Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's Fietsbennie
Photo 
Ter afsluiting van het jaar 2018 nog een tocht gemaakt vandaag. 
Omdat ik niet veel zin had om hele stukken in het donker te rijden heb ik vandaag niet zo ver gereden als wat ik eerder gedaan heb dit jaar. Vanmorgen rond de klok van 7 op mijn M5 gestapt in de richting van Rijssen waar ik het niet laten kon om een oliebollenverkoper voor oliebol uit te maken Tongue . Daarna werd het gelukkig al vlug licht. Via de oude Markeloseweg even door de heide om via Markelo door naar het plaatsje Exel te gaan. Nog nooit van gehoord. Lekker door het bos uit de wind gereden om vervolgens de brug het Twentekanaal over te gaan. Vanaf Lochem ging het parallel langs het Twentekanaal naar het westen. De tweede brug weer rechtsaf richting Laren. Dit tochtje heb ik om de vuurwerklucht te vermijden zoveel mogelijk buiten de bebouwde kom gereden. En dat loonde zich. Overal was het uitgestorven. Nauwelijks recreatieverkeer gezien. Dat werd bij Holten wel anders, daar stikte het van de mountainbikers die de Holterberg bezochten. Ik heb dit keer de route erlangs gekozen, dwars door de Sallandse Heuvelrug via Nijverdal terug. Daarna een stuk langs de Regge en kon ik het laatste stuk mooi vol gas met de wind in de rug naar huis. Al met al een mooie 90 km gemaakt vandaag!

[Afbeelding: Exel.jpg]
De route vandaag.

[Afbeelding: SDC11624.jpg]
Twee handjes aan het stuur en koppie erbij houden.

[Afbeelding: SDC11629.jpg]
Tussen Rijssen en Markelo.

[Afbeelding: SDC11630.jpg]
Omgeving Markelo.

[Afbeelding: SDC11631.jpg]
Tijd voor de eerste bak koffie om warm te blijven.

[Afbeelding: SDC11632.jpg]
Brug bij Lochem.

[Afbeelding: SDC11633.jpg]
Fietsen langs het Twentekanaal.

[Afbeelding: SDC11635.jpg]
De Ehzerbrug die ze gebruikt hebben voor de film: Pietje Bell 2 

[Afbeelding: SDC11636.jpg]
Even poseren.

[Afbeelding: SDC11638.jpg]
Kwam ik een geluksvogel tegen die maar één dag in de week hoeft te werken  Wink Maar ja, ik moest wèl de berm in...

[Afbeelding: SDC11639.jpg]
Tijd voor een bakkie in Holten.

[Afbeelding: SDC11640.jpg]
Sallandse Heuvelrug.

[Afbeelding: SDC11641.jpg]
Idem.

[Afbeelding: SDC11644.jpg]
Fietsen langs de Regge.

[Afbeelding: SDC11647.jpg]
Het laatste paadje hier om de hoek.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
Ziet er uit als een lekker rustig en relaxed ritje! Ik reis zelf morgen nog af naar het verre en exotische Zutphen om daar de Lolliebollentocht van LOL mee te pakken. Dat zal zeer waarschijnlijk mijn laatste ritje dit jaar zijn...
Antwoord }
Bedankt door:
Mooie tocht en droog! Lekker veel fietspaden. 90 km, dat is ook een mooie afstand. Vandaag ben ik naar Haren gefietst om een timer voor de vergroter op te halen dat ik via Marktplaats heb gekocht. Ik weet nu ook hoe ik via Groningen in Haren kom zonder stoplichten!
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Dec-2018, 06:01 PM)ErikvanD schreef: Ziet er uit als een lekker rustig en relaxed ritje! Ik reis zelf morgen nog af naar het verre en exotische Zutphen om daar de Lolliebollentocht van LOL mee te pakken. Dat zal zeer waarschijnlijk mijn laatste ritje dit jaar zijn...

Ja, in tegenstelling tot vorige week was het dit keer een stuk rustiger rijden. Ik keek zelfs op als er maar een auto om me heen kwam. En ik heb me niet echt in het zweet gewerkt, het ging me om het plezier.

(29-Dec-2018, 10:24 PM)Roepers schreef: Mooie tocht en droog! Lekker veel fietspaden. 90 km, dat is ook een mooie afstand. Vandaag ben ik naar Haren gefietst om een timer voor de vergroter op te halen dat ik via Marktplaats heb gekocht. Ik weet nu ook hoe ik via Groningen in Haren kom zonder stoplichten!

Ja, een uur later begon het hier te miezeren, dus de timing was perfect. Ik ben benieuwd naar je route van Groningen naar Haren. Ik gebruik zelf meestal de Herenstraat, daar kom je vanaf het hartje centrum zonder af te slaan op de rotonde in De Punt terecht, alwaar je naar Assen kunt fietsen.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
De Hereweg nam ik aanvankelijk ook, maar een tijdje geleden ontdekte ik dat ik vanaf de Steenstilbrug in Groningen beter de Winschoterkade kan nemen en de Trompstraat, dan het  fietsbruggetje over de Diepenring voor de Oosterpoort links af en eerste rechts de Meeuwerderstraat in, aan het einde rechtsaf het spoor over en gelijk links de Helperzoom op en dat fietspad maar blijven volgen (wel een keer de straat oversteken) en je rijdt voor de Saaksumborg langs (op het fietspad blijven) zo de Kerklaan in en rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor. Ik ben nu gekomen tot aan de Hortus Botanicus maar wat mij betreft is deze route verre te verkiezen boven de Hereweg, Verlengde Hereweg  etc. .  De route heb ik hier even op een kaartje gezet:  Klikkerklik!
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Jan-2019, 10:53 AM)Roepers schreef: De route heb ik hier even op een kaartje gezet:  Klikkerklik!

Dankjewel. Op streetview op Google even bekeken, maar deze route ga ik zeker in mijn achterhoofd houden voor als de wind goed uit het Noorden komt. We gaan nu de goede kant weer op qua licht... Dus wie weet.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Wie is online?
Momenteel 6 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 2 leden | 4 Gasten

Nieuwe berichten
YouTubekanaal BicycleDutch
Aaah! Bijna! Ik hoop...Roepers — 05:33 PM
Dat had ik kunnen zi...Lopopodium — 03:10 PM
En weer een ligfiets...Roepers — 07:52 AM
Nieuwe kliko!
De Alleweder moet ...PietV* — 01:48 AM