Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#1
Ik ben van plan om ergens in mei of juni (als de geldboot langskomt) een trike aan te schaffen. Op dit moment ben ik mij nog aan het oriënteren. Dat valt me nog niet mee, moet ik bekennen. Ik heb er wel heel veel zin in.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Dag Bart,

Hier op het forum zeker een aantal Trike liefhebbers. De mijne is de Challenge Alize, 2ehands aangeschaft. Welkom.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Hartelijk welkom, Bart. Ik ben zelf een verstokte tweewielligfietser, maar er is idd ook een aantal mensen hier op het forum die een open driewieler hebben.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik heb sinds oktober een ICE Sprint 26. Zeer tevreden mee. Hoewel ik er nog niet echt heel veel mee gereden heb (zo'n 600 km), kan ik toch wel zeggen dat dit de fijnste fiets is die ik ooit heb gehad. Mijn fiets heeft geen vering, maar de Schwalbe Big Apple banden zorgen voor een goede vering en toch een lage rolweerstand.

Tijdens een dagje proefrijden heb ik ook de HPV Gecko geprobeerd, maar deze had een voor mij minder fijne zitting. Dat is persoonlijk, natuurlijk. Het is altijd aan te raden om eerst een aantal fietsen uit te proberen voordat je overgaat tot een koop.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Ha, leuk, een nieuwe trike liefhebber! Welkom! Naast mijn open liggers en andere fietsen, heb ik vorig jaar een trike opgebouwd op basis van een KMX frame. En dat is snel één van mijn favoriete fietsen geworden! Trike rijden is ontzettend leuk en sportief en je kunt er ook leuk mee onverhard mee rijden. Hij ploegt zich vrijwel overal doorheen Smile

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Heb je er ook al mee over het strand gefietst? Dat lijkt mij nog wel leuk. Lekker van Hoek van Holland naar Den Helder, over het strand.

Met mijn vorige tweewielligfiets heb ik wel eens een stukje over het strand gefietst. Alleen over het natte deel, dat stevig genoeg was. Maar met twee wielen fietst dat toch wat minder prettig.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(17-Jan-2019, 11:45 PM)Lopopodium schreef: Heb je er ook al mee over het strand gefietst? Dat lijkt mij nog wel leuk. Lekker van Hoek van Holland naar Den Helder, over het strand. 

Mmm, nee nog niet! Dat zet ik zeker op mijn to do lijstje  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(17-Jan-2019, 12:00 AM)GertBr schreef: Dag Bart,

Hier op het forum zeker een aantal Trike liefhebbers. De mijne is de Challenge Alize, 2ehands aangeschaft. Welkom.

De Alize had ik nog niet ontdekt. Bedankt!

(17-Jan-2019, 08:57 AM)Roepers schreef: Hartelijk welkom, Bart. Ik ben zelf een verstokte tweewielligfietser, maar er is idd ook een aantal mensen hier op het forum die een open driewieler hebben.

Groet,

Marco

Ik wil ook graag bij gladheid kunnen blijven rijden. Vandaar mijn keuze voor een trike.

(17-Jan-2019, 10:26 AM)Atrike schreef: Ik heb sinds oktober een ICE Sprint 26. Zeer tevreden mee.

Ik heb al een proefritje op met ICE sprint 26 gemaakt. Die rijdt inderdaad uitstekend, maar je ligt wel erg laag. Ik weet niet of ik dat op termijn prettig blijf vinden.

(17-Jan-2019, 11:12 PM)ErikvanD schreef:  Trike rijden is ontzettend leuk en sportief

Tja, dat is nog wel een dingetje. Ik ben niet meer zo sportief Blush
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(18-Jan-2019, 03:23 PM)Bart Verbeek schreef:
(17-Jan-2019, 11:12 PM)ErikvanD schreef:  Trike rijden is ontzettend leuk en sportief

Tja, dat is nog wel een dingetje. Ik ben niet meer zo sportief Blush

Dat was ik ook niet, buiten een verdwaalde Nijmeegse vierdaagse vele jaren geleden, had ik nog nooit substantieel bewogen totdat ik het (lig)fietsen ontdekte  Big Grin Intussen zou ik mezelf bijna wel sportief durven noemen (ook al fiets ik alleen voor de lol). 

Ik doelde met mijn opmerking meer op het feit dat ik, als ik op mijn trike rij, regelmatig wordt benaderd met een blik/houding van "er zal wel iets met die kerel aan de hand zijn, anders zou hij niet op een driewieler rijden..." Maar dat is dus volledig onterecht, er rijden dus ook mensen op een trike omdat het gewoon ontzettend leuk is en sportief rijdt (vergelijk het maar met een kart). En misschien ligt dat ook wel aan mij en straal ik dat uit  Cool
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Had je deze op MP al gezien?:

https://link.marktplaats.nl/m1365410956

Groeten Remo
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(19-Jan-2019, 08:06 AM)Gasboer schreef: Had je deze op MP al gezien?:

https://link.marktplaats.nl/m1365410956

Groeten Remo

Ik had hem al wel gezien. Maar omdat de feitelijke aanschaf afhankelijk is van de financiën, ga ik pas na eind mei naar concrete aanbiedingen kijken. Op dit moment ben ik me alleen nog aan het oriënteren.

Sinds twee jaar fiets ik naar mijn werk (11 km op en neer). Het laatste half jaar laat ik mij daarbij elektrisch ondersteunen. Dat bevalt zo goed, dat ik vanzelf steeds meer ga fietsen. Ondanks dat ik een buitenmodel zadel heb, is mijn actieradius echter  beperkt tot de hoeveelheid zadelpijn die ik kan verdragen. Dat houdt bij 20 km wel zo'n beetje op. Een ligfiets is een logische vervolgstap. En ja, op termijn wil ik daarbij ook elektrische ondersteuning. Simpelweg omdat dit mijn actieradius vergroot.

Onlangs heb ik mijn auto in laten slopen. Aangezien 98% van mijn reizen korter zijn dan 70 km (heen + weer), zou ik het voorlopig dus best zonder auto kunnen stellen. Een elektrische vouwfiets voor in de trein voor de resterende 2%, een fietskarretje voor naar de bouwmarkt, en als ze nou ook nog een beetje opschieten met dat vliegveld hier, dan komt dat helemaal goed.

Mijn gewicht (115 kg) en mijn lengte (1m90, X-seam 1m20) beperken de keuze enigszins. Tot nu toe staan de volgende modellen op mijn longlist:
  • ICE adventure HD
  • Hartlanders trike
  • Trident trekker
  • Azub T-tris
  • Comfort sinner
  • Hase Kettwiesel
  • HP gekko 26
  • Greenspeed magnum XL
Maar wellicht zijn er nog meer. Omdat ik (in de toekomst) elektrische ondersteuning wil, is snelheid niet zo'n issue. Comfort is belangrijker.

(17-Jan-2019, 11:12 PM)ErikvanD schreef: Trike rijden is ontzettend leuk en sportief en je kunt er ook leuk mee onverhard mee rijden. Hij ploegt zich vrijwel overal doorheen Smile
Kijk, daar had ik nou dus nooit aan gedacht. Doel je op mountainbike routes? Wat voor eisen stelt dat aan een trike?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(17-Jan-2019, 11:12 PM)ErikvanD schreef:  en je kunt er ook leuk mee onverhard mee rijden. Hij ploegt zich vrijwel overal doorheen Smile
Door die opmerking gaat er een wereld voor mij open. Van het weekend wat rondgereden door de Flevolandse bossen. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden hier om over onverharde paden te rijden! Daar had ik nou nooit aan gedacht. Bedankt voor de tip!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Citaat:Kijk, daar had ik nou dus nooit aan gedacht. Doel je op mountainbike routes? Wat voor eisen stelt dat aan een trike?

Nou, echte MTB routes zijn lastig op een trike, zeker als het smalle single tracks zijn. Maar gewone onverharde zand/gravelpaden zijn erg leuk met de trike. Het is handig als je niet te smalle bandjes hebt en voldoende versnellingen. En verder gewoon gaan! Je merkt zelf wel wanneer je een te lastig pad hebt opgezocht... Ben zelf al meermaals vast komen te zitten op ruiterpaden met erg mul zand waar ik mijn achterwiel in vastgroef. Maar dat heeft ook wel charme Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM