Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's Fietsbennie
Indrukwekkend. Ben benieuwd naar de foto's. Je doet niet onder voor die brevetfietsers.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Tjonge, wat een afstand weer. Wordt het niet eens tijd voor een dopingcontrole? Big Grin 

En ik was al zo trots op een rondje van 118 kilometer!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Aardig afstandje al kan het nog veel verder. Ik snap alleen niet dat je onderweg moet gaan liggen. Lijkt me niet echt bevorderlijk om erna op gang te komen.

Groene Kruisweg fiets je langs de parallel weg. Gaat prima.

Ik lees net dat je weer een lekke band hebt gehad. Ik heb even door heel het topic gescrolled en zie dat bes vaak voorkomen. Banden wisselen met schroevendraaiers lijkt me ook niet echt goed voor je banden en dan vraag je er mijn inszien om. Als je bij 260 al verder moet op karakter dan gaat er ook iets niet goed. Je hebt er goede wegen daar en wind valt best mee.
Antwoord }
Bedankt door:
Zoals beloofd, de foto's:

[Afbeelding: DSCN0167.jpg]
Reeuwijkse plassen.

[Afbeelding: DSCN0170.jpg]
Wachten voor een tram, tja dat doe ik zelden. Zelfs niet met auto.

[Afbeelding: DSCN0172.jpg]
Maasboulevard.

[Afbeelding: DSCN0176.jpg]
Maastunnel.

[Afbeelding: DSCN0178.jpg]
Haven, ps past er nog meer borden aan?

[Afbeelding: DSCN0183.jpg]
Spijkenisse.

[Afbeelding: DSCN0186.jpg]
Trambaan.

[Afbeelding: DSCN0189.jpg]
Haringvlietdam

[Afbeelding: DSCN0191.jpg]
zicht vanaf de Haringvlietdam

[Afbeelding: DSCN0198.jpg]
Medeliggers.

[Afbeelding: DSCN0199.jpg]
Goedereede.

[Afbeelding: DSCN0201.jpg]
Mooi.

[Afbeelding: DSCN0206.jpg]
Zo fiets je langs de Dommel, zo langs Dortmund Ems kanal, zo fiets je langs de zee!

[Afbeelding: DSCN0213.jpg]
Noord Beverland.

[Afbeelding: DSCN0214.jpg]
Tja.

[Afbeelding: DSCN0222.jpg]
Klapper van de week. Dat bord heb ik er maar even bij gezet.

[Afbeelding: DSCN0225.jpg]
Middelburg.

[Afbeelding: DSCN0226.jpg]
Jagerspad.

[Afbeelding: DSCN0236.jpg]
Michiel de Ruijter.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Leuke foto's van een fantastische tocht! Die foto langs de zee is volgens mij de Brouwersdam. Daar rijdt de tram van de trambaan op  de foto een paar foto's hoger.  

Groeten,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
En terug, hoe is dat gegaan?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Prachtige tocht Bennie. Respect.

Rijd je met een gps?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Rainbow 
(22-Aug-2019, 05:08 PM)Lopopodium schreef:
Da's een flinke afstand voor een dag. En ik denk grotendeels wind tegen, zo richting het zuidwesten?

Tot aan Hellevoetsluis was het windstil, vanaf daar had ik ongeveer een km of 70 wind tegen. Maar ik kon veelal beschut fietsen dus weinig last van de wind.

(22-Aug-2019, 08:49 PM)Bart Verbeek schreef: Tjonge, wat een afstand weer. Wordt het niet eens tijd voor een dopingcontrole? 

En ik was al zo trots op een rondje van 118 kilometer!

Ik vind het knap van jou dat je dit in half jaar hebt bereikt! Als je dit kunt ben je in staat al naar Zwolle te fietsen. De enige doping die ik had was koffie water en brood.

(22-Aug-2019, 09:56 PM)Roepers schreef: Leuke foto's van een fantastische tocht! Die foto langs de zee is volgens mij de Brouwersdam. Daar rijdt de tram van de trambaan op  de foto een paar foto's hoger.  
Klopt Marco, dat treintje heb ik ook op de foto staan. Er zat weinig verschil in de snelheid.

[Afbeelding: DSCN0208.jpg]

(22-Aug-2019, 10:16 PM)GertBr schreef: En terug, hoe is dat gegaan?
Daar kom ik nog op terug.

(23-Aug-2019, 06:54 AM)Wim -de roetsende schreef: Rijd je met een gps?

Ik heb een mio 200, maar na 3 jaar is de batterij niet zo geweldig meer. Sowieso kon dat ding niet langer volhouden dan 100 km. Dus ik koop met verjaardag Garmin denk ik, die in Duitsland ook de weg weet. Tot centrum Utrecht wist ik de weg. Daarna was het bolletje pijltje en straatnamen die ik op papier meeneem. Door het opschrijven onthou ik de meeste punten en als ik het niet weet biedt het papier uitkomst, en daar raakt de accu nooit van leeg.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Een monster-tocht Bennie, en mooi ook. Elke keer weer leuk om jou stukjes te lezen en kijken.
Ga ik ook eens doen, in de nacht rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, en dan ben je in Vlissingen. Gedoucht, gemaft, gegeten en genoten en geweldig onderkomen gehad. En dan sta je om 9 uur buiten op de stoep. Dan moet je weer naar huis. Ik had thuis voor het geval een route naar Gorinchem uitgezocht, maar dan zou het met de trein knoerlaat worden, en daar had ik ook geen trek in. Gelijk naar het station vond ik zonde van de tijd en gelegenheid. Ik voelde me nog fit, de wind zou ik vol in de rug hebben, en ik had nog wel zin in om een stukje te fietsen. Het leek me voor het geval dat verstandig om het spoor huiswaarts te volgen richting Goes. De Mio houdt de batterij niet zo lang meer vol, dus heb ik de borden ANWB maar gevolgd naar Goes. Leuke route over boerenland weggetjes. Alleen stond ik ineens in hartje Goes terwijl het niet verder meer stond aangegeven. En ik had er eigenlijk nóg niet genoeg van. 

Gelukkig wist de Mio de weg de stad uit en had ik het spoor ook alweer gevonden en hield ik de borden Bergen op Zoom maar aan. In Kapelle even zwaaien naar de trein. In Kruiningen even lekker gezeten bij een molen, de bammetjes voor onderweg soldaat gemaakt. Voorbij Rilland de provinciegrens over en ik was in Noord-Brabant. In Bergen op zoom had ik niet veel zin. Dus na wat loeren op mijn kaart ben ik maar op knoopunten door het bos naar Wouwse plantage gereden.

Op een gegeven moment moest ik ergens rechtsaf waar net een peloton wielrenners over de weg reed. Het rode fietspad werd niet aangeraakt, en daarvan maakte ik dankbaar gebruik om rechtsaf er tussen te gaan fietsen. Ik kon het tempo goed bij houden, maar voordat ik de camera kon pakken sloegen de wielrenners rechtsaf naar België, ik rechtdoor naar Roosendaal. Daar wist Mio ook de weg, en was ik zo op het station, om daar maar op de trein te stappen huiswaarts... Totaal zo'n 90 km.

[Afbeelding: DSCN0237.jpg]
Vertrek Vlissingen.

[Afbeelding: DSCN0238.jpg]
Kan het nog smaller?

[Afbeelding: DSCN0240.jpg]
Mooie Zeeuwse wegen.

[Afbeelding: DSCN0241.jpg]
Goes.

[Afbeelding: DSCN0243.jpg]
Verleidelijk, maar blijven zwaaien.

[Afbeelding: DSCN0246.jpg]
brug.

[Afbeelding: DSCN0247.jpg]
pauze Kruiningen.

[Afbeelding: DSCN0248.jpg]
Goede spoor blijven volgen.

[Afbeelding: DSCN0252.jpg]
Landschapsverandering, mooi in het bos nu.

[Afbeelding: DSCN0254.jpg]
Mooi.

[Afbeelding: DSCN0259.jpg]
Roosendaal.

[Afbeelding: DSCN0260.jpg]
Eindstation Roosendaal.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Herkenbare stukjes op de foto's! Dat smalle sluisje lukt legt de trike ook maar nèt, met de Mango heb ik het nog niet geprobeerd...
Antwoord }
Bedankt door:
En de route terug.
Ik zag dat ik rakelings langs België ben gegaan. Had ik niet eens in de gaten dat het zo dicht bij was.

[Afbeelding: ROOSENDAAL.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Een smallere sluis kan zeker! Probeer de sluis bij Veere maar eens... Je was er dichtbij. Dus een volgende keer dan maar.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vergiste me... die bij Veere gaat nog net met de trike. In Drenthe heb ik er gehad waar ik af moest stappen en de fiets op zijn kant erdoor moest wurmen...
Antwoord }
Bedankt door:
Eigenlijk had ik hele andere plannen vandaag. De wind zou net als de rest van de week in het zuidwesten zitten. Dus had ik een tocht voorbereid naar het park de Hoge Veluwe. Ik ben er wel eens eerder geweest met de Gazelle, het leek me nu met de ligger wel leuk die kant eens op te gaan. De vorige keer (naar Vlissingen) ben ik er in de holst van de nacht doorheen gegaan. Het leek me ook leuk te combineren met een bezoek aan de grootste kletskous van het forum, inderdaad Wim de roetsende. Hij woont in de Achterhoek, net op een pauzeafstand van hier. Dus ik zou vandaag om 4 vertrekken, want het park is om 8 uur geopend, ben ik mooi voor de meute aan.

Tot de laatste dagen de weersvoorspellingen veranderden. De wind zou uit het noorden waaien, maar dan niet zo hard. Tja, ik ben niet vies van een beetje tegenwind. Tot ik vannacht met boterhammen en koffie om rond de klok van 3 aan de keukentafel zat. Ik hoorde het ruisen van de blaadjes, het waaide! En dat doet het over het algemeen 's nachts niet, als ik ga fietsen dan... Na enig onderzoek op buienradar, bleek de wind nog uit het zuidwesten te komen, nu met kracht 4 te waaien en langzamerhand daags via noordwest naar noord te gaan waaien. Dat zou dus betekenen, als ik (te) eigenwijs was, ik 180 km tegen de wind in kon gaan fietsen. Daar had ik geen zin in. Gelukkig heb ik altijd een paar bestemmingen en routes op de plank liggen, dus na 10 minuten klooien met laptops de Mio en mijn telefoon had ik de route naar Bourtange ingeladen. 

Ik wist globaal nog waar de route langs zou gaan, dus ben ik alsnog om 4 uur vertrokken, met de wind vol in de rug via Mariënberg, langs het kanaal een oude schoolroute van mij naar Hardenberg. Even de juiste weg zoeken in Gramsbergen en het kanaal was weer gevonden. Inderdaad verjaag ik mij weer, en kom weer via het grote industrieterrein Coevorden binnen. Dwars door de stad naar Dalen. Ik heb blijkbaar niet goed op buienradar gekeken, want het begon te miezeren. Nou ja, miezer is niet erg. Tot het bij Holsloot begon te sputteren. Bij Emmen kwam het met bakken uit de hemel. Gelukkig was er een bushokje gouw gevonden en kon ik even schuilen tot het slimste voorbij was. Ik was na bijna 3 uur trappen toch toe aan een bakkie koffie. 

In Emmen kwam ik terecht op een of ander parcours, dus ben ik zonder publiek of applaus een finish overgegaan. Ik had de rit ook nog niet klaar, dus en terecht! Na Emmen nog een bui in het bos richting Valthe, en daarna Valthermond. Dat hebben ze gebouwd om het geduld te testen van Twentse ligfietsers, want het dorp kwam geen eind aan. Leuk dat ik nog terecht kwam in een dorp bij een school, net op het moment dat de ouders hun kroost daarheen brengen. Vele kinderhanden vragend wezen wat dat voor gekke fiets was. Bij Musselkanaal rechtsaf, ik voelde inmiddels dat de wind in mijn rug bleef waaien en kwamen na flinke afwisselingen in bos en boerenland er gehuchten en buurtschappen waar ik nog nooit van had gehoord: Sellingerbeetse, Jipsingboertange en bij een tankstation in Jipsinghuizen heb ik mijn water aan kunnen vullen. 

Al vlug kwam ik in Bourtange, rond 10 uur werd alle winkeltjes en cafés geopend. Leuk om daar even te zitten en te eten. Ik heb ook maar even een korte wandeling gedaan, en wat foto's gemaakt en korte broek aangetrokken. Best bijzonder tussen de boerenlanden zo'n vestingdorp aan te treffen. Inmiddels zat de wind in het noorden, dus ook terugweg had ik de wind in de rug, en flink ook! Bij Zuidveld kwam ik in gesprek met een Duitser, ik dacht dat hij pech of problemen had. Het bleek een fan te zijn van geocatching. Tja ieder zijn hobby. Bij Ter Apel ben ik ook de grens over gegaan om een iets meer doorgaande weg te nemen door Duitsland via Rütenbrock. Daar belde Wim terug, die in Bourtange niet oppakte. Daarna even balanceren op de grens en in de buurt van Barger-Compascuüm was het wel tijd voor een bammetje en de laatste koffie. Daarna was het echt even genieten om langs het Bargerveen te fietsen. In het zuidoosthoek van Drenthe kun je dat vinden, echt een aanrader, en het is nog gratis ook! 

Ik had geen zin in Coevorden, dus ik ben weer met een smokkelroute de grens over gegaan om via Hoogstede deze kant weer op te rijden. Daar bleek te weinig lucht in de voorband. Even weer oppompen, en hij leek goed. Tot ik na 3 km over de weg fietsen (fietspad lag eruit, en omrijden weet je ook niet waar je uitkomt) niet vooruit te branden was. Ja hoor, weer te weinig lucht. Tja, ik ga niet de laatste 30 km nog 10 keer pompen. Dus in een bushokje maar de voorband gewisseld. Verder dan maar via Wilsum, Wielen, en ik was weer de grens over in Overijssel. De laatste loodjes via Kloosterhaar en ik was tegen half 5 thuis. Ik schat 190 of 200 km, maar dat zal ik nog uitzoeken. Tja, en dan na een douche gelijk op de bakfiets stappen om de jongens op te halen. Wat een mooie dag weer!

[Afbeelding: DSCN0261.jpg]
Een leeg en donker winkelcentrum in Coevorden.

[Afbeelding: DSCN0262.jpg]
Bijna verzopen in Emmen

[Afbeelding: DSCN0263.jpg]
Een finish zonder publiek of applaus

[Afbeelding: DSCN0264.jpg]
Valthe

[Afbeelding: DSCN0265.jpg]
Dat maakt het weer goed.

[Afbeelding: DSCN0266.jpg]
Musselkanaal

[Afbeelding: DSCN0268.jpg]
En dan zeggen dat Nederland vol is.

[Afbeelding: DSCN0272.jpg]
Even tanken

[Afbeelding: DSCN0273.jpg]
Bourtange, prachtig vestingstadje

[Afbeelding: DSCN0284.jpg]
Afzakken zuidwaarts.

[Afbeelding: DSCN0288.jpg]
balanceren op de grens. Links Duitsland, rechts Nederland

[Afbeelding: DSCN0290.jpg]
Even pauze, let ook op de wolken

[Afbeelding: DSCN0291.jpg]
Bargerveen

[Afbeelding: DSCN0293.jpg]
stukkie DLD (25 km ongeveer)

[Afbeelding: DSCN0294.jpg]
Als een trein vandaag!

[Afbeelding: DSCN0295.jpg]
Geen fietspad, en auto's met 100 langs je heen.

[Afbeelding: DSCN0296.jpg]
Zal dit met combinatie vrijdag en 13e te maken hebben? Ik geloof er niet in, maar ja...

[Afbeelding: DSCN0301.jpg]
Een feestelijk thuiskomst zo.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Leuk verslag van een mooie tocht. Ik ben vandaag met de trein naar Friesland gegaan, maar het was de hele tijd mooi weer. Ik had geen idee dat het elders in Nederland heeft geregend. Die 100 km op binnenwegen in Dld vind ik inderdaad een dingetje.
Antwoord }
Bedankt door:
Heb je gefietst in Friesland? Ik moet dit jaar daar ook nog heen, dan heb ik ze alle 12 gehad dit jaar..
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren heb ik daar niet gefietst. Slecht met de trein en lopen naar mijn bestemming. Ik heb dit jaar al wel verschillende keren naar Friesland gefietst (Naar Veenwouden, Stiens en op weg naar Texel).
Antwoord }
Bedankt door:
Thumbs Up 
Fantastisch verslag weer!!  applause applause
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Bij de foto “Geen fietspad en auto’s met 100 langs je heen” neem ik toch aan dat ze rechts bezig zijn met het aanleggen van een vrij liggend fietspad....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ze waren het aan het vervangen, klopt Gert. Maar een reep mul zand is geen fietspad te noemen...
Er stond vooraf wel een geel bord met een fietsje en een pijl naar rechts. Joost mag het weten hoe ver het om is en inmiddels heb ik de ervaring dat die borden 2 of 3 kruisingen er ook nog wel staan maar je dan een bord vindt met de letters "RDD" (rette dich damit). Of in Nederland: "ZHU".
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie tocht weer!
Antwoord }
Bedankt door:
Voor de kinderen (en mezelf) kom ik graag in de plaatselijke bibliotheek. Deze week ben ik er een boek tegengekomen waar ik de onze jongens graag uit voorlees. Er staan zelfs ligfietsen in! Om boetes te voorkomen ben ik maar geen boekhouder van beroep geworden...

[Afbeelding: 20191108-191614.jpg]

[Afbeelding: 20191108-191359-0.jpg]

[Afbeelding: 20191108-191435.jpg]

[Afbeelding: 20191108-191441.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is nou echt een goed fietsboek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Zo, mijn geknooi op zolder is klaar. Ik had namelijk (te) weinig plek in huis om rotzooi kwijt te worden, dus heb ik er maar een zoldervloer in gemaakt. Het heeft wat vrije tijd gekost, maar ik ben blij dat het klaar is. Vandaag was heel ligfietsnederland in Utrecht te vinden, maar dat vond ik na 2 maanden niet fietsen toch wel een hele trip. En aangezien open liggers niet met de route mee mochten fietsen, vond ik het de moeite niet waard. Zeker niet om 7 uur in het donker te fietsen op een route die ik in augustus ook al heb gehad (naar Vlissingen). 

Dus heb ik me naast alle bezigheden thuis toch nog wat tijd in weten te plannen om een rondje te fietsen van ongeveer 40 km. Even een frisse neus halen zeg maar. Want er zijn van die dingen waarvan je niet wist dat ze er waren. Bijvoorbeeld Huis Almelo. Jaren ben ik er met volle snelheid al dan niet 's nachts met volle vaart langs gereden zonder enig besef van de aanwezigheid ervan. Vanmorgen maar dubbele portie sokken en aan ernaar toe. De heenweg volgens reguliere route gedaan, de terugweg via Mariaparochie.

Daarna reed ik verder over boerelandweggetjes. Mij tegemoet komende zag ik een auto met Duits kenteken in de berm parkeren, een een kras oud mannetje vlug uitstappen. Hij was verdwaald en op zoek naar een of ander oltimermarkt in Vriezenveen. Daar ik wel Duits spreek heb ik hem de weg gewezen. Tja, in de digitale tijdperk met smartphones en luxe navigatisystemen is dit een uitstervend ras aan het worden. Een goed half uur zat ik lekker warm bij de kachel met een vers bakkie koffie. Ja, zo mooi kan het leven zijn! Ieder een goede jaarwisseling toegewenst!

[Afbeelding: DSCN0302.jpg]
Cat Stevens zong het al:,, Morning has broken."

[Afbeelding: DSCN0303.jpg]
Splinternieuw fietspad F35, nog geen week klaar. De strepen moeten nog worden getrokken.

[Afbeelding: DSCN0305.jpg]
Huis Almelo.

[Afbeelding: DSCN0306.jpg]
Mariaparochie, wel bijzonder: een gedeelte is gemeente Almelo, een gedeelte is gemeente Tubbergen. 

[Afbeelding: DSCN0307.jpg]
Lekker tuffen, maar het was wel fris.

[Afbeelding: DSCN0308.jpg]
Laatste rukkie.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Ook dit weer is mooi fietsweer, als je er maar op kleedt. Mooie foto's!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM