Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iemand ervaring met Jouta en Greenspeed?
#6
Cool
(10-Nov-2018, 03:40 PM)ErikvanD schreef: [Afbeelding: aero-specification.jpg]

Dat zou ik zeker ook wel willen met mijn ABSOLUTE droomtrike: de Greenspeed Aero. Heeft iemand die weleens gezien of bereden? Jouta adverteert er wel mee maar met een prijs van bijna 5000 euro betwijfel ik of hij er ooit een verkoopt... Hij is zo mooi!

Deze staat ook op mijn verlanglijstje. Op de website staat nu €3900,-

Ik ben mij ondertussen aan het verdiepen in Trikes en ik kom toch steeds op hetzelfde uit: laag, stijf en snel. Geen vering, want al mijn fietsen zijn ongeveerd. Behalve de DF, maar die is superstijf afgeveerd.

Eigenlijk hoef ik helemaal geen snelle Trike, maar vanwege mijn energieniveau wel een lichte en een lichtlopende. Tja, dan kom je dus automatisch op de race-achtige types uit.  Rolleyes 

Ik zou de Catrike 700 wel eens willen testrijden. Mijn vrouw heeft een Catrike Speed (eigenlijk zou ik die ook wel willen hebben) en dat is één van de redenen waarom ik misschien de aanschaf van een Trike overweeg. Is toch gezelliger om op dezelfde hoogte samen te fietsen. Met de Roeifiets toren ik ver boven haar uit, zelfs met de Taifun kijk ik op haar neer. De Speed heeft namelijk een zithoogte van 17,8cm. Voorwielen 16" en achter 20".
Ik schrik echter regelmatig van de enorme flex die er in die 26" achterwielen zit van Trikes. Als ze een beetje scherp een bocht aansnijden, dan zie je echt het achterwiel gewoon schuin in de achterbrug staan. Het zal wel zo horen en kunnen, maar echt stijf zal het niet zijn. Aangezien ik een Taifun en een Roeifiets gewend ben, moet er niet echt flex in het achterwiel of die achterbrug zitten. 
De Catrike heeft trouwens geen 26" achterwiel, maar een 28", vandaar de naam: 700  Big Grin 

Dan is er natuurlijk de ICE vtx. Prachtig ding, maar waarom is die niet deelbaar en toch weer wel. Het achterste deel van het frame zit namelijk met twee bouten aan het voorste deel vast en i.m.o. is dat nooit zo stijf als een fiets die uit één geheel bestaat. Ik vind de stoel wel gaaf. Kale prijs: 3900,- Inclusief bijvoorbeeld een neksteuntje, een computermount, een rekje, enz. kom ik op €4500,-
Vind ik wel veel geld.

De Aero is ook duur, maar ongelooflijk mooi. Perfecte stoel, eenvoudig, ongeveerd en lekker laag.
Dezelfde afmetingen van de wielen als de Speed: voor 16" en achter 20". 
Staat trouwens op bloedsnelle banden: Scorcher 120 Greenspeed (zie de testen van Wim Schermer: http://wimschermer.blogspot.com/2016/11/...mm-en.html)

Tja, welke gaat het worden? Nadat ik mijn autootje verkocht, spaar ik het bedrag dat dit autootje per maand kostte op een aparte rekening. Na de verkoop van de XS en de aankoop van de DF (11-2017) heb ik ondertussen wel weer voldoende liquide middelen  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Iemand ervaring met Jouta en Greenspeed? - door ErikvanD - 10-Nov-2018, 03:40 PM
RE: Iemand ervaring met Jouta en Greenspeed? - door Wim -de roetsende - 30-Jul-2019, 03:25 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Bülk 4 more
Als je windkracht 4 ...Frutsel — 01:58 AM
Naar welke muziek luister je?
We hebben hier sinds...Jeroen S — 01:07 AM
Bülk 4 more
Wat ik zo van het Du...Jeroen S — 12:44 AM
Naar welke muziek luister je?
Veel metal, maar ook...voodoo — 12:01 AM
Naar welke muziek luister je?
Ik houd van st...Frutsel — 11:57 PM
Bülk 4 more
De Bülk urban is gew...Gideonaut — 11:56 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik luister eigenli...Oliver — 11:21 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik heb meestal 3fm a...Fietsbennie — 10:59 PM
Bülk 4 more
Ik rijd niet zo vaak...Wim -de roetsende — 10:51 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik houd van stil...melle z — 10:50 PM
Naar welke muziek luister je?
Op het werk hebben w...Willeke_IGKT — 10:42 PM
Bülk 4 more
Of is het verschil 4...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Naar welke muziek luister je?
Voor mij is de absol...LigZeeuw — 10:09 PM
Naar welke muziek luister je?
Soms vind ik de te...Hardloper — 10:09 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik luister eigenlijk...Lopopodium — 10:03 PM
Bülk 4 more
Dit vind ik vreemd: ...Hardloper — 10:00 PM
Naar welke muziek luister je?
Volgens mijn oudste ...Wim -de roetsende — 10:00 PM