Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
en weer een nieuwe . . .
#1
Even kort voorstellen want sinds deze week nieuw op het forum hier: voor de forumleden: Ad. Aangenaam.  . . . .
De oplettende lezertjes zien al direct in welke fiets ik rij, inderdaad een Strada. De laatste jaren is dat echter meer en meer de Quest geworden en rijdt mijn wederhelft met de Strada.
Dus 2 velomobielen in de schuur en vaak samen onderweg. Beide fietsen toevallig oranje, beide niet nieuw gekocht. Deze hebben de open liggers verdrongen. Ooit in een grijs verleden begonnen met een Challenge Focus. Een heerlijke fiets met onderstuur, vering voor en achter, een rijdende relax fauteuil. Daarna zoals het een Zeeuw betaamt verschillende M5 Shockproofs zoals een 451 en een 559. In 2011 eens wat proefritten gaan maken bij diverse velomobiel bouwers. Dat leidde tot de aanschaf van een mooie Strada.
Na 4 jaar is de Quest daar bij gekomen.
Ik voel me al jarenlang meer dan thuis op het belgische ligfietsers.be forum. Dit vanwege onze woonplaats, nagenoeg op de grens met onze zuiderburen en door de vele vrienden die we daar gemaakt hebben tijdens de Belgische ritten en Treffens. Nederland is voor ons wat slecht bereikbaar vanwege een pont en de afstand. Dat neemt niet weg dat we bijvoorbeeld graag naar Cyclevision of naar de Oliebollentocht en dergelijke fietsen en dat we alle bloggers volgen. Ligfiets.net en MGINL zijn routine. Het is erg leuk om op dit forum te zien dat er ook meer leden uit Zeeland of Zuid West Nederland berichten posten. Dat belooft misschien wat voor de toekomst. Enkelen van jullie ken ik al van ritten.  Het zou mooi zijn als we fietsers uit noord en zuid wat kunnen samen brengen om de activiteiten en de opkomst in het Zuiden wat uit te breiden. Graag tot ziens dan maar. Groet.
Ad
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Mooie intro Ad en welkom op het forum! Dat wat betreft activiteiten in het zuiden en zuid/westen, of beter het gebrek daaraan, kan ik alleen maar onderschrijven. Misschien wordt het toch eens tijd voor een ZLC (zuidelijke ligfiets club) o.i.d.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Hoi Ad,

Ik ken je irl en op het Belgische Forum onder een andere naam, maar dat is geen probleem.

Je wordt toch herkend door je fiets ;-)

Leuk om je hier ook tegen te komen.


Groets, Wim -die tegenwoordig als Handbiker rondfietst
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Welkom, ook vanuit geheel andere, de Noordoost-Groningse, hoek van het land. Ik krijg het idee dat er een zeker Zeeuws-Vlaams zwaartepunt zich aan het ontwikkelen is op dit forum.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Welkom op dit forum Ad. Of moet ik Joop zeggen Wink

Zelf wil ik (Goes) binnenkort sowieso een rondje Breskens - Gent - Antwerpen doen.
Zit alleen ff met Antwerpen en slechte fietsdoorgang (wil het liefst niet door de fietstunnel, maar lekker doorrijden)

Als je het leuk vindt kom ik wel eens langs voor een bak koffie.

Om iets groters te organiseren zouden we zelf de kar moeten trekken.
ZILT is niet echt meer. Behoudens randonneurstochten lijkt het. Binnenkort in Zeeland:  https://www.randonneurs.nl/event/brm-200...et-emergo/). 
LIA wilde al eens de Oliebollentocht in Zeeland doen. Samen met ZILT omdat het NL is en 'Oliebollentocht' NL is. Maar daar was niks van gekomen.

