Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leve de ligsport
Interessant, die Schlumpf drive. Benieuwd hoe die bevalt.

Tja, onderweg geniet ik zo van het fietsen en de omgeving dat ik vaak vergeet om foto's te maken. Maar ik doe mijn best om het in mijn achterhoofd te houden.
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Nov-2018, 10:15 AM)ErikvanD schreef: Foto's van je ritjes zijn welkom!

Bij deze dan. Gisteren op de terugweg van mijn werk naar huis:

[Afbeelding: 20181106-171334.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Mooi is dat he! Iedere dag denk ik, ik neem geen foto's meer van de zonsop- of ondergang, maar ik doe het toch. Vind zo'n mooie opkomende zon in de ochtend echt een kadootje!
Antwoord }
Bedankt door:
Big Grin 
Ja, het verveelt nooit. Foto's neem ik zelden, want een zonsondergang komt elke dag weer terug in nieuwe schakeringen.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Nog even terugkomend op één van jouw vorige berichten dat je niet 2x in het donker wilt/gaat fietsen.

Ik fiets dus wel alle dagen en vanaf nu dus ongeveer 2x per dag in het donker. Op de heenweg wordt het geleidelijk wel licht(er).
Eigenlijk vind ik het met een ligfiets/vm en nu met de Handbike veiliger om in het donker te fietsen, dan bij daglicht. Niemand klaagt dat ik laag ben, want dat kan namelijk niemand zien. Mijn verlichting zit op dezelfde hoogte als bij een gewone fiets.

Met de Handbike zit de verlichting trouwens wel lager, maar ik heb mij nog nooit zo veilig op een fiets gevoeld als met deze. Automobilisten gaan met een extreem wijde boog om mij heen. Regelmatig raken ze de linker fietsstrook om mij te passeren. Ook in de stad. Toch wel vreemd dat ze dit gedrag alleen bij de gehandicapte medemens vertonen. Als ik met mijn DF op dezelfde plek op de weg rijd, dan word ik er af getoeterd en passeren de automobilisten mij soms rakelings.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun 20"  -  Schmicking S1 Kneesit

http://roeifietsen.blogspot.nl/

Antwoord }
Bedankt door:
(16-Nov-2018, 10:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Toch wel vreemd dat ze dit gedrag alleen bij de gehandicapte medemens vertonen. Als ik met mijn DF op dezelfde plek op de weg rijd, dan word ik er af getoeterd en passeren de automobilisten mij soms rakelings.

Blijkbaar zit de associatie (open) driewieler = gehandicapt diep geworteld... (jouw handbike schaar ik dan even onder de driewielers want ik vraag me af of veel automobilisten het onderscheid zien tussen een trike en een handbike, zelfs bij de Elfstedentocht werd ik tot tweemaal toe aangekondigd als "handbiker"...) Ik ervaar namelijk precies hetzelfde als ik op de trike rij. Ik krijg dan opvallend veel ruimte en auto's passeren ook vaak niet waar ze bij een gewone (lig)fiets zich er nog even tussen proppen. Heerlijk is dat!

En dan die ogen als je gewoon vlot afstapt... "Goh, hij kan WEL lopen!" zie je ze dan denken....
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Nov-2018, 10:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Nog even terugkomend op één van jouw vorige berichten dat je niet 2x in het donker wilt/gaat fietsen.

Het niet twee keer in het donker willen fietsen heeft niets te maken met mijn gevoel van veiligheid, want dat zit wel goed, heb ik gemerkt. Auto's rijden inderdaad mooi om je heen. Ik vind het gewoon niet fijn om niets te kunnen zien. Het fietsen gaat mij ook om het beleven van de omgeving en zonder iets te kunnen zien valt er toch heel veel weg.
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Nov-2018, 02:08 PM)Atrike schreef: Het niet twee keer in het donker willen fietsen.....

Ons lot in de komende maanden Sad
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Nov-2018, 03:02 PM)GertBr schreef: Ons lot in de komende maanden Sad

Ach, dan gaan we wel weer lekker naar de schaatsbaan.  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Voor een positieve noot: de snelheid waarmee het daglicht afneemt neemt zelf ook af. Momenteel wordt het in de middag ongeveer 1 tot 2 minuten per dag eerder donker. In december 1 minuut per dag. In de maanden september en oktober was dat nog 3 minuten.

Over een ruimte maand wordt het alweer elke dag lichter (ook al zal het in het begin met 1 minuut per dag zijn...).
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Wie is online?
Momenteel 7 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 1 leden | 6 Gasten

Nieuwe berichten
Telgte
Ik zorg dan ook dat ...Lopopodium — 11:47 AM
Telgte
Uitslapen tot een ...Fietsbennie — 09:47 AM
Elfsteden tocht
Mwah, het inschrijve...ErikvanD — 07:45 AM
Elfsteden tocht
Oei, dat is durf heb...Lopopodium — 12:42 AM
Telgte
Das een mooi aanta...Lopopodium — 12:39 AM
Marco's ligfietstochten
Zaterdag 29 septembe...Roepers — 12:33 AM
Telgte
Ik heb bij het fiet...Roepers — 12:00 AM
routeplanner app
Ik zag trouwens dat ...Fietsbennie — 11:16 PM
Middagrit
Knap werk. Ik was va...Fietsbennie — 11:06 PM
Middagrit
Vanmiddag nog een ko...GertBr — 10:59 PM
Even an absolute beginner has to start ...
De drie tassen met l...TvWijk — 10:58 PM
Eriks ritjes
Ja, bolletje-pijltje...ErikvanD — 06:00 PM
Eriks ritjes
Maar ja, moet ik m...Fietsbennie — 05:48 PM
Eriks ritjes
OpenTopo ken ik nog ...ErikvanD — 04:27 PM
Elfsteden tocht
Dat laat ik een beet...ErikvanD — 04:19 PM
Eriks ritjes
Ik heb lange tijd ...Fietsbennie — 03:14 PM
Elfsteden tocht