Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfiets is mannending
#1
Tja, ik vind het eigenlijk wel lekker rijden op mijn ligfiets, maar dat gaat nu veranderen. Want de ligfiets is echt een lullig mannending, zo lees ik in de VPRO-gids. Dat zegt tenminste de toonaangevende ontwerpster Christien Meindertsma, een hoogst kunstzinnige dame dus, die het ook stom vindt dat je als man zijnde tegen je vrouw op moet kijken, als je met je ( waarom niet ‘een?’) vrouw samenfietst. Kortom : een clichévrouwtje.( Je ziet ze niet, krijg je geen pijn in je nek enz.) Voor meer informatie: Zie Google, en de VPRO-gids van week 42

Zij onderzoekt hoe het design van de fiets zich heeft ontwikkeld in de afgelopen twee eeuwen. Uitzending: NPO2, 25 oktober, 21.25-22.00 uur.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ach zo'n gevalletje 'heerlijke' vooroordelen van hier tot Tokyo en die ook nog graag ziet dat iedereen luistert en voldoet aan zijn/haar ideale wereldbeeld?

Ik ben van mening dat je gewoon lekker je eigen ding moet doen en doen wat je zelf prettig vind Wink

Maar in de ligfietswereld zie je wel vooral mannen en relatief weinig vrouwen, maar wat mij betreft zeker welkom en samen een stuk fietsen, graag Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(23-Oct-2018, 06:45 PM)elnuar schreef: Ach zo'n gevalletje 'heerlijke' vooroordelen van hier tot Tokyo en die ook nog graag ziet dat iedereen luistert en voldoet aan zijn/haar ideale wereldbeeld?
Ik ben van mening dat je gewoon lekker je eigen ding moet doen en doen wat je zelf prettig vind Wink


Inkoppertje?

(23-Oct-2018, 06:45 PM)elnuar schreef:
Maar in de ligfietswereld zie je wel vooral mannen en relatief weinig vrouwen, maar wat mij betreft zeker welkom en samen een stuk fietsen, graag Wink


In de racefiets wereld idem dito. Wil je samen een stuk fietsen, dan kom je al snel op een gewone (buk) fiets uit.

(23-Oct-2018, 05:11 PM)Grass Hopper schreef: Tja, ik vind het eigenlijk wel lekker rijden op mijn ligfiets, maar dat gaat nu veranderen. Want de ligfiets is echt een lullig mannending, zo lees ik in de VPRO-gids. Dat zegt tenminste de toonaangevende ontwerpster Christien Meindertsma, een hoogst kunstzinnige dame dus, die het ook stom vindt dat je als man zijnde tegen je vrouw op moet kijken, als je met je ( waarom niet ‘een?’) vrouw samenfietst. Kortom : een clichévrouwtje.( Je ziet ze niet, krijg je geen pijn in je nek enz.) Voor meer informatie: Zie Google, en de VPRO-gids van week 42

Zij onderzoekt hoe het design van de fiets zich heeft ontwikkeld in de afgelopen twee eeuwen. Uitzending: NPO2, 25 oktober, 21.25-22.00 uur.

En die neem je ook maar één seconde serieus? hahaha Kleur en mandje met bloemen voorop is veel belangrijker.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mijn vrouw is het hier niet mee eens.

Zittend op haar Trike geniet zij van het ligfietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Jammer dat in de gesprekjes over de voordelen van de ligfiets er geen woord gerept is over het ontbreken van zadelpijn. In mijn ogen het meest krachtige voordeel. Gemiste kans. Noch is er iets gezegd over 'meer meters met minder moeite'. Ook een goed argument, maar die in een vergelijk met een elektrische fiets natuurlijk minder krachtig geworden is.

Overigens zijn de wat strenge woorden in het eerste bericht niet aan Christien Meindertsma toe te schrijven. De woorden 'lullig' of 'stom' zijn bij mijn weten niet gevallen. Zelfs niets van negatieve aard. Denk dat een schrijvend redactielid van de tv-gids een stempel dacht te moeten drukken...
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Wel een grappig item én de ligfiets werd tenminste genoemd.

Erg jammer dat het toch wel erg oude oermodel als voorbeeld werd gesteld.

Een paar andere, meer moderne ligfietsen in beeld zou leuk zijn geweest.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik heb het bekeken en het was helemaal niet ligfiets negatief. Feitelijk wordt gezegd als je als stel allebei een ligfiets zou kopen dat dat de mooiste optie is.
En ja, wat nieuwere modellen als ook het noemen van velomobielen was nog mooier geweest.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik vond het een leuk filmpje. We opvallend dat Roelandt zijn standaard uitgeklapt laat staan tijdens het rijden....

En op zich niet zo vreemd dat ze moderne ligfietsen buiten beschouwing laat. Ze gaat eigenlijk alleen maar in op de "typische Nederlandse rechtopzit fiets" EN de ligfiets! Andere types worden niet of nauwelijks genoemd. Dus eigenlijk is het nog boffen dat de ligfiets wel aan de orde komt, ook al is dan een oud model...
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Was het trouwe...Wim -de roetsende — 08:15 PM