Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik ben nieuw hier ...
#1
Hallo,

mijn naam is Stefan en ik kom uit Havixbeck. Dit is tussen Münster en de grens met Nederland. Ik heb een paar ligfietsen, de meesten van hen uit Nederland. Ik had meer dan dertig jaar mijn eigen fietsenwinkel in Baden-Württemberg en daar heb ik ook ligfietsen gebouwd. Deze waren alleen voor privédoeleinden.
Ik hoop dat wat ik hier schrijf redelijk begrijpelijk is. Ik gebruik momenteel Google Translate. Mijn vrouw en ik doen in januari een cursus om Nederlands te leren. Dan zal ik mezelf altijd een beetje meer kunnen lezen en schrijven.
Ik heb al op het forum gezien dat er altijd evenementen zijn. Misschien kan ik daar ook aanwezig zijn en dat is de manier om elkaar persoonlijk te leren kennen.

Ik wens je een fijne dag en altijd een goede reis.

Stefan

Op dit moment heb ik:

Challenge Twister
Alleweder A3
Burley Canto
Flevobike 50/50
Alligt Modern
CC Cycles
4 x Okè Ja
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Dat zijn een hoop fietsen!

Ik fiets geregeld in de grensstreek van Duitsland, grofweg tussen Goch, Bocholt, Xanten, Stadtlohn. Münster is volgens mij een mooie stad, maar helaas net te ver voor mij.

Wat ik nu na al die jaren nog steeds niet begrijp of het als fietser verplicht is om op het pad te fietsen waarbij er 'frei' staat:

[Afbeelding: depositphotos_174135192-stockafbeelding-...manier.jpg]

Mag ik dan ook op de weg blijven fietsen, en heb ik de keuze, de vrijheid, om op de weg èn de stoep te fietsen?

Ook begrijp ik ook nog steeds niet of het nu wel of niet toegestaan is in Duitsland om bij wegen met een fietspad aan beide zijden, fietsers op elke pad beide richtingen op mag, of dat je verplicht het pad aan de rechterzijde moet gebruiken zoals in Nederland.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom Stefan op het forum! En maak je geen zorgen, je post is prima te lezen! En uiteraard ben je welkom bij een rit!
Antwoord }
Bedankt door: Stefan
#4
@Lopopodium
Dat is een goede vraag. Ik weet het zelf ook niet zeker. Het betekent waarschijnlijk dat je onderweg kunt rijden, maar je hoeft niet te rijden.
De situatie is anders met de fietspaden langs de weg. Vaak wordt een richting gegeven. Direct naast de rijbaan. De uitzondering als het te gevaarlijk is om de weg over te steken om aan de rechterkant te rijden of als borden dit expliciet toelaten. Tekenen regelen alles .... helaas soms te veel.

@ErikvanD
Bedankt voor het vriendelijke welkom.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(04-Nov-2018, 05:30 PM)Stefan schreef: Op dit moment heb ik:

Challenge Twister
Alleweder A3
Burley Canto
Flevobike 50/50
Alligt Modern
CC Cycles
4 x Okè Ja

Welkom Stefan,

Een aantal van de schrijvers hier hebben hebben meerdere (lig)fietsen staan, zo blijkt uit hun ”handtekening”. Ik vermoed wel dat je met jouw lijstje recordhouder bent...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Stefan
#6
Hoi Stefan, Van harte welkom. Leuk dat er zich ook oosterburen aanmelden!
Antwoord }
Bedankt door: Stefan
#7
Welkom Stefan. Veel lees- en vooral veel schrijfplezier gewenst.

De Burley Canto heb ik ook gehad. Leuk fietsje. De OkéJa trouwens ook.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Dank je wel!
Ja, Canto is geweldig. De Oke Ja, ik hou van omdat je een fiets hebt gebouwd die heel eenvoudig was en toch je een niveau van comfort hebt bereikt waarvoor andere fabrikanten veel meer moeite moeten doen. Mijn uitgangspunten zijn "simple as possible"!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Herzlichen Wilkommen Big Grin
Münsterland is een heel mooi gebied om te fietsen. Ik ben benieuwd naar je foto's. Zelf ben ik meermalen in omgeving van Münster geweest. Zoals "die Vechtequelle" in Oberdarfeld. De laatste keer via Emsdetten en Saesfeld even kijken bij het vliegveld Greven en terug langs Dortmund-Emskanal naar de sluis bij Münster. En toen via de oude B54 terug richting Twente. Maar dat was met de Gazelle.

Alle Gute und vielleicht treffen wir uns einander. Ich freue mich auf deine Bilder.

[Afbeelding: SDC11046.jpg]
Münster binnenstad

[Afbeelding: SDC11052-1.jpg]
Steinfurterstr.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM