je gebruikersnaam op Flickr, Bert?

Volgens mij is dat 154054646@N03 (denk ik).

Overigens heb ik de 2 foto's nu wel in beeld maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. :-(
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Aha, Dit is je Flickrpagina: Klik

Er staan nog geen foto's. Of je hebt ze nog niet publiek gezet, of, en dat denk ik eigenlijk, je hebt bij de pagina waarbij een voorbeeld van de upload wordt getoond en je de mogelijkheid hebt om de naam van de foto te veranderen, een korte beschrijving, tags bij te voegen, etc, etc. gedacht dat  die betekende dat je upload geslaagd was. Nee dus, je moet nog een keer op uploaden (op die pagina) klikken
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(28-Nov-2017, 08:10 PM)Roepers schreef: Aha, Dit is je Flickrpagina: Klik

Er staan nog geen foto's. Of je hebt ze nog niet publiek gezet, of, en dat denk ik eigenlijk, je hebt bij de pagina waarbij een voorbeeld van de upload wordt getoond en je de mogelijkheid hebt om de naam van de foto te veranderen, een korte beschrijving, tags bij te voegen, etc, etc. gedacht dat  die betekende dat je upload geslaagd was. Nee dus, je moet nog een keer op uploaden (op die pagina) klikken

Ik snap er niets van. M.i. heb ik 2 foto's geupload. Ik heb de 2 foto's nu ook op "public" gezet. Zie jij ze nu wel?
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ja, ik zie ze nu. Ik heb ze ook al tot favoriet gebombardeerd
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(28-Nov-2017, 08:18 PM)Roepers schreef: Ja, ik zie ze nu. Ik heb ze ook al tot favoriet gebombardeerd

Haha. Ok, dan ga ik nu een foto uploaden van mijn eerste ligfiets die ik tussen 2007 en 2010 heb gehad: een Nazca Cruiser.

Eens kijken of ik nu een foto hier kan plaatsen vanaf mijn Flickr account.
Dit is mij allereerste ligfiets: eind 2007 heb ik mijn eerste ligfiets gekocht een Nazca Cruiser.
https://www.flickr.com/photos/154054646@N03/37817707825
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik heb een tijdje terug ook maar een flickr account aangemaakt om mijn liggers te kunnen laten zien ;-)
Hier staan ze
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik gebruik sinds ik op dit forum https://postimg.org. Dat werkt prima. Hier bijvoorbeeld een galerij met foto's van mijn Flevoracer.  

https://postimg.org/gallery/2asx0glz2/

Wat basaler dan Flickr maar het werkt prima voor mij.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Wat wel een sterk punt van Flickr is dat  de code om de foto te embedden in een bericht op dit forum door Flickr wordt aangeleverd.

Als voorbeeld deze foto van mij op een brug over Damsterdiep in Delfzijl bij de voormalige stoomtramhalte aldaar.
Als je op de link klikt kom je op de pagina van deze foto op Flickr terecht. Rechts onder de foto staan verschillende symbolen waaronder een gebogen pijltje naar rechts. Als je op dat pijltje klikt krijg je opties om de foto te delen. Een van die opties is BBCode. Als je daar op klikt zie je de code voor dit forum al geselecteerd en daaronder de optie om de grootte van de foto te bepalen die je wilt embedden in dit forum. Ik kies daarvoor altijd 800 X 534. De code die ik dan kopieer is dan als volgt

Code:
[url=https://flic.kr/p/HrFLfU][img]https://farm8.staticflickr.com/7731/27201298136_d392f5c978_c.jpg[/img][/url][url=https://flic.kr/p/HrFLfU]Op de brug bij de halte Damsterdiep[/url] by [url=https://www.flickr.com/photos/56603673@N03/]Marco Roepers[/url], on Flickr

Als ik dat plak in bewerkingskader op dit forum, krijg ik dit resultaat:
[Afbeelding: 27201298136_d392f5c978_c.jpg]Op de brug bij de halte Damsterdiep by Marco Roepers, on Flickr

Een ander sterk punt van Flickr is dat je kan kiezen voor een andere licensie. Standaard staat dat op <all rights reserved>, ik kies vaak voor een vrijere  licensie. Bij deze foto staat onder de datum (13 mei 2016) "some rights reserved". Dat is een vrijere creative commons licensie.  Ik ben zelf daar nogal voorstander van.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Zo te zien fiets jij vooral in de regio Rotterdam tot Utrecht?

Ben wel benieuwd waar dit paadje is: https://www.flickr.com/photos/154054646@...otostream/
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(29-Nov-2017, 02:15 PM)Lopopodium schreef: Zo te zien fiets jij vooral in de regio Rotterdam tot Utrecht?

Ben wel benieuwd waar dit paadje is: https://www.flickr.com/photos/154054646@...otostream/

Nee hoor. Dit was de eerste keer van mijn leven dat ik deze tocht fietste. Vroeger wel veel gefietst in het Westland maar toen nog niet op een ligfiets. Ik woonde toen in Den Haag en mijn opa en oma woonden in Naaldwijk (ook mijn geboorteplaats) en daar ging ik veel naar toe en vaak op de fiets. De afgelopen jaren tot vorig jaar veel gefietst in de provincie Utrecht en Gelderland. Nu vooral in Twente/Salland/Achterhoek.

(29-Nov-2017, 02:15 PM)Lopopodium schreef: Zo te zien fiets jij vooral in de regio Rotterdam tot Utrecht?

Ben wel benieuwd waar dit paadje is: https://www.flickr.com/photos/154054646@...otostream/

Dit paadje is volgens mij tussen de Hollandse IJssel nadat je vanaf Ouderkerk a/d IJssel bent overgevaren naar de noordoever naar Capelle Schollevaar.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Dan hebben we wel een beetje dezelfde fietsomgeving. Ik fiets de helft van mijn lange tochten in Zuid-Holland (van IJmuiden tot Utrecht tot Dordrecht tot Stellendam) en in Gelderland en de Duitse grensregio.

(28-Nov-2017, 08:16 PM)Bert_Rijssen schreef: Dit paadje is volgens mij tussen de Hollandse IJssel nadat je vanaf Ouderkerk a/d IJssel bent overgevaren naar de noordoever naar Capelle Schollevaar.

In natuurgebied De Hitland, waarschijnlijk? Daar ben ik nog maar eenmaal geweest, en dat was in deze zomer. Jij bent waarschijnlijk dit paadje ingefietst? Dat paadje wilde ik ook in toen ik deze zomer bij De Hitland was en over de dijk fietste, maar fietste er toen voorbij. En uit een soort van stomme principe wil ik eigenlijk nooit keren, en fiets ik liever verder om via een andere route te komen waar ik wil komen.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(29-Nov-2017, 07:40 PM)Lopopodium schreef: Dan hebben we wel een beetje dezelfde fietsomgeving. Ik fiets de helft van mijn lange tochten in Zuid-Holland (van IJmuiden tot Utrecht tot Dordrecht tot Stellendam) en in Gelderland en de Duitse grensregio.

(28-Nov-2017, 08:16 PM)Bert_Rijssen schreef: Dit paadje is volgens mij tussen de Hollandse IJssel nadat je vanaf Ouderkerk a/d IJssel bent overgevaren naar de noordoever naar Capelle Schollevaar.

In natuurgebied De Hitland, waarschijnlijk? Daar ben ik nog maar eenmaal geweest, en dat was in deze zomer. Jij bent waarschijnlijk dit paadje ingefietst? Dat paadje wilde ik ook in toen ik deze zomer bij De Hitland was en over de dijk fietste, maar fietste er toen voorbij. En uit een soort van stomme principe wil ik eigenlijk nooit keren, en fiets ik liever verder om via een andere route te komen waar ik wil komen.

Ja ik heb het net nog even nagekeken op de kaart en ik zie inderdaad de naam Hitland erbij staan. Omdat ik die dag van Veenendaal naar Naaldwijk zou fietsen heb ik van te voren de track in de gps gezet en die volg ik dan zo goed en zo kwaad als dat gaat. Soms let ik er helemaal niet op en dan blijkt dat ik een kilometer of zo terug af had moeten slaan en dan keer ik ook niet om maar probeer ik via een andere route de track weer op te pakken.
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Nieuws over Flickr: Flinke inperking opslagruimte gratis Flickr-accounts.
Het maximum is nu beperkt tot 1000 foto's. Misschien was het sommigen al opgevallen dat de foto's die ik de laatste tijd hier plaatste al niet meer op Flickr gehost waren, maar op www.roepers.net, mijn eigen internetdomein. Flickr is het laatste jaar een paar keer in andere handen overgegaan. De laatste keer werd Smughug de eigenaar. Ik had nog nooit van Smughug gehoord. Mijn inschatting was dat een relatief kleine partij eigenaar geworden was van het veel grotere Flickr. Dat beviel mij weinig en ik had er geen vertrouwen meer in. De ruimte op mijn eigen internetdomein gebruikte ik niet. Daar heb ik Piwigo op geïnstalleerd en heb de meeste foto's van Flickr via een extensie geïmporteerd.  Zie ook Setup your own Flickr website using Piwigo. Zo ervaar ik Piwigo inderdaad. Na dit recente nieuws over Flickr ga ik een stap verder. Ik stop met Flickr radicaal en ben nu bezig om de foto's in mijn ligfietsfotodraadje over te zetten naar www.roepers.net. Best wel een klus. Ik weet niet wanneer en of ik daarmee klaar kom.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Nou, dat houdt je voorlopig wel van de straat! Maar soms is eigen beheer inderdaad de beste keuze. Succes!
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Dat hoop ik toch niet, dat het mij van de straat houdt. Ligfietsen gaat voor!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM