Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto’s van Gert
#1
Ook ik begin, in navolging van anderen, mijn eigen foto- en rittenmap.

Zondag 20-01 in de middag op de fiets gestapt, nadat ik al eerder die dag buiten de warmte van de zon, door uitblijven van wind, had gevoeld. Later toch wel spijt gehad dat ik geen overschoenen had aangedaan. Het was voor de tijd van het jaar natuurlijk subliem fietsweer. 

[Afbeelding: 1886-DD49-88-F9-4-FAB-879-F-F66-DAC7329-DD.jpg]

[Afbeelding: 9-DA71-D9-A-904-B-4500-97-BC-5115-CC53966-B.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Het is gewoon prachtig fietsweer. Doordat de bomen kaal zijn zie je veel meer dingen dan in de zomer. Dat is de charme van winterfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Je merkt wel dat als je achter die kale bomen fietst, met de laagstaande zon het direct een stuk kouder aanvoelt.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Zo'n foto als de eerste blijft leuk! Daar heb ik er ook al meerdere van.
Ik vind rijden met dit weer fantastisch! Het is vaak super helder weer en je kun kilometers ver uitkijken. En dat vaak ook nog eens met strakblauwe hemel Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Vandaag wat eerder uit het werk en daarom met licht via een omweg naar huis gefietst:

[Afbeelding: 289-D485-F-4-BA5-4423-8271-082686552-C84.jpg]

Over de Markermeerdijk. Op de achtergrond varen binnenvaartschepen in konvooi richting Lelystad terwijl er nog totaal geen ijsgang is.

[Afbeelding: C31-D9-CFC-D351-444-D-B92-B-732-E26416-FCC.jpg]

Een stukje verder, met op de achtergrond Diemen en Amsterdam.

[Afbeelding: 3-D910-D2-C-0855-4-E88-9-FAD-31-C8-E1134487.jpg]

Uitdam. Als je inzoomt op de foto, zie je het Paard van Marken in de zon.

[Afbeelding: 3999379-C-9-F00-476-F-9393-34389-C23-AF13.jpg]

Daarom draagt Waterland haar naam. Op de achtergrond Zuiderwoude.

[Afbeelding: F178-A9-AB-CF43-4992-93-EC-8-DF022-F4-B973.jpg]

De Gouwzee met meerkoeten en smienten. In de verte Volendam.

[Afbeelding: 44-A5-A47-C-69-C5-44-E6-BD19-4974077-E4931.jpg]

[/url][Afbeelding: E088701-F-85-BB-485-B-AD8-C-4-E366-C17-C36-E.jpg]

De haven van Monnickendam.

[Afbeelding: 4-DEE9-E5-D-1594-4-CD4-83-DE-1-B546-E65-A4-CA.jpg]

[url=https://postimg.cc/JtJVWPK7]De Purmerpolder.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Waterland is prachtig. Toen ik op een fietsvakantie zo van de drukte van Amsterdam ineens de rust van Waterland binnenfietste was ik zo verrast.

En zo krijg je ook nog wat extra zonlicht. Nooit weg in de winter voor mijn gevoel.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
De haven van Monnickendam is prachtig. Doet me denken aan zoveel stadjes in Nederland waar je met zo'n zicht verrast wordt.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Prachtig! Toen ik (een jaar) in Amsterdam woonde, ging ik regelmatig in Waterland fietsen om de stadse drukte te ontvluchten. Dank voor de mooie foto's.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mooie plaatjes!!
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Allen Dank! Het weer en het licht werkte mee en het was niet erg om voor de foto je handen uit de handschoenen te halen....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(22-Jan-2019, 02:43 PM)GertBr schreef: Allen Dank! Het weer en het licht werkte mee en het was niet erg om voor de foto je handen uit de handschoenen te halen....

Ik roep gewoon "shoot" en mijn telefoon maakt een foto. Hoef ik zelfs mijn handschoenen niet uit te doen... Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(22-Jan-2019, 04:22 PM)ErikvanD schreef: Ik roep gewoon "shoot" en mijn telefoon maakt een foto. Hoef ik zelfs mijn handschoenen niet uit te doen... Smile
Dat klinkt makkelijk. Zou je dat nader uit kunnen leggen? Apple of Android ?
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#13
(22-Jan-2019, 04:22 PM)ErikvanD schreef: Ik roep gewoon "shoot" en mijn telefoon maakt een foto. Hoef ik zelfs mijn handschoenen niet uit te doen... Smile

Moet je geen jagers in de buurt hebben Big Grin

Ik vind het soms best wel gehannes om én handschoen uit te doen, én deze in andere hand vast te houden, én toestel juist instellen (soms staat hij niet goed), én foto maken, én zorgen dat hij heel weer in het voorzakje van de fietstas komt, om daarna de handschoen weer aan te trekken terwijl je met één hand aan het stuur het spul op de straat moet houden. Ik begin er wel steeds meer handigheid in te krijgen, maar ik het levert me mooie plaatjes op.
Toestel is trouwens een Samsung Digimax S760.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#14
Ik gebruik meestal gewoon mijn telefoon. En dan werkt dat "shoot" commando prima. Overigens vind ik dat wel een groot nadeel van de velomobiel, je stapt niet zo snel even af voor een foto... Ik denk dat ik de zomer mijn spiegelreflex (nou ja, die van mijn vrouw...) wat meer ga gebruiken, in de VM kan ik die wel eenvoudig meenemen.
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Fiets je ook wel eens in Amsterdam Gert?
Of mijd je de stad liever?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#16
Fietsbennie schreef: “....fiets je ook wel eens in Amsterdam....”

Ik werk in Amsterdam Noord. Ik kom op de fiets via Waterland door Landelijk Noord onder de Ring A10 door en sta dan binnen 500 meter voor de school waar ik werk. Voor vergaderingen moet ik met regelmaat naar Amsterdam Zuid-Oost. Via de Schellingwoude bruggen en Diemen rijd ik daar naartoe. Eigenlijk kom ik niet in “de stad”. En als ik echt moet, gebruik ik de Brompton.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Vandaag, toen de vogels al even dachten dat de lente was begonnen, de trike gepakt en, vanwege de windrichting, naar het NW gefietst met als keerpunt West-Graftdijk.

[Afbeelding: A1541-C48-D62-E-43-D5-8-DE7-54-AEA697-B4-C4.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#18
[Afbeelding: 476107-DE-9-BF3-49-BB-A105-D50842-D066-BA.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Mooie foto Gert. Ik was vanmorgen mijn toestel vergeten...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#20
Ja, die is zeker mooi!
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Heb hem iets bijgesneden.... Verder neem ik geen apart fototoestel mee. Maak ze met mijn telefoon.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Mijn tocht van gisteren ging, door de veranderde windrichting, “eindelijk” weer eens een andere kant op. Dus eerst zuidwaarts tegen de wind in en met wind mee terug. De eerste foto’s is gemaakt tegenover Ilpendam, de tweede in het Twiske.

[Afbeelding: A8-BD4182-4490-4-AC9-8-D88-2712-F1-BF9-EA0.jpg]

[Afbeelding: 344-E2-F0-D-0851-4028-9-C21-CA2-A0-BFA0-E10.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Mooi weggetje tussen dat water, waar is dat?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#24
In het Twiske, het natuurgebied tussen Amsterdam en Zaandam:

[Afbeelding: 8-B2-B1689-4-C86-41-F4-81-DF-A2-CAF8488912.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Aha, ik was in de war met Twisk, bij Hoorn.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#26
Op vakantie in Frans Vlaanderen, le Coeur de Flandre, op een camping in de buurt van Hazebrouck. Hier is dit jaar de fietsknooppuntenroute vanuit België uitgebreid. We fietsen op de Bromptons, die gaan makkelijk mee in de auto, maar op de ligfiets zijn de korte hellingen ook goed te doen.

[Afbeelding: 74-BF35-C5-AFBE-4-D56-9-F18-ACB2259-AF3-B5.jpg]


[Afbeelding: 41-C8991-E-8-BF6-4-FD2-ADF0-635810-DF2-D80.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM