Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe kliko!
#1
Ja, ook ik ben overstag (of beter gezegd mijn vrouw, ik was dat al langer Wink ): vanaf morgen staat er hier als het goed is ook een kliko in de schuur!
Deze leuke Mango+ uit augustus 2014 is mijn nieuwste aanvulling! Zaterdag haal ik hem op, een ritje van ca. 70 km. Mooi om hem eens goed te proberen!

[Afbeelding: img_20190105_135919.jpg?w=768]

Hier de korte sneak preview blogpost die ik erover geschreven heb. Wordt absoluut vervolgd!
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Fraaie fiets. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Heb hem op MP zien staan... Die er even terug werd aangeboden (grijs met wit) vond ik nog mooier...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(11-Jan-2019, 09:46 AM)GertBr schreef: Heb hem op MP zien staan... Die er even terug werd aangeboden (grijs met wit) vond ik nog mooier...

Met die fiets was ik ook bezig, maar die stond heel ver weg voor mij en was helaas al weg op het moment dat ik gelegenheid had om te gaan kijken...
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Thumbs Up 
applause
Gefeliciteerd !
(Ik zal mijn familieleden in en om Moerdijk waarschuwen Big Grin )
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Mooi apparaat, hoor! Gefeliciteerd.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Het wordt nu wel tijd voor het ErikvanD museum...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Nou, een van de voorwaarden die de "minister van financiën" thuis stelde was wel dat er met de komst van het trapautootje het nodige uit moet. Dus een paar fietsen en bij voorkeur ook een aantal klassieke motoren/scooters. Hetgeen deels ook wel nodig is want ik krijg een beetje ruimtegebrek Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen die je gaat ervaren tussen het rijden op je trike en met de Mango.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Mooie fiets Erik!  Wink
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(11-Jan-2019, 11:54 AM)ErikvanD schreef: Nou, een van de voorwaarden die de "minister van financiën" thuis stelde was wel dat er met de komst van het trapautootje het nodige uit moet. Dus een paar fietsen en bij voorkeur ook een aantal klassieke motoren/scooters. Hetgeen deels ook wel nodig is want ik krijg een beetje ruimtegebrek Smile
Reactie van onze dochter na het besluit tot aanschaf van mijn Mango+:
"Nog een fiets? Je hebt er al twee. Je kunt er maar op één tegelijk rijden!"
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Zoals ik al op je blog reageerde: Strak fietsje!
Veel plezierige en veilige kilometers.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Mooi ding en mooie kleurstelling.

Doe het vooral een beetje kallum an die eerste rit. Houd de wieltjes aan de onderkant.

Er zijn er namelijk al veel geweest die op de eerste rit een flinke schuiver hebben gemaakt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#14
(11-Jan-2019, 01:51 PM)Wim -de roetsende schreef: Doe het vooral een beetje kallum an die eerste rit. Houd de wieltjes aan de onderkant.

Er zijn er namelijk al veel geweest die op de eerste rit een flinke schuiver hebben gemaakt.

De fiets heeft aan de rechterkant ook wat krassen, de vorige eigenaar had ook een kantelmomentje zo'n 80 km nadat hij hem nieuw had gekocht... Dus ik zal zeker rustig aan doen. Ben al wel wat gewend met de trike, daarmee neem ik bochten ook met beleid want die wil af en toe ook weleens loskomen met een voorwiel...

Gekke vraag misschien aan de anderen met een trapauto... wat dragen jullie qua kleding met dit weer? Ik ben natuurlijk geheel ingesteld op open fietsen...
Ik vond het trouwens bij de OBT wel een grappig gezicht, dik ingepakte nekken en hoofden met daaronder een korte fietsbroek Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Proficiat ermee,
Weer een rijdende kliko erbij in Brabant. Smile
Het was ook wel een risico wat je genomen hebt, naar de oliebollentocht gaan kijken en niet zo'n kliko willen.
In zo'n kliko rijden is een verslaving waar je niet makkelijk van af komt. Big Grin
Sommige velomobiel rijders zijn maar even velonaut af en dan kriebelt het weer en wordt er toch weer eentje aangeschaft.
Zoals degene die mijn vorige velomobiel heeft overgenomen.
Voorzichtig ermee op je eerste ritten, bij een van mijn  eerste ritten met de toenmalige Mango 4 ook een stuk op 2 wielen gereden terwijl dit niet de bedoeling was.
Maar je leert dan wel om het omslagpunt te kennen. Wink
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#16
Kleding woon-werk-verkeer in de DF:
3/4 zomerbroek - kort kan ook, maar ik wil geen koude knieën krijgen. In de XS had ik met dit weer wel een lange broek aan. De DF heeft geen voetengaten. Vandaar.
Lange mouwen ondershirt, dun. En een lange mouwen bovenshirt, ook dun.
Nekwarmer, Merino Buff en een fietspetje. Als het regent heb ik een waterdichte pet. Stortregent het......? Dan heb ik nog een racekap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
(04-Jan-2019, 09:54 AM)ErikvanD schreef: ...mijn trike past in ieder geval nèt door het hek en de deur van de stalling in Oosterhout en hij heeft een mooi plekje binnen naast een stel weesfietsen...

Past de Mango ook door deur en/of hek?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Ja, de trike is breder dan de Mango. Het maken van de draai van hek naar deur zal wel een stuk lastiger zijn. Echter, voor de echte stalling (dus na het hek maar voor de deur) is een soort voorportaal, overdekt, droog en uit het zicht. Dus ik denk dat ik hem daar gewoon wegzet onder de hoes die erbij zit. Scheelt me een hoop gesteek en geen kans op beschadiging door andere fietsen.

[Afbeelding: 20190109_1037477520330729231421048.jpg]

Dan komt ie te staan onder die "ramen" in de muur.

De plek waar de trike vorige week stond, was afgelopen week ook steeds gevuld met andere fietsen. Die eerste paar dagen van het jaar waren natuurlijk een stuk rustiger...
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Leuk speledingetje!
Lijkt me ook wel mooi zo'n fiets, maar voor mij dan alleen voor de lange toertochten in de winter. Maar stiekem vind ik vier maanden geen lange toertochten ook wel fijn. Even bijkomen. Dat fietsen slokt toch ook wel een hoop tijd op...
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Qua kleding rijd ik in de DF momenteel nog steeds hetzelfde als in hoogzomer: korte broek, enkel shirtje met kortje mouwen. Enige verschil is dat ik dit nu naar behoefte aanvul met 2 buffs, eentje als kolletje en eentje als muts. Wel heb ik de luchtinlaat s'winters dicht zitten en gebruik ik de schuimkap. Ik heb ook een racekap, maar die hangt eigenlijk het hele jaar stof te vergaren.

Voorheen in de Quest kleedde ik me s'winters wel warmer aan (als ik me goed herinner een lange broek en een shirt met lange mouwen), omdat er door de voetengaten een hoop koude lucht naar binnenkomt.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Mooie fiets Erik! Gefeliciteerd.
Jammer dat je je trike nou niet meer nodig hebt.... Big Grin Angel
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(11-Jan-2019, 10:33 PM)Gasboer schreef: Mooie fiets Erik! Gefeliciteerd.
Jammer dat je je trike nou niet meer nodig hebt.... Big Grin Angel

Ha, ha... Ondanks dat ik al meermaals erop ben bewezen dat je, als je eenmaal een VM hebt, je nergens anders meer op wil rijden, geloof ik daar niet in... De trike is daar gewoonweg veel te leuk voor! En de Shockproof... En de singlespeed... We gaan het zien! Over een uur of 10!
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Misschien hebben die mensen wel gelijk, maar ik denk dat bij heel warm weer die trike toch prettiger is. Dus als je de mogelijkheden hebt om ze beide aan te houden, zou ik het zeker doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#24
De DF is echt mijn woon-werk-verkeer-fiets.

Tochten rijd ik (als de achillespees weer iets meer gaat meewerken) met de Roeifiets.

De Taifun is mijn funbike en daar stap ik op om even een boodschapje te doen of om even naar het dorp te rijden.

De Handbike is als therapeutische fiets aangeschaft. Die is echter te mooi om weg te doen. Is ook echt erg gaaf om op te fietsen.


Bovenstaand lijstje heb ik gemaakt om aan te geven dat ik met al mijn fietsen ook echt fiets.


Doe je voorzichtig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#25
Mooie, strakke fiets! Ik wens je veel veilige kilometers toe!
Antwoord }
Bedankt door:
#26
[Afbeelding: strava43374703843590350375917717048713240868.jpg]


Ben weer thuis! Na een natte maar fijne rit! Alvast wat foto's op Strava, uitgebreid verslag volgt snel op mijn blog Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Aangereden, en dus niet blij.
Ik las dit nog: W...Niels van der Wal — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Werd je daar niet in...Fietsbennie — 01:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Wat druk aangaat: Ik...Frutsel — 01:03 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond een heer...Frutsel — 12:53 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM