Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Whoami
#1
Na de andere intro's gelezen te hebben, zal ik me voorstellen. Ik ben Sake (oorspronkelijk een Fries inderdaad) , woonachtig in Goes, Zeeland.

Korte versie: Alweer even geleden, nadat ik met kitesurfen moest stoppen vanwege een gebroken hielbeen en meerdere oester ervaringen, zocht ik een alternatief.
Naast een open ligger rij ik sinds een paar maanden ook met een dichte ligger. Van relaxed, recreatief tot snel en verder. Mijn redenen voor recreatief en werk fietsen (ook al heb ik een lease auto) is dat ik me fijner voel na beweging en fijn vind om regelmatig weg te zijn van de drukte van alledag.

Langere versie:
Tijdens periode actief kitesurfen, heb ik een MTB gehad, maar dat verveelde al snel. Ook in de bergen. En bleek net als kitesurfen blessure gevoelig (o.a gebroken middenvoetsbeentjes) Kortstondig een racefiets gehad, te vaak zadelpijn of andere kwellingen, toen ik ligfietsen ontdekte. Had ik dat maar eerder geweten..
M5 zit in de buurt, dus ik kon eerst proefrijden voordat ik een behoorlijk bedrag op tafel legde. Een goede 2de hands, want als het na langere tijd toch niet beviel, kon ik 'm met weinig verlies weer doorverkopen. Dat blijft een risico van ligfietsen, je kan vaak niet eerst ervaring opdoen of ligfietsen wat voor je is.
En dat beviel boven verwachting; met mijn relatief gebrekkige conditie kon ik snel meer meters (langere afstanden) fietsen. M5 doet zijn naam eer aan. En net zo belangrijk, zonder zadelpijn of andere kwellingen.

Gezien ik excuses voor kouder (<12 graden) en slechter weer kreeg, en ik ook dan wil blijven bewegen, is er een 'dichte' ligger ie Velomobiel.nl Strada bijgekomen.
Wederom een 2de hands. Nooit gedacht dat die binnen rationeel bereik lagen, maar gezien de vele nieuwe modellen en dus een volwassener 2de hands velomobiel markt, is een hele jonge Strada binnen bereik gekomen. Voor een prijs waarbij ik wederom bij snelle verkoop niet veel zou verliezen.
En ook de Strada bevalt (tot nu toe) boven verwachting.

Bij aanschaf van de M5 was dit forum er nog niet, dus leuk dat er (weer) een ligfiets forum is. Een forum blijft een goede aanvulling ondanks de opkomst van de meer statische blogs.

Edit: gisteravond, een rit met ondergaande zon, tegen donker aan, lekkere tempratuur, lekker tempo, einde rit ff relaxen op de Kattendijksedijk
[Afbeelding: Strada0.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Hoi Hoekie,

Leuk zeg, ik kom binnenkort op ligfietsvakantie in Zeeland. Heb oa een paar dagen in Vlissingen geboekt staan bij een vriendin. Misschien kunnen we elkaar wel tegenkomen dan. Hoe jong is jou Strada?

Groeten,

Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom Sake! Prachtige foto!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Hoi Sake. Hartelijk welkom!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Bedankt voor het welkom.

@Roef Je bent van harte welkom. Laat maar weten wanneer je in de buurt bent.
Mijn Strada is van juni 2016. Toen ik 'm kocht was ie nog geen 2 jaar oud. Chips, ben vergeten zijn 2de verjaardag te vieren haha
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Welkom Sake.

Veel lees- en vooral veel schrijfplezier gewenst.





Zijn de Zeeuwen ondertussen al oververtegenwoordigd hier ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
welkom hier op het forum.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM