Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overstekend... (wild, vee, huisdieren)
Gisteren tijdens mijn dagelijkse ligfietstocht zag ik ineens vlakbij mijn voorwiel iets bruinroods uit het hoge gras van de berm opduiken, vervolgens reed ik met mijn voorwiel en mijn achterwiel over iets heen.  Ik keek achterom en zag een poes wegrennen. Ik herinnerde mij van de oude emaillijst dat er ooit gemeld werd dat iemand met een Demon over een hondje was heengereden en dat dat voor die hond fataal was. In dit geval had de poes het overleefd, maar ik kan eigenlijk niet geloven dat het ongeschonden was. Ik ben in ieder geval flink geschrokken. Dom beest.
Antwoord }
Bedankt door:
Arm beest... Dat kan er ook niets aan doen. Maar gewoon doorrijden in plaats van in paniek remmen is soms wel het beste
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had niet eens de tijd om te remmen, zo kort voor mijn wielen stak de poes over. Maar inderdaad had remmen misschien wel meer schade veroorzaakt bij het dier. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in al die honderdduizenden kilometers fietsen in mijn leven. Volgens mij is de tijd dat ik op een (lig)fiets zat echt een substantieel deel van mijn leven. Maar goed, al ik nadenk over wat er allemaal nog niet gebeurd is tijdens mijn fietstochten wat er had kunnen gebeuren, lopen de rillingen over mijn rug. Niet meer aan denken en vrolijk voortfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Sep-2018, 08:45 AM)Roepers schreef:  al ik nadenk over wat er allemaal nog niet gebeurd is tijdens mijn fietstochten wat er had kunnen gebeuren, lopen de rillingen over mijn rug. Niet meer aan denken en vrolijk voortfietsen.

Daar begin ik ook niet aan. Soms mijmer ik ook wel terug. Laatst met een gangetje van 50 of misschien wel harder van de heuvel af naar beneden, in het donker, i n de mist, met tegemoetkomende auto's en dan maar gokken waar het fietspad blijft. Shy  Niet aan denken en gaan... 

Herkenbaar... soms gaan die poezen en katten midden op de fietspad liggen. Levensgevaarlijk die beesten.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
(28-Sep-2018, 08:45 AM)Roepers schreef: ... in al die honderdduizenden kilometers fietsen in mijn leven. ....

Respect!!!
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is inderdaad flink schrikken.
Ik heb een keer een aanrijding met een kat gehad met mijn laatste Quest. Het beest zat in de berm en schrok waarschijnlijk toen ik aankwam en besloot op het laatste ogenblik nog even over te steken. Hij klapte eerst tegen de body aan en kreeg vervolgens het linkervoorwiel over zich heen. Zag de kat in mijn achteruitkijkspiegel de bosjes inrennen, dus heeft het wel overleefd, maar geen idee of en met wat voor kleerscheuren.
De Quest kwam er niet zonder kleerscheuren af: ik bleef achter met een gat van een centimeter of 10.
Groet,
Johan
huidige fietsen: Intercitybike dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Sep-2018, 08:45 AM)Roepers schreef: ....Maar goed, al ik nadenk over wat er allemaal nog niet gebeurd is tijdens mijn fietstochten wat er had kunnen gebeuren....

Een "sinkhole" Cool
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
Heb op de klassieke motor een eens een buizerd aangereden. Ik zag hem wegvliegen maar hij was niet snel genoeg en ik kon niet op tijd remmen (de remmen van mijn motor uit 1923 kun je hooguit "geleidelijke vertragers" noemen...). Dus kreeg hem vol op mijn schouder, was best een klap. De buizerd lag daarna in de berm met een gebroken vleugel... Een andere motorrijder heeft hem uit zijn lijden verlost (ik was daar te schijterig voor...)
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Sep-2018, 12:17 PM)Johan. schreef: Dat is inderdaad flink schrikken.
Ik heb een keer een aanrijding met een kat gehad met mijn laatste Quest. Het beest zat in de berm en schrok waarschijnlijk toen ik aankwam en besloot op het laatste ogenblik nog even over te steken. Hij klapte eerst tegen de body aan en kreeg vervolgens het linkervoorwiel over zich heen. Zag de kat in mijn achteruitkijkspiegel de bosjes inrennen, dus heeft het wel overleefd, maar geen idee of en met wat voor kleerscheuren.
De Quest kwam er niet zonder kleerscheuren af: ik bleef achter met een gat van een centimeter of 10.

Dat lijkt erg veel op het gedrag van de kat die ik vol heb geraakt.  "Mijn" kat had de pech met tweewieler en niet met een driewieler te maken hebben, al lijkt de confrontatie met de body van Quest ook niet bepaald zacht te zijn geweest. In ieder geval ook schokkend. Als zij in het gras waren blijven zitten hadden we onze katten waarschijnlijk niet eens gezien. Ik in ieder geval niet.

(28-Sep-2018, 12:56 PM)ErikvanD schreef: Heb op de klassieke motor een eens een buizerd aangereden. Ik zag hem wegvliegen maar hij was niet snel genoeg en ik kon niet op tijd remmen (de remmen van mijn motor uit 1923 kun je hooguit "geleidelijke vertragers" noemen...). Dus kreeg hem vol op mijn schouder, was best een klap. De buizerd lag daarna in de berm met een gebroken vleugel... Een andere motorrijder heeft hem uit zijn lijden verlost (ik was daar te schijterig voor...)

En te geschokt en te gebust waarschijnlijk. Want dat voel je denk ik wel een buizerd  vol op de schouder. Gelukkig dat je niet gevallen bent.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Vanmorgen onderweg n...Keeshond — 07:46 PM
Nieuwe lage racer van Kervelo
...Aangezien er gee...GertBr — 03:21 PM
Nieuwe lage racer van Kervelo
Via de nieuwspagina ...Lopopodium — 03:04 PM
ligfietstochtjes van Gideon
Erik mooi die foto's...gideon — 08:42 PM
Leve de ligsport
Leuk he dat trike ri...ErikvanD — 07:57 PM
ligfietstochtjes van Gideon