Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Loopfiets
#1
Ik heb een 'nieuw voor mij' fiets gekocht, tweedehands van Marktplaats.

[Afbeelding: loopfiets-1.jpg]

Dit keer geen ligfiets maar een step met zadel, dus een loopfiets.
De remmen zijn verwijderd, die komen mogenlijk terug, verder is ie in goede conditie.

Leuk rijden maar niet voor de lange afstanden. En nu is het stuur nog te laag voor gewoon steppen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Wim -de roetsende , Lig-hen
#2
Ik heb vandaag geen loopfiets gekocht, maar een stafiets.

Een Elliptigo Sub.

Ik heb de step verkocht. Vandaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PietV* , Lig-hen
#3
Ik kende alleen steps zonder zadel. Veel plezier ermee! Met de kans om offtopic te gaan, ik kwam laatst eenzelfde loopfiets tegen als onderstaande in Emmen.
[Afbeelding: 550x366.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#4
(20-Aug-2022, 08:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb vandaag geen loopfiets gekocht, maar een stafiets.

Een Elliptigo Sub.

Gefeliciteerd Wim, Mooie fiets met korte 150 mm crank. Kun je je trapvermogen efficiënt kwijt.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#5
(20-Aug-2022, 10:00 PM)PietV* schreef:
(20-Aug-2022, 08:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb vandaag geen loopfiets gekocht, maar een stafiets.

Een Elliptigo Sub.

Gefeliciteerd Wim, Mooie fiets met korte 150 mm crank. Kun je je trapvermogen efficiënt kwijt.

Dankjewel. Steppen bleek best leuk te zijn, maar toch niet helemaal mijn ding.

Toen heb ik gekeken naar een Stepperbike, maar die zijn zwaar met specifieke onderdelen die niet stuk moeten gaan.
Ook gekeken naar een Streetstrider, maar dat geslinger vond ik ook niks. 

Dan een 'echte' Elliptigo met die schuifdingen waar je voeten op moeten staan, maar die zijn best duur en het is eigenlijk ook een beetje bedoeld als geinig en leuk om naast het fietsen te doen.

Dus ben ik voor de goedkopere variant gegaan en daarvan stond er dus precies eentje op Marktplaats te koop. En die heb ik nu.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Wat zeg je dan, ik ben aan komen fietsen of lopen?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(20-Aug-2022, 10:47 PM)Fietsbennie schreef: Wat zeg je dan, ik ben aan komen fietsen of lopen?

Ik ga echt niet met dat ding naar iemand toe.

Ze vinden mij met al die rare fietsen toch al de dorpsidioot  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#8
(20-Aug-2022, 05:56 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb een 'nieuw voor mij' fiets gekocht, tweedehands van Marktplaats.

[Afbeelding: loopfiets-1.jpg]

Dit keer geen ligfiets maar een step met zadel, dus een loopfiets.
De remmen zijn verwijderd, die komen mogenlijk terug, verder is ie in goede conditie.

Leuk rijden maar niet voor de lange afstanden. En nu is het stuur nog te laag voor gewoon steppen.

Wat een grappig ding om te proberen! Hoewel ik wel even griezel als ik zie, hoe de buis waarop het zadel gemonteerd is, in een bocht loopt. Hoe kom je op het idee?
Ik denk dat ik er het lef niet voor heb.....

(20-Aug-2022, 08:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb vandaag geen loopfiets gekocht, maar een stafiets.

Een Elliptigo Sub.

Ik heb de step verkocht. Vandaar.

Ik snap 'm even niet, heb jij de step verkocht die hierboven afgebeeld staat of begrijp ik het nu verkeerd.....
Verder wel lef waar jij je allemaal op durft te verplaatsen. Hier in onze stad is men werkelijk niets gewend en wordt een ligfiets al heel raar gevonden.....
Maar ik woon er nu eenmaal wel leuk.

Vergeet ik je helemaal te complimenteren met je aankoop!! Doh
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Ik heb jaren terug een ouderwetse loopfiets uitgeprobeerd in een museum en heb sindsdien gekeken naar een moderne variant.
Toen ik deze langs zag komen (tussen vouwfietsen op Marktplaats) voor weinig heb ik hem gewoon gekocht. Als het niets voor mij is kan ie zo weer weg.

Het eerste ritje, van de verkoper naar het station was genoeg om er aan te wennen. Niet te snel gaan want er zit geen rem op, en geen bel en verlichting, dus dat ik in de buurt van huis uit de trein kwam had ik het ergste wennen gehad.

Ook ik sta in de buurt bekend als een rare met verschillende ligfietsen, nu 7 verschillende fietsen voor mijzelf in bezit. Maar ik ben mijn hele leven al 'anders' geweest en trek me er nu weinig van aan. Het viel me vooral op dat niemand commentaar had, in tegenstelling tot de gele Quest die alle dagen wel 'bananen autotje' nageroepen krijgt.

De step en sta fiets van Wim zijn niet gerelateerd aan mijn aankoop.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#10
(21-Aug-2022, 04:47 PM)vdbeemd schreef:
(20-Aug-2022, 08:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb vandaag geen loopfiets gekocht, maar een stafiets.

Een Elliptigo Sub.

Ik heb de step verkocht. Vandaar.

Ik snap 'm even niet, heb jij de step verkocht die hierboven afgebeeld staat of begrijp ik het nu verkeerd.....
Verder wel lef waar jij je allemaal op durft te verplaatsen. Hier in onze stad is men werkelijk niets gewend en wordt een ligfiets al heel raar gevonden.....
Maar ik woon er nu eenmaal wel leuk.

Vergeet ik je helemaal te complimenteren met je aankoop!! Doh

Willeke heeft de step met het zadel gekocht.

Ik had ook een step. Eentje met 2x 28" wielen.
Die heb ik verkocht.

Met de opbrengst heb ik nu een Stafiets gekocht. Een Elliptigo Sub.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Het is me weer helemaal duidelijk, niet gerelateerd aan elkaar! Wel heel gaaf om te zien wat jullie durven te proberen, best heel appart! 
Bedankt,
Jeroen
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(21-Aug-2022, 10:06 PM)vdbeemd schreef: Het is me weer helemaal duidelijk, niet gerelateerd aan elkaar! Wel heel gaaf om te zien wat jullie durven te proberen, best heel appart! 
Bedankt,
Jeroen

Ik heb ook nog een Halfbike. Google dat maar eens. 

Mocht je graag botbreuken willen, dan mag je 'm wel een keer lenen  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Wim -de roetsende schreef:Ik heb ook nog een Halfbike. Google dat maar eens. 

Mocht je graag botbreuken willen, dan mag je 'm wel een keer lenen  Big Grin

Heeft maar een leercurve van 15 minuten staat op de site... Ik betwijfel of ik het in 15 onder de knie heb. Als je daar lange stukken op staat heb je bovenbenen als een bodybuilder volgens mij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Naar aanleiding van dit topic vond ik deze video, erg leuk:


(22-Aug-2022, 06:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb ook nog een Halfbike. Google dat maar eens. 

Mocht je graag botbreuken willen, dan mag je 'm wel een keer lenen  Big Grin
Hahaha, ik ben vooral benieuwd naar procedure noodstop Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Citaat:Hahaha, ik ben vooral benieuwd naar procedure noodstop

Ik ook.

Dit is echter niet de Elliptigo die ik heb. Ik heb de Sub. 
https://run2go.nl/product/elliptigo-sub/


Met bron  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM