Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ander stuur op flevobike
Ik heb een paar maand geleden een tweedehands flevobike gekocht, omdat ik het een erg interessante fiets vond en daarop ook wilde kunnen fietsen.
Ondertussen lukt me dat redelijk, mijn nazca pioneer blijft toch mijn vaste fiets en die zal ik meer gebruiken, maar ik had vooral veel ruzie met die flevobike...
ik was al een tijdje niet helemaal tevreden over het stuur en de positie daarvan. Had al zitten zoeken hoe dat te veranderen, kan ik het stuur draaien zodat ik die beter binnen bereik heb, hij zat me net te ver weg. 
Maar vandaag eens een ander stuur erop gezet, ik had die meegekregen bij de aanschaf van mijn pioneer, maar daar niet nodig Wink Dus vandaag eens dat stuur erop gezet en na wat gedoe met overzetten van versnelling en de (voor)rem, die zaten samen aan de rechterkant, alleen paste dat niet door de buiging in de stuurbuis... Dus uiteindelijk de handrem links gezet en dan past het wel. En bij een proefrondje fietsen had ik het gevoel of ik op een compleet andere fiets zat/lag en ging me het een stuk makkelijker af op de flevobike. 
Ik wist niet dat een ander stuur zoveel kon uitmaken in de fietsbeleving. Maar ik ben nu weer helemaal blij met de flevobike. Ik zal binnenkort kijken of ik foto's kan maken en die hier ook plaatsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Even een update waarom het andere stuur ook voor mij dat verschil maakt met het fietsen op de flevobike. Ik had hem een tijdje in de schuur staan en even weinig gebruikt. Het is ook eindelijk weer lekkerder weer, misschien dat dat ook scheelt. En laatste week weer meer de flevobike gepakt.
Het stuur maakt voor mij dusdanig uit dat ik nu ook de handrem zonder enige moeite binnen bereik heb en dat had ik eerder niet goed. Gaf toen wel de verplichting om enkel met de benen wat te doen, maar om te remmen moest ik sowieso al naar voren komen en op een fiets met enkel een voorrem en een redelijk lichte achterkant, komt dan bij wat krachtig remmen die achterkant heel snel omhoog (en in het begin is het rem-gevoel sowieso al iets minder).
Nu dus het stuur beter staat en de rem makkelijker te bedienen is en daarmee ook meer gewicht naar achteren blijft bij remmen geeft mij dat veel meer rust in het fietsen algemeen.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Nieuwe berichten
Op zoek naar verlchting
Ik rij al een paar n...Fietsbennie — 12:18 AM
Leergeld
Geen probleem, wel...Bart Verbeek — 11:30 PM
Op zoek naar verlchting
Ik ben fan van Lezyn...Wim -de roetsende — 11:18 PM
Op zoek naar verlchting
Ik heb een Lezine 80...amararock — 11:13 PM
Leergeld
Een lage Delta is to...Wim -de roetsende — 11:11 PM
Op zoek naar verlchting