Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telgte
#9
(17-Nov-2018, 06:33 PM)Lopopodium schreef: Ik heb mijn rit van vandaag maar laten schieten. Onder de tien graden levert mij na een uur of twee onaangename koude handen en voeten op. Blijft een gevoelig ding bij het ligfietsen. Ik heb ook dubbele sokken aan. Maar kan misschien nog een betere handschoen over mijn dunne fietshandschoenen aan doen als het echt fris wordt. Bij de conventionele fiets heb ik daar veel minder last mee. Ben sowieso geen koukleum, ik heb nagenoeg mijn verwarming nooit aan, maar voor lange tochten op de ligfiets is tien graden mijn ondergrens. Dus ik blijf voor kalenderjaar 2018 steken op 62 tochten van gemiddeld bijna 130 kilometer per tocht. Toch mooi. Maar 234 vind ik toch wel erg ver, zeker in een rondje met de helft wind tegen...

Das een mooi aantal die 62 tochten, zeker met een mooi gemiddelde aantal km. Volgens mij ben je dan anderhalf keer weg in de week gemiddeld of niet? Ik kan jaloers op worden zoveel je gezien hebt in die kilometers. Ik kan en wil niet te vaak weg ivm gezin. Qua wind viel het heus mee moet ik zeggen, het waaide niet. De terugweg stond er en windkracht 2/3 dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.

(17-Nov-2018, 11:55 PM)Roepers schreef: Prachtige tocht. Ik ben nog nooit in het Münsterland geweest op de fiets, maar als ik de foto zo bekijk, dan is het idd mooi en heuvelachtig. Voordeel van de winter is dat het licht bij zonnig weer veel zachter is.  234 km is werkelijk gigantisch, zeker in deze omstandigheden. Ik ben vandaag naar Assen gefietst en vond mij met 100 km al een hele piet! Geen last van kou gehad, geen koude voeten o.i.d., alleen dreigende oververhitting omdat ik mij te warm gekleed had. Twee keer gestopt om een jasje uit te doen.

Münsterland is zeker aanrader, mooi hobbelen, veel vals plat. Zeker als je wat verder de grens over gaat. Als je er nét over bent wordt je bijna omver gereden door de wat oudere recreanten op elektrische fietsen, maar die heb ik niet gezien. Het was alleen woon- werk- en zuip- fietsverkeer. Het verkeer is in Duitsland aangenamer en vriendelijker. Qua kleding bleef ik ook aan het wisselen. Ik had 2 shirts, en een trui en 'gewone' fietsjas aan. Eerst 1 shirt uit, later de trui en de handschoenen. Op terugweg in Enschede trui en de handschoenen weer aan. En niet onderweg iets warms gaan eten, of uitgebreid binnen gaan zitten, want dan koel je al meer van af.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Telgte - door Fietsbennie - 17-Nov-2018, 10:07 AM
RE: Telgte - door Lopopodium - 17-Nov-2018, 11:26 AM
RE: Telgte - door ErikvanD - 17-Nov-2018, 11:47 AM
RE: Telgte - door GertBr - 17-Nov-2018, 11:56 AM
RE: Telgte - door Fietsbennie - 17-Nov-2018, 12:11 PM
RE: Telgte - door Lopopodium - 17-Nov-2018, 06:33 PM
RE: Telgte - door Roepers - 17-Nov-2018, 11:55 PM
RE: Telgte - door Fietsbennie - 19-Nov-2018, 01:49 PM
RE: Telgte - door Lopopodium - 18-Nov-2018, 12:45 AM
RE: Telgte - door Roepers - 20-Nov-2018, 12:00 AM
RE: Telgte - door Lopopodium - 20-Nov-2018, 12:39 AM
RE: Telgte - door Fietsbennie - 20-Nov-2018, 09:47 AM
RE: Telgte - door Lopopodium - 20-Nov-2018, 11:47 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...Arend-Jan — 06:35 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interess...Hardloper — 09:56 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interessan...Tom Fekkes — 09:53 PM
Quest xs nr 13
Het bod is verwijder...Josligfiets — 08:12 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie t...Willeke_IGKT — 08:09 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie toc...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die par...Hardloper — 07:38 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
10 Mei had ik wel me...Arend-Jan — 07:05 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren...datakneder — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ge...Hardloper — 05:24 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja, inderdaad. Die e...Victor — 05:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heel veel sterkte Bo...Hardloper — 05:21 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren: ...Hardloper — 05:17 PM