Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mijn oude ligger mag weg
#1
https://link.marktplaats.nl/m1288674783

Ik ben wat toe aan ruimte in mijn schuur en mijn huidige nazca pioneer bevalt erg goed, vooral door de fietstassen, net iets andere houding, etc.
Mijn oude fiets was mijn eerste ligger, dus ik vraag er geen hoofdprijs voor en voor een goed bod gaat hij weg Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#2
ok. ging wat sneller als verwacht. Binnen een uur verkocht en opgehaald Cool en voor prima prijs  Cool
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is inderdaad snel! Sommige fietsen zie ik echt al maanden op MP staan.. Geniet van de extra ruimte Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#4
ik ben inderdaad wel blij met de extra ruimte in de schuur ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
#5
en ik zie dat mijn koper hem iets heeft opgelapt en wat opgepoetst en daarmee even 200 euro denkt te kunnen 'verdienen'
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr

Dit is dus een fiets van denk ik ruim 20 jaar oud, heb deze zelf 2 jaar geleden voor 75 euro gekocht Wink Maar ik heb er plezier van gehad en hem voor een wat mij betreft prima prijs verkocht (ja wel meer als 75 euro Wink )
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Dit gaat niet lukken, denk ik zo!
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Advertentie is weg. Heeft hij de fiets verkocht of heeft hij de advertentie teruggetrokken?
Antwoord }
Bedankt door:
#8
'nieuwe' advertentie : https://link.marktplaats.nl/m1289607226

merk 'Runner' -> het is een zelfbouw Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Hij is gewoon verplaatst. Waarom eigenlijk?

Marktplaats schreef:Je fietst er meteen mee weg.

Ik vroeg mij af of  de koper/verkoper de ligfiets zelf heeft geprobeerd toen hij hem kocht.  Ik benieuwd of hij er direct mee wegreed. Ik vraag mij af of hij ligfiets ervaring heeft.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Hij is hem lopend komen halen en inderdaad (lig)fietsend vertrokken, zei dat hij ervaring had met ligfietsen en ik vond het slingeren van hem redelijk meevallen, geen regelmatige ligfietser, maar ik had idee dat hij het wel vaker had gedaan. Geen idee natuurlijk hoe het met bochten en stoppen/starten verder is vergaan... Het was donker toen hij hem kwam ophalen... Dus of hij nadat hij uit zicht was is afgestapt en verder is gaan lopen weet ik niet, ik kan het ook niet uitsluiten.

Maar wat mij wel was opgevallen, het stuur is omgedraaid en ik heb idee dat de draaicirkel nu redelijk groot is geworden omdat je nu te snel tegen het stoeltje aan komt...

in mijn voorstel-topic staan nog een paar foto's van hoe de fiets eruit zag toen ik hem nog had
klik daarvoor hier om naar dat topic te gaan
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Vind de nieuwe stuurstand ook wel logischer hoor, moet ik zeggen.

Zit me af te vragen wat er waar is van: "De fiets heeft een grondige onderhoudsbeurt gehad en alle lagers zijn gereinigd en voorzien van nieuw vet. Alle remschoenen zijn vervangen en er zitten nieuwe handvatten op. De achterband is nog prima en de voorband is net een paar maand geleden vervangen.". De handvaten lijken anders, dat wel.

Vind dit soort zaakjes van opkopen en gelijk weer doorverkopen (met een winstoogmerk) toch wel erg bedenkelijk, tenzij je er gewoon open en eerlijk over bent of het anderszins duidelijk is (zoals een winkel die je oude fiets koopt om als tweedehandsje in de winkel te zetten).
Antwoord }
Bedankt door:
#12
wat ik zo heb kunnen zien, inderdaad andere handvatten, waarschijnlijk nieuwe remblokjes (ja die waren nog niet helemaal versleten, maar vervangen kan geen kwaad) maar het is dezelfde oude achterband die erop zit, alleen wat opgepoetst... Voorband had ik vervangen en in verhouding een paar maand voor ik mijn andere ligfiets vond. Dus die is nog relatief nieuw, maar voegt naar mijn idee weinig toe aan de totale waarde van de fiets. En die lagers.... tsja niet te controleren op de foto's (net als de remblokjes hier, niet erg duidelijk...) Maar daar zou ik niet te hard vanuit gaan... Fiets deed het soepel Wink

En die stuurstand heb ik zelf ook wel over nagedacht en bekeken of het kon, maar naar mijn idee kan keren op de straat nu niet meer. (zonder te hoeven stoppen en steken) Vond dat al lastig genoeg met hoe het stuur stond en dan onder de stoel langs. Nu zal de draaicirkel gewoon te groot zijn.
Zie daarvoor ook maar hoe het stuur aan de voorvork vast zit...
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(28-May-2018, 05:34 PM)Lopopodium schreef: Vind dit soort zaakjes van opkopen en gelijk weer doorverkopen (met een winstoogmerk) toch wel erg bedenkelijk, tenzij je er gewoon open en eerlijk over bent of het anderszins duidelijk is (zoals een winkel die je oude fiets koopt om als tweedehandsje in de winkel te zetten).

Het is handel. Veel bedrijven doen zaken als particulier. Soms via werknemers of stromannen. Brengen de "winkeldochters" ook nog wat geld op. Zowel inkoop als verkoop op bijvoorbeeld Marktplaats is de normaalste zaak van de wereld. Daar is niets vreemd aan.

Ook handel waarop garantie een risico vormt voor een bedrijf, gaat als particuliere verkoop zonder garantie naar een koper. Heel normaal.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Hé Piet, jij bent één van de eerste mensen die ik tegenkom die het begrip 'Winkeldochter' kennen.

Vind ik echt zo'n geweldig woord.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#15
Meen je dat nou? Dat is toch een heel normaal woord...
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(31-May-2018, 07:29 PM)ErikvanD schreef: Meen je dat nou? Dat is toch een heel normaal woord...

Ik ga vooral met jongeren om  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
AI, da's wel een flinke steek onder water Wim...
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Om heel eerlijk te zijn heb ik de winkeldochter net opgezocht, ik kende het ook niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Tijdens mijn opleiding voor het Middenstandsdiploma, 55 jaar geleden, was winkeldochter een basisbegrip. Net als solvabiliteit, samengestelde interest, liquiditeit en omzetbelasting. De laatste later vervangen door de B.T.W. Het woord ligfiets kende ik toen nog niet, al weet ik nu zeker dat een ligfiets ook een winkeldochter kan zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(01-Jun-2018, 08:51 AM)ErikvanD schreef: AI, da's wel een flinke steek onder water Wim...

Tongue  Ach, ik reken mijzelf ook al een tijdje niet meer tot die groep  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#21
Ik kende de term. Maar de betekenis vergeten. Moest het dus wel weer even opzoeken. Maar ik ben nog een jonge frisse veertiger...
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(27-May-2018, 12:09 PM)elnuar schreef: en ik zie dat mijn koper hem iets heeft opgelapt en wat opgepoetst en daarmee even 200 euro denkt te kunnen 'verdienen'  
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr

Dit is dus een fiets van denk ik ruim 20 jaar oud, heb deze zelf 2 jaar geleden voor 75 euro gekocht Wink Maar ik heb er plezier van gehad en hem voor een wat mij betreft prima prijs verkocht (ja wel meer als 75 euro Wink )

Misschien had je er dan toch meer voor kunnen vangen Wink

Ik heb via Marktplaats een mail abbo op bepaalde zoektermen. Soms zijn bepaalde dingen al "gereserveerd" op dezelfde dag nog. Soms ook dingen waarvan de verkopers de waarde gewoon niet kennen en ik er tientallen euro's extra voor over had.

Hele dag op Marktplaats zitten, koopjes scoren, opknappen en verpatsen is natuurlijk leuke bijverdienste naast de uitkering.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
inderdaad misschien had ik er nog meer voor kunnen vangen, maar zonder verlies (anders dan onderhoudskosten) ben ik al blij genoeg mee Wink
En als iemand hem voor opknappen wil kopen, heb ik er ook geen probleem mee, had het alleen wel eerlijk en open gezegd... Belangrijkste is dat iemand er uiteindelijk weer met veel plezier op kan fietsen. Ik heb het ligfietsen op dat ding geleerd en heb er best plezier mee gehad.
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Toch al biedingen van (tegen de) 200 euro ontvangen.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
ik kreeg vandaag een berichtje dat de vraagprijs met 25 euro is verlaagd... Was al eerder een keer met 25 euro verlaagd, nu vraagprijs van 225.
En de bieding van 200 was ook weer verwijderd, staat er nog een van 190, maar heb idee dat die niet serieus genoeg is, of misschien zelfs van bekende van hem, het verkopende account is ook niet dezelfde als 'mijn koper'.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Er is ook een verkoper van Texel die onder diverse namen ligfietsen verkoopt. Meestal noemt hij zich Gerrit en komt dan uit Den Helder of Sneek, want daar woont zijn zoon.

Die heeft altijd heel snel veel biedingen. Doet hij volgens mij gewoon zelf via diverse accounts. Hij heeft soms hogere biedingen dan waarvoor de fiets een week later weer te koop staat. Logischerwijs had je dan ook de fiets kunnen verkopen. Dit heb ik niet 1x gezien, maar al diverse malen.

Hij heeft mij ook al verschillende keren gemaild of ik de roeifiets niet wil verkopen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM