Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NK Tegenwindfietsen
#1
Gaan er nog Zeeuwen meedoen/kijken met NK Tegenwindfietsen?
Of heeft een van jullie nog ervaringen mee?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Mijn vrouw vond het wel wat voor mij... Maar ik denk toch dat ik oversla...
Heb ook geen "traditionele herenfiets zonder versnellingen". Mijn single speed zal wel niet mogen...
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Volgens mij worden de fietsen geleverd zodat iedereen dezelfde fiets heeft. Dus dat is geen geldig excuus!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(07-Dec-2018, 01:10 PM)Lopopodium schreef: Volgens mij worden de fietsen geleverd zodat iedereen dezelfde fiets heeft. Dus dat is geen geldig excuus!

Verdorie, zo goed had ik het niet gelezen...  

Heb dit ritje al op de planning staan. Met de trike uiteraard, lekker gravellen! Maar dan op zaterdag al want op zondag zat het al vol...
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(07-Dec-2018, 12:37 PM)Fietsbennie schreef: Gaan er nog Zeeuwen meedoen/kijken met NK Tegenwindfietsen?
Of heeft een van jullie nog ervaringen mee?

Nog nooit meegedaan, wel een paar keer gaan kijken.

Ervaring genoeg. Ik fiets er gemiddeld 1 x per week overheen, onder uiteenlopende omstandigheden, met een lig-of racefiets.
Niet de wind, maar stuifzand en overstuivend zout water zijn mijn grootste tegenstanders.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(08-Dec-2018, 01:02 PM)zeeuwwindje schreef: Nog nooit meegedaan, wel een paar keer gaan kijken.

Ervaring genoeg. Ik fiets er gemiddeld 1 x per week overheen, onder uiteenlopende omstandigheden, met een lig-of racefiets.
Niet de wind, maar stuifzand en overstuivend zout water zijn mijn grootste tegenstanders.

Ik heb er ook 1 keer over gefietst met een tochtje (65 km) tijdens een vakantie in Renesse.Omdat ik een tik met bruggen heb was ik de koning te rijk aldaar. Toen was het na een week eindelijk stralend weer. Terugweg over de Zeelandbrug gegaan. Je kunt wel mooi fietsen in Zeeland, jammer dat ik er zo ver vanaf woon. Je hebt wel wat minder keus over de wat grotere afstanden gezien.

Ik vond het heerlijk om dáár eens te fietsen. Vooral die zeelucht, daar kon ik niet genoeg van krijgen. 
Waar komt dat stuifzand vandaan dan? Strand? En dat water, vreet dat kettingen ofzo?

[Afbeelding: DSCI7576.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#7
(08-Dec-2018, 01:23 PM)Fietsbennie schreef:
(08-Dec-2018, 01:02 PM)zeeuwwindje schreef: Nog nooit meegedaan, wel een paar keer gaan kijken.

Ervaring genoeg. Ik fiets er gemiddeld 1 x per week overheen, onder uiteenlopende omstandigheden, met een lig-of racefiets.
Niet de wind, maar stuifzand en overstuivend zout water zijn mijn grootste tegenstanders.

Ik heb er ook 1 keer over gefietst met een tochtje (65 km) tijdens een vakantie in Renesse.Omdat ik een tik met bruggen heb was ik de koning te rijk aldaar. Toen was het na een week eindelijk stralend weer. Terugweg over de Zeelandbrug gegaan. Je kunt wel mooi fietsen in Zeeland, jammer dat ik er zo ver vanaf woon. Je hebt wel wat minder keus over de wat grotere afstanden gezien.

Ik vond het heerlijk om dáár eens te fietsen. Vooral die zeelucht, daar kon ik niet genoeg van krijgen. 
Waar komt dat stuifzand vandaan dan? Strand? En dat water, vreet dat kettingen ofzo?

[Afbeelding: DSCI7576.jpg]
Sommige stukken van de stormvloedkering zijn eigenlijk dammen , die de oorspronkelijke 3 werkeilanden met de constructies verbinden. Wind, zee en zand hebben inmiddels flinke duinen en stranden doen ontstaan, en daar fiets je dan ook langs.

Met een flinke wind krijg je dan een zandstorm en op de keringen zelf overwaaiend zout water.
Voor een fiets een slechte combinatie.
Oplossing : onmiddellijk afspoelen met lauw water en de fiets volledig poetsen en smeren.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik had niet kunnen winnen, denk ik...

https://t.co/Y06iZVzvC5
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Zoiets zouden ze eigenlijk ook voor ligfietsen moeten organiseren...
Antwoord }
Bedankt door:
#10
En dan ook zonder versnellingen...
Antwoord }
Bedankt door:
#11
...en om een goed onderscheid te krijgen wordt het op de afsluitdijk gehouden Cool
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Dan toch maar de Houtribdijk, dat ligt wat centraler.
Maar ja, dan moeten we wachten tot 2020...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#13
(09-Dec-2018, 11:58 AM)GertBr schreef: Ik had niet kunnen winnen, denk ik...

https://t.co/Y06iZVzvC5

Als ze nou in de auto de snelheidsmeter hadden laten zien..

Wel grappig, maar ondanks dat het in de buurt was, ben ik niet gaan kijken.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Als ik die filmpjes zo zie, bedankt voor de link trouwens, dan was de snelste met tegenwind sneller, als ik destijds zonder wind...
Maar goed, hier in Twente hebben we het liefst de wind in de banden...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#15
Leuk om te zien! Heb echt geen hekel aan tegenwind maar om hem zo op te zoeken... 

Ik zat zelf lekker onder de blubber in de bossen rond Hilversum en was de off road kwaliteiten van mijn trike weer eens aan het testen Smile Had in de bossen gelukkig weinig last van de wind.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(11-Dec-2018, 08:47 AM)ErikvanD schreef: Ik zat zelf lekker onder de blubber in de bossen rond Hilversum en was de off road kwaliteiten van mijn trike weer eens aan het testen Smile Had in de bossen gelukkig weinig last van de wind.


Dat je nog niet eerder zo'n stoplicht met knop voor paardenberijders bent tegengekomen. Je struikelt er niet over, maar zo af en toe kom je die in het westen nog wel eens tegen.

Trouwens, hoe ben je naar huis gegaan na het modderfietsen? Met de auto?
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Bij ons in Brabant staan die palen i.i.g. niet... Mijn schoonmoeder woont vlakbij Hilversum en daar waren we op zondag. Dus ik heb bij haar een lang zandspoor door het huis gelegd... En mijn kleding gewassen en de trike afgespoten. Was wel nodig...
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Nog een kort (Eneco) filmpje over dit NK:

https://t.co/Pl9pduM3mM
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Nu het zand en de stofwolken zijn weggetrokken :

De winnaar bij de heren deed de 8.5 km in 18 min. 01 sec.
Gemiddelde snelheid dus 28 km per uur.
Bij de dames 20 min. en een handvol seconden.
Gemiddelde snelheid 24 km per uur.


De conclusie mag zijn dat dit NK voor sommige deelnemers geen ludieke prestatietocht meer is maar een behoorlijk serieuze aangelegenheid.
De winnaars beschikken over een super conditie of de omstandigheden tijdens de rit waren toch een beetje minder slecht dan de filmpjes laten zien.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Je moet wel erg bereid zijn je knieën een opdonder te willen geven voor de duur van een (klein) half uur.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(12-Dec-2018, 06:33 PM)Lopopodium schreef: Je moet wel erg bereid zijn je knieën een opdonder te willen geven voor de duur van een (klein) half uur.

Dalt valt volgens mij wel mee.

https://twitter.com/NKTegenwind/status/1...60/video/1

Als ik kijk op het filmpje naar de trap-frequentie dan is hier geen sprake van stoempen en knallen, maar soepel ronddraaien , gecombineerd met het betere kuitenwerk.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Ha, 28 km/u gemiddeld haal ik amper met de wind mee  Blush
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(12-Dec-2018, 06:43 PM)ErikvanD schreef: Ha, 28 km/u gemiddeld haal ik amper met de wind mee  Blush

Serieus?  Huh
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Absoluut. Ik heb maar zelden ritten dat ik boven de 27 gemiddeld zit. Kruissnelheid uiteraard wel maar gemiddeld niet! En dan rij ik voor mijn gevoel toch echt stevig door. Mijn gemiddelde op de single speed is het hoogst en daarna mijn oude Union. Daarna pas mijn eerste ligfiets. Ik heb dan ook geen VM...

Maar goed, snelheid vind ik ook helemaal niet zo belangrijk, het is de lol in het fietsen die telt!
Antwoord }
Bedankt door:
#25
27 gemiddeld over een hele tocht is ook erg lastig te behalen. Dat is mij ook nog maar iets meer dan een handvol keren gelukt. Je komt altijd wel scherpe bochten of stoplichten tegen om de zoveel honderd meter tijdens een lange tocht, dat elke afremming je een paar minuten kost om te compenseren. Maar een langdurige kruissnelheid van 27 of hoger is niet zo erg moeilijk. Op een tweewielligfiets dan in ieder geval.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Ik zou zeggen :

Geef je op voor de volgende editie om te kijken welke tijd je kan realiseren.
Bedenk daarbij wel dat profs zoals Johnny Hoogerland geen echt snellere tijden neerzetten, wat mijn respect alleen maar meer doet toenemen. Sleepy
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM