Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw en advies gevraagd
#27
Ik denk dat ik eerst eens moet gaan proefzitten/rijden bij een of meerdere zaken en daarna beslissen.
Een trike blijft ook trekken, maar ze zijn wel erg prijzig.
Vandaag stonden er weer twee ondersteunde trikes op MP.... Ik weet niet eens of ik zo'n fiets op mijn werk zou durven neerzetten. Er is daar wel een afgesloten fietsenstalling, maar toch..
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Het is de Basic van Flevobike. Ook naar mijn smaak erg rechtop.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(10-Jan-2019, 09:50 PM)Gasboer schreef: ... Ik weet niet eens of ik zo'n fiets op mijn werk zou durven neerzetten. Er is daar wel een afgesloten fietsenstalling, maar toch..

Ik zet mijn trike wel gewoon op mijn werk, ook in een afgesloten stalling. Ik denk dat het risico op stelen erg klein is, veel dieven weten niet wat ze ermee moeten denk ik. En sowieso zouden veel mensen "er nog niet dood op gevonden willen worden, zo'n eng, laag en onzichtbaar ding!" En het stigma "ik ga toch niet op een driewieler rijden, ben toch niet gehandicapt!" helpt ook!  Big Grin 

Dus daar zou ik me niet door laten weerhouden! Een tweewielige ligger is ontzettend leuk maar ik denk dat ik het trike rijden NOG leuker vind!
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Nou, ik ben wat wijzer.
Een tweewieler wordt het niet. Ik voel me er niet veilig op. Misschien wordt het beter met ervaring, maar daar ga ik geen fiets op kopen.
Ik heb op een paar trikes gezeten (ICE) en met wat fijnafstelling zou dat hem kunnen worden.
Er blijven echter twee grote obstakels.
De eerste is de prijs. Voor een beetje trike ben je ruim 3000 euro kwijt, maar 4000 euro zal een meer reeele prijs zijn, vrees ik (zeker als hij geveerd is). Het tweedehands aanbod is minimaal.
Het tweede obstakel ben ik zelf in de zin van mijn gewicht. Ik ben maar weinig trikes tegengekomen op mijn zoektocht waar officieel meer dan 135 kg op mag.
Het overgrote deel mag max 125 kg hebben. Bij mijn gewicht moet ik ook nog kleding en bagage tellen, dus dan wordt de keuze nog beperkter. Ik ga de gok niet wagen dat ik straks mijn frame kapot rijd.
Het geld voor een trike van > 2000-2200 euro is er nu niet, dus ik heb besloten de ligfiets voorlopig te laten schieten.
Hopelijk kan ik over een paar jaar de overstap naar een trike maken en zien jullie mij hier terug.

Groeten Remo
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Nog 1 poging, hoewel je het project als beëindigd beschouwt. Heb je al gedacht aan een deltatrike (1 wiel voor, 2 wielen achter). Deze zijn tweedehands vaak tegen een lagere prijs te koop. Ik zag dat de Hase Kettwiesel tot maximaal 140 kg gaat. Zie bijvoorbeeld deze advertentie.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Hallo Marco,

Dank voor je reactie. Ja, uiteraard heb ik daar ook naar gekeken, maar dat trekt mij helemaal niet. Een trike met twee wielen voor en een achter vind ik een sportieve fiets. Zeker wanneer hij lager wordt en er meer een lighouding moet worden aangenomen. Een model als een Kettwiesel vind ik teveel het uiterlijk hebben van een rolstoel. Uiteraard no offence naar de mensen die hem als zodanig nodig hebben.

Even ter verduidelijking: Ik beeindig het project niet hoor. Ik hoop in de toekomst zeker op een trike rond te rijden.

Groeten Remo
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Een Kettwiesel rijdt trouwens prima en is nog weleens voor leuk geld te koop. Raak je ook altijd wel weer kwijt voor ongeveer hetzelfde bedrag of iets minder.

Op die manier heb je wel de kans om misschien iets gewicht kwijt te raken en daardoor komen meer fietsen binnen je bereik.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#34
Ik ben bang dat ik dat gewicht op mijn rechtop-fiets zal moeten kwijt raken..
Maar.... er komt een keer een trike, dus wordt vervolgd....
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Gasboer,

Welkom op ons forum. Op een ligfiets kun je je net zo veilig gaan voelen als op een gewone fiets. Als je maar met je benen aan de grond kunt komen.

(19-Jan-2019, 08:03 AM)Gasboer schreef: Ik ben bang dat ik dat gewicht op mijn rechtop-fiets zal moeten kwijt raken..
Maar.... er komt een keer een trike, dus wordt vervolgd....

Dat je je overgewicht kunt kwijtraken op je rechtop fiets, kun je vergeten. Van sporten wordt je zwaarder. Je krijgt tussen de 1 en 2 kg spiermassa erbij. Sporten maakt "hongerig". De enige manier om in de richting van een ideale gewicht te gaan is je leefwijzer aanpassen. Bij mij is bijna ongemerkt 20 kg verdwenen als sneeuw voor de zon. Gewoon weggesmolten zonder te zweten en te vasten. Een mens is geen allesbrander, waar welvaartsvoedsel in gestookt kan worden. Goede voeding doet het meest.
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Ben ik toch niet helemaal met je eens Piet. Ik ben zo'n 22 kg kwijtgeraakt, puur door te gaan fietsen naar het werk en in mijn vrije tijd. Mijn eetgewoonten heb ik daarbij niet aangepast, ik ben op den duur zelfs wat meer gaan eten omdat ik meer energie nodig had. Nu at ik al best verantwoord (vegetarisch trouwens maar dat terzijde) en snoep ik weinig maar toch.

Ik merk ook dat het er nu ook veel beter af blijft. Ik ben vaker 20-30 kg afgevallen maar dan steeds puur op dieeten (dus zonder beweging) Dus eigenlijk gewoon langere tijd te weinig eten. Dat werkt ook maar is niet houdbaar en je gewicht zit er zo weer aan. Nu ik ben afgevallen door beweging merk ik dat het er gewoon af blijft, ook als ik een (paar) keer wat meer eet of snoep of een paar dagen niet fiets (wat gelukkig niet vaak voorkomt). 

Maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring! Ik ben met je eens dat gezond eten ook erg belangrijk is!
Antwoord }
Bedankt door:
#37
Ik heb wedstrijden ge(lig)fietst, en dan is gewicht belangrijk.
Als je gewicht wilt verliezen is duursporten goed. Bij een matig intensieve inspanning verbrand je vnl vetten, waardoor je afvalt. Bij het gebruik van veel kracht, intensieve inspanning (zoals ook bij fitness) verbrand je vnl suikers. Die komen direct uit je vertering; daar val je weinig van af.
Suikers zet je lijf wel om in vetten, als reserve voor een moeilijke tijd of voor het doen van inspanning zoals lopen/fietsen; en om het leuk te maken: Koolhydraten (Brood, spaghetti, rijst) wordt door je lijf ook omgezet in vetten. Als je wilt afvallen zul je deze producten moeten vermijden.
Bij matig intensieve inspanning verbrand je ook suikers, je hebt bij langere inspanning hierom altijd eten nodig, anders krijg je een hongerklop. Met lege maag gaan fietsen en denken dat je zo afvalt, werkt dus niet. (En je voelt je je er niet lekker bij). Koffie met appeltaart halverwege een tocht is hierom goed. (Geen vetten; dus geen slagroom)

En het beste advies: ga niet diëten maar pas je eetgewoontes structureel aan. Je valt minder snel af, maar omdat dit gericht is op lange termijn (altijd) is dit wel blijvend.

Niels, op gewicht, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#38
Ik ben het eens met Erik. Ik verlies in de zomer kilo's omdat ik meer ga fietsen. Aan  de groei van gewicht door extra spiermassa zit trouwens een grens, aan die dir door vetmassa's zit veel minder een grens, m.a.w. je kan veel zwaarder worden met vetmassa's dan door spiermassa's. Bovendien verbruiken die spiermassa's ook extra energie in rust. Dat zorgt voor een ander evenwicht in energiehuishouding waardoor je inderdaad wat kilo's kwijt kan raken. Ik ben diabeet en diabeten komen heel gemakkelijk aan. Ik ben niet zoveel aangekomen doordat ik hypers beter weg kan fietsen dan spuiten. Die twee ligfietsen, dat zijn grootste spuiten. Maar de auto is een groot gevaar. Niet voor de verkeersveiligheid maar als verleiding om die te pakken terwijl je eigenlijk zou moeten fietsen (door de regen en tegenwind).

Zitten is het nieuwe roken (wie schreef dat toch ook weer hier op het forum?).  Ik denk dat te weinig beweging ons grote probleem is.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Ben het wel met jou eens. Dieten werken niet en de duizenden kook en vreetboeken hebben de Nederlanders geen goed gedaan. De helft van Nederland is te dik. We hebben nu een nationaal darmkankeronderzoek gestart, omdat we ons volproppen met welvaartsvoedsel en geblakerde barbecueproducten.
    
Fietsen naar je werk en in je vrije tijd, is een leefstijl aanpassing. Dat valt onder dagelijks bewegen. Vegetarier is ook een leefstijl. 

Ik ben veganist, maar dit terzijde. Houd niet van snoep, koek, gebak, alcohol en koffie. Ik heb drie autoimmuunziektes; psoriasis, pernicieuze anemie en reumatoide artritis, maar hoef daarvoor geen medicijnen te gebruiken. Ben topfit voor een 71 jarige en roei, fiets, wandel en zwem 's-winters naakt in het buitenwater. Ook nu. Gewoon leefstijl.

Van zuivel en eieren wordt ik ziek en vlees en vis doet mijn lijf ook geen goed. Ik eet plantaardig en vezelrijk. Simpel een happy vegan.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#40
Klopt inderdaad. Van sporten val je verhoudingsgewijs weinig af t.o.v. een veranderende levenswijze.

Een combinatie werkt het beste. Mensen die beginnen met sporten passen vaak meer hun levenswijze aan dan ze zelf in de gaten hebben.

Toen ik begon met roeifietsen (nadat ik bijna twee jaar nauwelijks had gesport/bewogen vanwege een flinke ziektegeschiedenis) viel ik eerst 8kg af. In de jaren daarna kwam ik die kilo's weer aan, maar nu was het dus spiermassa.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#41
Ik kan ook niets anders adviseren dan een deugdelijk voedselpatroon aan te houden. Niet eentje waarbij je jezelf uithongert, maar een normale hoeveelheid en een beetje verstandig type eten. En van vegetarisme wordt niemand ongezonder, maar dat is blijkbaar niet iets voor iedereen. Als je naast een normaal eetpatroon (dus eentje die je jaar in jaar uit vol kan en wil houden) gewoon regelmatig beweegt (en laat je dan niet door eventueel slecht weer ontmoedigen, of compenseer een ontmoediging door slecht weer met een extra dag bewegen op de eerstvolgende betere dag), dan vliegen die eerste kilo's er echt heel snel en geleidelijk af.

De laatste kilo's zullen het lastigst zijn, maar die eerste paar kilo's die zijn weg voordat je het door hebt. En als je twintig kilo lichten bent over misschien een paar maand, lijkt me dat een prima moment om je fietsenthousiasme met een ligfiets uit te breiden. Ligfietsen zijn ideaal om hele lange tochten mee te maken door het ontbreken van zadelpijnen (en tegen die tijd heb je ook een goede basisconditie om dat eens te proberen).
Antwoord }
Bedankt door:
#42
20 kilo lichter in een paar maanden? Dat is een dieetdoel. Heb het doel om een gezonde leefstijl te hebben is wezenlijk. Je voelt je er goed bij, je hebt meer energie en je bent minder vaak ziek. Het aantal kilo's wat je ermee verliest is secundair.

Niels, flextariër, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Uiteraard is goede gezonde voeding belangrijk. Ik eet over het algemeen heel gezond met meer dan voldoende fruit en groenten. Ik ben flexitarier (wie heeft dat woord verzonnen?). Ik snoep nauwelijks, maar heb wel een paar andere zonden Big Grin .
Tot een half jaar geleden verrichtte ik zware lichamelijke arbeid en bleef ik stabiel op gewicht. Wel te zwaar, maar stabiel. Nu heb ik werk waarbij wel veel geestelijke inspanning komt kijken, maar lichamelijk is het niks. Daarom kom ik aan, zelfs nadat ik mijn intake heb aangepast.
Los van gewichtsverlies moet ik gewoon gaan sporten voor mijn conditie.

Sporten is gezond (mits geen topsport) en je kunt er gewicht mee kwijtraken. Natuurlijk is spiermassa ook gewicht en kun je dus theoretisch aankomen van sporten omdat je spiermassa toeneemt, maar als ik mijn vet nu 1:1 kan omzetten in spieren hoef ik niet perse af te vallen Cool .
Een toename van spiermassa is juist goed, want je basaalmetabolisme gaat omhoog, waardoor dus ook in rust je verbranding hoger ligt.
Ik probeer nu een modus te vinden die ik lang kan volhouden. Ik heb in het verleden ook wel dieten gevolgd. Dat gaat dan inderdaad rap maar je houdt het niet vol en daarna komt het er net zo snel weer aan.
Dus: gezond eten, minder eten en meer bewegen (op welke manier maakt dan niet zo veel uit).
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Vervang sporten door een actieve leefstijl; een actieve leefstijl is een vorm van multi-tasken. Fietsen is verplaatsen en sporten (en het is o.a. leuk!). En als het je om gewicht gaat: Het bespaart je de tijd van de sportschool; verplaatsen gaat niet alleen over de weg tussen A en B.

Niels, A-Z, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#45
(19-Jan-2019, 02:18 PM)Niels van der Wal schreef: 20 kilo lichter in een paar maanden? Dat is een dieetdoel.

Dat is een vrij reëel doel, als je gaat van 130+ naar bijvoorbeeld 110 kilo. Vanuitgaande dat er een levensstijl is dat dat gewicht veroorzaakt heeft, zal een kleine aanpassing aan deze levensstijl een groot initieel verschil kunnen opleveren. Dan heb ik het dus niet over diëten. Toen ik als tiener van 113 naar 90 ging ('normaal' gewicht voor mijn lengte nu) heb ik dit ook erg makkelijk gehaald in een paar maanden. Gewoon wat verstandiger eten en wat vaker fietsen. Ik deed toen niets aan sport, maar begon gewoon eens per week een tocht van 40 kilometer te maken, en twee keer per week hard te lopen. Hardlopen zou ik overigens niet aanraden; ga liever veel fietsen als je gewicht kwijt wil. Dat scheelt erg veel belasting op je gewrichten. Je kan beter je spieren (zoals bij zwemmen en fietsten) het werk laten doen en je gewrichten sparen.

Denk dat 20 kilo in een maand of zes erg reëel is als je overstapt op een 'normale' levensstijl. Dit betekent niet dat de afname van overtollig vet op dit tempo blijft doorgaan. Maar in die eerste maanden kan je erg makkelijk en snel grote stappen zetten.
Antwoord }
Bedankt door:
#46
20 kilo in zes maanden is verre van reeel. Dat ga je niet redden met simpelweg een andere leefstijl.
Toen ik tiener was, viel ik ook gemakkelijk af. Als ik voelde dat mijn broek strakker ging zitten, deed ik twee weken rustig aan en elke dag een paar kniebuigingen en dan was het weer goed. Die tijd is geweest.
Het hoeft er niet in 6 maanden af. Het is er ook niet in 6 maanden aangekomen.
Hardlopen is inderdaad niet verstandig met (flink) overgewicht.

En zoals Niels schrijft: Ik moet toch naar mijn werk, dus waarom niet fietsen. Meerdere vliegen in een klap.

BTW Niels: elke keer weer leuk hoe je het thema in je naam verwerkt!
Antwoord }
Bedankt door:
#47
Gezondheid staat voorop. Gewicht is bijzaak. Ja, in het begin kan het snel gaan, maar het lijf stabiliseert. Het lijf reageert als een watervat met een toevoerkraan van boven en een afvoerkraan beneden. Als je de toevoer verder opendraait, zal het waterpeil stijgen en zal door de hogere waterkolom, de druk op de afvoer toenemen. Het waterpeil zal zichzelf stabiliseren. Gaat de afvoer iets verder open en/of de toevoer iets dichter, zal de waterkolom zakken en zich opnieuw stabiliseren. Dat betekent dat naarmate je lichter wordt, minder voeding nodig hebt. De belangrijkste factor om een gezond gewicht te behouden is het regelen van de inname met gezonde voeding.

De meeste energie heb je nodig voor het onderhoud van je lijf. 24 uur per dag. Ademhaling, hartslag, bloedsomloop, spijsvertering, hersenfunctie, vernieuwen van cellen en afbreken, scheiden en ruimen van afvalstoffen, etc.
Bewegen is gezond, maar sporten is niet noodzakelijk. De bevolking in de Blue Zones sporten nooit en velen worden ouder dan 100. Ligfietsen is een uitermate gezonde beweging voor een gezond gewicht. Een aanvulling op je leefwijze.

Zadelpijn is in vele gevallen een chronische systeemziekte. Ook wel auto-immuunziekte genoemd. Een ander zadel of een ligfiets is symptoombestrijding. De oorzaak neem je weg door een gezondere leefwijze.

Leefwijze is in. Misschien wordt leefwijze wel het woord van 2019. Sinds kort wordt een begeleide leefwijze in bepaalde gevallen vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Ik zou gaan voor een gratis ligfiets. Smile

Gasboer,

Vet 1 op 1 omzetten in spieren is vrijwel onmogelijk. Het lijf gaat zuinig om met energie en bouwt zoveel mogelijk vet op voor schaarse tijden. Vet is energie en voor complexe eiwitten heb je essentiële proteïnes nodig. Twee kilo vet verbranden in december was vroeger heel normaal. Nu komt er in december meestal 2 kg bij.

Tip voor een gezondere leefwijze:
https://www.drmcdougall.com/pdf/dr-mcdou...-dutch.pdf

Of zie de gehele documentaire Forks over Knives. Wat je vooraf op je vork neemt is altijd beter dan dat je later in je lijf moet laten snijden. Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=YNThc8oYMFs
Antwoord }
Bedankt door:
#48
Mocht je je toch over het idee van een soort van rolstoel heen kunnen zetten:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#49
Wellicht handig ter referentie:
Sinds ik mijn Strada heb, ben ik van 87 naar 77kg gegaan in 4 maanden tijd.
Ben in plaats van 150km per maand (maart t/m mei) 600km per maand (vanaf juni alle maanden) gaan fietsen.
Ik ben niet anders gaan eten.
Nu 4+2 maanden later schommelt het tussen de 77 en 79 kg.

Als je dat vertaalt naar een beginstand van 135kg, dan lijkt me 20kg in 6 maanden een makkie.
Antwoord }
Bedankt door:
#50
(18-Jan-2019, 03:56 PM)Gasboer schreef: Nou, ik ben wat wijzer.
Een tweewieler wordt het niet. Ik voel me er niet veilig op. Misschien wordt het beter met ervaring, maar daar ga ik geen fiets op kopen.
Ik heb op een paar trikes gezeten (ICE) en met wat fijnafstelling zou dat hem kunnen worden.
Er blijven echter twee grote obstakels.
De eerste is de prijs. Voor een beetje trike ben je ruim 3000 euro kwijt, maar 4000 euro zal een meer reeele prijs zijn, vrees ik (zeker als hij geveerd is). Het tweedehands aanbod is minimaal.
Het tweede obstakel ben ik zelf in de zin van mijn gewicht. Ik ben maar weinig trikes tegengekomen op mijn zoektocht waar officieel meer dan 135 kg op mag.
Het overgrote deel mag max 125 kg hebben. Bij mijn gewicht moet ik ook nog kleding en bagage tellen, dus dan wordt de keuze nog beperkter. Ik ga de gok niet wagen dat ik straks mijn frame kapot rijd.
Het geld voor een trike van > 2000-2200 euro is er nu niet, dus ik heb besloten de ligfiets voorlopig te laten schieten.
Hopelijk kan ik over een paar jaar de overstap naar een trike maken en zien jullie mij hier terug.

Groeten Remo

Hoi Remo,

Heb je ervaring met ligfietsen en wat bedoel je precies met het niet veilig voelen op de tweewieler? Welke fiets heb je getest? Ik ben zelf op dit moment zwaarder dan jou en ga dit jaar ook weer ligfietsen, afgelopen jaar ook gedaan. Ik denk zelf dat als je met een stalen frame begint dat makkelijk kan. Ik zou kleine stappen maken en zorgen dat je er plezier in hebt. Je moet wennen aan de houding en ik zou ook ietsje recht op beginnen en dan rustig aan platter gaan liggen. (Na 1 ritje kan je niet perfect ligfietsen.) Ben je aan de fiets gewend ga je gewoon eens per week op de fiets naar je werk en bouw dit rustig aan op. 

Groeten,

Jarno

Ook nog een optie?:https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
#51
(19-Jan-2019, 05:04 PM)PietV* schreef: Zadelpijn is in vele gevallen een chronische systeemziekte. Ook wel auto-immuunziekte genoemd. Een ander zadel of een ligfiets is symptoombestrijding. De oorzaak neem je weg door een gezondere leefwijze.

Dit is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
En die opmerking over vet 1:1 omzetten was uiteraard cynisch bedoeld.

@ Jarno,

Ja, zoals ik aan het begin van het topic al schreef, heb ik een trike en een Alleweder gehad in het verleden.
Ik heb nu gereden op een Hurricane en een Greenmachine (en een trike van Ice). Ik heb geen veilig stabiel gevoel op een tweewieler ligfiets. Zoals ik al zei, gaat dat misschien komen als je er veel mee rijdt, maar daar ga ik geen fiets op kopen.
Ik heb ook niet de poen om van alles en nog wat uit te proberen. En ligfietsen zijn nou eenmaal erg prijzig.
Ik denk (mede op basis van mijn ervaringen) dat een trike het beste bij mij past. Die komt er ook wel, maar ligt nu buiten bereik. Dus eerst op een "gewone" fiets kilometers maken, conditie opbouwen en gewicht verliezen en ondertussen houd ik mijn ogen en oren open mbt een trike.

Apart bouwsel, die trike obv een M5 ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
#52
(20-Jan-2019, 06:48 AM)Gasboer schreef:
(19-Jan-2019, 05:04 PM)PietV* schreef: Zadelpijn is in vele gevallen een chronische systeemziekte. Ook wel auto-immuunziekte genoemd. Een ander zadel of een ligfiets is symptoombestrijding. De oorzaak neem je weg door een gezondere leefwijze.

Dit is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
En die opmerking over vet 1:1 omzetten was uiteraard cynisch bedoeld.

Ik ben serieus en opgewekt. Cynisme komt niet in mijn woordenlijst voor. Voor mij een te negatieve levenswijze. Dat we verschillen over veelal de oorzaak van zadelpijn is prima. Ik kan langdurig op elke type zadel zitten. Kom nooit uit het zadel bij ongemakken tijdens lange ritten. Zadelpijn wordt vaak veroorzaakt door systemische laaggradige ontstekingsreacties in de huid. Gewoon een rood gezwollen kont als een baviaan. Een van de bijkomende oorzaken van laaggradige ontstekingsreacties is overgewicht en het vasthouden van vocht. Bij een gezonde leefwijze raak je die liters vocht snel kwijt en verlies je de eerste weken ook meer gewicht.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM