Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets en wandelbeurs 1 - 3 maart
#1
Volgende maand ga ik naar de fiets en wandelbeurs. Ik hoop daar wat ligfietsen uit te kunnen proberen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Waar is dat dan?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Goedemiddag Bart,

Leuk dat je langs komt op onze stand; je bent van harte welkom !!

De opzet is bijna gelijk aan vorig jaar, er zijn (electrische) trikes om een stukje mee te rijden. (Een leuke ervaring al zeg ik het zelf ;-) )
Op de stand zullen veel verschillende (modellen) ligfietsen staan.
Het is zéker mogelijk even op deze fietsen te liggen om het gevoel te ervaren.

Natuurlijk kunnen de aanwezige & enthousiaste vrijwilligers je van alles vertellen én adviseren over het fietsen óp, en ín (!), een ligfiets.
Tot over een maand!

Victor.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(01-Feb-2019, 04:38 PM)Fietsbennie schreef: Waar is dat dan?

Hier
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(01-Feb-2019, 04:38 PM)Fietsbennie schreef: Waar is dat dan?

Jaarbeurs-hallen Utrecht.
De beurs is op vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3 maart en iedere dag van 

10:00 tot 17:00 h

http://fietsenwandelbeurs.nl/index.php/n...lattegrond

Groet, Victor.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(01-Feb-2019, 04:39 PM)Victorrinia schreef: Wanneer de opzet gelijk is aan vorig jaar, zullen er alléén (electrische) trikes zijn om een stukje mee te rijden.

Het toeval wil dat ik een elektrisch ondersteunde trike zoek, dus dat komt goed uit. Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik ga er over nadenken.
Enkeltje Utrecht is vanaf hier 130 km...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
[/quote]

Jaarbeurs-hallen Utrecht.
De beurs is op vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3 maart en iedere dag van 

10:00 tot 17:00 h

http://fietsenwandelbeurs.nl/index.php/n...lattegrond

Groet, Victor.
[/quote]


Hoi Victor, 
ik kom jullie op zaterdag even "lastig vallen".   Smile


Groeten, Edwin.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ga je op de fiets Ed?

#ikwildaaraltijdnogeenkeerheen
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(01-Feb-2019, 04:39 PM)Victorrinia schreef: Leuk dat je langs komt op onze stand; je bent van harte welkom !!


Natuurlijk kunnen de aanwezige & enthousiaste vrijwilligers je van alles vertellen én adviseren over het fietsen óp, en ín (!), een ligfiets.

De zal dan de stand van de NVHPV zijn, gok ik?

Zijn er eigenlijk velomobielen waar forse mensen in passen (>=1m90 >=100kg)?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Er zijn ook velomobielen voor grote rijders. Zowel bij velomobiel.nl als Intercitybike.nl
Bijvoorbeeld de quarto + van Velomobiel.nl of de DF XL van Intercitybike.nl
Velomobiel.nl heeft ook wel eens een velomobiel speciaal gemaakt voor iemand die ruim 2 mtr is
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Citaat:De zal dan de stand van de NVHPV zijn, gok ik?
Zijn er eigenlijk velomobielen waar forse mensen in passen (>=1m90 >=100kg)?



Hoi Bart,

Ja, er is een "ligfiets-eiland" en de NVHPV is daar onderdeel van.

Er zal een Quattrovelo van Velomobiel.nl aanwezig zijn.
Voor mensen die wat  langer zijn: Zie antwoord van Marnix.

Hoi Edwin,
leuk dat je langs komt; ik heb me voor vrijdag opgegeven...
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(02-Feb-2019, 12:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Ga je op de fiets Ed?

#ikwildaaraltijdnogeenkeerheen

Nee, ik denk dat ik met de trein ga. Van Utrecht CS naar de Jaarbeurs is maar een klein stukje lopen. 


@Victor Helaas, dan lopen we elkaar mis. Ik kan alleen maar op zaterdag.  
Veel plezier met advies geven!  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(02-Feb-2019, 07:49 PM)edberg02 schreef: Nee, ik denk dat ik met de trein ga. Van Utrecht CS naar de Jaarbeurs is maar een klein stukje lopen. 

Ik zag hiervoor een actie staan,
voor 26 euro én naar de beurs én met de trein heen en terug.


geen dank
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
#15
(02-Feb-2019, 10:16 PM)Fietsbennie schreef:
(02-Feb-2019, 07:49 PM)edberg02 schreef: Nee, ik denk dat ik met de trein ga. Van Utrecht CS naar de Jaarbeurs is maar een klein stukje lopen. 

Ik zag hiervoor een actie staan,
voor 26 euro én naar de beurs én met de trein heen en terug.


geen dank

Dat is inderdaad niet duur. Ik hoop dat anderen iets aan de actie hebben.
Ik niet, want ik heb mijn toegangskaart al.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(02-Feb-2019, 10:16 PM)Fietsbennie schreef: Ik zag hiervoor een actie staan,
voor 26 euro én naar de beurs én met de trein heen en terug.
Dank, ik heb inmiddels een kaartje gekocht.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Voor diegene die nog kaarten €2,50 goedkoper willen binnen halen

zie deze site
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#18
Afgelopen vrijdag ben ik naar de beurs geweest. Ik heb een proefrit kunnen maken op de drie trikes die ik uit wilde proberen. De Hase Trigo vond ik wat wankel in de bochten. Ik krijg het gevoel dat een delta niet echt iets voor mij is. De HP scorpion is een geweldige machine! Alle theoretische overwegingen naar aanleiding van de antwoorden op mijn vragen hier op het forum krijgen ineens een praktische invulling. Ineens kan ik mij voorstellen waarom je door een bocht zou willen kunnen scheuren zonder te kantelen. Terwijl normaal gesproken mijn verkeersdeelname eerder bedaagd is dan sportief. Ik denk dat ik me vrij gauw één zal voelen met zo'n machine.
Ook de AZUB Tetris is een prachtapparaat.

Alle trikes die er waren, waren elektrisch. Mijn doel was ook even te kijken welke kruissnelheid ik relaxed kan aanhouden zonder motor. 20 km per uur is dan goed te doen. Als 's nacht om twee uur de elektromotor het begeeft op het fietspad tussen Almere en Lelystad, dan wil ik nog wel binnen een redelijke tijd thuis kunnen komen.

De ligfietsenstands waren nogal onoverzichtelijk. Ik heb niemand van Maia kunnen ontdekken. En ook niemand van de NVHPV. Maar dat zal aan mijn gebrek aan doortastendheid hebben gelegen. Al met al toch een heel nuttige dag!

Ik heb ook even naar de Quatrovelo gekeken. Wow! Maar daar zie ik mijzelf niet in en uit klimmen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Goed om te lezen dat je hebt kunnen doen wat je wilde doen! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Ter referentie, mijn gemiddelde is 20,4 km/u op de trike over de 2600 km dat ik hem heb. Zonder ondersteuning en verdeeld over afstanden van 20-200 km. Dus een kruissnelheid van 20 km/u is zeker haalbaar!
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(04-Mar-2019, 09:36 PM)Bart Verbeek schreef: Als 's nacht om twee uur de elektromotor het begeeft op het fietspad tussen Almere en Lelystad, dan wil ik nog wel binnen een redelijke tijd thuis kunnen komen.

Levert een stilstaande motor dan geen extra weerstand? Of kan je deze bij een lege accu of defect loskoppelen van de trapperaandrijving?
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(04-Mar-2019, 10:48 PM)Lopopodium schreef: Levert een stilstaande motor dan geen extra weerstand?

Dat valt heel erg mee. Het is vooral psychologisch, als de ondersteuning wegvalt denk je dat je heel zwaar aan het trappen bent.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(04-Mar-2019, 09:36 PM)Bart Verbeek schreef: Ik heb ook even naar de Quatrovelo gekeken. Wow! Maar daar zie ik mijzelf niet in en uit klimmen.

Grappig, de QV heeft juist een erg groot instapgat (voor iemand van mijn lengte 1.76m en postuur 76kg).

Zou je een keer bij een QuestXS of een DF moeten gaan kijken  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#23
(05-Mar-2019, 07:28 AM)Wim -de roetsende schreef: Grappig, de QV heeft juist een erg groot instapgat

Toen ik er nog wel eens met de kajak op uit trok had ik al nooit een spatzeil nodig om de boel waterdicht af te sluiten. Inmiddels kom ik er helemaal niet meer in (de kajak is gekrompen).
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#24
(04-Mar-2019, 09:36 PM)Bart Verbeek schreef: Afgelopen vrijdag ben ik naar de beurs geweest.

Tóch op vrijdag? Rolleyes


 20 km per uur is dan goed te doen. 

20 lukt prima op een trike..

De ligfietsenstands waren nogal onoverzichtelijk. Ik heb niemand van Maia kunnen ontdekken. En ook niemand van de NVHPV. Maar dat zal aan mijn gebrek aan doortastendheid hebben gelegen. Al met al toch een heel nuttige dag!

Maia heeft een nieuwe naam; Abeona;  er liepen twee mensen rond van deze zaak.
De NVHPV was elke dag in vierfout aanwezig, gekleed in blauw, vooral hangend rond het zwarte tafeltje naast de Quattrovelo.

Leuk dat je weer iets verder bent in de zoektocht naar een bij jou passende trike.

Groet, Victor.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Alleen de Maia uit Leiderdorp / Leiden heet toch Abeona? Die in Dordrecht blijft toch gewoon Maia heten?
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(06-Mar-2019, 01:46 AM)Lopopodium schreef: Alleen de Maia uit Leiderdorp / Leiden heet toch Abeona? Die in Dordrecht blijft toch gewoon Maia heten?

Denk dat dát wel klopt ja. 
Dan was dus Maia Leiden onder de nieuwe naam aanwezig op de FenW-beurs.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM