Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
YouTubekanaal BicycleDutch
#1
Het YouTubekanaal BicycleDutch laat zien hoeveel er in Nederland gefietst wordt, welke voorzieningen er voor fietsers er allemaal zijn en welke voordelen dat heeft. Er passeren heel veel fietsen in de video's en ik heb er ettelijke bekeken, maar steeds geen ligfiets. Tot zonet, in deze:

Op 6:20

Het is ook nog een relatief oude video van dit kanaal.

BicycleDutch promoot duidelijk het fietsen en daarom vind ik het een sympathiek en leuk kanaal. Altijd leuk om naar fietsers te kijken. We moeten alleen nog wat meer in beeld zien te komen als ligfietsers  Cool.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Bolt inderdaad even een ligger in beeld... applause

Is een leuk youtube kanaal ja, met zoals gewoonlijk effe zijdelings aandacht voor de liggers. Doh

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Maar goed dat je de tijd erbij gezet hebt.
Nog beter was zo
https://youtu.be/Xcdb6YlXnyI?t=381
Verder behoorlijk saaie video's met veelal rijdende chicanes haha
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mooie tip, wist niet dat dat kon!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
En opnieuw een ligfiets op Bicycle Dutch. Dit keer vermoedelijk eenHase Kettwiesel,  gespot in Alkmaar. Klik

Of in deze video op 1 minuut en 30 seconden na het begin.


Helaas is het niet mogelijk om een video zo te embedden dat hij bij 90 seconden begint. Dan zet ik maar het de tijdsaanduiding van het bewuste moment moment erbij.

Het mooie van Bicycledutch is dat hij laat zien dat goede en mooi aangelegde fietsinfrastructuur fietsen echt veel aantrekkelijker maakt. Af en toe kraakt hij een kritische nood in zijn blog, maar het positieve blijft toch overheersen.  Ik hoop dat hij hiermee en overheden stimuleert meer geld te besteden aan goede fietsinfrastructuurplannen en mensen aanmoedigt hun fietsinfrastructuur eens vanaf een fiets te bewonderen. Ook leuk om te zien hoe het elders in Nederland is. Het is wel eens wat jaloersmakend.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Video 
En weer een ligfiets op BicycleDutch. Ditmaal op de inderdaad zeer fraaie fietsbrug de Oversteek in Rijswijk:



op 2:14  (Klik hier om rechtstreeks naar dat moment te gaan)

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Dat had ik kunnen zijn. Maar ik ben het niet.

Wel kom ik bijna elke keer over deze brug om van Den Haag naar Delft (en daarna verder naar Maassluis) te fietsen. Ik fiets dan altijd het liefst aan de westzijde van de Vliet, en dan moet ik over deze brug. Was er wel blij mee toen ze deze een jaar of vijf geleden hadden gebouwd. Daarvoor moest je dwars door Rijswijk zelf.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Wink 
Aaah! Bijna! Ik hoop steeds als ik een video van Bicycle Dutch hier deel, dat dat iemand hier zegt: "Dat ben ik". Een soort Medeliggers onderweg, maar dan vanachter het beeldscherm. Groeten gaat dan niet, dus dat zouden we in dat geval hier kunnen doen. Maar een heel fraaie brug in je route. Een meervoudig genot om overheen te rijden (routeverkorting, alleen voor fietsers en fraai en doelmatig vormgegeven.)
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Waar is precies die brug te vinden? 

Zijn grote broer heb ik in Rotterdam eens gehad. Wel wat gesmokkeld (vanuit Nijkerk heen en weer) maar dat mag de pret niet drukken.

[Afbeelding: SDC11158.jpg]

In Zwolle heb je de Westenholterbrug over een drukke weg. Hij zit in de route centrum Zwolle (Blalobrug) naar Kampen.

[Afbeelding: SDC11131.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Die in Rijswijk vind je hier: https://www.google.com/maps/@52.0456734,...a=!3m1!1e3
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(16-Jan-2019, 10:34 PM)Fietsbennie schreef: Waar is precies die brug te vinden? 

Zijn grote broer heb ik in Rotterdam eens gehad. Wel wat gesmokkeld (vanuit Nijkerk heen en weer) maar dat mag de pret niet drukken.


Die brug is niet voorbijgekomen in BicycleDutch, wel een andere: De Groene Verbinding:


Geen ligfietser in beeld, jammer genoeg.
 
(16-Jan-2019, 10:34 PM)Fietsbennie schreef: In Zwolle heb je de Westenholterbrug over een drukke weg. Hij zit in de route centrum Zwolle (Blalobrug) naar Kampen.
 Aan de orde geweest in de video's van Bicycle Dutch:

De Zalnébrug is ook door BicycleDutch gefilmd:
 

Ik was er van overtuigd dat ik een Plat Zwolscher voorbij zou zien schieten in deze video's, maar helaas.

Misschien moeten we hem vragen naar zijn plannen dan kunnen we hier een planning maken om zijn video's bomben met onze ligfietsen.  Wink

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Dat is een goed idee!
Maar moeten we wel wachten tot in ieder geval mei. De filmpjes lijken altijd bij erg zonnig fraai zomerachtig weer gemaakt te zijn. Niet echt representatief...
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Welaan, zonder ons videobombingplan ten uitvoer te hebben gebracht toch weer een ligfietser in een video van  Bicycle Dutch. Dit keer op het Jaarbeursplein in Utrecht (in de winter):

Op 2:23 Of hier de link rechtstreeks naar dat moment.

Een fiets met relatief lange wielbasis en onderstuur. Ik weet niet welk merk en type. Iemand een idee?
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Volgens mij is het een Rainbow Lyner.

http://www.rainbowligfietsen.nl/page/238...yner-.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#15
Inderdaad een Rainbow Lyner. Hartelijk dank! Ik dacht aan de Rainbow Longo, maar dat is hem dus niet. Het is een Nederlandse ligfiets. Ik denk altijd dat het Frans is. Dat komt waarschijnlijk door Jeannie Longo. Geen idee of de naam Longo mede door haar is ingegeven. Echt fraaie fietsen wat mij betreft.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Nieuwe video van BicycleDutch, dit maal over de fietsfamilie: De fiets in al zijn verscheidenheid.

Vanaf 2:08  tot aan het einde bijna dertig seconden lang ligfietsen en velomobielen

Om 1:44 ook nog een Velove Armadillo van DHL

Kortom wel heel veel ligfietsen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#17
Ha Roef, je komt volgens mij ook nog voorbij! Op 2:16
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#18
Klopt ik had mezelf al gespot.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#19
En er is weer een nieuwe video van BicycleDutch met een ligfietser.
Dit maal gaat de video over de nieuwe fietsbrug Tegenbosch bij Eindhoven.

Om 1:03 komt de ligfietser voorbij.
Iemand van hier?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Fiets er sinds kort 2x per dag overheen met mijn DF de ligfietser op het filmpje komt mij niet bekend voor. Brug is mooi verlicht echter ben je over de brug en ga je richting kanaal dan moet je goede verlichting op je fiets hebben want het is een slingerend pad door onverlicht beboste omgeving.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#21
Ik bekeek weer eens een nieuwe video van BycycleDutch. Dit keer hoe Den Bosch een verkeerssituatie totaal verknoeide.



Maar er komt wel een ligger voorbij: Hier om 1:46!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#22
Wie verzint dat??? en erg van het geld dat daarvoor gebuikt is.
Die ligger lijkt een Batavus / Flevobike
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#23
Gedeelde ruimte is op zich een prima concept en een belangrijk doel, het omlaag brengen van de snelheid van rijdend verkeer, wordt ook duidelijk gehaald. Dat het hier niet werkt komt omdat er wat randvoorwaarden ontbreken: Er is te weinig ruimte, zichtlijnen zijn slecht, routes zijn niet "natuurlijk" duidelijk.

De ligfietser onderstreept wel mooi het probleem. Een comeback van hem in de nieuwe situatie zou dat nog duidelijker maken.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#24
Ik vind het gebruik van andere verkeersdeelnemers als snelheidsremmend middel onethisch.
In Utrecht deden ze dat met de Burgemeester Reigerstraat. Daar werd de stoep enorm breed gemaakt, en de weg erg smal. Vervolgens moesten fietsers op de weg rijden. Auto's konden de fietsers niet inhalen. (tenminste, niet zonder problemen)

Gevolg: gefrustreerde automobilisten en buschauffeurs, en fieters die zich enorm onveilig voelden, en maar op de stoep gingen fietsen (die was breed genoeg tenslotte)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Bacchus , Lig-hen
#25
Daar ben ik het niet altijd mee eens maar het is wel van een heel ander niveau dan een verkeersdrempel of plantenbak. Het is meer het idee van benadrukken dat een straat eerder een verblijfsplaats is dan een verbinding. Daar past het m.i. wel bij om een straat in de eerste plaats voor mensen (ihb voetgangers dus) te ontwerpen en voertuigen niet bijzonder te faciliteren. Het woonerf uit de jaren 70/80 was een aardige implementatie, misschien wel de beste algemeen toegepaste.

Het concept past naar mijn idee dus niet bij verbindingswegen. Met een rotonde aan de ene kant, verkeerslichten aan de andere, een bushalte in het midden en een snelheidslimiet van 50 km/u, lijkt de Burgemeester Reigerstraat mij bij uitstek een verbindingsweg. Dan ben ik het helemaal met je eens dat "gedeelde ruimte" daar geen plaats heeft.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#26
Zo'n gedeelde ruimte moet wel in overeenstemming zijn met de functie. Dit plein (volgens de film) is onderdeel van een bel;angrijke fietsroute naar het zuiden. Dan moet dit als belangrijkste uitgangspunt worden meegenomen voor wat betreft de functionaliteit.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM