Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overstekend... (wild, vee, huisdieren)
#1
Gisteren tijdens mijn dagelijkse ligfietstocht zag ik ineens vlakbij mijn voorwiel iets bruinroods uit het hoge gras van de berm opduiken, vervolgens reed ik met mijn voorwiel en mijn achterwiel over iets heen.  Ik keek achterom en zag een poes wegrennen. Ik herinnerde mij van de oude emaillijst dat er ooit gemeld werd dat iemand met een Demon over een hondje was heengereden en dat dat voor die hond fataal was. In dit geval had de poes het overleefd, maar ik kan eigenlijk niet geloven dat het ongeschonden was. Ik ben in ieder geval flink geschrokken. Dom beest.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Arm beest... Dat kan er ook niets aan doen. Maar gewoon doorrijden in plaats van in paniek remmen is soms wel het beste
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik had niet eens de tijd om te remmen, zo kort voor mijn wielen stak de poes over. Maar inderdaad had remmen misschien wel meer schade veroorzaakt bij het dier. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in al die honderdduizenden kilometers fietsen in mijn leven. Volgens mij is de tijd dat ik op een (lig)fiets zat echt een substantieel deel van mijn leven. Maar goed, al ik nadenk over wat er allemaal nog niet gebeurd is tijdens mijn fietstochten wat er had kunnen gebeuren, lopen de rillingen over mijn rug. Niet meer aan denken en vrolijk voortfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(28-Sep-2018, 08:45 AM)Roepers schreef:  al ik nadenk over wat er allemaal nog niet gebeurd is tijdens mijn fietstochten wat er had kunnen gebeuren, lopen de rillingen over mijn rug. Niet meer aan denken en vrolijk voortfietsen.

Daar begin ik ook niet aan. Soms mijmer ik ook wel terug. Laatst met een gangetje van 50 of misschien wel harder van de heuvel af naar beneden, in het donker, i n de mist, met tegemoetkomende auto's en dan maar gokken waar het fietspad blijft. Shy  Niet aan denken en gaan... 

Herkenbaar... soms gaan die poezen en katten midden op de fietspad liggen. Levensgevaarlijk die beesten.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#5
(28-Sep-2018, 08:45 AM)Roepers schreef: ... in al die honderdduizenden kilometers fietsen in mijn leven. ....

Respect!!!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#6
Dat is inderdaad flink schrikken.
Ik heb een keer een aanrijding met een kat gehad met mijn laatste Quest. Het beest zat in de berm en schrok waarschijnlijk toen ik aankwam en besloot op het laatste ogenblik nog even over te steken. Hij klapte eerst tegen de body aan en kreeg vervolgens het linkervoorwiel over zich heen. Zag de kat in mijn achteruitkijkspiegel de bosjes inrennen, dus heeft het wel overleefd, maar geen idee of en met wat voor kleerscheuren.
De Quest kwam er niet zonder kleerscheuren af: ik bleef achter met een gat van een centimeter of 10.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(28-Sep-2018, 08:45 AM)Roepers schreef: ....Maar goed, al ik nadenk over wat er allemaal nog niet gebeurd is tijdens mijn fietstochten wat er had kunnen gebeuren....

Een "sinkhole" Cool
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Heb op de klassieke motor een eens een buizerd aangereden. Ik zag hem wegvliegen maar hij was niet snel genoeg en ik kon niet op tijd remmen (de remmen van mijn motor uit 1923 kun je hooguit "geleidelijke vertragers" noemen...). Dus kreeg hem vol op mijn schouder, was best een klap. De buizerd lag daarna in de berm met een gebroken vleugel... Een andere motorrijder heeft hem uit zijn lijden verlost (ik was daar te schijterig voor...)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#9
(28-Sep-2018, 12:17 PM)Johan. schreef: Dat is inderdaad flink schrikken.
Ik heb een keer een aanrijding met een kat gehad met mijn laatste Quest. Het beest zat in de berm en schrok waarschijnlijk toen ik aankwam en besloot op het laatste ogenblik nog even over te steken. Hij klapte eerst tegen de body aan en kreeg vervolgens het linkervoorwiel over zich heen. Zag de kat in mijn achteruitkijkspiegel de bosjes inrennen, dus heeft het wel overleefd, maar geen idee of en met wat voor kleerscheuren.
De Quest kwam er niet zonder kleerscheuren af: ik bleef achter met een gat van een centimeter of 10.

Dat lijkt erg veel op het gedrag van de kat die ik vol heb geraakt.  "Mijn" kat had de pech met tweewieler en niet met een driewieler te maken hebben, al lijkt de confrontatie met de body van Quest ook niet bepaald zacht te zijn geweest. In ieder geval ook schokkend. Als zij in het gras waren blijven zitten hadden we onze katten waarschijnlijk niet eens gezien. Ik in ieder geval niet.

(28-Sep-2018, 12:56 PM)ErikvanD schreef: Heb op de klassieke motor een eens een buizerd aangereden. Ik zag hem wegvliegen maar hij was niet snel genoeg en ik kon niet op tijd remmen (de remmen van mijn motor uit 1923 kun je hooguit "geleidelijke vertragers" noemen...). Dus kreeg hem vol op mijn schouder, was best een klap. De buizerd lag daarna in de berm met een gebroken vleugel... Een andere motorrijder heeft hem uit zijn lijden verlost (ik was daar te schijterig voor...)

En te geschokt en te gebust waarschijnlijk. Want dat voel je denk ik wel een buizerd  vol op de schouder. Gelukkig dat je niet gevallen bent.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Huisdieren en vogels? Da's niks. Ik ben wel eens over mijn zoon (toen 6) gereden. Gelukkig bracht hij het er zonder kleerscheuren en botbreuken vanaf.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Hoe kreeg je dat voorelkaar?
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S
#12
(17-Oct-2018, 01:39 PM)Lopopodium schreef: Hoe kreeg je dat voorelkaar?

Simpel: hij deed vlak voor mij, maakte een rare stuurbeweging en viel. Ik keek juist opzij en had het net te laat door, kon niet meer remmen en hobbelde zo over hem heen. Misschien is het niet remmen juist wel goed geweest: zo kon hij ook niet worden meegesleurd door blokkerende wielen. Ik voelde me wel een ontaarde pa.  Blush
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#13
Dat niet meer kunnen remmen misschien beter voor de kat was ook mijn idee. Maar dat dit ook jou geweldig zeer heeft gedaan kan ik mij erg goed voorstellen. Ik was al geschokt over een mij onbekende kat.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Ik had afgelopen weekend, op terugweg van de rit met Mooi Twente, een duif die tegen mijn voet aan vloog, hij kwam van links tegen mijn linker voet aan. Vloog daarna ook weer de andere kant op en was weg. Dus denk dat de schade aan het beestje wel meevalt, maar toch lig je dan even raar te kijken.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#15
Woensdagavond  fietste ik om 10 over half elf 's avonds over Hitzumer Binnenpad in Franeker. Het pad is onverlicht dus lekker donker. Maar in het schijnsel van mijn koplamp zag ik een egel. Zijn ogen lichtten op. Ik fietste er met een boogje om heen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(10-Apr-2022, 07:27 PM)Roepers schreef: Woensdagavond  fietste ik om 10 over half elf 's avonds over Hitzumer Binnenpad in Franeker. Het pad is onverlicht dus lekker donker. Maar in het schijnsel van mijn koplamp zag ik een egel. Zijn ogen lichtten op. Ik fietste er met een boogje om heen.
Aan het Hitzumer Binnenpad ligt een groot zwanennest. Net voor (vanaf de Arumer kant) de brug over de N384 aan de linkerkant achter die boomwal. Aan de ander kant van de sloot.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#17
Leuk, ik ga er op letten!


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Roefie
#18
Een vriend reed tijdens een toertochtje ooit met 40 km/h over een hond heen die compleet onverwacht uit de berm gesprongen kwam. Het hondje was wat geschrokken maar had verder niets, die vriend trapte even een deuk uit de bodem van z'n (glas-)Quest en we konden weer verder.
Zelf kreeg ik afgelopen week nog een eend in m'n gezicht die iets te laat opsteeg en in mijn richting kwam ipv er vandaan, maar dat was meer een flapperconfrontatie dan een echte klap. Mevrouw vloog ook gewoon door, had duidelijk geen zin om een schadeformulier in te vullen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Roepers
#19
Zolang ze maar niet van rechts komen...
Zelf ook ooit eens langs kanaal Almelo Nordhorn een eend aangereden die op het fietspad stonden te slapen blijkbaar. Alfred J. dook luid kwakende het water in.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers
#20
M'n broer kwam onlangs tijdens een fietstocht (niet op zijn ligger) in botsing met een ree die geen voorrang gaf.
Zijn camera stond aan, de ree en de fietser kwamen met de schrik vrij zonder schade.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle
#21
Eenden liggen nog wel eens midden op het fietspad, wat vooral in de schemering redelijk tricky kan zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle
#22
Vorig weekend had ik een vlieg in mijn oog. Hij heeft het helaas niet overleefd.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Fietsbennie
#23
Een aantal jaren geleden kreeg ik tijdens het fietsen een aanvallende buizerd op mijn hoofd. Zij greep met haar poten mijn helm. Waar een helm al net goed voor is.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#24
(11-Apr-2022, 12:17 PM)Frutsel schreef: Eenden liggen nog wel eens midden op het fietspad, wat vooral in de schemering redelijk tricky kan zijn.
Ganzen hebben ook weleens die neiging op het fietspad te gaan zitten slapen, zelfs hier in de stad.

Tot nu toe heb ik het geluk gehad nooit wild aangereden te hebben, met geen enkel voertuig. Wel heeft een keer een schoothondje mijn langssnellende voorwiel voor een hoelahoep aangezien. Ondanks dat dat een pijnlijke vergissing bleek, keek zijn begeleider niet op of om. Tsja, dan kan ik er verder ook weinig aan doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(11-Apr-2022, 02:58 PM)PietV* schreef: Een aantal jaren geleden kreeg ik tijdens het fietsen een aanvallende buizerd op mijn hoofd. Zij greep met haar poten mijn helm. Waar een helm al net goed voor is.
Mazzel dat ze niet nét iets eerder was, dan had je nu 8 gaatjes in je neus
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(11-Apr-2022, 12:17 PM)Frutsel schreef: Eenden liggen nog wel eens midden op het fietspad, wat vooral in de schemering redelijk tricky kan zijn.

Paul van MooiGeelisNietLelijk is niet meer, maar zijn mooie verhalen nog wel.

Onderstaand verhaal (zie link) schreef hij over zo'n opvliegende eend.

De mensen die Paul gekend hebben, weten dat zo'n voorval zeer geschikt was voor Paul om er een mooi verhaal over te schrijven.

Ik heb dit verhaal ook voorgelezen, tijdens het afscheid/de viering van het leven van Paul.

https://mooigeelisnietlelijk.blogspot.co...joerd.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , berth9999 , 365cycle , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Was het trouwe...Wim -de roetsende — 08:15 PM