Sowieso zouden we het animo moeten uittesten. Ik weet van meer Zeeuwse ligfiets/velomobiel rijders, maar dat lijken met name individuele rijders te zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ha, leuk om te horen. Je hebt me inderdaad gevonden.  Rolleyes ik had al van je gehoord, zoveel Velomobielen rijden er nu ook weer niet rond in onze provincie. De meeste kennen we wel denk ik.
Een rondje Westerschelde rij ik graag mee. Je bent (en andere rijders) van harte welkom. Ik laat met plezier de leukste routes onder de Schelde naar Antwerpen zien. De voetgangers tunnel daar is echt perfect voor een velomobiel en in de lift passen met gemak 4 of meer velomobielen. In de zomer schijnt het veer Doel-Lillo weer te varen. Of zelfs het pontje Perkpolder - Hansweert. Dat maakt de ronde misschien nog aantrekkelijker.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Welkom op het forum. Veel veilige kilometers gewenst. Zeeuws Vlaanderen is mooi, ik ben er van't zomer op vakantie geweest.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
(27-Oct-2018, 11:37 AM)Hoekie schreef: Zelf wil ik (Goes) binnenkort sowieso een rondje Breskens - Gent - Antwerpen doen.
Zit alleen ff met Antwerpen en slechte fietsdoorgang (wil het liefst niet door de fietstunnel, maar lekker doorrijden)

nou, even een rondje Westerschelde uitgemeten:

met de FastFerry in Breskens-Vlissingen en rond over Antwerpen door de voetgangerstunnel, (een prima verbinding)
zoveel als mogelijk langs de dijken aan buitendijkse zijde: ongeveer 225 km. Kan zomer en winter.

met de FastFerry in Breskens-Vlissingen en rond met het veer Perkpolder-Hansweert, slechts ongeveer 110 km.
Kan alleen als dat pontje vaart (afhankelijk van de beschikbaarheid en dan alleen in zomermaanden, vaartijd bijna een uur, een prachtige cruise over de Schelde, een zeer gezellig bootje.) en als je niet met teveel bent, voor meerdere velomobielen beetje krap misschien, wel gedaan met de gewone fiets en open ligger, nog niet met velomobiel.

met de FastFerry in Breskens-Vlissingen en rond met het veer Lillo - Doel is ongeveer 174 km.
Ook dit pontje vaart maar heel spaarzaam. De afgelopen jaren zelfs niet of bijna niet maar er lijkt verbetering in te gaan komen.
Net als in Hansweert kan het tij er soms voor zorgen dat je met een velomobiel van de steiger niet de pont op komt of er af.
Dan is hulp van mederijders wel nodig.

We dromen voorlopig nog even tot de vaarschemas bekend zijn, tot het voorjaar lonkt en we met een groepje enthousiastelingen zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ondertussen is de Hedwigepolder vast al afgezet. En volgend jaar zal het al wel onder water gezet zijn en 'natuur' geworden zijn. Dus daar kan je niet meer doorheen. Ik was er afgelopen september nog, een van de laatste kansen om daar nog te fietsen. De huizen die daarvoor gesloopt zullen worden heb ik nog (afgesloten) zien staan.

De veer naar Lillo zal inderdaad komend jaar (vaker) gaan varen: https://www.beveren.be/inwoners/vrije-ti...naar-lillo. Misschien dat ik volgend jaar deze eens zal nemen, en kijken hoe de Hedwigepolder er dan bij ligt. Heb absoluut geen zin meer om via de haven van Antwerpen en Antwerpen zelf richting Nederland te fietsen. Een vreselijke route, doe ik nooit meer. De fietstunnel onder de Schelde vind ik overigens een leuk ding. Het enige leuke aspect van het fietsen in / rond Antwerpen. Gelukkig hebben we er in Nederland ook versie van in de vorm van de Rotterdamse Maastunnel (hoewel minder indrukwekkend) om af en toe eens te nemen.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(09-Nov-2018, 10:46 PM)Ad Arts schreef:
(27-Oct-2018, 11:37 AM)Hoekie schreef: Zelf wil ik (Goes) binnenkort sowieso een rondje Breskens - Gent - Antwerpen doen.
Zit alleen ff met Antwerpen en slechte fietsdoorgang (wil het liefst niet door de fietstunnel, maar lekker doorrijden)

nou, even een rondje Westerschelde uitgemeten:

met de FastFerry in Breskens-Vlissingen en rond over Antwerpen door de voetgangerstunnel, (een prima verbinding)
zoveel als mogelijk langs de dijken aan buitendijkse zijde: ongeveer 225 km. Kan zomer en winter.

met de FastFerry in Breskens-Vlissingen en rond met het veer Perkpolder-Hansweert, slechts ongeveer 110 km.
Kan alleen als dat pontje vaart (afhankelijk van de beschikbaarheid en dan alleen in zomermaanden, vaartijd bijna een uur, een prachtige cruise over de Schelde, een zeer gezellig bootje.) en als je niet met teveel bent, voor meerdere velomobielen beetje krap misschien, wel gedaan met de gewone fiets en open ligger, nog niet met velomobiel.

met de FastFerry in Breskens-Vlissingen en rond met het veer Lillo - Doel is ongeveer 174 km.
Ook dit pontje vaart maar heel spaarzaam. De afgelopen jaren zelfs niet of bijna niet maar er lijkt verbetering in te gaan komen.
Net als in Hansweert kan het tij er soms voor zorgen dat je met een velomobiel van de steiger niet de pont op komt of er af.
Dan is hulp van mederijders wel nodig.

We dromen voorlopig nog even tot de vaarschemas bekend zijn, tot het voorjaar lonkt en we met een groepje enthousiastelingen zijn.

Klinkt goed.
Ik zal van de routes eens een gpx maken met brouter.de
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(09-Nov-2018, 11:27 PM)Lopopodium schreef: Heb absoluut geen zin meer om via de haven van Antwerpen en Antwerpen zelf richting Nederland te fietsen. Een vreselijke route, doe ik nooit meer.

Ik kan me er iets bij voorstellen. Mijn langste dagafstand ooit (295
km.) heb ik met de Strada gemaakt doordat ik strandde in de haven van
Antwerpen tijdens werkzaamheden aan de Scheldelaan. Ik was toen smorgens
vroeg gestart in Apeldoorn. Antwerpen voelde voor mij toen als bijna
thuis, helaas . . , een wegonderbreking voor fietsers in de godverlaten
omgeving van Lillo. Misschien heb ik iets fout gedaan maar ik kwam er
niet uit. Ik werd rondgestuurd door de Liefkenshoektunnel maar dat leek
me niet wijs toen ik er voor stond.

Ten einde raad na veel zoeken omgekeerd en besloten dan maar alsnog terug over
Rilland naar Vlissingen te rijden om daar nog net de laatste boot te
halen.  

Maar gelukkig, . . . . . . intussen diverse keren met de vrienden van LIA
deze route meegefietst. Met de vingers in de neus moet ik zeggen, een
fietspad van hartje Antwerpen stad tot de zeeuwse of brabantse grens.
Natuurlijk hier en daar wel eens een losse tegel, een oversteekje, een
rails of een hoge borduursteen, maar over het algemeen . . prima !
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ik had ook te maken met werkzaamheden in de haven van Antwerpen. En dat was nogal van het gehalte 'zoek het maar uit'. Ik ben geloof ik vier keer fout gefietst op verschillende locaties in de haven. Ik heb bij een van die keren serieus overwogen of ik nou wel of niet over die drukke doorgaande weg met al die vrachtwagens moest fietsen. Het fietspad hield gewoon op, en zonder een behulpzaam of waarschuwend bord of wat dan ook sta je daar. Ze hadden alleen de moeite genomen om het pad met hekken af te zetten, dat dan wel... Met mijn eigenwijsheid en gezond verstand toch maar besloten terug te fietsen en een andere route te proberen, om uiteindelijk toch die haven uit te kunnen komen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM