Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
#37
Vanochtend heb ik het frame van mijn trike op de keukentafel eens helemaal 100% waterpas gesteld. Weer met behulp van wat Lego (zoals destijds ook bij de Flevoracer)...Smile

Daarna in de achterdropouts een draadeind gezet waarbij ik goed erop heb gelet dat dit helemaal aanligt tegen het frame aan de bovenzijde. Over het hele frame een touwtje gespannen, van het midden van de neusbuis tot aan het midden van het draadeind (dat ik op basis van het touwtje heb gepositioneerd tussen de twee dropouts). Het midden van van het draadeind zat niet precies midden tussen de dropouts (wat ook al wat zegt...)

[Afbeelding: 20180217_092406.jpg]
Op die manier had ik twee referentielijnen: de voorste dwarsbalk van het frame en die hartlijn van het touwtje. Op de foto is de bovenzijde van de waterpas horizontaal.

Daarna een aantal metingen genomen waaruit blijkt dat de achtervork op twee manieren scheef zit ten opzichte van het frame.

[Afbeelding: 20180217_091525.jpg]
Absoluut gezien lijkt die paar mm afwijking helemaal niet veel maar toch is de boel overduidelijk scheef. Het draadeind is trouwens 64 cm lang.

[Afbeelding: 20180217_091557.jpg]

Op zich allemaal geen wetenschappelijk perfecte metingen maar hopelijk voldoende voor een garantieclaim. Ik heb alles met uitgebreide toelichting naar de verkoper gemaild. Nog geen reactie helaas maar tijdens het koopproces duurde het ook vaak enkele dagen tussen reacties. We wachten maar even af nu.

Ik heb het frame via PayPal betaald en die bieden ook de nodige kopersbescherming dus als het echt zover zou komen is dat ook nog een pad wat ik zou kunnen lopen. Maar ik hoop op een nette en hopelijk ook vlotte afhandeling door de verkoper. De lente nadert immers met rasse schreden!
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset) - door ErikvanD - 11-Jan-2018, 11:40 AM
RE: Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset) - door ErikvanD - 17-Feb-2018, 08:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM