Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paastreffen 2024
#1
Ik ben dit jaar weer naar het Paastreffen geweest, zaterdagavond heen, en maandagmorgen terug.
Zaterdag ben ik aan het begin van de middag eerst nog even naar Utrecht op en neer geweest, flamencodansles begeleiden. Aan het einde vertelde ik dat ik die dag naar Deventer ging fietsen. Reactie: "vrijwillig ?!?!"

Ik was om kwart voor drie weer thuis, en was met het uitzoeken en inpakken van spullen en nog wat zaken aan mijn fiets afstellen zo lang bezig dat ik uiteindelijk pas om half zes vertrok. Na een grijze dag met wat miezerregen kwam aan het einde van de middag de zon nog even onder de wolken door en wierp lange schaduwen. Ik fietste over de Veluwe langs Kootwijk en Assel met de ondergaande zon en daarna avondrood achter me. Het was kouder dan ik verwacht had, en ik had mijn handschoenen niet bij de hand, met koude handen tot gevolg maar ik had geen zin om daarvoor te stoppen. Met stijve vingers had ik moeite om mijn navigatie te bedienen. In de late schemering bereikte ik Ugchelen, daar stond ik even stil om mijn lichten in te schakelen, en om mijn handschoenen en een extra mueslireep uit mijn tas op te diepen.

[Afbeelding: IMG-20240330-184936-1008x756.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240330-185719-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240330-191852-1008x256.jpg]

In Schalkhaar, vlak voor mijn eindbestemming, kreeg ik het idee om een zak patat te halen, ik had zo onderhand best wel trek. Maar het pinapparaat in de snackbar daar accepteerde mijn bankpas niet, dus dat ging niet door. Ik kwam even na negen uur aan bij het terrein van Scouting Loaah. In de keuken stonden twee grote pannen met een rest bonenschotel, en een teil met overgebleven salade, ik mocht hier gratis van nemen en maakte daar dankbaar gebruik van.
Het grasveldje stond langs de zijkanten helemaal vol met velomobielen en tenten, alles op vrij korte afstand van elkaar. Naast de houten tafels voor de keet was nog wel wat ruimte en daar heb ik mijn tentje dan maar neergezet.

De belangstelling voor de scheurroute was dit jaar nogal beperkt, we waren met slechts drie gegadigden, Maurice, Bastiaan en ik. Na de klim over de Holterberg waren wij als eersten bij Herberg De Pas bij Haarle. We namen plaats op het terras van dit afgesproken gezamenlijke rustpunt, hoewel we pas een kort stukje van onze route afgelegd hadden. Terwijl we daar met onze koffie en thee zaten zagen we een stoet ligfietsers voorbij komen die zo doorreden zonder ons op te merken. Na onze pauze scheurden we door naar de Lemelerberg. Bij Dalmsholte moesten we volgens de gegeven scheurroute naar het zuiden afslaan om langs het Overijssels kanaal terug te rijden. Mijn voorstel om naar Zwolle te rijden en dan langs de IJssel naar Deventer werd met meerderheid van stemmen aangenomen. Eerder op de dag was de voorspelling geweest dat er een stevig buienfront naderde, maar inmiddels was dit afgezwakt naar weinig tot geen regen die in de middag verwacht werd. Uiteindelijk regende het pas later op de avond. De rit over de Zuidelijke Vechtdijk langs de Overijsselse Vecht was mooi. In Zwolle reden we even een rondje door het historische centrum, daarna staken we langs het spoor de Ijssel over via de Hanzeboog. Vervolgens een flink eind over de dijk langs de Ijssel. Op de Ijsselspoorbrug maakte ik even een fotostop en verloor daardoor de rest van de scheurgroep uit het oog. Ik deed een kort rondje door het centrum van Deventer en haalde bier, chips, een wortel en een paprika in een supermarkt. Wat groente voor in het eten was ik vergeten van huis mee te nemen. Vrijwel gelijktijdig met Maurice en Bastiaan arriveerde ik terug bij het terrein van Scouting Loaah. Ik kookte buiten aan een houten tafel een pot eten voor mezelf, en had alles net op toen de regen kwam.

[Afbeelding: IMG-20240331-115833-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240331-155646-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240331-163236-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240331-163536-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240331-164236-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240331-170820-1008x256.jpg]

Ik werd maandagmorgen net als de dag ervoor vroeg wakker. Het grasveld was niet groot genoeg om op voldoende afstand van snurkers te staan. Het opbreken en inpakken ging me redelijk vlot af. Ik ben om zeven uur opgestaan, om half negen vertrokken, en om half twaalf was ik weer thuis. Via de noordkant van Apeldoorn en Hoog Soeren schoot beter op dan mijn route op de heenweg langs het spoor naar Ugchelen en langs de zuidkant van Apeldoorn, hoewel het naar Hoog Soeren een wat grotere klim is. Ik zette s'middags de uitzending van Vroege Vogels van zondagmorgen op en ging even op de bank liggen, en werd wakker ergens tijdens het laatste uur van de drie uur durende uitzending. Ik had wat slaap in te halen.

[Afbeelding: IMG-20240401-072905-1008x256.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240401-073051-1008x256.jpg]
Antwoord }
#2
Heb je de fiets helemaal klaar gekregen dus na de val de laatste rit?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM