Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#1
Hallo mede ligfietsers. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Leiba x-stream, mijn eerste ligfiets. Ik gebruik hem voor woon-werk verkeer en geniet met volle teugen. Je kunt me tegenkomen in de omgeving Eindhoven, met name op rechte stukken fietspad langs een kanaal. Ik fietste al langer een dag in de week naar mijn werk met mijn (zoals ik onlangs geleerd heb) 'bukfiets'. Het ligfietsen is even wennen en ik ben de bekende ongemakken van vreemde kronkels in het fietspad en stoplicht knoppen die te hoog zitten wel al tegengekomen maar overwegend is het erg leuk. Op het werk wisten ze niet wat ze met het ding aan moesten omdat het niet in het fietsenhok paste. Inmiddels is daar een mooi eigen parkeerkplekje geregeld onder een afdak :-)

Omdat er onlangs vocht zat in mijn koplamp was ik het internet aan het afstruinen naar een andere Inoled. Vandaag heb ik er een gevonden en de vorige eigenaar spoorde mij aan om naar de OBT2018 te komen om wat meer ligfietsers te leren kennen. Ik zie nog wat op tegen het heen fietsen en daarna weer terug maar heb me aangemeld en hoop jullie daar te zien.

Groeten,
Martijn
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Van harte welkom in de ligfietswereld in het algemeen en op dit forum in het bijzonder , Martijn! Een Leiba , dat us bijzonder .ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto.  Mooi om te horen dat ligfietsen je bevalt . Ik heb sinds begin dit jaar ook een Inoled. Toen ik hier meldde,  kreeg ik het advies om een gaatje onderin de lamp te boren om vochtproblemen te voorkomen. Op de oliebollentocht kom ik niet omdat ik slechts open ligfietsen berijd.
Groet ,
Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom Martijn! Zoals Marco al zegt een fotootje van je fiets is welkom  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(01-Dec-2018, 12:57 PM)ErikvanD schreef: Welkom Martijn! Zoals Marco al zegt een fotootje van je fiets is welkom  Wink

Dank je, dat kan geregeld worden: https://share.icloud.com/photos/0QYuU1FL...QTI6v4lzSQ

Ik heb hem overgenomen van Frank van de Liggende Hollander. Uiteraard meteen aan het hobbyen geslagen en er als eerste project knipperlichtjes op gezet. Ik rijd overigens nog zonder die race-kap. Eerst maar eens open wennen.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#5
Hij is mooi! En bij Frank heb ik 23 jaar geleden ook mijn eerste ligfiets gekocht.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Daar is idd helemaal niets mis mee! Mooi apparaat!
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Mooie fiets.

Wat brengt jou naar het ligfietsen, wat is voor jou de reden om er eentje aan te schaffen?
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(01-Dec-2018, 06:09 PM)Lopopodium schreef: Mooie fiets.

Wat brengt jou naar het ligfietsen, wat is voor jou de reden om er eentje aan te schaffen?

Ik was wel klaar met het in de file staan met de auto. Toen ben ik gaan kijken hoe ik elke dag op de fiets naar mijn werk zou kunnen, ook bij slecht weer. De vele blogs van velonauten hebben me overtuigd dat het een optie zou kunnen zijn. Na het eerste proefritje was ik verkocht - wat een plezier :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Welkom Martijn,

De keuze om met een velomobiel de files rond Eindhoven te vermijden was ook een groot deel van mijn motivatie om mijn Mango+ te kopen.
Welkom in de regio.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Mooie vm, gefeliciteerd. Frank is dus nog steeds actief op de ligfietsmarkt.

Bij hem heb ik ooit aan zo'n Ligfiets-uitprobeerdag meegedaan. Erg leuk en leerzaam.

Ik wist dat hij begonnen was met de verkoop van de Leiba.


Vraagje:
Is het Leiba al gelukt om de ketting volledig in de body weg te werken?
In het verleden stak de derailleur buiten de body.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
(02-Dec-2018, 09:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Mooie vm, gefeliciteerd. Frank is dus nog steeds actief op de ligfietsmarkt.

Bij hem heb ik ooit aan zo'n Ligfiets-uitprobeerdag meegedaan. Erg leuk en leerzaam.

Ik wist dat hij begonnen was met de verkoop van de Leiba.


Vraagje:
Is het Leiba al gelukt om de ketting volledig in de body weg te werken?
In het verleden stak de derailleur buiten de body.

Hoi Wim, de derailleur steekt helaas nog steeds een beetje uit dus dat is wel wat onderhoudsgevoeliger dan de fietsen uit Dronten. Ik heb die afgelopen vrijdag eens nagelopen en de troep die zich verzameld had in 3 weken met regen en modder viel me mee, maak we wel wat zorgen als er straks zout en pekel op de weg ligt.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM