Peiling: Stalen of aluminium frame voor trike?
Staal (ChroMo)
80.00%
4 80.00%
Aluminium
20.00%
1 20.00%
Totaal aantal stemmen: 5 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trike kriebels
#1
De laatste tijd heb ik last van zogenaamde "trike kriebels". Heel vervelend  Wink Je kent dat wel, zo'n dingetje in je achterhoofd dat maar blijft broeden... Toen ik aan het kijken was voor mijn eerste ligfiets heb ik ook een (ondersteunde) trike getest en dat was toch eigenlijk wel heel  erg leuk... Dus langzaamaan begin het idee vorm te krijgen dat ik er wel een trike bij zou willen. Gewoon voor de fun. Heb helaas geen geldboom in de tuin dus het moet ook een beetje betaalbaar blijven. Een nieuwe HP Scorpion o.i.d. zit er dus niet in. Dus ik ben een beetje aan het rondkijken naar wat ik dan zou willen en heb ook al contact gehad met o.a. Jouta en Maia. 

Ik zou een lage, sportieve trike willen. Zonder m.i. overbodige zaken als spatborden, rekken etc. Eenvoudig en strakke lijnen. Geveerd is niet perse nodig. Het mooiste vind ik een trike met gelijke wielen (dus 3 x 20 inch of zo). Trikes die ik qua uiterlijk mooi (en niet ontzettend duur zijn) vind zijn bijvoorbeeld KMX, AZUB T-tris en HP Gekko. Van KMX kan ik ook een frame-kit kopen en op basis daarvan zelf mijn fiets opbouwen. Dat lijkt me als fervent knutselaar ook wel wat. Helemaal zelf bouwen lijkt me ook leuk maar op dit moment, ook vanwege andere prioriteiten, een brug te ver.

Ik ga binnenkort zeker eens kijken bij Jouta en Maia en ga dan ook een dag een trike huren om een lange rit te maken. Wie weet kom ik dan toch op iets heel anders uit..

En ik heb ook nog wat vragen aan de ervaren trike rijders hier:

  1. Opvouwbaarheid: sommige trikes zijn opvouwbaar. Ik zie het voordeel daar op zich wel van in al neem ik mijn ligfiets zelfden mee met de auto (i.t.t. mijn gewone fietsen). Dus ik vraag me af hoe belangrijk het is om een vouwbare fiets te hebben. Vouwen jullie je trike vaak op? En zo niet, neem je hem dan wel eens op een andere wijze mee in/op de auto?
  2. Woon-werk verkeer: ik zou mijn trike vast ook weleens willen gebruiken voor woon-werk. Stalling is geen probleem op mijn werk maar ik vraag me af hoe het rijden met een trike door de stad is. Mijn ww route is ca 15 km door de polder en 7 km dwars door Breda (ik werk in het centrum). Met de gewone ligger is inhalen in de stad vaak al tricky met de vele scholieren etc., met een trike lijkt me dat helemaal niet te doen... Of valt dat mee? Ik denk dat VM rijders hier trouwens dezelfde problemen hebben (dan wel geen problemen...)
  3. Snelheid: wat is de gemiddelde snelheid die ik van een trike kan verwachten? Ik ben zeker geen racer maar hou wel van lekker doorrijden op mijn eigen tempo. Op mijn, relatief zware winter MTB (ca. 15 kg) is mijn langdurig gemiddelde 25 km/u, op mijn single speed, racefiets en Shockproof ligt dat wat hoger, ca. 27 km/u. Is een gemiddelde van ca. 25 ook haalbaar op een trike of ligt dat toch een stuk lager?
  4. Directe vs indirecte besturing: een KMX heeft directe besturing en andere trikes juist weer niet. Ik heb daar al het nodige over gelezen, echt zo'n discussie waar je alleen maar uitkomt door beide varianten te proberen denk ik. Maar desondanks ben ik nieuwsgierig naar jullie mening hierover
Groeten,
Erik
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Inhalen lijkt me op een regulier fietspad inderdaad wel onhandig, tot redelijk gevaarlijk. Is er de mogelijkheid om een andere fietsroute te nemen richting het centrum, een weg zonder fietspaden of fietspaden met een dubbele rijzichting zodat je meer speling hebt bij het inhalen?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Een andere route wordt lastig denk ik midden in het centrum. Maar goed, inhalen is uiteraard ook geen vereiste, met rustiger aan doen kom je er immers ook wel... Het grootste stuk is gelukkig ook al vrij breed en/of twee richting. Als ik recreatief ga fietsen kies ik mijn wegen zo dat ik veel in het buitengebied rij en dan speelt dat vrijwel niet. Ik vroeg me gewoon af hoe anderen dat doen in de stad en/of op smalle paden...
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Naast leuk of mooi, wat is de meerwaarde van een open driewielier ten opzichte van een open tweewieler, eigenlijk Goed, evenwicht kan voor sommige fietsers een dingetje zijn waar de driewieler bij kan helpen. Misschien de mogelijkheid makkelijker / meer bagage mee te nemen? Nog meer concrete voordelen?

Er staan toch ook wel duidelijke nadelen tegenover, dat ikzelf het liever bij een tweewieler houdt voor mijn lange fietstochten.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Geen idee Smile En een hele goeie vraag!

Het zou voor mij met name voor de lol zijn denk ik. Evenwichts- of andere fysieke problemen heb ik niet maar toch vond ik het trike rijden die ene keer erg leuk. En relaxed. Ik vind allerlei fietsen leuk, rij net zo graag op mijn single speed als op mijn ligger of MTB. Had ik ook 20 jaar lang met motoren, ik reed met evenveel lol op mijn motor uit 1912 als op een scooter uit de jaren 50 als op een moderne motor etc.. Een VM zou ik ook weleens willen proberen evenals een snelle speed pedelec...

En dat een trike ook nadelen heeft weet ik, geen een fiets is ideaal. Misschien knap ik er na een dag huren ook wel helemaal op af. We gaan het zien...
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(13-Dec-2017, 04:13 PM)Lopopodium schreef: Naast leuk of mooi, wat is de meerwaarde van een open driewielier ten opzichte van een open tweewieler, eigenlijk Goed, evenwicht kan voor sommige fietsers een dingetje zijn waar de driewieler bij kan helpen. Misschien de mogelijkheid makkelijker / meer bagage mee te nemen? Nog meer concrete voordelen?

Er staan toch ook wel duidelijke nadelen tegenover, dat ikzelf het liever bij een tweewieler houdt voor mijn lange fietstochten.

Wat ik als groot voordeel beschouw is de grotere stabiliteit ten opzichte van een tweewieler. Ik heb jaren met een tweewieler ligfiets gereden (Nazca Cruiser) en dat is mij ontzettend goed bevallen maar na een paar lelijke valpartijen ben ik overgestapt op een trike (ICE). Een trike rijdt erg comfortabel en stabiel. Het gaat niet hard (20-22km/u) maar ik rij voor mijn plezier. Onlangs heb ik overigens wel weer een 2-wieler aangeschaft (voor erbij) een Challenge Chamsin. Hier haal ik een gemiddeld hogere snelheid mee (25 km gemiddeld) en ik wil deze fiets vooral gaan gebruiken voor de wat grotere afstanden (ca 200/km/dag).
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Hoi Erik,

Je zegt ik heb geen geldboom (zoals de meeste mensen denk ik ;-)), maar heb je een budget in gedachten wat je aan een trike wil uitgeven? Ik weet er misschien nog wel een met een stroomlijn te staan 3 x 20 inch die schappelijk geprijst is, maar dat ligt eraan wat jij eraan uit wil geven of je dat ook vindt natuurlijk!

Groetjes Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik heb dit jaar toegegeven aan mijn trike kriebels, een Challenge Alize 20. Ik kan zeggen dat de fun factor hoog is. Maar dat is vooral als je wat bochtig terrein opzoekt. Je moet bij hoge snelheden je gewicht echt verplaatsen in de bochten om de wielen aan de grond te houden. Mijn gemiddelde snelheid ligt lager. 25 ipv 27 km/h. Ik merk ook dat het meer energie kost om hem boven de 30 te houden.
 Ik zou nu ook voor een trike gaan zonder vering. Zou de zitting eigenlijk ook lager willen hebben dan nu kan. Ik zit te veel rechtop. Maar drie wielen is ook gewoon meer weerstand en een merkbaar zwaardere fiets. 

Ik gebruik hem niet voor woon werk. Ik heb het gewoon nog niet geprobeerd. Maar twijfel ook of het handig is. Je bent door je breedte ook minder geneigd in te halen.

De alize is vouwbaar. Maar het is een hoop gedoe. Zeker geen vouwfiets gevoel.

Ik ben blij dat ik hem heb, maar de Fuego blijft mijn favoriet.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Na een jaartje Triken (niet echt veel maar toch) mijn ervaringen / antwoorden:



  1. Opvouwbaarheid: Opvouwbaarheid is niet echt belangrijk maar wel een plus. Niet alleen voor transport in een auto, maar eventueel ook voor stalling (minder ruimte / door smalle ingang)
  2. Woon-werk verkeer: Ik heb een nu een aantal wo/we ritten op de trike gedaan (zowel vroege ochtend als middag spits) en ik merk dat auto's geneigd zijn een trike meer ruimte/voorrang te geven dan een 2-wieler. Ook veel andere fietsers geven meer ruimte. Scholieren kijken eens vreemd en gaan opmerkelijk genoeg vrij snel achter elkaar rijden als ze me zien of horen (airzound! Big Grin ). Inhalen (nog) geen problemen mee ondervonden. Is het fietspad te smal ga ik de baan op en zie ik auto's netjes wachten of ruim uitwijken.
  1. Snelheid: Mijn gemiddelde snelheid ligt laag: zo'n 18 tot 20 km per uur. Dat is op een 3x20" trike met spatborden, bagagedrager, vlag, etc.. En het zitje redelijk recht en hoog. Er zijn snellere trikes en er zijn trikes met ondersteuning.
  2. Directe vs indirecte besturing: Inderdaad, zoals met veel zaken gewoon proberen en je eigen voorkeur vinden.

En inderdaad, een trike is zooo relaxed rijden! Rolleyes

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Vandaag even langs Maia in Dordt gereden om te kijken naar de trikes die hij had staan. Hij had een Azub Tris 26, HP Gekko 26 en een elektrisch ondersteunde/geschakelde HP Scorpion. De Azub en de Gekko lijken veel op elkaar en spraken me zeker aan. De Azub zag er kwalitatief erg goed uit voor z'n prijs (2250 euro). Ik kon ze niet proberen nu (slecht weer/te weinig tijd) maar ik ga ze binnenkort eens een dagje huren. Waarschijnlijk allebei een halve dag, twee keer dezelfde route rijden ter vergelijking. En ik ga binnenkort ook bij Jouta kijken ter vergelijking. Wordt vervolgd dus...
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Over Jouta gesproken. Ik weet dat je beste wel in bent voor klassieke fietsen. Deze klassieke Jouta staat  te koop op Ligfiets.net.  250 Euro, dat lijkt mij een interessant bedrag. Kun je het ook nog met je Vespa-stuur financieren.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(13-Dec-2017, 10:00 AM)ErikvanD schreef: [...]
Snelheid: wat is de gemiddelde snelheid die ik van een trike kan verwachten?

Ik heb weliswaar geen trike-ervaring, maar ik weet wel dat op het Duitse forum hier soms heel erg verhitte discussies over lopen... Big Grin  Van wat ik ervan begrijp blijkt het antwoord vooral "het hangt ervan af" te zijn. Als ik b.v. naar de trikes van één van de discussiedeelnemers kijk (Velomo - zie hier: http://www.velomo.eu/trikes (helaas alleen in het Duits)) dan zijn er kennelijk ook best lichte/snelle trikes.

Wat het inhalen betreft: ja, dat vind ik met de Mango ook vaak lastig - vooral op tweerichtingswegen moet ik vaak snelheid minderen omdat er bij veel fietsverkeer geen veilige mogelijkheid is om iemand in te halen (en er simpelweg tussendoorscheuren zoals menig brommerrijder dat doet vind ik gevaarlijk en asociaal). In de stad gebeurt het me vaker dat ik een hele tijd achter iemand aan moet rijden (daar kom ik gelukkig niet vaak). In veel gevallen kies ik dan voor de rijbaan.

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(16-Dec-2017, 08:04 PM)emgaron schreef:
(13-Dec-2017, 10:00 AM)ErikvanD schreef: [...]
Snelheid: wat is de gemiddelde snelheid die ik van een trike kan verwachten?

Ik heb weliswaar geen trike-ervaring, maar ik weet wel dat op het Duitse forum hier soms heel erg verhitte discussies over lopen... Big Grin  Van wat ik ervan begrijp blijkt het antwoord vooral "het hangt ervan af" te zijn. Als ik b.v. naar de trikes van één van de discussiedeelnemers kijk (Velomo - zie hier: http://www.velomo.eu/trikes (helaas alleen in het Duits)) dan zijn er kennelijk ook best lichte/snelle trikes.



Cheerio,
Thomas

Zoals bij andere modellen (lig-)fietsen en bijvoorbij bij auto's heb je ook bij trikes snelle en minder snelle modellen. De tour modellen en de race modellen.
Hieronder wat snellere modellen:



En aan de andere kant van het trike segment, een voorbeeld van comfort en "gaan waar je wilt":


Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#14
Dat filmpje van die Scorpion in die bobsleebaan is wel erg cool! Moet je ook maar durven...
Antwoord }
Bedankt door:
#15
@Marco: grappig apparaat die klassieke Jouta maar niet helemaal mijn ding...

Vanochtend ben ik bij Jouta geweest. Rudy had niet zo heel veel staan (had goed verkocht de laatste weken) maar hij had wel een KMX Venom demo. Daar was ik heel blij mee want ik wilde heel graag een KMX in het echt zien. Dat is echt een fiets voor mij! Superlaag, sportief en eenvoudig van lijn. Heb er een beetje op rondgecrosst op zijn terrein en de grijns zit nog op mijn gezicht Smile

Een Azub, HP of Trident zijn de verstandige keuze maar puur voor de fun is zo'n KMX helemaal top denk ik. Het is echt een niche markt binnen een niche markt zei hij, hij verkocht er een stuk of twee per jaar...

Het leuke van KMX vind ik ook dat je er een framekit van kunt kopen om zo zelf je trike op te bouwen. Dat is echt iets voor mij Smile

Toch maar eens ferm over na gaan denken...
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Hoe is de kwaliteit nu van die KMX-jes?

Viel in het begin nogal tegen namelijk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
(18-Dec-2017, 12:30 PM)ErikvanD schreef: @Marco: grappig apparaat die klassieke Jouta maar niet helemaal mijn ding...
Toen ik gisteren op moest en ik met de Sinner Demon de weg opdraaide ontdekte ik dat het spek- en spekglad was. Ik durfde niet verder. Yoen dacht ik wel aan de Jouta voor 250 euro. Maar omdat nu voor die enkele keer een driewieler aan te schaffen dat fietsen echt op tweewieler echt niet gaat, dat ging mij te ver.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Voor zover ik kon beoordelen helemaal niet verkeerd. Het is uiteraard geen HP of ICE maar het las- en lakwerk zag er bijvoorbeeld prima uit. Heb ook het nodige gelezen over de mindere kwaliteit van de oudere fietsen maar ik denk dat ze daar wel een hoop van geleerd hebben. Heb ook meermaals gelezen dat hun service wel erg goed is. De frames zelf zijn aan de zware kant en overgedimensioneerd. 

Overigens vind ik een voordeel van zelf opbouwen dat je zelf alle componenten kunt uitzoeken. En dus zelf ook de kwaliteit kunt bepalen.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Ik weet nu nagenoeg zeker dat ik zelf een trike wil gaan opbouwen (uiteraard met verslag op dit forum!) op basis van een KMX frame. Nu heb ik daarbij de keuze uit een stalen (ChroMo) en een aluminium frame. De verschillen zijn de volgende:
  • prijsverschil, de aluminium is wat duurder
  • kleur, de stalen zijn beschikbaar in meerdere kleuren, de aluminium alleen in zilvergrijs
  • gewicht, het aluminium frame is naar schatting 1-1,5 kg lichter
  • sterkte, volgens KMX is het aluminium frame het sterkste frame dat ze gemaakt hebben
Nu ben ik van oudsher meer van het staal, ik heb dan ook alleen stalen fietsen. Maar bij een apparaat als een trike lijkt me minder gewicht wel een voordeel...

Wat zijn jullie ideeën hierover? 

Om een beetje forumfunctionaliteit te testen heb ik ook mijn eerste poll toegevoegd  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Ik zou voor staal gaan. Mijn ervaring met de Optima Orca, op zich een erg fijne fiets, is minder als het op de bestendigheid van het frame na een aantal jaren aankomt. Ik heb twee framebreuken gehad van het aluminium frame van de Orca. Nu heb ik een stalen frame op de Gaucho, die het hopelijk langer uithoudt dan de dertien jaar van mijn Orca.

Aluminium kan sterk zijn, maar wordt naarmate de jaren verstrijken brozer dan staal, dat na jaren een relatieve sterkte behoudt waar aluminium alleen maar verder zal afnemen. Heb ik me laten vertellen.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Hoi Erik,

Je hebt me gewoon aangestoken met de trike kriebels. Ik kreeg van iemand een mailtje met een aanbod van een trike. En het lijkt erop dat als ik het een fijne fiets vind ik hem ook nog ga kopen ook! Het verder geen trike ervaring dus geen idee dat voor een trike beter is, staal of alu. Mijn binneframe en achterbrug van de velomobiel is wel van alu. En dat rijdt prima. Op de racefiets vind ik aluminium ook erg fijn rijden. Het is gewoon wat je gewend bent of zelf fijn vind denk ik ook.

Groeten,

Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#22
De huidige rijwielen hebben meestal een frame van een aluminium legering. Twee zaken zijn belangrijk. Geen constructiefouten, waarbij het frame onder belasting ongelijkmatig zal buigen en metaalmoeheid zal optreden en dat voor elke soort aluminium de juiste warmtebehandeling van het frame is verricht. 

http://fietssite.jouwweb.nl/warmtebehandeling

Ik heb een voorkeur voor CrMo staal. Een fractie meer flex en trillingfiltering.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(17-Dec-2017, 08:49 AM)ErikvanD schreef: Dat filmpje van die Scorpion in die bobsleebaan is wel erg cool! Moet je ook maar durven...

Die Trike-filmpjes gaan altijd heuvelaf  Confused 

Ziet er wel spectaculair uit, maar is niet echt realistisch.

Dat is namelijk in het echte leven niet altijd zo.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
Hahaha, dat maakt toch niet uit Wim ;-). Ik ken downhillers die zich naar boven laten brengen om zich vervolgens weer naar beneden te storten, ieder zijn sport hoor :-D.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(22-Dec-2017, 04:02 PM)Wim -de roetsende schreef:
(17-Dec-2017, 08:49 AM)ErikvanD schreef: Dat filmpje van die Scorpion in die bobsleebaan is wel erg cool! Moet je ook maar durven...

Die Trike-filmpjes gaan altijd heuvelaf  Confused 

Ziet er wel spectaculair uit, maar is niet echt realistisch.

Dat is namelijk in het echte leven niet altijd zo.

Niet alle trike filmpjes gaan altijd heuvel af Wim Wink   Big Grin

Klik: Trike and climbing

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#26
Ben er bijna uit. Ik ga inderdaad voor een KMX frameset. Ben nog in overleg over de exacte verschillen tussen beide sets met de verkoper. Heb mijn de onderdelen inmiddels besteld, mijn handen jeuken!

Ben nu bezig met het opstellen van de lijst met gewenste specificaties. Zoals verwacht wordt het geheel met fatsoenlijke onderdelen toch best prijzig. Maar dan is de fiets wel precies zoals ik het wil. En als ik het vergelijk met een gelijk uitgevoerde HP of AZUB dan ben ik toch nog steeds een stuk voordeliger uit. En de heb ik ook nog de lol van het bouwen Smile

Vanwege het gewicht verschil neig ik nu toch sterk naar de aluminium versie. Kan ook geen kwaad om daarmee wat meer ervaring op te doen na al dat staal. De kleur kan ik altijd later nog aanpassen. Een KMX frame is niet vouwbaar dus mocht ik hem eens op het dak van mijn auto willen meenemen dan is een lager gewicht ook mooi meegenomen.

De specificaties die ik nu ruwweg in mijn hoofd heb zijn:
  • Aluminium KMX frame met aluminium zitje (dat is nog een openstaande vraag bij de leverancier, scheelt ca. 1,5 kg met het normale stalen zitje)
  • 20" voor, 24" achter met Shredda vouwbanden op brede velgen
  • Avid bb7 schijven voor, achter vooralsnog geen rem. Een extra schijf kan later altijd nog
  • 1x9 setup met 11-28 cassette. Mogelijk 2x9
  • Derailleur en drankstel nog te kiezen evenals de keuze voor twist of bar-end shifter
Waarschijnlijk probeer ik eerst de 36/26 XT crank die ik nog heb liggen voor mijn vakantiefiets en de 39 Alfine crank van de fiets van mijn vrouw. Samen met de derailleurs van die fietsen. Dan kan ik eerst een aantal flinke testritten maken en op basis daarvan een keuze maken.

Ik hoop met bovenstaande uit te komen op een rijklaar gewicht onder de 17 kg waarmee hij ongeveer net zoveel zou wegen als mijn Shockproof. Dat is alleszins acceptabel.

Wordt hopelijk snel vervolgd dus!

PS: voor degene die denkt: "maar hij had toch al een project in de vorm van de Flevoracer?" Klopt en daar wordt ook nog aan gewerkt. Dus hopelijk in de lente 3 goed rijdende, totaal verschillende ligfietsen om uit te kiezen Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM