Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
routeplanner app
#27
Ik gebruik ook OsmAnd. Ik heb al langer een een oude Samsung SII daarvoor in gebruik, maar eigenlijk alleen om tracks te volgen die ik thuis voorbereid heb (meestal met brouter). Een tijdje geleden is bij ons een Motorola G3 vanuit 2015 "vrij" gekomen en gebruik ik nu die - die heeft ook genoeg "oempf" om echt te navigeren. Daarbij kun je naast de - best aardige - ingebouwde fietsnavigatie van OsmAnd ook gebruik maken van de brouter-app - je kunt OsmAnd dus brouter voor de trackberekening laten gebruiken (offline).

Het leuke an brouter is dat het op fietsen gespecialiseerd is en meerdere verschillende "profielen" ondersteunt (b.v. ook ligfiets en VM, beide door mensen in het Duitse Velomobilforum gemaakt). Kleine kanttekening: in sommige gevallen werken de ligfiets- en VM-profielen in NL niet zo goed omdat er een zekere afneiging tegen fietspaden in zit (gezien de toestand van een gemiddelde Duits fietspad begrijpelijk...). Maar er is ook een racefiets of "snelle fiets autoluw" profiel, die werken best goed. brouter werkt met "kosten" - in een profiel kun je opperflakte, bochten, kruisingen, hellingen, etc. een "prijs" geven en brouter kiest dan de "goedkoopste" route. Best ingewikkeld als je het zelf wilt doen, maar je kunt ook gewoon de bestaande profielen gebruiken. Als je trouwens met de webversie van brouter gaat spelen kun je een beetje een indruk van de routingqualiteiten krijgen.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Interessant, hoor. Osmand. Het gaat om deze app?

Groet,

Marco

Ik heb even de gratis app van OSMand gedownload en bekeken. Je moet kaarten downloaden en dat kost na 7 keer geld. De kaarten gaan per provincie. Ik hoopte dat het in Duitsland het per deelstaat zou gaan, maar dat gaat per Bezirk (tussen kreis en deelstaat in), dus helaas. De kaarten moeten worden gedownload en eigenlijk heb ik daar niet zoveel behoefte aan omdat ik bandbreedte zat heb. Kun je de kaarten ook op je SD-kaart laten zetten door de app. Dat zou weer geheugen schelen.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ik heb OsmAnd tot nu toe altijd via de FDroid-appstore geinstalleerd - of er een verschil met de Playstore-versie bestaat weet ik niet (Playstore werkt op mijn telefoon niet, omdat ik een custom ROM in vorm van LineageOS heb draaien zonder Google-onderdelen - op die manier draait zelfs deze vijf jaar oude Motorola nog Android 10...). Kaarten voor Duitsland kan ik daar in elk geval per deelstaat downloaden en betaald heb ik tot nu toe niets. Maar goed dat ik dit even lees - ik besef net dat mijn "navifoon" nog buiten in de Mango zit, dat is eigenlijk niet de bedoeling... Big Grin

Wat ik nog vergeten was: voor mij zijn offline kaarten (die dus idd op de SD kaart staan) een voordeel omdat de "navifoon" niet eens een SIM-kaart heeft - met als bonus dat je hem in vliegtuigstand kunt zetten, wat nog een slok op de borrel scheelt qua accuduur. Over accuduur gesproken - zoals gezegd, ik ben pas met de Motorola nu een beetje met "live" navigatie gaan spelen (omdat de SII dat nauwelijks trok). Onder meer probeer ik ook verschillende instellingen m.b.t. het scherm uit. Vandaag had ik hem op woon-werk meelopen en zo staan dat het scherm alleen aangaat als er een notificatie voor afslaan o.d. is. Vanochtend met een volle accu gestart en vanavond had ik na +/-30km fietsen (+/-1u) nog iets meer dan 80% accu. Ben ik best tevreden over voor een smartphone op GPS.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Nou daar had ik allemaal nog nooit van gehoord: LineageOS, Fdroid-store. Ik heb wel een zwak voor open-source, al ben ik geen computerwizard. Dus toch maar even bestudeerd en de F-droidstore geïnstalleerd (daar moest ik allerlei toestemmingen voor geven op mijn mobiel). Daar is dus de OsmAndplus versie gratis! Helaas gaan ook daar de downloads in Duitsland per Bezirk. Ik heb even Keulen gedownload i.v.m mijn fietstocht van volgende week. Maar ik denk niet dat het aantal gratis kaarten nu gelimiteerd is.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Aken, Keulen. Grote plannen Marco. Je weet dat ze niet op een dag zijn gebouwd hè  Rolleyes .
En de Wezer is een stuk oostelijker. Wil je Vennbahn met de Rijn combineren? Veel plezier iig..
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#32
Ik ben van plan om heel binnenkort naar Aachen te ligfietsen en vandaar de Vennbahn op te fietsen naar Luxemburg en dan weer terug te fietsen. Dat vind ik eigenlijk al een behoorlijk groot plan. Groot genoeg voor mij in ieder geval. Dat toch in OsmAnd Regierungsbezirk Keulen heb gedownload komt omdat ik ontdekte dat al ik de kaart van Aachen wil hebben in OsmAnd, ik  dat Bezirk moet hebben. Aachen maakt daar deel van uit.  Binnenkort begint het avontuur. Overnachten bij Vrienden op de Fiets. Spannend.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(03-Jul-2020, 11:29 PM)Roepers schreef: Nou daar had ik allemaal nog nooit van gehoord: LineageOS, Fdroid-store. Ik heb wel een zwak voor open-source, al ben ik geen computerwizard. Dus toch maar even bestudeerd en de F-droidstore geïnstalleerd (daar moest ik allerlei toestemmingen voor geven op mijn mobiel).
Waarschijnlijk dezelfde toestemmingen waar Google maar gewoon van uitgaat dat je ze gegeven hebt als je de Playstore gebruikt... Wink

(03-Jul-2020, 11:29 PM)Roepers schreef: Daar is dus de OsmAndplus versie gratis! Helaas gaan ook daar de downloads in Duitsland per Bezirk. Ik heb even Keulen gedownload i.v.m mijn fietstocht van volgende week. Maar ik denk niet dat het aantal gratis kaarten nu gelimiteerd is.
Ik blijf het raar vinden, dat met die Bezirken... Als ik in OsmAnd naar "Download Maps", zie ik onder "All Downloads" de continenten staan. Daar ga ik vervolgens naar "Europe" en dan "Germany". Dan zie ik alle deelstaten staan. Als ik nu vervolgens (b.v.) op "North Rhine-Westphalia" tik, krijg ik een nieuwe lijst waar ik boven onder "Regionwide Maps" de "Standard Map" (voor de gehele deelstaat dus) of beneden onder "Regions" enkele "Bezirke" kan downloaden. Is dat bij jou anders?

(04-Jul-2020, 09:12 AM)Roepers schreef: Ik ben van plan om heel binnenkort naar Aachen te ligfietsen en vandaar de Vennbahn op te fietsen naar Luxemburg en dan weer terug te fietsen.
Prachtig! Ik heb in een grijs verleden in Aken gestudeerd en ken de omgeving een beetje en anno 2013 zijn we er nog met de kinderen doorgefietst - dat gaat een mooie tocht worden! Als je van dit soort dingen houdt en de tijd hebt zou ik een rondleiding in de dom aanbevelen - prachtig gebouw en heel veel geschiedenis i.v.m. Karel de Grote (de oudste delen zijn dus ook al meer dan 1200 jaar oud...). En de Vennbahn is ook geweldig, ook al ken ik alleen het stuk tot Kornelimünster (de rest is er pas later bijgekomen). Ik wens je nu al veel plezier!
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik kan inderdaad een hele deelstaat in 1 keer downloaden in OsmAnd. Ik heb net Niedersachsen gedownload. Inmiddels heb ik gedownload: Regierungsbezirk Köln, Regierungsbezirk Düsseldorf, deelstaat Niedersachsen, provincie Limburg, provincie Gelderland, provincie Drenthe en provincie Groningen. Dat waren er 7 en om te kijken of ik er gratis meer dan 7 kan downloaden heb ook nog maar eens Regierungsbezirk Detmold gedownload. Ook dat lukte zonder verdere kosten.  Mooi.

Mijn dochter woont in Aachen. Die gaan we bezoeken. Ik per fiets en de rest per trein. Ik ben al eens eerder in Aachen geweest op de ligfiets. 
(25-Aug-2018, 09:27 PM)Roepers schreef:

[Afbeelding: 20180823202047-1768da9a-me.jpg]
Met de ligfiets voor de Dom in Aachen
 


Als alles goed gaat wordt dat voor de tweede keer met de ligfiets  naar Aachen. Twee jaar geleden kwam ik niet meer aan de Vennbahn toe, vandaar dat ik hem dit keer op de rol heb gezet. Stel je voor dat mijn dochter uit Aachen verhuist en ik niet de gelegenheid te baat heb genomen om de Vennbahn te befietsen!

Marco -Apart dat Loppersum zoveel oostelijker ligt dan Aachen- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#35
Ik heb ook wensen die kant eens op te gaan voor de Vennbahn. De man die ik in Gross Eilstorf tegenkwam woonde in Aken (en herstelde me telkens Aachen!) en misschien kan ik daar logeren. Maar de Site  die laatst voorbij kwam stond vol verhalen van de routes langs de Maas in België, ergens trekt me dat ook wel. Misschien combineren. De wensenplank maar niet te vol leggen dan lazert het van de muur...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#36
(04-Jul-2020, 07:21 PM)Fietsbennie schreef: (en herstelde me telkens Aachen!)
Wat een onzin, Aachen heeft meerdere namen, en de nederlandse versie is Aken. Frans: Aix-la-Chapelle, Latijn: Aquis Grana. Nijmegen heet in Duitsland immers ook Nimwegen. Big Grin
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#37
Sinds mijn dochter in Aachen woont, gebruik ik vaker de Duitse naam. Ze woont immers niet in Aken.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#38
Inmiddels terug van vakantie. Inderdaad is OSMandplus de betere routeplanner. Hij roteert ook mee met je mobiel, iets wat de fietsrouteplanner niet doet. Hij herberekent de route ook terug naar je route. Bij mij raakte de fietsrouteplanner gewoon de kluts kwijt. Een ander voordeel van OSMand+ is dat hij ook het buitenland meeneemt. De fietsroouteplanner stuur je van Loppersum naar Vaals via de brug bij Nijmegen, OSMand stuurt je over de brug bij Emmerik of Emmerich en dat is idd korter (350 tegen 388 km.) Een nadeel van OSMand is het stevige batterij gebruik. De procenten gaan veel sneller dan de kilometers (bij mij dan). Van Arcen naar Doetinchem fietste ik maar door om met OSMand de brug bij Emmerik te halen, daarna kon de telefoon wel uit om de batterij te sparen. Inmiddels heb ik wel een betere oplader gekocht.
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Ik gebruik bijna nooit de gps, maar als ik het doe dan maak ik op de site van de fietsersbond een route en die download ik dan als een track. Ik gebruik tegenwoordig gewoon mijn telefoon met de OSMand app.

Dan fiets je dus gewoon op het lijntje, maar er wordt geen routeherberekening gedaan als je ervan afwijkt.
Dat deed ik eerst wel en dat kost inderdaad ongelooflijk veel procenten van je batterij.

Het nadeel van het herberekenen was soms ook dat ik de route niet meer kon zien door het herberekenen en dan reed ik juist daardoor verkeerd.
Dit was nog wel met de MIO, die was niet zo snel.
In het bos reed ik dan volgens de MIO soms naast het fietspad en was dat rotding echt kilometers lang de route aan het herberekenen.

Met een track heb je geen last van dat gedoe en het kost veel minder batterij.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#40
(20-Jul-2020, 10:49 AM)Roepers schreef: Een nadeel van OSMand is het stevige batterij gebruik. De procenten gaan veel sneller dan de kilometers (bij mij dan).
Heb je daarbij het display de hele tijd ingeschakeld gehad? OSMand heeft ook een functie om het display alleen in te schakelen kort voordat je af moet slaan en daarna weer uit. Daar heb ik de afgelopen tijd mee geexperimenteerd en dat scheelt een hoop in batterijgebruik (bij mijn Motorola G 2015 meer dan de helft).

Vanaf donderdag gaan zoonlief en ik weer vijf dagen samen fietsen, dan ga ik dat voor het eerst op onbekend terrein proberen. Wel nemen wij als basis een track die we thuis al uitgezocht hebben en daar wil ik OSMand dan op laten routen. Ik ga volgende week berichten hoe dat werkt.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#41
Inderdaad, die Mio is niet altijd geweldig. Soms de meest lichte bocht in de weg gaf hij al aan als aanwijzing en andere momenten moest je van de fiets komen en klikken om te kijken wat de volgende stap was. Ook in het donker neemt hij zelfs met de lichtste afstelling alle zicht weg voor je op de weg. Al een paar ritten rij ik daarom weer van papier die ik alleen voor de zekerheid meeneem of als ik het echt niet meer weet.

Bijgaande de eerste stappen naar Wietzendorf in bolletje pijlte. Rechtdoor schrijf ik niet, dus is het een kwestie van opletten op de straatnamen.
Meestal als je het opschrijft weet je onderweg wel wat de stappen zijn. Voordeel hiervan is dat ik nu sommige stukken, van Vroomshoop naar Nijmegen, Groningen, en Utrecht en Rheine kan rijden zonder te kijken waar ik heen moet. Ideaal voor 's nachts. Terugweg pak ik dan onbekendere stukken.  Nadeel vind ik wel dat ik dan vaak wegen pak waar ik de weg weet, puur uit gemakzucht.

[Afbeelding: Naamloos.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#42
Dat laatste herken ik.

Ik dwing mijzelf zo vaak mogelijk om via een onbekende weg te rijden, maar als de automatische piloot aan staat, dan merk ik dat ik toch weer op bekende wegen rijd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#43
(20-Jul-2020, 01:06 PM)emgaron schreef: Vanaf donderdag gaan zoonlief en ik weer vijf dagen samen fietsen, dan ga ik dat voor het eerst op onbekend terrein proberen.

Mag ik vragen wat voor plannen je hebt? Ga je nog de grens over? Veel plezier in elk geval...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#44
(20-Jul-2020, 01:06 PM)emgaron schreef:
(20-Jul-2020, 10:49 AM)Roepers schreef: Een nadeel van OSMand is het stevige batterij gebruik. De procenten gaan veel sneller dan de kilometers (bij mij dan).
Heb je daarbij het display de hele tijd ingeschakeld gehad? OSMand heeft ook een functie om het display alleen in te schakelen kort voordat je af moet slaan en daarna weer uit. Daar heb ik de afgelopen tijd mee geexperimenteerd en dat scheelt een hoop in batterijgebruik (bij mijn Motorola G 2015 meer dan de helft).

Ik had inderdaad het display de hele tijd ingeschakeld. Volgende week maak ik weer een meerdaagse trip op de ligfiets, echter wel via een ommelandse reis (letterlijk en figuurlijk) Ik ga die functie eens opzoeken en uitproberen. Dank voor de tip!
Antwoord }
Bedankt door:
#45
(20-Jul-2020, 01:29 PM)Fietsbennie schreef: Mag ik vragen wat voor plannen je hebt? Ga je nog de grens over? Veel plezier in elk geval...
Dat mag zeker - dit jaar blijven we gewoon in Nederland omdat we geen zin hebben om uit te zoeken wat zo overal de Coronamaatregels zijn. We gaan erst vanaf thuis (regio Delft) langs de kust tot vlak bij Beverwijk, dag twee verder via Enkhuizen en de Houtribdijk naar Flevoland en verder langs de kust naar Urk, dag drie door het Nationaalpark Weerribben Wieden tot net ten zuiden van Zwolle. Dag 4 verder via Veluwe en Utrechtse Heuvelrug naar Bunnik en ten slotte een stukje langs de Vecht en verder naar huis. Details kijken we nog, alleen B&Bs/StayOkays zijn gereserveerd (geen zin in kampeerspullen mee te zeulen). Uiteindelijk tussen 500 en 550km. We noemen het een rondje Middennederland. Smile
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Tip, als je bij Urk in de buurt bent, ga vooral ook even naar Schokland. Je kan de randen van het hele voormalige eiland befietsen. Vond ik erg leuk.

En bij de Veluwe kan ik aanraden even naar Radio Kootwijk te gaan als dat niet te ver uit de route is. Zo'n vreemd gebouw midden in de open ruiimte van de Veluwe blijft (voor mij) leuk om af en toe eens langs te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#47
(21-Jul-2020, 04:19 PM)Lopopodium schreef: En bij de Veluwe kan ik aanraden even naar Radio Kootwijk te gaan als dat niet te ver uit de route is. Zo'n vreemd gebouw midden in de open ruiimte van de Veluwe blijft (voor mij) leuk om af en toe eens langs te fietsen.

De Sfinx, zo wordt het gebouw genoemd, vind ik inderdaad ook schitterend.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#48
(21-Jul-2020, 04:19 PM)Lopopodium schreef: Tip, als je bij Urk in de buurt bent, ga vooral ook even naar Schokland. Je kan de randen van het hele voormalige eiland befietsen. Vond ik erg leuk.
Die wordt wat lastig zoals de route nu ligt - moet ik even over nadenken, maar...

(21-Jul-2020, 04:19 PM)Lopopodium schreef: En bij de Veluwe kan ik aanraden even naar Radio Kootwijk te gaan als dat niet te ver uit de route is. Zo'n vreemd gebouw midden in de open ruiimte van de Veluwe blijft (voor mij) leuk om af en toe eens langs te fietsen.
...hier komen we min of meer langs (500m...), dus dat moet lukken. Dank je wel!
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#49
Achtergrondinfo en waar komt nou die naam Sfinx vandaan?

Er werd een grote antenne gebouwd, bestaande uit koperen kabels die met elkaar verbonden waren en die hingen aan zes 212 meter hoge masten, en koperen kabels onder de grond. In het hart van dit systeem werd een radiostation gebouwd. Dit werd ondergebracht in een gebouw van gewapend beton, ontworpen door de Amsterdamse architect Julius Luthmann (1890-1973). De architect heeft zich voor het ontwerp van het hoofdgebouw, Gebouw A, laten inspireren door het zendstation van Telefunken in het Duitse Nauen en dankzij zijn belangstelling in de Egyptische mythologie ook door een sfinx. De vorm van dit mythische wezen is er, met name vanuit de lucht, in te herkennen. De bekendste bijnaam van het gebouw is 'de Kathedraal'.





Prachtig - geweldig - indrukwekkend - bijzonder - sfeervol - magisch - stilte - bezinning - reflectie

Bovenstaande woorden heb ik ooit eens in een blogbericht geschreven en ze zijn allemaal van toepassing op dit bijzonder gebied en gebouw.


Je moet dus echt even tijd vrij maken voor deze beleving.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#50
Sinds kort gebruik ik Komoot met veel enthousiasme. In de Quest op de iPhone met powerbank en op de roeifiets stuur ik de route naar mijn Wahoo Elemnt Bolt. De route maak ik van tevoren op de pc, want een groot scherm is handig. Het leuke van Komoot is dat anderen reacties en foto's hebben aangegeven van sommige (mooie) plekken. Ook kan je zien op welk wegdek je rijdt, verhard, onverhard, klinkers en er wordt gewaarschuwd voor bruggen met openingstijden en pontjes. Ook het maken van de route is gebruikersvriendelijk. Routes kunnen lokaal worden opgeslagen op je toestel. Na ervaringen met Garmin en diverse apps is Komoot mijn absolute favoriet!
Antwoord }
Bedankt door:
#51
De laatste dagen van de fietsvakantie veel gefietst met OSMand. Ik heb de instelling waarbij OSMand het beelscherm uitschakelt als hij een tijd geen aanwjzingingen geeft gevonden en ingeschakeld. Dat scheelde een slok op en borrel bij het batterijgebruik als OSMand zelf de route heeft samengesteld. Gebruik je eengpx-track dan heeft OSMand sterk de neiging elk bocht een aanwijzing te geven: "Buig naar links, buig naar rechts" terwijl er niet echt een andere optie is. Het scherm schakelt daardoor veel minder uit. Laat je OSMand zelf de route samenstellen dan gebeurt dat veel minder en schakelt het scherm geregeld uit. De routes zijn echte veelal langs provinciale wegen. Die wil ik het liefst vermijden. Zo koos hij tussen Leeuwarden en Aduard voor de N355. Ik heb met routepunten OSMand geforceerd laten kiezen voor een route langs het Van Starkenborgkanaal. Dat werkte. De fietsrouteplanner is in mijn ogen onovertroffen in het kiezen van routes. OsmAND heeft meer functies zoals ook tracking en hij laat je niet in de steek en herberekent routes bij anders rijden. Dat is voor de fietsrouteplanner te veel gevraagd.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM