Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's Fietsbennie
Vanmorgen een mooi rondje gemaakt. Ik zag dat het vanmiddag ging regenen, dus heb ik de afstand wat beperkt gehouden. 
Nog in het donker rond de klok van 6 weggereden naar Zwolle, langs het Overijssels kanaal. De eerste ochtendgloren mogen zien in de spiegel dit keer. In Zwolle even bakkie doen. Daar zit ook een vestiging van mijn werk, en met een chip kan ik daar ook naar binnen, ideaal.

Daarna via Zwolle zuid de Spoorbrug over. Nee, niet zoals Enkele dwazen via de boog maar netjes over het fietspad. Daarna Hattem, even kijken naar de mooie panden daar. Daarna was het een tijdje dijken met mooie uitgestrekte vergezichten langs de IJssel met de wind vol in mijn snufferd, ieder zijn hobby zullen we maar zeggen.

Vlakbij Veessen net boven Welsum (linkeroever, maar provincie Overijssel!) sprak ik een vogelspotter. Hij had het vermoeden dat vanwege het hoge water de pontjes uit de vaart waren. Dus was ik al aan het broeden op plan B om via Deventer huiswaarts te gaan. Gelukkig bleek het niet zo te zijn en was deze jongen na een stukkie varen aan de andere kant. De schipper kon mijn humor, of hij ook overdreef met zulke tarieven, wel waarderen.

In Olst even weer een bakkie leut en daar sprak een dame op leeftijd mij aan over de fiets. Haar buurman reed er ook mee rond vroeger, leuk zo'n gesprek. Daarna nog bij een havezate wezen kijken en via mooie fietspaadjes bij Wesepe langs het kanaal dwars door Raalte en mooie landwegen was ik mooi met de middag weer thuis. Totaal zo'n 105 km ongeveer.

[Afbeelding: DSCN0312.jpg]
Spoorbrug Zwolle

[Afbeelding: DSCN0316.jpg]
Hattem

[Afbeelding: DSCN0318.jpg]
Langs de IJssel

[Afbeelding: DSCN0320.jpg]
Mooie omgeving hier

[Afbeelding: DSCN0325.jpg]
Hoog water in de IJssel

[Afbeelding: DSCN0328.jpg]
De Schipper overdreef inderdaad met de huidige tarieven!

[Afbeelding: DSCN0329.jpg]
Olst, soms heb je van die plekken die je uitnodigen om te zitten.

[Afbeelding: DSCN0330.jpg]
Groot Hoenlo

[Afbeelding: DSCN0334.jpg]
Overijssels kanaal tussen Deventer en Lemelerveld

[Afbeelding: DSCN0340.jpg]
Fietspaden hier in Salland.

[Afbeelding: DSCN0343.jpg]
Over de Regge
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
Dan zit je een puzzel te maken in de krant. Bij deze moest ik even nadenken maar de oplossing LAG voor de hand...

[Afbeelding: 20200313-121336.jpg]
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
Wat betekenen nou eigenlijk die cijfertjes in de vakjes waar de letters in moeten? Dat is mij nooit duidelijk geweest.
Antwoord }
Bedankt door:
Aan het thuiswerken?
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Mar-2020, 02:46 PM)Lopopodium schreef: Wat betekenen nou eigenlijk die cijfertjes in de vakjes waar de letters in moeten? Dat is mij nooit duidelijk geweest.

Gokje: gelijke cijfers = gelijke letters
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Mar-2020, 02:46 PM)Lopopodium schreef: Wat betekenen nou eigenlijk die cijfertjes in de vakjes waar de letters in moeten? Dat is mij nooit duidelijk geweest.

Niet zo heel moeilijk, elk cijfer staat voor een medeklinker. In dit geval staat 4 voor L, 10 G, 1 F, T 7, en 6 de S. Voor elk cijfer kun je dezelfde letters invullen. Je moet cryptisch, logisch andersom denken. Iets wat ik wel leuk vind.

(13-Mar-2020, 03:23 PM)Bart Verbeek schreef: Aan het thuiswerken?

Nee, en dat zal lastig worden. We hebben wel veel personeel maar die zijn meestal onderweg. Ik zit op kantoor bij een transportfirma.  Niet dat ik er mezelf altijd tijd voor gun, maar ik probeer elke dag even momentje rust te pakken voor een puzzeltje in de krant die er ligt. 

Het nieuws daarin lees ik niet of nauwelijks meer de laatste dagen, want het is een virus met een C die de klok slaat. Ik blijf me uur tot uur verbazen hoe een ziekte en angst op besmetting in een paar dagen een land en economie kan platleggen. Zonet hoor ik dat de kerkdiensten niet doorgaan de komende weken. Tja, dan word je als mens maar weer bepaald hoe kwetsbaar je bent. Op de gezondheid zullen we maar zeggen.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
En dan krijg je telefoon dat de kerkdiensten niet doorgaan. Autistisch dat ik soms ben weet ik mijzelf geen raad. Zondags ga ik normaal naar de kerk. Om geestelijk gevoed te worden. Om weer te zingen, dankbaar te zijn voor de mooie dingen in het leven en de mede-gelovigen te ontmoeten. Weer het benul dat ik weer van genade mag leven. Nu was het onmogelijk. Ik werd in een hoek gedrukt. Verwezen naar een dienst op tv of lees maar een preek thuis. Maar ja, dat is net hetzelfde als tegen bezoekers van een race van Verstappen zeggen dat ze thuis maar een speelgoedracebaan moeten gaan bouwen.

Dus besloot ik gisteren al mijmerend, terwijl ik aan het behangen was, dat ik zelf ook wel een dienst kon beleggen. Iets wat me zonder deze maatregelen niet zou kunnen bedenken. Een mediteren ditmaal niet in de kerkbanken, maar op mijn eigen M5. Om toch nog wat in hogere sferen te komen was de bestemming al vlug bekend: De Sallandse Heuvelrug hier praktisch om de hoek. Ik heb niet veel mensen gezien, misschien ook wel om de tijdstippen. Een mooi toepasbare tekst waar ik over zou mediteren was ook zo gevonden. Wie een Bijbel heeft, zoek maar op: Spreuken 3: 6. 

Wat foto's van de dienst van vanmorgen:

[Afbeelding: DSCN0347.jpg]

[Afbeelding: DSCN0348.jpg]

[Afbeelding: DSCN0350.jpg]

[Afbeelding: DSCN0351.jpg]

[Afbeelding: DSCN0354.jpg]

Gezegende zondag allemaal!
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie oplossing Bennie. Ik randonneer om dezelfde reden, om te kunnen mediteren tijdens het fietsen en dingen te overdenken. De laatste tijd merk ik dat ik daar net te snel voor rijd. Misschien ook maar weer eens een rustiger rondje gaan fietsen en mijn gedachten laten gaan....
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had natuurlijk hetzelfde probleem. De dienst zondag in Ulrum was afgezegd en ook in mijn eigen kerk was geen dienst. Ik heb daarom maar naar ds. de Reuver gekeken en de mis gevolgd op NPO 2. Daarna ben ik naar Pieterburen gefietst en weer terug.
Antwoord }
Bedankt door:
Nadat ik gisteren, omdat ik zonder mandje een winkel in liep, bijna gearresteerd werd, werd ik lichtelijk van mijn gemoed beroofd. Vanmorgen was de vrolijkheid vlug weer gevonden. In plaats van in de kerkbanken, was ik wederom op mijn ligfiets te vinden. Rond de klok van zes weggefietst, via Almelo een heel stuk langs het kanaal oostwaarts. De zon was inmiddels net op, en het was een kwestie van genieten. Nog weinig wind gelukkig. Bij knooppunt 46 linksaf naar Ootmarsum, waar geen levende ziel op straat was te bekennen. De vorige keer dat ik hier was, brandde ik met 39 graden van de fiets af. Nu waren handschoenen en 2 paar sokken niet overbodig. Binnendoor naar het Springendal, een hoger gelegen natuurgebied vlak bij de grens met Duitsland. 

Tegen de tijd dat de wind echt begon te waaien, had ik hem inmiddels in de rug. Na een bak koffie om warm te worden, denderde ik voorbij talloze kapelletjes en beelden Vasse in, om vervolgens binnendoor naar Geesteren te fietsen. Nog  even langs de flanken van de Engbertsdijkvenen, waar vele wandelaars inmiddels begonnen aan hun tocht, reed ik via Westerhaar terug naar huis. Totaal zo'n 65 km ongeveer vandaag. Oja, de meditatietekst was deze dienst: Joh 14:6.
Gezegende zondag!

[Afbeelding: DSCN0355.jpg]
Almelo

[Afbeelding: DSCN0356.jpg]
Zo'n 12 km langs kanaal Almelo Nordhorn

[Afbeelding: DSCN0357.jpg]
Ootmarsum

[Afbeelding: DSCN0360.jpg]
Springendal

[Afbeelding: DSCN0361.jpg]
Handig zo'n WEGwijzer.

[Afbeelding: DSCN0364.jpg]
Langs de flanken van Engbertsdijkvenen.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie foto's. Het is prachtig weer maar de wind is koud en hard. Dat weerhoudt veel mensen ook om de fiets te pakken, denk ik. Toen ik rond het middaguur de fiets pakte na de kerkdienst (met 5 mensen, maar het ging om de uitzending via kerkomroep.nl) kwam ik weinig fietsers tegen. Wel een paar hardlopers en wat meer wandelaars.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Coronavirus? Wie blijft (lig)fietsen
Als je zoals ik op d...DvL 3x — 01:21 PM
Normaal gesproken be...emgaron — 01:08 PM
Gaan wij een volgend virus overleven
Gezondheid is ...PietV* — 12:09 AM
Dat is Esperanto! V...biciklo — 09:43 PM
Dat is Esperanto! V...Roepers — 09:27 PM
Gezondheid is vo...biciklo — 03:20 PM
Er is nu veel te doe...PietV* — 12:44 PM
Gaan de leveranciers het coronavirus ov...
Sportief zijn heb ik...PietV* — 11:02 AM
Dat is prima en ee...Bart Verbeek — 10:01 PM
Ik zie ook heel spor...Roepers — 09:23 PM
Het grote voordeel v...Wim -de roetsende — 07:24 PM
Ik vraag me af of de...ErikvanD — 09:54 AM
Gaan de leveranciers het coronavirus ove...
Toen ik na 30 jaar w...Bart Verbeek — 10:10 PM
Het was gisteren dru...Roepers — 12:07 PM
Ik vermoed dat tegen...PietV* — 10:04 AM
En in de tussentijd ...amararock — 11:36 PM
Ben elke dag buiten....PietV* — 05:08 PM