Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's Fietsbennie
Vanmorgen een mooi rondje gemaakt. Ik zag dat het vanmiddag ging regenen, dus heb ik de afstand wat beperkt gehouden. 
Nog in het donker rond de klok van 6 weggereden naar Zwolle, langs het Overijssels kanaal. De eerste ochtendgloren mogen zien in de spiegel dit keer. In Zwolle even bakkie doen. Daar zit ook een vestiging van mijn werk, en met een chip kan ik daar ook naar binnen, ideaal.

Daarna via Zwolle zuid de Spoorbrug over. Nee, niet zoals Enkele dwazen via de boog maar netjes over het fietspad. Daarna Hattem, even kijken naar de mooie panden daar. Daarna was het een tijdje dijken met mooie uitgestrekte vergezichten langs de IJssel met de wind vol in mijn snufferd, ieder zijn hobby zullen we maar zeggen.

Vlakbij Veessen net boven Welsum (linkeroever, maar provincie Overijssel!) sprak ik een vogelspotter. Hij had het vermoeden dat vanwege het hoge water de pontjes uit de vaart waren. Dus was ik al aan het broeden op plan B om via Deventer huiswaarts te gaan. Gelukkig bleek het niet zo te zijn en was deze jongen na een stukkie varen aan de andere kant. De schipper kon mijn humor, of hij ook overdreef met zulke tarieven, wel waarderen.

In Olst even weer een bakkie leut en daar sprak een dame op leeftijd mij aan over de fiets. Haar buurman reed er ook mee rond vroeger, leuk zo'n gesprek. Daarna nog bij een havezate wezen kijken en via mooie fietspaadjes bij Wesepe langs het kanaal dwars door Raalte en mooie landwegen was ik mooi met de middag weer thuis. Totaal zo'n 105 km ongeveer.

[Afbeelding: DSCN0312.jpg]
Spoorbrug Zwolle

[Afbeelding: DSCN0316.jpg]
Hattem

[Afbeelding: DSCN0318.jpg]
Langs de IJssel

[Afbeelding: DSCN0320.jpg]
Mooie omgeving hier

[Afbeelding: DSCN0325.jpg]
Hoog water in de IJssel

[Afbeelding: DSCN0328.jpg]
De Schipper overdreef inderdaad met de huidige tarieven!

[Afbeelding: DSCN0329.jpg]
Olst, soms heb je van die plekken die je uitnodigen om te zitten.

[Afbeelding: DSCN0330.jpg]
Groot Hoenlo

[Afbeelding: DSCN0334.jpg]
Overijssels kanaal tussen Deventer en Lemelerveld

[Afbeelding: DSCN0340.jpg]
Fietspaden hier in Salland.

[Afbeelding: DSCN0343.jpg]
Over de Regge
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Dan zit je een puzzel te maken in de krant. Bij deze moest ik even nadenken maar de oplossing LAG voor de hand...

[Afbeelding: 20200313-121336.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Wat betekenen nou eigenlijk die cijfertjes in de vakjes waar de letters in moeten? Dat is mij nooit duidelijk geweest.
Antwoord }
Bedankt door:
Aan het thuiswerken?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Mar-2020, 02:46 PM)Lopopodium schreef: Wat betekenen nou eigenlijk die cijfertjes in de vakjes waar de letters in moeten? Dat is mij nooit duidelijk geweest.

Gokje: gelijke cijfers = gelijke letters
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Mar-2020, 02:46 PM)Lopopodium schreef: Wat betekenen nou eigenlijk die cijfertjes in de vakjes waar de letters in moeten? Dat is mij nooit duidelijk geweest.

Niet zo heel moeilijk, elk cijfer staat voor een medeklinker. In dit geval staat 4 voor L, 10 G, 1 F, T 7, en 6 de S. Voor elk cijfer kun je dezelfde letters invullen. Je moet cryptisch, logisch andersom denken. Iets wat ik wel leuk vind.

(13-Mar-2020, 03:23 PM)Bart Verbeek schreef: Aan het thuiswerken?

Nee, en dat zal lastig worden. We hebben wel veel personeel maar die zijn meestal onderweg. Ik zit op kantoor bij een transportfirma.  Niet dat ik er mezelf altijd tijd voor gun, maar ik probeer elke dag even momentje rust te pakken voor een puzzeltje in de krant die er ligt. 

Het nieuws daarin lees ik niet of nauwelijks meer de laatste dagen, want het is een virus met een C die de klok slaat. Ik blijf me uur tot uur verbazen hoe een ziekte en angst op besmetting in een paar dagen een land en economie kan platleggen. Zonet hoor ik dat de kerkdiensten niet doorgaan de komende weken. Tja, dan word je als mens maar weer bepaald hoe kwetsbaar je bent. Op de gezondheid zullen we maar zeggen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
En dan krijg je telefoon dat de kerkdiensten niet doorgaan. Autistisch dat ik soms ben weet ik mijzelf geen raad. Zondags ga ik normaal naar de kerk. Om geestelijk gevoed te worden. Om weer te zingen, dankbaar te zijn voor de mooie dingen in het leven en de mede-gelovigen te ontmoeten. Weer het benul dat ik weer van genade mag leven. Nu was het onmogelijk. Ik werd in een hoek gedrukt. Verwezen naar een dienst op tv of lees maar een preek thuis. Maar ja, dat is net hetzelfde als tegen bezoekers van een race van Verstappen zeggen dat ze thuis maar een speelgoedracebaan moeten gaan bouwen.

Dus besloot ik gisteren al mijmerend, terwijl ik aan het behangen was, dat ik zelf ook wel een dienst kon beleggen. Iets wat me zonder deze maatregelen niet zou kunnen bedenken. Een mediteren ditmaal niet in de kerkbanken, maar op mijn eigen M5. Om toch nog wat in hogere sferen te komen was de bestemming al vlug bekend: De Sallandse Heuvelrug hier praktisch om de hoek. Ik heb niet veel mensen gezien, misschien ook wel om de tijdstippen. Een mooi toepasbare tekst waar ik over zou mediteren was ook zo gevonden. Wie een Bijbel heeft, zoek maar op: Spreuken 3: 6. 

Wat foto's van de dienst van vanmorgen:

[Afbeelding: DSCN0347.jpg]

[Afbeelding: DSCN0348.jpg]

[Afbeelding: DSCN0350.jpg]

[Afbeelding: DSCN0351.jpg]

[Afbeelding: DSCN0354.jpg]

Gezegende zondag allemaal!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie oplossing Bennie. Ik randonneer om dezelfde reden, om te kunnen mediteren tijdens het fietsen en dingen te overdenken. De laatste tijd merk ik dat ik daar net te snel voor rijd. Misschien ook maar weer eens een rustiger rondje gaan fietsen en mijn gedachten laten gaan....
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had natuurlijk hetzelfde probleem. De dienst zondag in Ulrum was afgezegd en ook in mijn eigen kerk was geen dienst. Ik heb daarom maar naar ds. de Reuver gekeken en de mis gevolgd op NPO 2. Daarna ben ik naar Pieterburen gefietst en weer terug.
Antwoord }
Bedankt door:
Nadat ik gisteren, omdat ik zonder mandje een winkel in liep, bijna gearresteerd werd, werd ik lichtelijk van mijn gemoed beroofd. Vanmorgen was de vrolijkheid vlug weer gevonden. In plaats van in de kerkbanken, was ik wederom op mijn ligfiets te vinden. Rond de klok van zes weggefietst, via Almelo een heel stuk langs het kanaal oostwaarts. De zon was inmiddels net op, en het was een kwestie van genieten. Nog weinig wind gelukkig. Bij knooppunt 46 linksaf naar Ootmarsum, waar geen levende ziel op straat was te bekennen. De vorige keer dat ik hier was, brandde ik met 39 graden van de fiets af. Nu waren handschoenen en 2 paar sokken niet overbodig. Binnendoor naar het Springendal, een hoger gelegen natuurgebied vlak bij de grens met Duitsland. 

Tegen de tijd dat de wind echt begon te waaien, had ik hem inmiddels in de rug. Na een bak koffie om warm te worden, denderde ik voorbij talloze kapelletjes en beelden Vasse in, om vervolgens binnendoor naar Geesteren te fietsen. Nog  even langs de flanken van de Engbertsdijkvenen, waar vele wandelaars inmiddels begonnen aan hun tocht, reed ik via Westerhaar terug naar huis. Totaal zo'n 65 km ongeveer vandaag. Oja, de meditatietekst was deze dienst: Joh 14:6.
Gezegende zondag!

[Afbeelding: DSCN0355.jpg]
Almelo

[Afbeelding: DSCN0356.jpg]
Zo'n 12 km langs kanaal Almelo Nordhorn

[Afbeelding: DSCN0357.jpg]
Ootmarsum

[Afbeelding: DSCN0360.jpg]
Springendal

[Afbeelding: DSCN0361.jpg]
Handig zo'n WEGwijzer.

[Afbeelding: DSCN0364.jpg]
Langs de flanken van Engbertsdijkvenen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie foto's. Het is prachtig weer maar de wind is koud en hard. Dat weerhoudt veel mensen ook om de fiets te pakken, denk ik. Toen ik rond het middaguur de fiets pakte na de kerkdienst (met 5 mensen, maar het ging om de uitzending via kerkomroep.nl) kwam ik weinig fietsers tegen. Wel een paar hardlopers en wat meer wandelaars.
Antwoord }
Bedankt door:
Photo 
De geplande sponsortocht heb ik verzet, omdat mijn Duitse collega's geen buitenlands bezoek mogen. En naar een dichte deur fietsen is ook niet alles. Dus nader info volgt hierover. Ook als ik weet wat men met het hele project wil, of volgend jaar, of einde van het jaar. Dus ging ik er maar op uit, dan maar voor mezelf. Zeker na het lezen van Dit artikel besloot ik maar eens een flinke frisse neus te gaan halen. Natuurlijk met een afstand van anderhalf meter tot mijn medeweggebruiker. De eerste uren ging dit heel gemakkelijk. Rond de klok van 2 zijn er niet veel mensen op straat. Zeker niet op boerenlandwegen richting Oldenzaal. Daarna even hobbelen en volle snelheid door de Lutte was deze jongen zo de grens over. De tweede bushok in Duitsland een bak koffie en wat bammetjes en verder ging het weer. Over een splinternieuw fietspad naar Bad Bentheim langs het kasteel.

De route reed ik verder uit het hoofd oostwaarts, dat is 's nachts net zo makkelijk en het schiet mooi op. Voor dat ik het wist was ik in bushokje nummer 2 aan een bakkie leut bij het station van Rheine. Ik moet toegeven dat ik het ondanks de extra kleren toch met die paar graden vorst fris vond. Daar kwam ook op dat moment de zon boven de horizon piepen, het koudste moment. Gewoon gas houden. Voorbij Hörstel rechtsaf om eindelijk een stuk fietspad onder Ibbenbüren langs op te zoeken, daar was ik ook wel aan toe na al die stoep op stoep af. Het viel me daar op dat zelfs de speeltuinen met lint is afgezet. 
In Laggenbeck was het verleidelijk een plaatselijke bakker van verse broodjes te ontdoen, maar ik had geen zin om de wachtende rij staan te blauwbekken. Dan maar het Teutoburgerwald maar ingedoken via Ledde steeds steiler klimmen naar Tecklenburg, mijn doel voor vandaag. Jongens wat is het daar mooi. Vakwerkhuizen, een oude ruïne en leuke tunnels eromheen. Mooie uitzichten en da terwijl het plaatsje zelf uitgestorven was. Op de postbode na geen levende ziel te bekennen.

Daarna ging het met de pet in de handen van de heuvel af, en viel me de groepen wielrenners daar op. Die ondanks de maatregelen bij elkaar blijven fietsen. Niets was afgesloten, noch werd ik gehinderd, tot ik bij een weggetje naar Riesenbeck wilde indraaien. Een 4 tal dames, bewapend met gele hesjes opgesteld bij een hek en bord verboden in te rijden. Toch maar even gevraagd, en er mochten geen auto's door. Wel fietsers. Gelukkig, zodoende kwam ik met de vrouwen aan de praat, tja, je bent zo 10 minuten verder.  Na al dat klimwerk heb ik de veilige vlakke jagerspad langs het Dortmund Emskanaal maar weer opgezocht. Ik had nog een bruggetje tegoed in Bevergern, die was ik vorige zomer vergeten.
Op enkele wandelaars vond ik het vrij rustig. Tot ik in Rheine kwam, een markt, allemaal mensen toch bij elkaar. Rare jongens die Duitsers. Gelukkig was er wel ruimte genoeg voor mij. 

Terug ben ik dit keer via Ohne over stille wegen naar Bad Bentheim gereden. Daar wilde ik mijn water bijvullen op een begraafplaats, maar een dame op leeftijd waarschuwde me net op tijd dat het regenwater betrof. Gelukkig had ik nog wel wat, en begin ik op tijd bij te vullen. Na een paar bammetjes ging het weer via een iets andere weg naar Gildehaus. Het splinternieuwe fietspad was nog niet helemaal klaar, en op het tijdstip op de heenweg reed er nog niemand, dus heb ik de weg maar genomen. In een wip was ik de grens over, en via Oldenzaal was ik zo in de buurt van Saasveld. Daar stond een oude man bij een fiets te wachten. Zijn band was lek, en ik was de eerste die vroeg of hij hulp kon gebruiken. Na een kwartier gepraat te hebben, (zijn vrouw zou hem ophalen) en een groet reed deze jongen naar Saasveld. Daar reed ik weer langs een begraafplaats, dus kon ik even tanken. Gelijk maar even op een bankje mijn boterhammen opgegeten, tja ik heb wel eens op gezelliger plekken gezeten. Helemaal binnendoor ging het, vond het jammer dat ik geen korte broek mee had, naar Almelo waar ik de juiste weg al vlug weer had gevonden.
Totaal zo'n 220 km, met behoorlijk wat klimmetjes. Ik ga mijn kuiten masseren, goed weekend allemaal.

De foto's hou je tegoed, hier is alvast de route.

[Afbeelding: tecklenburg.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Prachtige tocht. Kijk uit naar de foto's.
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk, die lange tochten. Maar in de kou en in het donker sla ik het onder die omstandigheden graag af. Dan zou ik liever een lange wandeltocht maken, een stuk prettiger.
Antwoord }
Bedankt door:
Photo 
Zoals beloofd de foto's. Ik had de knollen wel op gisteravond.

[Afbeelding: DSCN0367.jpg]
Hörstel

[Afbeelding: DSCN0372.jpg]
Fietspad langs het water

[Afbeelding: DSCN0373.jpg]
Afgesloten speeltuinen in Ibbenbüren.

[Afbeelding: DSCN0375.jpg]
Tja, fietspaden afmaken dat duurt soms hier wat langer.

[Afbeelding: DSCN0378.jpg]
Teutoburgerwald, het werd nog veel steiler.

[Afbeelding: DSCN0380.jpg]
Tecklenburg.

[Afbeelding: DSCN0382.jpg]
Mooi hier.

[Afbeelding: DSCN0383.jpg]
Uitzicht, moeilijk op foto te zetten, maar het was de moeite waard.

[Afbeelding: DSCN0387.jpg]
Lekker kachelen.

[Afbeelding: DSCN0391.jpg]
Dortmund-Emskanaal bij Riesenbeck.

[Afbeelding: DSCN0393.jpg]
Brug Bevergern.

[Afbeelding: DSCN0396.jpg]
Vol Rheine.

[Afbeelding: DSCN0397.jpg]
Ohne ohne menschen.

[Afbeelding: DSCN0401.jpg]
Splinternieuw fietspad, wind in de rug en van de heuvel, wat wil je nog meer...

[Afbeelding: DSCN0406.jpg]
Voorbij Oldenzaal.

[Afbeelding: DSCN0407.jpg]
Omgeving Saasveld

[Afbeelding: DSCN0409.jpg]
Even tanken in Saasveld.

[Afbeelding: DSCN0410.jpg]
Op het laatste stuk nog een wielrenner ingehaald. Hij reed niet hard, maar het maakte mijn dag compleet...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooi hoor!!! Zodra de Corona crisis voorbij is ga ik ook weer langere ritten maken, kan haast niet wachten!
Antwoord }
Bedankt door:
Laatst zat ik eens te luisteren naar een uitzending van "de Spaak", een podcast van Radio 1 over fietsen. Er was een interview met een wereldfietser voor die geweldig kon vertellen. Terwijl inmiddels de volgende aan zet was bleef de woonplaats van deze man hangen: Doldersum in Drenthe. Ik kon me niet heugen of ik er al eens was geweest...

Met de noorderwind vandaag besloot ik dit plaatsje maar eens toe te voegen aan mijn lijstje, gecombineerd met een rondje Drents-Friese Wold, het op een na grootste aaneengesloten bos van Nederland, als ik Wikipedia mag geloven. Dus ben ik rond een uur of 3 weg noordwaarts weggefietst. Het blijft me fascineren dat nachtrijden. Je ziet de eerste mistflarden als witte gedaanten langzaam het kanaal uit kruipen. Het idee dat de bevolking om je heen ligt te slapen, de sterrenhemel... Daarna via een betonnen bospaadje door de Oldemeijer. Via Kerkenveld en Alteveer dwars door het centrum van Hoogeveen. De eerste ochtendgloren dienden zich al aan terwijl ik in Pesse in een bushok koffie zit te drinken. En ik kreeg bezoek, een zwarte aanhalige kat vond me wel gezellig daar.

Het fietspad volgde door het Dwingelerveld, de vogels zongen het hoogste lied, prachtig blijft dat toch. Na Geeuwenbrug was ik zo in het Drents Friese wold waar ik talloze reeën voor me uit zag stuiven. Mooie paadjes door de bossen en hei daar. Even de grens over van Friesland en het leek daar wel een maanlandschap. Daarna even de boel repareren, want de kettingbuis was losgegaan en via Wateren fieste ik zoveel moglijk bospaadjes terug richting Doldersum. Even bakkie doen in Holtingerveld, en zo kwam ik door plaatsen waar je weinig tijd had om over te denken want je reed er zo weer uit. Het kleine beetje wind wat er stond begon aangenaam in de rug te waaien en de zon bakte me de lange kleren van het lijf. Een stukkie nog langs de Vaart, en kwam ik er maar weer achter hoe afwisselend Drenthe kan zijn. Even water aanvullen bij een Rustpunt en ik was zo weer in mijn eigen provincie. In tegenstelling van het rustige Dedemsvaart viel me op hoeveel mensen er waren bij de stuw bij Junne. Een mooie 150 km gemaakt vandaag. Ik zal de foto's tzt toevoegen, even nagenieten nog van deze tocht...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad, het is erg mooi daar. Toen wij tien jaar geleden geregeld kampeerden in Eesveen heb ik heel veel kilometers daar gefietst. Met het Friese maanlandschap  bedoel je, denk ik, het Aekingerzand .

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
De foto's. Ik heb er nog meer, maar veel van hetzelfde, dus heb ik maar een selectie gemaakt.

[Afbeelding: DSCN0413.jpg]
Mr. Miauw in Pesse.

[Afbeelding: DSCN0417.jpg]
Spookachtig Dwingelerveld, het begon net licht te worden rond de mistflarden.

[Afbeelding: DSCN0421.jpg]
Mooi fietsen hier, het stikt er van dit soort fietspaadjes langs vennetjes.

[Afbeelding: DSCN0424.jpg]
Inderdaad Marco, ja ik kon zo vlug niet op de naam komen.
Ik heb hele stukken van de LF9 gevolgt.
Echt adembenemend hier, en geen hond te zien.

[Afbeelding: DSCN0426.jpg]
Omgeving Wateren.

[Afbeelding: DSCN0429.jpg]
Holtingerveld bij Havelte in de buurt.

[Afbeelding: DSCN0433.jpg]
Lekker jagen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mooie foto's. Dat pad door het Holtingerzand herinner ik mij ook. Dat ligt ongeveer op de Havelterberg en dat is te merken.
Dat jagen is leuk dubbelzinig. Jagen op het jaagpad. Ik vraag mij echter af of wat dat voor waterloop links is. Dat herken ik dus niet.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat was in de buurt van de Wijk bij Veeningen. Om precies te zijn. Verderop heb je Fort liggen, je krijgt geen tijd om een slok te drinken of je bent er al weer doorheen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Op Topotijdreis kun je zien dat dit kanaal ligt er vanaf een ruilverkaveling in de jaren 80. Daarvoor lag een paar kilometer oostelijker de Veeningse Wijk waar wellicht wel schepen doorheen zijn gejaagd. Die is toen gedempt en toen is er dit historieloze waterloopje aangelegd waarvan de naam op alle kaarten lijkt te ontbreken, in ieder geval op Google maps, Openstreetmap en op Topotijdreis.  Zo jammer dat met de ruilverkavelingen  vaak de hele cultuurhistorie om zeep is geholpen. Het was dus een veenontginningslandschap.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb de route nog even nagemeten, ik kom uit op een rondje van 157 km.
Ben rechtsom gereden, heb geen centimeter heen en weer gereden en eigenlijk is dat wel het mooiste...

[Afbeelding: dfw.png]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Elders op dit forum stonden meerdere filmpjes van fietsen in het bos. De een snel de ander lekker langzaam. Dat gaf mij het idee om ook maar eens een stukkie bos op te zoeken. Gelukkig heb ik een aardig stukkie bos in de buurt liggen met de naam Veluwe. Ik ben er vaak genoeg geweest, maar dit keer is het aardig goed uitgepakt...

Op het tijdstip dat ik vertrok waren het slechte weersomstandigheden voor inbrekers want het was volle maan. Ik besloot maar gewoon de kortste weg naar Loenen te nemen. Onder de felle volle maan reed ik maar liefst 2 keer langs massa's gele borden doorgaand rijverkeer gestremd. Als je alle borden bij elkaar deed, had je een groter oppervlakte dan het straatgedeelte waar ze daadwerkelijk mee bezig waren. Gelukkig trek ik me daar niet of nauwelijks iets van aan, maar spannend blijft het wel of ik er met de fiets langs kan ja of nee. 's Nachts heb ik meermalen roofvogels en uilen boven de velden zien zoeken naar slachtoffers, mooi om te zien met zoveel maanlicht. In Wilp de eerste bak koffie, en via de wat saaie route via Klarenbeek was ik wel lekker snel in Loenen.
Daar ging ik over naar mijn routebeschrijving op papier. Ditmaal niet met straatnamen, maar een lijstje met een aardig wat knooppunten netjes gerangschikt, gepland tot aan Hattem toe. Het leek dan ook meer op een bingokaart. 

Toen ik rond zessen de eerste bossen in reed was het gelijk bingo, een paar lummels van everzwijnen staken het fietspad over en verscholen zich in de bossen. Ook heb ik reeën, vossen en ik meen herten gezien op de vroege morgen. Op een stukkie mul zand na waren de fietspaadjes goed te doen. Bij Terlet stak me nog zo'n schotse hooglander het fietspad over. Deze heb ik van een afstandje op foto kunnen zetten. Van dichtbij met maar niet gedaan, je weet maar nooit met zo'n beest. Veel klimmen ook richting Schaarsbergen.
Tegen zonsopkomst was het nog best fris in de mist, ik had nog vest aan en was blij dat ik de handschoenen had mee gegrepen.

Via Schaarsbergen, even smokkelen met de knooppunten naar boven naar Otterlo. Daar was ik na al dat gehobbel wel toe aan pauze 2, de bovenste rij was vol, dus ik mocht wat lekkers uitzoeken. Toevallig in de buurt van de fietsenmaker, dus heb ik daar maar de bandjes weer op niveau gebracht. Met al die veeroosters was dat wel welkom. Daarna via Harskamp en Kootwijk bos, bos en nog eens bos. De ene plek mooier dan de andere, schitterende paadjes, ja ik heb genoten vandaag. Daarna schuin richting Garderen, maar bij de n344 even gesmokkeld om naar Elspeet te gaan. Via Gortel, even de korte broek weer aan om Epe heen om uiteindelijk na zo'n 40 knooppunten in Hattem uit te komen. Helaas was het kleine pontje naar Zwolle uit de vaart ivm corona, tja, ik had graag na al die boslucht nog even het ruime sop gekozen. Maar het mocht niet baten, dan maar de spoorbrug. Nog even bakkie en buurten bij Zwolse vestiging van mijn werk en na laatste rukkie langs het Zwolskanaal , ja tuurlijk, was ik mooi op tijd thuis. Een mooie 200 km ongeveer gehad.

[Afbeelding: DSCN0438.jpg]
omgeving Loenen

[Afbeelding: DSCN0442.jpg]
voorzichtig met deze jongens, dit is de beste foto. Stoppen heb ik maar niet gedaan.

[Afbeelding: DSCN0446.jpg]

[Afbeelding: DSCN0451.jpg]

[Afbeelding: DSCN0453.jpg]

[Afbeelding: DSCN0455.jpg]
Had nog wel 10 van dit soort foto's kunnen maken.

[Afbeelding: DSCN0456.jpg]
Stukje langs de IJssel bij Zwolle

[Afbeelding: 20200508-211731-1.jpg]
Mijn bingokaart voor vandaag.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb ff ingezoomed. Is dat nou wat je noemt een rund ?  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Zo, de hele Veluwe in 1 dag kriskras overgefietst. Mooi avontuur en ook het wild gezien waarom de Veluwe zo bekend is. Prachtig!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM