Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's Fietsbennie
#1
Photo 
Ter afsluiting van het jaar 2018 nog een tocht gemaakt vandaag. 
Omdat ik niet veel zin had om hele stukken in het donker te rijden heb ik vandaag niet zo ver gereden als wat ik eerder gedaan heb dit jaar. Vanmorgen rond de klok van 7 op mijn M5 gestapt in de richting van Rijssen waar ik het niet laten kon om een oliebollenverkoper voor oliebol uit te maken Tongue . Daarna werd het gelukkig al vlug licht. Via de oude Markeloseweg even door de heide om via Markelo door naar het plaatsje Exel te gaan. Nog nooit van gehoord. Lekker door het bos uit de wind gereden om vervolgens de brug het Twentekanaal over te gaan. Vanaf Lochem ging het parallel langs het Twentekanaal naar het westen. De tweede brug weer rechtsaf richting Laren. Dit tochtje heb ik om de vuurwerklucht te vermijden zoveel mogelijk buiten de bebouwde kom gereden. En dat loonde zich. Overal was het uitgestorven. Nauwelijks recreatieverkeer gezien. Dat werd bij Holten wel anders, daar stikte het van de mountainbikers die de Holterberg bezochten. Ik heb dit keer de route erlangs gekozen, dwars door de Sallandse Heuvelrug via Nijverdal terug. Daarna een stuk langs de Regge en kon ik het laatste stuk mooi vol gas met de wind in de rug naar huis. Al met al een mooie 90 km gemaakt vandaag!

[Afbeelding: Exel.jpg]
De route vandaag.

[Afbeelding: SDC11624.jpg]
Twee handjes aan het stuur en koppie erbij houden.

[Afbeelding: SDC11629.jpg]
Tussen Rijssen en Markelo.

[Afbeelding: SDC11630.jpg]
Omgeving Markelo.

[Afbeelding: SDC11631.jpg]
Tijd voor de eerste bak koffie om warm te blijven.

[Afbeelding: SDC11632.jpg]
Brug bij Lochem.

[Afbeelding: SDC11633.jpg]
Fietsen langs het Twentekanaal.

[Afbeelding: SDC11635.jpg]
De Ehzerbrug die ze gebruikt hebben voor de film: Pietje Bell 2 

[Afbeelding: SDC11636.jpg]
Even poseren.

[Afbeelding: SDC11638.jpg]
Kwam ik een geluksvogel tegen die maar één dag in de week hoeft te werken  Wink Maar ja, ik moest wèl de berm in...

[Afbeelding: SDC11639.jpg]
Tijd voor een bakkie in Holten.

[Afbeelding: SDC11640.jpg]
Sallandse Heuvelrug.

[Afbeelding: SDC11641.jpg]
Idem.

[Afbeelding: SDC11644.jpg]
Fietsen langs de Regge.

[Afbeelding: SDC11647.jpg]
Het laatste paadje hier om de hoek.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ziet er uit als een lekker rustig en relaxed ritje! Ik reis zelf morgen nog af naar het verre en exotische Zutphen om daar de Lolliebollentocht van LOL mee te pakken. Dat zal zeer waarschijnlijk mijn laatste ritje dit jaar zijn...
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Mooie tocht en droog! Lekker veel fietspaden. 90 km, dat is ook een mooie afstand. Vandaag ben ik naar Haren gefietst om een timer voor de vergroter op te halen dat ik via Marktplaats heb gekocht. Ik weet nu ook hoe ik via Groningen in Haren kom zonder stoplichten!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(29-Dec-2018, 06:01 PM)ErikvanD schreef: Ziet er uit als een lekker rustig en relaxed ritje! Ik reis zelf morgen nog af naar het verre en exotische Zutphen om daar de Lolliebollentocht van LOL mee te pakken. Dat zal zeer waarschijnlijk mijn laatste ritje dit jaar zijn...

Ja, in tegenstelling tot vorige week was het dit keer een stuk rustiger rijden. Ik keek zelfs op als er maar een auto om me heen kwam. En ik heb me niet echt in het zweet gewerkt, het ging me om het plezier.

(29-Dec-2018, 10:24 PM)Roepers schreef: Mooie tocht en droog! Lekker veel fietspaden. 90 km, dat is ook een mooie afstand. Vandaag ben ik naar Haren gefietst om een timer voor de vergroter op te halen dat ik via Marktplaats heb gekocht. Ik weet nu ook hoe ik via Groningen in Haren kom zonder stoplichten!

Ja, een uur later begon het hier te miezeren, dus de timing was perfect. Ik ben benieuwd naar je route van Groningen naar Haren. Ik gebruik zelf meestal de Herenstraat, daar kom je vanaf het hartje centrum zonder af te slaan op de rotonde in De Punt terecht, alwaar je naar Assen kunt fietsen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#5
De Hereweg nam ik aanvankelijk ook, maar een tijdje geleden ontdekte ik dat ik vanaf de Steenstilbrug in Groningen beter de Winschoterkade kan nemen en de Trompstraat, dan het  fietsbruggetje over de Diepenring voor de Oosterpoort links af en eerste rechts de Meeuwerderstraat in, aan het einde rechtsaf het spoor over en gelijk links de Helperzoom op en dat fietspad maar blijven volgen (wel een keer de straat oversteken) en je rijdt voor de Saaksumborg langs (op het fietspad blijven) zo de Kerklaan in en rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor. Ik ben nu gekomen tot aan de Hortus Botanicus maar wat mij betreft is deze route verre te verkiezen boven de Hereweg, Verlengde Hereweg  etc. .  De route heb ik hier even op een kaartje gezet:  Klikkerklik!
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(01-Jan-2019, 10:53 AM)Roepers schreef: De route heb ik hier even op een kaartje gezet:  Klikkerklik!

Dankjewel. Op streetview op Google even bekeken, maar deze route ga ik zeker in mijn achterhoofd houden voor als de wind goed uit het Noorden komt. We gaan nu de goede kant weer op qua licht... Dus wie weet.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Photo 
Gezien de huidige weersomstandigheden toch niet zo'n dollemansrit gemaakt, maar de moeite waard! De wind zat in het oost of zuidoost en dan was de keuze snel gemaakt.Vanmorgen rond de klok van 7 vertrokken naar Almelo. Net voorbij Zenderen begon het heel langzaamaan te schemeren. Heerlijk om te zien hoe mensen moeitevol aan het ruiten krabben zijn van de auto. Gelukkig ging die winterpret gaat aan mij voorbij vandaag. Vanaf Hertme kun je via de Oude Postweg, als je niet vergeet een fietspaadje tussendoor te nemen, tot aan Oldenzaal op dezelfde weg blijven. Dit keer ben ik halverwege, na een eerste bak koffie, rechts en een keer links gegaan om via fiets- en zandpaadjes bij het Hulsbeek in Oldenzaal uit te komen. In Oldenzaal de Mio200 maar aangezet om me de rest van de route te laten verassen door Route.nl. En het was prachtig. De Rhododendronlaan deed me aan Tol Hansse denken.
 
Naar de Lutte waren het rustige fietspaadjes waar buiten enkelen zich in de kou wagen om hun viervoeter uit te laten geen mensenziel te bekennen viel. Daar in de buurt was een plekje om even beschut wat koffie te drinken. Het viel me niet mee met kouwe handen een stukje in het gastenboek te schrijven maar het is gelukt, de primeur voor dit jaar. Daarna het laatste viaduct voor de grens de A1 over, en ik bevond me in buurtschap de Poppe. Daarna volgde het Lutterzand. Een mooi fietspad door mooi natuurgebied. Verderop was het balanceren op een ong. 10 km lang fietspad precies op de grens richting de Duitse stad Nordhorn waar ik verderop langs het kanaal al binnen hobbelde.
 
In Nordhorn kwam ik aan het klooien. Want ik wilde een fles drank halen, die in Holland aanzienlijk duurder is. Deze bij de tweede supermarkt gescoord. Meerdere mensen hebben mij met verbazing aangekeken, want ik was vergeten pet met spiegeltje af te zetten. Daarna de grens weer over gewipt en had ik geen zin in Denekamp, dus ben ik via Lattrop en Tilligte naar heuvelig Ootmarsum gefietst. Trouwens nog een tip om daar in de buurt rond te gaan fietsen. Terwijl ik de laatste bammetjes soldaat maak, komt er een vriendelijke man aangelopen die me aansprak over waar ik vandaan kwam, leuk zulke gesprekken. Daarna was ik via Tubbergen zo in Geesteren waar ik het zonder navigatie wel af kon. Vanaf Geesteren heb je een een lang fietspad langs een kanaaltje waar ik veelal langs gefietst heb. Iets voor 2 draaide ik hier het pad weer op. Zo alles met elkaar zal het zo’n 100 km geweest zijn, maar ik ga een dezer dagen even nameten met afstandmeten.nl.


[Afbeelding: SDC11648.jpg]

Eerste ochtendgloren aan de Gammelkerstraat voor Oldenzaal
 
[Afbeelding: SDC11651.jpg]
Rhodondendronlaan, hier was ik Tol Hansse te zingen; ,,achter de Rhododenderon..."
 
[Afbeelding: SDC11653.jpg]
Bij De Lutte (geloof ik)
 
[Afbeelding: SDC11654.jpg]
Vrije gift heb ik niet gedaan want het was mijn eigen koffie. Maar ik heb wel in het gastenboek geschreven.
 
[Afbeelding: SDC11657.jpg]
De Poppe
 
[Afbeelding: SDC11656.jpg]
Lutterzand
 
[Afbeelding: SDC11659.jpg]
idem
 
[Afbeelding: SDC11660.jpg]
Deze grens heb ik eerder ook eens genomen toen ik terugkwam vanuit Osnabrück midden in de zomer. 
Omgeving Braandlecht.
 
[Afbeelding: SDC11661.jpg]
In Almelo had ik vanmorgen aan het begin gefietst, hier heb je Kanaal Almelo Nordhorn bij de grens. Ik heb het gevolgd tot het centrum toe.
 
[Afbeelding: SDC11663.jpg]
Ja ik weet het, ik ben dol op bruggen.
 
[Afbeelding: SDC11664.jpg]
Centrum Nordhorn.
 
[Afbeelding: SDC11667.jpg]
Missie volbracht! Ik kan vanavond aan de borrel...
 
[Afbeelding: SDC11668.jpg]
Blijft leuk, dat fietsen in Duitsland.
 
[Afbeelding: SDC11669.jpg]
Langs een kanaal bij Lattrop
 
[Afbeelding: SDC11670.jpg]
Ootmarsum.
 
[Afbeelding: SDC11673.jpg]
Waar ik even de laatste bammetjes soldaat heb gemaakt onder gezelschap van ruin op de achtergrond.
Gelukkig duurde dat mulle zand daar niet lang.
 
[Afbeelding: SDC11675.jpg]
Omgeving Tubbergen.
 
[Afbeelding: SDC11677.jpg]
Bij Geesteren fiets je zo tussen de boerderijen door.
 
[Afbeelding: SDC11679.jpg]
En tenslotte het fietspad tussen Geesteren en kanaal hier in Daarlerveen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Mooie fietspaadjes. En idd mooi fietsweer vandaag. Ik heb er ook van genoten.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Na de route te hebben nagemeten bleek het 112 km te zijn.

[Afbeelding: 19-01-19.png]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Dat is een afstand die staat in de winter. En dan ook nog over fietspaadjes. Mijn ervaring is dat fietsen over fietspaadjes minder snel dan langs lange rechte wegen. Maar het is wel veel leuker. Als ik de trein zit en ik zie een fietspaadje waarover ik nog niet gefietst heb dan bekruipt mij het verlangen dat eens een keer te gaan doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(21-Jan-2019, 12:50 PM)Roepers schreef: Dat is een afstand die staat in de winter. En dan ook nog over fietspaadjes. Mijn ervaring is dat fietsen over fietspaadjes minder snel dan langs lange rechte wegen. Maar het is wel veel leuker. Als ik de trein zit en ik zie een fietspaadje waarover ik nog niet gefietst heb dan bekruipt mij het verlangen dat eens een keer te gaan doen.

Van de route heb ik denk ik zo'n 30 km langs 'grote wegen gehad' de rest allemaal fietspaadjes en boerenland weggetjes. Inderdaad je fietst niet zo snel, maar het is wel geweldig om zo rond te fietsen. De afstand heb ik vrijdagavond nog aangepast, ik had in de planning naar Bevergern (thv Hörstel DLD) te gaan (totaal 180 km) maar ik ben zo verstandig geweest om de route iets in te korten. En ik heb er geen seconde spijt van gehad.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#12
En zo’n langere tocht fiets je niet om je “gemiddelde snelheidsrecord” op te schroeven maar om te kijken (wat op een ligfiets zoveel prettiger gaat) en mooie plekjes te zien.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Nee het gaat me totaal niet om de snelheid, dan was ik wel met de auto gegaan. Maar het gaat me inderdaad om de mooie plekjes en mooie landschappen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#14
Collega heeft onderstaande foto gemaakt nét op het moment dat wegrij om de straat over te steken


[Afbeelding: opstap.jpghttp:]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#15
Het ziet eruit als een kunstwerk Bennie :-D
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Ik fiets altijd weg met 1 voet ingeklikt of met 1 voet op het pedaal. Altijd rechts trouwens.

Nooit zo.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
Vandaag was ik van plan om een tochtje te maken wederom richting Duitsland. Een tocht van 180 km voor de boeg.  Daarom tegen 4 uur weggereden zuidwaarts. De weersomstandigheden waren tussen mistig en miezerig, met een sterke neiging naar het laatst genoemde. Maar toen ik op de eerste kruising in Almelo de weg over wilde steken, PATS. Al na 12 km onderweg te zijn, daar ging mijn voorwiel. Een klapper. Alles zeiknat natuurlijk. Gelukkig had ik voldoende licht om bij een tankstation om de boel te repareren, maar het mocht niet baten. Een flinke glasscherf was de boosdoener. Ik snap niet dat mensen dergelijke troep op straat gooien... En met de band in deze condities zag ik het ook niet zitten om verder te gaan, veel te bang dat het zo weer lek zou gaan, want hij was tot op de draad versleten. En dan letterlijk en figuurlijk verder van huis te zijn.

En dan sta je daar om half 5 ’s nachts in Almelo...
Gelukkig was het ongeveer 3 km van mijn werk af dus ben ik daar maar heen gelopen om een busje te halen en zo het spul naar huis te brengen. Ik heb er net een nieuw buitenbandje op laten zetten en de volgende keer beter zullen we maar zeggen…

[Afbeelding: SDC11684.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#18
Lekke banden... het is de tijd van het jaar zullen we maar zeggen. Maar glad e.d. op de weg is idd irritant! Daar zijn prullenbakken voor... Geluk iig dat het niet echt in de middle of nowhere was!
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Dat is dus de reden dat ik voor de Marathon Plus kies. 100% zeker zijn deze ook niet, desniettemin is 1 maal lek in de 80.000 km toch niet verkeerd. Wat minder comfort en snelheid neem ik voor lief.

Jammer van je fietstocht. Maar je kan toch nog vanmiddag een mooi eindje fietsen?
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Ja Marco, dat heb ik inderdaad gedaan.

Ik wilde namelijk ook al een paar weken naar een meneer die in het hospice ligt in Hellendoorn. Maar om verschillende redenen kwam het er niet van. De situatie is hier niet de plek om het helemaal uit te leggen. Later werd ik ’s middags teruggebeld dat ik wel langs mocht komen in het hospice in Hellendoorn. Dus daarom maar alle moed verzameld na de flinke tegenvaller, en alsnog op de M5 gestapt naar Hellendoorn. Na een half uur gepraat te hebben, was het goed, en tijd om verder te gaan. Een andere weg terug via Lemele omdat ik het witte bruggetje over de Regge weer op de foto wilde zetten, deze keer met de ligfiets. Dat bruggetje was helaas verdwenen. Wel zag ik daar bij de stuw een andere meneer op een trike, die vol hing met camouflagemateriaal die bezig was met een enorme camera foto’s aan het maken was. We kwamen aan de praat. Hij is een fotograaf en vertelde vol trots dat hij dieren had gezien die ik nog nooit had gezien. Na wat tips over mooie plekjes in de buurt (want hij was ook dol op fietsen) ben ik via Den Ham maar teruggegaan. Toch nog met een kleine 35 km terug weer thuis. Maar mijn dag was weer goed!

 [Afbeelding: SDC11686.jpg]
Deze keer gewoon in de spijkerbroek onderweg naar Hellendoorn.
 
[Afbeelding: SDC11688.jpg]
Het weggetje wat leidde naar de Hospice. Ik was al bang dat ik mis zat, maar het was de juiste.
 
[Afbeelding: SDC11689.jpg]
Terwijl ik in een van de laagste versnellingen deze bult op fiets, komt me prompt na het nemen van deze foto twee oude knarren op elektrische fietsen voorbij. Ik heb me wijselijk stil gehouden…
 
[Afbeelding: SDC11690.jpg]
Onderweg naar Lemele.
 
[Afbeelding: SDC11691.jpg]
En kwam ik via het knooppuntennetwerk nog wel mooie plekjes tegen.
 
[Afbeelding: SDC11692.jpg]
Met op de achtergrond de Lemelerberg
 
[Afbeelding: SDC11693.jpg]
Idem.
 
[Afbeelding: SDC11696.jpg]
Je kon hier zo de berg op…
 
[Afbeelding: SDC11697.jpg]
Ze hebben in Lemele wel gevoel voor humor!
 
[Afbeelding: SDC11698.jpg]
De fotograaf waar ik mee aan de praat kwam bij de stuw in de buurt van Den Ham.
 
[Afbeelding: SDC11699.jpg]
Janmansweg, zóó bekend, maar ja eigenlijk stiekem wel mooi…
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#21
En de route

[Afbeelding: route-Henk.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#22
Photo 
Van de week met onze jongens naar de bibliotheek geweest.
Daar zat een leuk boek tussen: "Ga toch fietsen"
Ja, en daar zaten ook een paar ligfietsers bij. Een feest om voor te lezen!


[Afbeelding: SDC11706.jpg]

[Afbeelding: SDC11708.jpg]

[Afbeelding: SDC11709.jpg]

[Afbeelding: SDC11710.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#23
Erg leuk! De tapir heb ik gelijk doorgestuurd naar mijn vrouw, ze spaart tapirs Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Gisteren was er een soort van kijkdag georganiseerd bij de verzekeringsmaatschappij van mijn werkgever in Hoogeveen.
Gezien de tijden 9:30 tot 17:00 en de weersomstandigheden besloten hier maar op de ligfiets heen te gaan.

Dus om 7:15 ben ik weggereden richting Mariënberg, om vanaf daar via de stuw bij Diffelen over te gaan.
Maar na de eerste 2 foto's batterijen vervangen aub! Helaas had ik geen extra batterijen bij me (zul je altijd zien Angry )
Ik ga hier ook niet 8 km voor terugrijden, dus dan maar zonder. Het was best fris deze morgen. Via een lang fietspad dwars door het bos kwam ik uit in Dedemsvaart.
Even de gevaarlijke 100 km weg (N377) oversteken, en deze jongen was via Kerkenveld en Alteveer omstreeks 9 uur bij het kantoor in hartje Hoogeveen.

Na een paar liter koffie, een goed verzorgde en interessante dag had ik na een buffet het wel gezien daar. Gelukkig kon ik eerder dan de afgesproken tijd bij Geert terecht.
Geert bedankt voor de koffie en de uitwisselingen, het was leuk! De foto's zijn al op dit forum verschenen.
Daar ben ik tegen kwart voor 7 's avonds weggereden ditmaal via Zuidwolde, daar waar het behoorlijk snel donker begon te worden.
Dedemsvaart waar de laatste mensen zich huiswaarts keren en de honden uitlieten. Het was gisteravond volle maan en kraakhelder.
Bijzonder om dan, hoewel het donker is, nog zoveel te kunnen zien. Mooi ook om te zien hoe de boomtoppen voor de maan langs glijdt.
Via Junne en Den Ham was ik iets over half 9 's avonds weer thuis. Totaal zo'n 80 km gehad. En dat voor een 'gewone' werkdag!

[Afbeelding: hgv.jpg]
De route van gisteren.

[Afbeelding: SDC11711.jpg]
bij Diffelen in de buurt

[Afbeelding: SDC11712.jpg]
idem
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#25
Vanmorgen een collega opgehaald uit Nijverdal om samen naar het werk te fietsen in Almelo.
In plaats van de gebruikelijke 10 km was ik nu 28 km onderweg naar het werk.
Wel gezellig voor een keer! Prachtig fietsen zo in de mist.

[Afbeelding: Naamloos.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#26
Blij met de nieuwe voorlamp! Bedankt voor de tip die hier in het forum voorbij kwam.

[Afbeelding: 20190403-184356.jpg]

Tja, hoe ga je die monteren. Dodgy

[Afbeelding: 20190403-190425.jpg]

Oplossing: de Twentse manier: "at nich kan zo ast mut, mut t ma zo ast kan..."

[Afbeelding: 20190403-190854.jpg]

Het lampje kan er niet af nu, dan maar met fiets en al aan de lading Rolleyes
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM