Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pech onderweg
Vanmiddag brak een paar kilometer voor Loppersum mijn ketting. Ik dacht eerst dat hij gewoon dat hij voor van de tandwielen afliep waardoor ik niet geheel alert reageerde. Eerst probeerde ik de ketting weer te fixen, maar de ketting was toch wel erg vies. Toen wilde ik naar huis lopen maar heb hem later toch maar  door de kettingbuis geduwd en gefixed. Ook nog op de draaiing gelet en daarna vlakbij de derailleur met een snelschakeltje de ketting weer verbonden. Dat laatste ging opvallend gemakkelijk. Mijn handen waren wel heel erg vies en heb ze met soda thuis weer schoon gekregen. Volgende klus: ketting ontvetten. Want dit is te erg. Of hebben jullie handschoentje bij je voor dit soort gevallen?

Ik ben trouwens wel blij dat ik het toch gefixed heb onderweg. Dat geeft wel voldoening.
Antwoord }
Bedankt door:
Kijk, een fraai voorbeeld van zelfredzaamheid! De laatste keer dat bij mij een ketting brak, was op de motor. Grote knal en einde verhaal. Dat werd duwen...

Ik smeer mijn kettingen met Squirt, dat moet wel regelmatig maar dat spul, een soort wax, veeg je redelijk eenvoudig van je handen af. Maar een paar latex handschoenen is wel een idee, ik ga er toch eens een paar in mijn zadeltasje stoppen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik hoorde eens over de tip om bij een benzinestation een paar plastic handschoentjes te halen en die bij je te hebben voor het geval dat. Die handschoenen worden blijkbaar aangeboden aan klanten om een benzinegeur van de handen tegen te gaan na het tanken. Maar het lijkt mij dat dat wel erg onzinnig is, en ik hoop dat dat valt onder het plasticverbod waar de rietjes ook onder vallen. Dus misschien is het daar niet meer te verkrijgen.

Ach, wat spuug (of water uit de fles) en de handen aan je sokken (of eventueel gras in de berm dat buiten bereik van urinerende honden ligt) afvegen laat de meeste kettingsmeer wel verdwijnen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb ooit een paar latex handschoentjes in de tas van mijn DF gestopt. In al die tijd nooit gebruikt en inmiddels zien ze eruit alsof ze spontaan uit elkaar zullen vallen als ik ze zou willen aantrekken. Ik zou ze natuurlijk kunnen vervangen, maar dan denk ik bij mezelf, blijkbaar heb ik ze niet nodig, dus waarom zou ik ook.
Groet,
Johan
huidige fietsen: Intercitybike dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2018, 01:51 PM)Lopopodium schreef: ....Ik hoorde eens over de tip om bij een benzinestation een paar plastic handschoentjes te halen en die bij je te hebben voor het geval dat. Die handschoenen worden blijkbaar aangeboden aan klanten om een benzinegeur van de handen tegen te gaan na het tanken....

Dit is vooral voor autobnobilisten die diesel tanken. Benzinegeur aan je handen is zo verdwenen. Dieselgeur blijft lang zitten.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2018, 03:03 PM)GertBr schreef:
(11-Dec-2018, 01:51 PM)Lopopodium schreef: ....Ik hoorde eens over de tip om bij een benzinestation een paar plastic handschoentjes te halen en die bij je te hebben voor het geval dat. Die handschoenen worden blijkbaar aangeboden aan klanten om een benzinegeur van de handen tegen te gaan na het tanken....

Dit is vooral voor autobnobilisten die diesel tanken. Benzinegeur aan je handen is zo verdwenen. Dieselgeur blijft lang zitten.

Yep. Ik neem af en toe een setje mee voor thuis. Dat ik geen Diesel heb, let ik dan ff niet op  Big Grin
Benzine sloopt de huid, wasbenzine veel minder. Dat is mijn ervaring althans.

Ik heb al anderhalf jaar het plan om plastic handschoentjes in mijn fietstas te stoppen. Ondertussen wel zo'n quicklink in de tas gedaan. Heb ook een mini-flesje bij me, die ik al een half jaar van plan ben te vullen met wasbenzine. Heb onder de tas altijd een poetslap liggen, die dient ook om het gerammel van het U-slot te elimineren.

In 17000 km nog maar 1 keer echt(*) pech gehad; een afgebroken (Frans!) ventiel. Dat was nog voor de tijd dat ik een reserveband bij me had. Heb een krappe 2 km gelopen met de fiets, bij een collega geruild voor een gewone fiets, bij een medevelonaut een reserveband gehaald en de erna op de terugweg weer omgewisseld en de collega hartelijk bedankt voor de overnight stalling

Sindsdien heb ik wél altijd een reserve binnenband bij me, maar nog nooit nodig gehad.

Ik vermoed wel dat binnenkort de linker kunststofprop in m'n Mango stoelhouder het gaat begeven...

(*) Aanrijdingen met minieme schade niet meegeteld en de "loopt leeg in 12 uur" ook niet.
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2018, 12:23 AM)Roepers schreef: Vanmiddag brak een paar kilometer voor Loppersum mijn ketting. Ik dacht eerst dat hij gewoon dat hij voor van de tandwielen afliep waardoor ik niet geheel alert reageerde. Eerst probeerde ik de ketting weer te fixen, maar de ketting was toch wel erg vies. Toen wilde ik naar huis lopen maar heb hem later toch maar  door de kettingbuis geduwd en gefixed. Ook nog op de draaiing gelet en daarna vlakbij de derailleur met een snelschakeltje de ketting weer verbonden. Dat laatste ging opvallend gemakkelijk. Mijn handen waren welWant dit is te erg. Of hebben jullie handschoentje bij je voor dit soort gevallen?

Ik ben trouwens wel blij dat ik het toch gefixed heb onderweg. Dat geeft wel voldoening.

De goedkope handschoentjes die ik bij de Action Koop, scheuren heel snel dus niet echt geschikt Wel handing om onderweg naar afspraak reedlike schon Handen te houden als er it’s simpels gebeurt. Voor het schoonmaken Ketting thuis, heb ik een paar van die huishoudhandschoenen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vertelde mijn vrouw dat ik graag handschoentjes mee wilde nemen en zij haalde toen een hele doos met van die rubberen tandartshandschoentjes tevoorschijn. Die ik heb waarschijnlijk gekocht in de tijd dat mijn kettingen om de haverklap braken. Daar heb ik nu een paar in mijn doosje met snelschakeltjes gelegd. Ik kan voorlopig wel vooruit.
Antwoord }
Bedankt door: MarkNieuw

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Wie is online?
Momenteel 6 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 2 leden | 4 Gasten

Nieuwe berichten
YouTubekanaal BicycleDutch
Aaah! Bijna! Ik hoop...Roepers — 05:33 PM
Dat had ik kunnen zi...Lopopodium — 03:10 PM
En weer een ligfiets...Roepers — 07:52 AM
Nieuwe kliko!
De Alleweder moet ...PietV* — 01:48 AM